Echt een jaar of aantal rondes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lara1982, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Wie weet of de meeste gynaecologen echt een jaar aanhouden of het aantal cyclussen? Hier gaan we ronde 12 in maar de 10e maand dus eigenlijk nog geen jaar bezig. Nu hebben we wel al een afspraak met de gyn gehad en die zei dus een jaar (ondertussen wel al onderzoeken nu gehad) Zouden ze dan pas met eventuele behandelingen starten na een jaar? Zaad van manlief is niet zo goed dat weten we dus wel inmiddels.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Mijn gyn houd zelfs 2 jaar aan voordat hij iets doet als er niets gevonden wordt.
    Maar je kan altijd bij de huisarts langs, 11 rondes is toch al lang zat.
    Hoop dat het allemaal niet nodig gaat zijn, de mmm wens ik niemand toe.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Als je al weet dat het zaad van je man niet goed is, waarom moet je dan nog langer wachten totdat je naar de gyn mag? Ik zou nu gaan hoor, die 2 maanden maakt dan ook niet meer uit.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ja, dat vraag ik me ook af, als je dat weet, waarom mag je dan niet eerder naar de gyn?

Ik ben zelf na 3 maanden al doorgestuurd naar de gyn, mijn cyclus was extreem onregelmatig en de huisarts vond dat het geen zin had om ons eerst een jaar door te laten tobben. Ik vond het wel prettig, ben gecheckt op endometriose en PCOS, beide gelukkig niet aanwezig en manlief zijn zaad was ook prima, maar ik had dus geen of een extreem late eisprong, nu met clomid wordt de eisprong opgewekt.

5. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Hmm misschien niet zo duidelijk uitgelegd;) Bij onze eerste was al duidelijk dat het zaad niet zo best was maar toch spontaan zwanger. Nu laat de 2e weer op zich wachten en dus mochten we al vrij snel een nieuw zaadonderzoek laten doen. Dit was weer niet zo goed, iets minder als vorige keer. Inmiddels hebben we onze eerste afspraak bij de gyn er alweer even op zitten (mei) daar ook vragen gesteld en ik heb gelijk een echo gehad en daarna bloedoz. Was allemaal oke en we moesten het zaad nog een keer laten onderzoeken en we wachten nog op de uitslag maar....ze vond dat we er toen "vroeg" bij waren toen ik zei dat we in de 8e ronde zaten en toen zei de gyn dus dat ze echt een jaar aanhouden. Nu vroeg ik me dus af, stel dat er nu uitkomt dat de kans op een spontane zw-schap erg klein is of ze dan wel willen beginnen met bv iui of ivf of dat ze willen dat we het jaar vol maken. Hoop dat het duidelijker is nu;)

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dat verschilt denk ik per ziekenhuis of arts..
    Wij hebben hier matig tot slecht zaad.. heb dezelfde onderzoeken achter de rug, en nu in afwachting van uitslag bloedonderzoek en 3e zaadonderzoek.. toch zei de Gyn tegen ons dat er een kans is dat ze zeggen dat we het nu nóg een jaartje moeten proberen..omdat hun ervaring is dat mensen in het tweede jaar wél zwanger raken...

En die paar maandjes zal hun niet veel uitmaken denk ik..als er nu uit de onderzoeken blijkt dat jullie beter af zijn met IUI zullen ze niet vallen over 2 maandjes lijkt me.. ? Hoop ik althans..

7. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    bij mij ging het om een jaar en niet de rondes. qua rondes zitik geloof ik in ronde 7. maar tijd alweer een jaar voor een 2e

Deel Deze Pagina