vertellen ze het geslacht bij 20weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamavanro, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    hoi allemaal,

Nu is de 20 weken echo een medische echo en geen pretecho staat bij ons duidelijk in de folder nu ga ik ervan uit dat ze dat gewoon aangeven voor een duidelijk onderscheid..maar er staat ook in dat het niet is voor geslachtbepaling e.d.....maar nu vroeg ik me af hoe strikt ze dat nemen en of ze je het geslacht wel vertellen als je dit wilt weten of dat je dan als nog naar een pretecho bureau moet...

vast bedankt voor jullie reacties.. :D

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ze vroegen bij ons aan het begin van de 20 weken echo of we het wilden weten, en dat wilden we :D. Dan kijken ze er, althans bij ons, ook goed naar. Als je het niet wilt weten proberen ze het niet duidelijk in beeld te brengen volgens mij.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij de 1 wel. Bij de ander niet. Idd van tevoren anders zeggen dat je het echt niet wilt weten.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij ons vroegen ze vantevoren of we het wilden weten. Aan het eind van de echo gingen ze toen kijken of ze het konden zien. En ja hoor...... niet te missen!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

helaas ligt het er maar net aan in welk ziekenhuis je de echo laat maken en bij wie als je een goed gehumeurde echoscopiste heb dan zal het zo een probleem niet zijn maar als je er 1 heb die net ongi is geworden dan kunnen ze wel eens bits reageren

ik had een hele leuke vrouw die niet alleen de tijd nam heb bijna 50 minuten echo gehad maar ook nog eens de kids alles in kindertaal uitlegde en met het geslacht mochten de kinderen raden was erg leuk omdat de kids erbij betrokken werden en dus heel aandachtig aan het luisteren waren

groetjes nathalie

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    2 keer een 20 weken echo gehad en 2 keer vroegen ze of we het wilden weten.
    Had ook beide keren een leuke gezellige echoscopiste, geen knorrepot gelukkig.

7. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    bij mijn schoonzusje zeiden ze die vrouw dus van daar kom je hier toch niet voor dus je kan ook een rare er tussen hebben di het niet wilt doen

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn eerste hadden ze die 20 weken echo niet.
    Bij de tweede heeft ze er niet naar gekeken maar heb er ook niet om gevraagd ;)
    Wist t wel een week ervoor al (pretecho).
    Bij deze kleine was mn meid van 6 mee en ze vroeg direct "Waar is de piemel?" :)
    We weten sinds 16 weken dat t vermoedelijk een jongetje zou zijn.
    Toen heeft de echoscopiste het ook laten zien en verteld waar t scrottum zat enzo.

9. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Nou dan hoop ik maar dat ik een gezellige en behulpzame echoscopist heb....

Bedankt meiden voor jullie reacties en ik laat het jullie weten als het zover geweest is..en of ze een goed humeurtje had...ik hoop het wel...hihi

10. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    normaal gesproken idd vragen ze het je van te voren zo net zou ik het zelf gewoon vragen .
    Hier wordt de 20 weken echo ook op dvd gezet voor niets ik weet niet of dat bij jou ook het geval is .
    Is standaard hier..

11. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Weet ik ook niet...moet naar het martiniziekenhuis in groningen en kan niets vinden op hun site...afwachten denk ik...ik neem gewoon een dvd mee...wie weet... ;)

Deel Deze Pagina