ninja of een naam met een E is eigenlijk ook leuk. zo iets als meisje: Meave, merle, of merthe, Veerle, Jongen Mees, Siem, of idd 3 puk voor een meisje, of pim jip voor een jongen hihi of kan ook pim..ihihi. Ik houd van namen verzinnen! haha Anneke, olivia erg leuk! Kristian ook! is zweeds toch? hier pff, zag net dat we alweer een x rood staan en goed ook. We maken veel onkosten hoor, er moet echt eens iets veranderen..pfffff...Het leven is zo veel duurder geworden naar mijn idee. Herkenbaar?
ja hier ook herkenbaar. Gelukkig staan we eigenlijk nooit rood maar we moeten wel vaak wat terug storten. Maar hier blijven de rekeningen ook echt maar komen vooral van de eigenrisico enz ziek word je ervan. We hebben laatst in exel iets gemaakt waar al onze inkomen en uitgaven ins staan als we helemaal niets doen zijn we al 2400 euro kwijt aan vaste lasten. we doen ook wel vaak leuke dingen dus hier valt echt wel heel veel op te bezuinigen. We gaan wel al naar een andere super dat scheelt ons 80 euro in de maand.
pim vind ik ook wel leuk de rest is onze smaakt niet helemaal. Voor een meisje vind ik lizzy of liz ook leuk maar ik denk me vent niet haha
Ha meiden! Voor wie me al als vermist had opgegeven: ik ben er nog hoor haha! Ik heb een hele drukke week achter de rug, ben op kamp geweest met groep 8. Dit is niet mijn eigen groep, maar hun leerkracht is ziek/overspannen thuis door allerlei redenen. Plotseling mee dus, voor een halve week. Het was erg leuk, maar ook ontzettend vermoeiend. Ook de komende weken zal ik voor groep 8 staan, wat om behoorlijk wat voorbereiding en geregel vraagt. Zie er best wel een beetje tegenop, er komt veel op mijn schouders en ik werk maar twee dagen. Maar goed, over twee weken hebben we vakantie en over drie weken gaan mn man en ik een week op vakantie naar Turkije. Nog even bikkelen dus en dan rust! Ik heb maar even een word-documentje geopend om overal op te reageren, loop zo achter nu haha! Foliumzuur: ben begonnen, maar vind het wel lastig. Ik wil die pot niet in het zicht zetten voor eventuele nieuwsgierige bezoekers, maar daardoor vergeet ik het ook snel. Ik zou ook nog wel wat kilos kwijt willen, maar het gaat niet zo snel. Beginnen: ik ben in afwachting van mijn menstruatie. Dinsdag vier weken geleden werd ik ongesteld, ondanks dat de stopweek van mn nuvaring pas een week later was. Ben benieuwd of ik nu één dezer dagen ongesteld word, of dat het toch langer duurt. Hoop dat het snel komt, zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben. We gaan al wel beginnen en hoewel ik natuurlijk hoop dat het snel raak is, zou ik het niet heel vervelend vinden als het de eerste ronde nog niet lukt. Ik zou dan namelijk in januari uitgerekend zijn en die maand zit bij ons vol met verjaardagen van directe familie (waaronder mijn oudste dochter). Maar goed, een luxeprobleem, daar gaan we het ook niet om laten. Guapetona, ik snap dat je, als je een zware zwangerschap en/of bevalling hebt gehad, je heel anders een volgende poging om zwanger te worden ingaat. Ik zie al op tegen zwanger zijn, en ik was alleen heel misselijk en moe! Luiers enzo: Ik vind babys heel erg lief en schattig, maar als ze gewoon met de pot mee kunnen eten, nog maar één keer hoeven te slapen, ze kunnen lopen en zichzelf vermaken, dat vind ik toch ook wel héél erg prettig! Ninja, dat is mooi nieuws van de arts! Misschien weer een leeuw of beer verdwenen nu? Die praktische bezwaren zijn logisch, die hebben wij ook hoor. Maar ik bedenk me dan dat er nooit een perfect moment is om een kindje te krijgen. Nadenkperiode: We hebben best lang nagedacht, al vanaf dat mn jongste heel klein was. Vooral het punt dat ik wil stoppen met werken, zeker als er een derde komt en of dat dan financieel zou kunnen, is lang een ding geweest. Maar als je eenmaal om bent Kamers: wij hebben vijf slaapkamers, waarvan één echt kleine. Dat is nu een werk/rommelkamer en we hebben nu, naast de drie slaapkamers, ook nog een logeerkamer waar ik mn was ophang. Die logeerkamer zou de kamer van mn tweede dochter moeten worden (dan slapen beide meiden op zolder) en haar kamer wordt dan weer babykamer. In de werkkamer kunnen dan waslijnen komen en opbergruimte voor alles wat nu in de logeerkamer ligt. Bij logeerpartijen (vooral mijn moeder, die verder weg woont en regelmatig blijft slapen), kan ze op het bed van één van de meiden en de meiden op een luchtbed oid. Een opklapbed in de werkkamer is ook nog een optie, we zien nog wel. Anneke, gefeliciteerd!!!! Wauw, wat snel zeg, leuk! Je bent de eerste van dit draadje, dat maakt het wel echt zeg haha! Hoe voel je je? Ik snap dat het extra spannend is nu, ik duim voor je hoor! Wat leuk dat je al zoveel plannen en ideeën hebt, het kriebelt ook echt hier! Liedel, je zegt het helemaal goed: niemand is onmisbaar, zeker niet in je werk. Kies waar jij je goed bij voelt, niet voor waarvan je denkt dat goed is voor je baas/collegas. Een vervelend gevoel als je het idee hebt dat je niet allebei even enthousiast bent. Misschien komt dit inderdaad als hij wat meer aan het idee gewend is? Mijn man wil wel heel graag, maar van hem hoeft het niet heel snel raak te zijn. Ik heb helemaal geen geduld, dat is ook wel eens lastig. Bij nummer twee was ik teleurgesteld als ik ongesteld werd, hij haalde zijn schouders op en ging weer verder met waar hij mee bezig was. Kon ik niet altijd even goed hebben. Lucindalice, welkom hier! Spannend om ervoor te gaan, heel veel succes! Madelief, ik heb het toevallig vanochtend teruggekeken. Heb nog even teruggespoeld voor mijn man, wat een lancering haha! Leuke namen Sumshine, en inderdaad dan de drie js haha! Leuk om bij anderen ook namen te lezen, het lijkt wel alsof jullie dan ook echter worden (haha, dit klinkt heel vaag, sorry). Mijn dochters heten N.a.o.m.i en H.a.d.a.s.s.a, beide bijbelse namen. Bij een zoon willen we waarschijnlijk de naam die we bij de eerste twee ook hadden gebruiken (we wisten vooraf niet of het jongetjes of meisjes waren), over een meisjesnaam zijn we nog niet uit, we hebben twee opties. Wel ook bijbelse namen, dat vinden we mooi. Een hele goede vriendin schrijft hier ook. Nu was ik al vrij herkenbaar met alles wat ik schreef over werk en gezin, maar nu ik mn dochters namen heb geschreven helemaal. Mocht je dit topic toevallig lezen vriendinnetje: hooooi! Niet doorvertellen hoor, dat we willen beginnen! Hihi! Sumshine, ja dat is heel herkenbaar! Ik maak iedere maand een begroting en hoewel we het goed hebben met wat we kunnen doen, is het niet altijd makkelijk. We hebben hele krappe tijden gehad, gelukkig gaat het de laatste tijd iets makkelijker. Zooooo, ik ben weer bij! Heel lang verhaal dit, zal nu proberen wat meer up to date te blijven! Fijn weekend allemaal!
Kinderwagen aangeschaft, niet die witte geworden maar een donkerblauwe. Vind m echt prachtig! Heb ook nog een bugaboo, maar dit vind ik eigenlijk veel mooier! Marktplaats.nl - Koelstra kinderwagen jaren `60 - Kinderwagens en Combinaties
Jaa, vamorgen heeft ongi doorgezet...vanaf vandaag slik ik foliumzuur en dan vanaf 13/14 mei gaan we dan echt beginnen!! Wat een gezellige boel hier!!
Anneke wat ben je vlot met je wagen! maar wat is ie mooi! hihihi!! madeliefje, fijn dat je nu echt los kunt gaan hahahahahahahahaha! Nika jij hebt iig heel veel kamers, daar hoef je je geen zorgen om te maken whahahaha...5 slaapkamers! Dat doe ik je niet na Wij hebben 2 gemiddelden en 1 kleine en een zolder waar een kamer gebouwd zoiuy kunnen worden. We hebben een oud huis, met lage gootlijn dus boven is t niet groot..ach..wel gezellig! haha
Hoi! Wat is hier flink gekletst vandaag zeg!! Gezellig!! Het vervelende is wel dat ik op het moment alleen maar op m'n telefoon kan meelezen en reageren. Vandaar de eventuele wat kortere reacties... Sorry alvast daarvoor!! Heb net allemaal leuke namen voorbij zien komen . Wij hebben ook al n jongens- en n meisjesnaam klaar staan, maar die laten we nog even geheim. Financiën.. Het lijkt allemaal wel duurder inderdaad de laatste tijd! Soms schrik ik echt bij het afrekenen van de boodschappen. Met meerdere kindjes zal dat natuurlijk nog meer puzzelen worden straks... Vandaag had ik dus eigenlijk moeten beginnen met m'n nieuwe pilstrip, maar lekker niet gedaan! Het begint nu toch wel spannend te worden!!
Anneke, mooie wagen zeg! Madeliefje en Lucindalice, spannend!!!! Ik wacht hier ook heel ongeduldig af! Sumshine, we hebben geen enorm huis hoor, gewoon een rijtjeshuis. Op de eerste verdieping hebben we drie slaapkamers, twee van gemiddelde grootte en één kleine. Op zolder hebben we aan beide zijden dakkapellen, waardoor we twee kamers, ook van gemiddelde grootte, hebben kunnen maken. Daardoor hebben we boven lekker de ruimte, bij ons is het meer beneden wat (naar mijn mening) een beetje krap is.
@ Nika, klinkt wel alsof jullie jullie huis heel goed kunnen benutten! Lijkt me wel heerlijk 5 slaapkamers! Kun je straks ook nog voor nr.4 gaan . Wanneer ben jij gestopt met de anticonceptie? Omdat je nog ongeduldig op he ongi wacht? Wij hebben 4 slaapkamers, waarvan er 1 uit 2 verdiepingen bestaat. Zouden jullie overwegen om meerdere kindjes op 1 kamer te leggen? Ik zit toch wel vaak met de slaapkamerindeling in m'n hoofd hoe dat straks allemaal zou moeten....
Nee, een vierde gaat er hier (mits er geen 'verrassing' komt ) niet komen. Drie is voor ons genoeg. Wat leuk, een slaapkamer met twee verdiepingen! Hoe moet ik dat voor me zien? Wij hebben nog nooit nagedacht over twee kinderen op één kamer, omdat we in principe kamers genoeg hebben. Vrienden van ons hebben een speelkamer (en twee dochters op één kamer in een stapelbed), dat lijkt me dan wel weer handig. Ik heb dinsdag drie weken geleden m'n laatste nuvaring verwijderd. In principe zou ik dus pas over ruim een week weer ongesteld moeten worden. Echter, tijdens de laatste nuvaring werd ik een week te vroeg ('door' de ring heen dus) ongesteld. Beetje vaag dus. We zijn deze ronde nog niet begonnen vanwege medicijngebruik van mij. Ik mag deze medicijnen niet gebruiken in een zwangerschap, dus zolang ik ze nog gebruik mag ik niet zwanger worden. Omdat het praktisch gezien nu niet handig was om met de medicijnen te stoppen, hebben we het nog een maandje uitgesteld.
@ Nika, beetje maf inderdaad dat je tijdens je ring nog ongesteld werd! Extra spannend dus wanneer je ongi gaat komen! Inderdaad, als het niet veilig is met je medicatie om zwanger te raken, dan zou ik ook nog even opletten, maar wel prima om al gestopt te zijn, dan kan je lichaam hopelijk al n mooie cyclus krijgen. In onze videkamer hangt dus een vide, het plafond in deze kamer loopt direct gelijk met de zolder (zoldervloer er dus in principe uit), dus het is een erg hoge kamer. Dan 'hangt' er over de helft van de kamer een plateau in die kamer thv een normaal plafond, afgezet met spijlen, dus n soort balkon wat in de kamer kijkt. Dit plateau loopt door tot over het trappegat van de gehele 1ste verdieping, dus het lijkt net alsof er 2 kamers opengewerkt op elkaar liggen (volg je het nog?). Nu gebruik ik deze kamer als was en strijkkamer (ideaal beddengoed kan over het balkon ), maar het lijkt me n erg leuke kinderkamer en je hebt toch deels wat privacy door de verdieping, daarom hebben we weleens bedacht dat hier meerdere kindjes zouden kunnen slapen, Of er hier n 4 komt, geen idee... Eerst moet 3 nog lukken en wie weet hoe alles loopt. Daarnaast kamp ik nog steeds met problemen rondom bekken en rug.. Dus of 3 verstandig is, is ook maar de vraag, daar maak ik me soms best druk om. Ben nu al bang om te bevallen..
Wat n leuke kamer Lucindaalice! super leuk! hier komen eerst twee op 1 kamer tot de kindjes groter zijn en wij of een van de kindjes naar zolder kunnen. De zoldertrap is niet geweldig een klein, stijl trapje. (oud huis) Lijkt mij super leuk omd ochters kamer om te toveren tot een 2 persoons kamer voor een jongen en een meisje. Leuk stapelbed erin. had van Saartje Prum een gaaf vogelhuisbed gezien..Google maar eens, echt te gek! Miss kan man dat maken. Hier t gevoel dat ik ongie ga worden...mm jammer..
Wij wilden ook een twee persoonskamer maken voor de oudste twee, maar zijn nu toch aan het kijken of we nog een extra slaapkamer kunnen creeren. Hou jullie wel even op de hoogte. De stapel bedstees die er tegenwoordig zijn, zijn wel echt prachtig, maar een beetje extra ruimte is ook zeker niet verkeerd! @sumshine: ik had vorige week ook een paar dagen het gevoel dat ik ongi werd en toch ben ik zwanger. Zolang je niet ongesteld bent, zegt het niks.
@ Sunshine... Jammer dat de ongi eraan komt Cool bed!! Alleen lijkt me dat erg lastig om elke week op te moeten maken... Wel supergaaf en knap als je man dat kan maken! @ Anneke, jullie denken dus na over n bedstee begrijp ik? Gaaf! Voel je al wat van je zwangerschap?
We wilden een bedstee, maar gaan nu juist toch voor aparte slaapkamers. Voor de betere nachtrust! Echt wat voelen kan ik nog niet zeggen, alleen mijn buik is flink opgezwollen en ik moet continu naar de wc. Zo irritant! Nog niet misselijk ofzo, dus gaat goed zo!
Hoi meiden, Hier weet ik het nog niet echt hoe we dat met de slaapkamers gaan doen. We hebben nog een zolder (met vaste trap) maar dat is nu werkkamer/ plek waar ik de was ophang enzo. Als we er een 'volwaardige' kamer van willen maken moeten we er nog wel het een en ander aan doen. @Sum: jammer van je ongesteldheid. @Anneke: fijn dat je niet misselijk bent. @Lucin: klinkt leuk die vide! @vierde: hell no, dat lijkt me écht te druk, drie hebben wij denk ik onze handen vol aan Geniet van de zon dames, hier zitten we al de hele middag in de tuin, heerlijk!
ben nog niet ongesteld hoor! Ik dacht te voelen dat ie er aan kwam, is niet het geval..Morgen ff afwachten anders ff testen
@lucin haha zit me echt proberen voor te stellen hoe je videkamer eruit ziet hiiiii, maar wel grappig, is weer eens wat anders dan de standaardkamers @Nika Hoop dat je ongi gauw komt, kun je daarna gaan beginnen!!Leuk!! @anneke dringt het allemaal al wat tot je door dat je zwanger bent? heerlijk zeg, zeker nu het mooie weer er aan komt (eindelijk!) @Liedel Heerlijk he dat zonnetje!!! Kom maar op!! Zo, ook weinig te melden vandaag. Braaf mn foliumzuur geslikt vandaag