Ik ook sinds een paar dagen aan de folium. En vandaag eerste keer geklust zonder condooms. Ik ben nog niet vruchtbaar maar vond het toch wel even een 'dingetje'...Is toch definitief haha. Maar goed, laat die zwschap maar komen, ik ben er klaar voor hihi. Groet!
Hey meiden! Mag ik met jullie meekletsen? Had zelf ook een topic geopend, maar krijg geen reactie. En de andere topics over een derde zijn al zo lang aan de gang, kom daar niet echt tussen. Wij hebben een zoon van net 3 en een dochter van 5 maanden en willen graag voor een derde. Sinds deze maand gaan we er (rustig) voor. Ik zit nu in m'n vruchtbare periode. Ik lees al veel herkenbare dingen. Praktische dingen maak ik me niet superveel zorgen over. Wel denk ik meer na over de gezondheid van het kind. Ook merk ik dat ik veel bezig ben met de reacties van anderen wanneer ik zwanger zou zijn. Herkennen jullie dat?? Hoop hier lekker te kunnen kletsen en ervaringen uit te wisselen!
@ Anneke, o verkeerd gelezen van de bedstee..oeps.. Irritant dat je al zo vaak moet plassen! Wel fijn dat je niet misselijk bent. @ Liedel, inderdaad heerlijk die zon! Fijn dat je zo hebt kunnen genieten! O das duidelijk , haha, blijft bij 3 dus... @ Sum... Spannend spannend spannend!! @ Madeliefje, goedzo braaf je foliumzuur genomen, hihi
welkom!!! jullie gaan er ook weer snel voor haha. Hier wel herkenbaar wat je zegt de verloskundige zei dat hoe meer kinderen je hebt hoe banger je word of het kind wel gezond is. De meeste reageren raar als we zeggen voor een derde te willen gaan behalve een bevriend stel. Die twijfelen ook toch wel fijn om het te kunnen delen. Ze zei al oo het zou ook wel leuk zijn als we weer dezelfde tijd zwanger zijn. Onze eerste schelen 7 dagen en de tweede 5 maanden
Wat leuk Ninja dat ze weinig schelen in leeftijd! Mijn sch.zus en ik waren beide keren tegelijk zwanger. De eerste schelen 4 maanden en de tweede 8 weken. Erg leuk! We kiezen er bewust voor om niet teveel leeftijdsverschil tussen de 2e en 3e te laten zitten. Maarja, heb je natuurlijk ook niet zelf in de hand. Bij de eerste was het gelijk de eerste ronde raak en bij de tweede was het na 7 maanden. Ben nu ook erg benieuwd!
Liessie:welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Ninja: hoe ist bij jullie; al 'beren' van de weg of twijfel je nog. Ik heb besloten maar gewoon mijn gevoel te volgen. Ik ga gewoon niet meer na denken over al die beren; het komt toch altijd anders dan dat je het je bedacht had
we zijn er eigenlijk al een beetje overuit alleen nu nog het moment afwachten haha de ene keer zeggen we misschien beter volgend jaar en dan weer nu.. we hebben wel besloten sem en evy bij elkaar te leggen op 1 kamer.
@ Liedel, haha, het wordt nu toch wel echt zonder condooms!! Laat maar komen die zwangerschap!! Hier juist nog even zonder en dan over n weekje met ... Maar ik zou nu al wel willen.. Dus hopelijk vergeet manlief het! @ Liessie, welkom!!! Zo, jullie gaan er echt weer snel voor! Hoe komt dat? (Als ik dat vragen mag...).. Weet je zeker dat je echt niet die 9 maanden ertussen wil laten? Mijn 2 kiddies schelen maar 1 jaar, echt supertof! Maar niet goed geweest voor mijn lichaam.. @ Ninja, leuk als n bevriend stel kids heeft in dezelfde leeftijd! Hier ook.. Onze oudsten schelen 2 maanden en de jongsten 3 dagen. Ze gaan ook samen naar de psz en straks dezelfde basisschool. Onze moeders zijn ook vriendinnen, echt heel tof! Suf zeg als anderen stom reageren!!! Maar niets van aantrekken hoor!! Hier is het gemengd, iedereen weet dat we n groot gezin willen, dus sommigen juichen onze droom toe, maar veel wijzen hem ook af omdat mijn lichaam nog heel zwak is... Maar goed, wij willen er boor gaan en dat is het allerbelangrijkste!!! Vraagje... Zit ik nu al in ronde 1? Of is dat straks pas na m'n 1ste 'echte' ongi?
Die instelling heb ik ook wel aangenomen hoor Liedel! Beren zijn er altijd, haha! Neemt niet weg dat ik het heel spannend vind hoor, haha!
ja het zoontje van me vriendin en sem zijn echt vrienden zo leuk en de jongste trekt ook heel erg naar hun jongste toe. Over 2 weken gaat sem daar ook logeren hij vind de papa en mama van zijn vriendje ook erg lief haha
@ Ninja, even snel besluiten dan , kun je nog van je ei van deze ronde gebruik maken zie ik aan je banner!!'
@Liessje: inderdaad! En ik was er zo klaar mee om daar maar de hele tijd over na te denken. Natuurlijk moet je realistisch zijn en kijken of het financieel etc. kan, maar mijn man gaat in september voor zichzelf beginnen dus hoe we dan financieel zitten is toch nog 1 groot vraagteken. Ik heb gelukkig een goede baan dus we redden het voorlopig wel. En waar vier kunnen eten kunnen er ook vijf eten! En genoeg liefde te geven, dus dat zit wel goed!
@Lucin: geen idee eigenlijk, volgens mij als je nu niets meer gebruikt ben je vruchtbaar dus is het de 1e ronde toch..?
ja dat was 2 jaar geleden wel zo haha 13 april besloten en begin mei een posi test. Maar nu slaan we toch 2 maanden zeker over want anders zitten we in jan of feb als het gelijk raak is en dat beide keren zo dus wel een groot risico en ik wil niet rond hun verjaardagen zitten. en we gaan in mei naar disney daar wil ik wel een beetje fit zijn. Een beetje een luxe probleem haha
Lucindalice: ja wel snel idd, maar het voelt goed. Er is ook wel een reden voor, maar die houd ik nog even voor mezelf...... Bij de eerste vond ik het superspannend en nu weer. Bij de tweede had ik het trouwens minder. Best gek.
@Liessie: ik vind het nu ook weer veel spannender dan bij de 2e...Waarschijnlijk toch omdat het in mijn hoofd minder 'vanzelfsprekend' is of zo, een derde kindje.
Liessie, welkom hier! Leuk dat het zo gezellig druk is hier! Ah Liedel, ik snap dat dat even een 'moment' is, zo'n eerste keer zonder condooms oid. Het is nu toch écht begonnen dan. M'n hoofd is even een zeef, ik moet nodig naar bed. De komende twee weken verwacht ik heel druk te zijn met m'n werk, dus slapen is belangrijk! Trusten meiden, en een fijne week alvast!
Goedemorgen allemaal, wat wordt hier veel geschreven. Ja, het besef is er wel hoor, dat ik echt zwanger ben. Ik voel het ook wel echt al aan mij lijf, al is het niet heel heftig. Licht misselijk, buik opgezwollen, veel plassen, licht slapen. Heb er ook helemaal zin in! Heb leuke shirtreclame gekocht voor de kids. Ervaren grote zus en Grote broer in opleiding. Volgend weekend onze ouders vertellen, gaaf! Ben wel bang dat ze niet zo enthousiast zullen zijn. Ze waren allemaal zo waarschuwend voor de risico s toen het vorige maand mis ging. Wat hier eerder stond over bewuster zijn van de risico s, dat herken ik sterk. De eerste zwangerschap was ik daar helemaal niet mee bezig, bij mijn zoontje al meer en nu vind ik mezelf wat irritant. Komt natuurlijk juist ook door die vmk. Nou, me zo maar even optutten, kids wakker en op naar het werk.