@ Guapetona, heb je nu ook veel extra spanning dan omdat je ouder bent? Bijvoorbeeld omtrent Down oid? Misschien helpt het inderdaad wel dat je flink bent afgevallen. Zat je te hoog met je BMI? Gebruik je nu dan ook ovu-testen om je ei te spotten? Of weet je gewoon van jezelf dat je ei echt altijd na de menstruatie komt? Zijn er trouwens dames hier die tempen of ovu-testen gebruiken? Vandaag in het zkh geweest en heb 'semi' groen licht gekregen... Moet nog wel 2 andere artsen zien, maar onder goede begeleiding moet het goed komen
nee, eigenlijk ben ik daar het minst bang voor, bij F. was ik al 35 bij de bevalling, en bij N. was ik 38, en bij beide waren de scores van de triple test veel beter dan 'normaal' voor mijn leeftijd. Zo heb ik ook nooit een echte miskraam meegemaakt, dus ook daar ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor. Het enige waar ik bang voor ben, en dat is ook door de VK bevestigd, is dat de kans op herhaling van de te lage bloeddruk relatief groot is (zo groot dat ik er vrijwel zeker van ben dat dit weer een grote rol zal gaan spelen). Morgen heb ik een afspraak bij de HA, om doorverwezen te worden voor een hartonderzoek (mijn vader heeft een erfelijke afwijking). Als daar iets uitkomt, moet ook gekeken worden wat het effect eventueel is van een zw. op mijn hart. En zal ik in dat geval ook meer controles tijdens de zw. moeten hebben. Of als het ernstig is, tjaa dan zien we misschien wel helemaal af van onze 3ekindje-wens... Dus manlief houdt echt nog ff zijn jasje aan, tot er meer duidelijkheid is op dat gebied, en we dichterbij de verhuisdatum komen! hahaha! ovu testen & tempen: nee nooit gedaan (bewust, leek mij niet gezellig/spontaan), maar de ervaring heeft mij wijzer gemaakt Bij beiden zw. ben ik bijna een week terug gezet bij de 1e echo's. Ik ben sindsdien meer op de lich. symptomen gaan letten van een ovulatie, en daaruit maak ik op dat ik idd. al rond dag 8/9 van mijn cyclus ovuleer. We hebben dus heel vaak veel te laat geklust, omdat ik lange tijd uitging van een standaard cyclus, met een eisprong na ong. 14 dagen! En mijn BMI was bij beide succesvolle bevruchtingen net gedaald tot 28, en is nu 26.
Hoe waren jullie bevallingen trouwens? Veel verschil tussen de 1e en de 2e? en wat verwachten jullie van een 3e bevalling? Mijn 1e duurde relatief lang, alles in totaal zo'n 16uur, en 5 kwartier persen. De 2e supersnel, 3 uurtjes weeën, en 4 minuten persen (was nog geen 10 minuten in het ZH, en kreeg al persdrang op de stoep!) VK heeft voorspeld en geadviseerd bij de 3e thuis te bevallen, omdat ze verwacht dat het nog veel sneller zal gaan! Weet ook van een paar vriendinnen dat de 3e er in 1 minuut, dus 1 perswee, uit kwam! Ben benieuwd naar jullie ervaringen en verwachtingen!
@ Guapetona, heftig verhaal eigenlijk zeg... Ik snapte al niet waarom je bloeddruk juist laag is tijdens de zwangerschap. Heel veel succes vandaag bij de ha en ik hoop dat je snel duidelijkheid zult hebben! Knap trouwens dat je BMI zo flink gedaald is! Wel grappig trouwens dat je je eisprong door hebt dmv lichamelijke tekens ipv ovu-testen en tempen. Over de bevallingen, even in het kort: 1ste, bijna 24u gebroken vliezen en weeën, maar geen vorderende ontsluiting, doorgestuurd zkh, toen opeens weeënstorm en volledige ontsluiting in 10 minuten, zoontje met knip gehaald ivm foetale nood. 2de weer 24u weeën zonder vorderende ontsluiting, doorgestuurd zkh voor slaapmedicatie, gyn durfde dit niet aan ivm vorige stortbevalling, vliezen gebroken, 1 en 3 kwartier later volledige ontsluiting, 12 minuten persen en dochter gehaald met knip ivm foetale nood. Lijkt er dus op dat ik langzaam op gang kom met weeën die niet sterk genoeg zijn, maar dan opeens word ik n snelle ontsluiter... Omdat ik al 2x n knip heb gehad ben ik bang dat dat ook bij kindje 3 zo zal zijn. Ik vond de 2de bevalling trouwens zwaarder dan de 1ste... Dochter was ook 500gram zwaarder dan zoon en was toen ook 10dgn overtijd.
Zo wat een pittige bevallingen zeg! Heb je ook daarna nog last gehad van die knippen? En maak je je bij voorbaat al zorgen over de 3e bevalling?
Goedemorgen meiden! Gatsie, nu al geirriteerd! Bel ik de huisarts (gelijk om 8uur) voor een afspraak voor onze dochter. Kan ik morgen pas terecht. Dus ik zeg dat ik dat nogal raar en graag vandaag wil. Kan niet:x. Nu een afspraak voor vrijdagochtend om half 9. Morgen moet ik werken en ze had alleen plek midden op de dag....Zitten we hier met z'n allen om 8uur aankleed en al. En ik heb alleen maar een verwijsbrief nodig voor de kinderarts. Grrrrr, stom gedoe!!!! Ovutesten: bij de 2e ben ik daar na een paar maanden mee begonnen. En volgens mij heeft het wel gewerkt! Ik ben beide keren supersnel bevallen. Onze dochter was er in 2 uur en een kwartier. Onze zoon was er ook vrij snel, dat ervaarde ik toen als niet fijn. Maar de 2e bevalling vond ik fijn gaan!
ik vind de volgende bevalling als ie komt wel erg spannend hoor. de eerste was 23u met weinig vordering, zwaar zwangerschapsvergiftiging dus inleiding die niet vlotte en uiteindelijk binnen 3 jkwartier van 1 cm naar 10 cm en vervolgens 1,5u persen. geen knip of scheur gelukkig. tweede keer, in 2 u en 50 min bevallen ook int ziekenhuis met 37.0 moest toen bevallen veel te hoge bloeddruk. knip en scheur ook ivm foetale nood, hij moest nu er uit..heb nog steeds een "verminkte doos"naar mijn idee ;-( vond deze keer veeel te heftig! zwaar...pff..ik kon t niet opvangen en raakte toch wel in paniek. Vond t vreselijk.
@ Liessie, wat vervelend zeg!! Kunnen ze de verwijsbrief anders niet gewoon voor je klaar leggen? Fijn dat je zo'n snelle bevallingen hebt gehad en de 2de fijner was dan de 1ste, dat geeft hoop! @ Sum, jeetje dat zijn ook 2 zware bevallingen! Zie je nu niet op tegen de derde? Hier beneden ook niet alles meer mooi hoor... De knip bij zoonlief ging fout, is tot in m'n bil gezet, je ziet de littekens doorlopen voorbij m'n ondergoedrandje... Ook heb ik de hechtingen er toen uitgeniesd en gehoest (au!!) en daar is het ook niet mooier op geworden. Bij dochterlief, ging het vanwege de haast ook niet goed... Daarnaast heb ik n bindweefselafwijking en helen mijn wonden traag... Heb er echt flink last van gehad, nu soms nog... @ Guapetona, zo jouw 2de was er echt snel zeg!!! Ik ben echt al heel bang voor de 3de bevalling... Ik ben bang dat ik het kindje er weer niet zelf uit kan persen en weer geknipt wordt. Wellicht dat we deze bevalling toch voor inleiding gaan omdat we naar n ziekenhuis moeten wat zo'n 40 minuten verderop ligt. Ik mag geen ruggenprik en geen pethidine en een andere optie hebben ze niet in ons regionale ziekenhuis. Verder 2x giga BI gehad (nu nog) en is het ook wel handig dat ik nu niet met m'n benen in de beugels hoef.
@Liessie Welkom Wat stom zeg dat je nu tot vrijdag moet wachten voor een doorverwijzing voor de kinderarts. Hebben ze geen telefonisch spreekuur waarbij je dat kan regelen? @Ninja Het is leuk he om tegelijk met vriendinnen zwanger te zijn! @annekevdz Wat een leuke teksten op de shirtjes!!haha, die had ik nog niet eerder gehoord! En ja, komende weken wordt het vaker slapen en op tijd naar bed Mijn meiden zijn van oktober en september, dus nu hebben wij de wens om een voorjaars/zomerkindje te krijgen @XNonnie Hiiiiii ik heb dat ook dat ik nog wel bepaalde dingen wil halen om onze baby uitzet uit te breiden...blijft leuk!Elke zwangerschap kopen we nieuwe dingen erbij..hoort erbij vind ik @vroeg uit bed ehm...ik ben thuismama en sta vaak tussen 8/8.30 uur op En zolang de oudste niet naar school hoeft, geniet ik daar volop van @Sumshine Jammer!!!!!zat al te hopen!! @Lucindalice Balen van je wasmachine!!!!!!niet leuk die onvoorziene uitgaven!! En wat een heftige bevallingen zeg!!Kan me voorstellen dat je nu zeker niet meer zo'n bevalling wilt meemaken!! @bevallingen: Bij de eerste: ingeleid, zkh, weeenstorm van 12 uur, 30 minuten persen, ingescheurd en gehecht. Bij de tweede: thuis, vanaf de eerste rommel tot aan de bevalling 4,5 uur (waarvan laatste uur ik het idee had dat het begonnen was) en 5 minuten persen. (geen hechtingen!) @Sumshine Ook al zulke heftige bevallingen en oh die knippen...ik word er eng van! Het is niet niks zeg wat er dan eigenlijk met je gebeurd!! @Gueapetona O, jouw tweede ging ook al zo snel!dat is dan wel fijn he om een vlotte bevalling zonder knip of iets. Een droombevalling gewoon...maja...of je dat dan nog een voor een derde keer zo mag krijgen... Vanmorgen weer even rustig ochtendje (afgelopen dagen druk gehad) De oudste is naar psz, dus nu lekker even bakkie drinken met mn jongste...even een momentje samen
@ Madeliefje.... Wow... 12u weeënstorm??? Dan word je toch gek?! Ik wist na 10minuten al niet meer hoe ik het had! Fijn dat nr2 wel 'vlotjes' ging. Ik ben ook n tbm trouwens Geniet nog even van de momentjes samen met de jongste nu de oudste op de psz is
Ik sleep het meeste inkomen binnen hier, ml werkt 's avonds & weekend dus ik sta altijd vroeg op, en ben meestal 's ochtends alleen met de kids. Alleen woensdags (parttimedag) mag ik wat langer blijven liggen en doe ik heel rustig aan, ml brengt dan de oudste naar school, vaak haal ik hem dan weer op. Verder kook ik dan meestal wat uitgebreider. Ml kookt meestal op mijn werkdagen en ik dan weer in het weekend. Ik mag niet klagen hij doet best veel maarja hij is ook meer thuis.... Ik had inderdaad een droombevalling van de 2e, behalve dat het niet veel had gescheeld of ik was 3 x onderweg bevallen haha! We waren zo in shock dat we pas na een kwartier ofzo aan de VK vroegen wat het was geworden (we wisten het niet) hihihi Ja zo'n bevalling kan ik nog wel 10 x doen, het is die vervloekte zw. vanaf 20 wk die ik liever oversla!
Wat doen jullie zoal aan activiteiten met de kids? Mijn oudste zit op kleuterswing, vanaf 5 jaar wil ik hem hiphop laten doen, daar is die helemaal gek van! En ik zit nu ook aan judo te denken want hij houdt echt van vechten momenteel! Als ik erop uit ga met ze is het meestal park of kinderboerderij. Ik zou graag zwemmen met ze, maar ml niet en ik durf niet alleen met 2 kids.... Thuis bak ik vaak met de oudste, als hij de hele week zijn best heeft gedaan om op tijd op school te komen mag hij kiezen wat we maken, meestal muffins of chocoladetaart ;-D Ik zou wel meer willen knutselen maar het komt er nooit zo van.
@ Sum, het gaat uiteindelijk ook om het doel natuurlijk @ Guapetona, qua activiteiten, nog niet heel erg veel, ze zijn pas 1 en 2 natuurlijk. Klinkt wel erg leuk, kidsswing! Geen idee wat het hier gaat worden, wellicht paardrijden of hockey, waarschijnlijk geen contactsport, ligt eraan of m'n kindjes de bindweefselafwijking ook hebben. Op het moment wandel ik veel met ze, ik moet sowieso met de honden uit en we vinden het leuk om te doen. M'n oudste kan zich de hele dag in de tuin vermaken, hij speelt erg graag buiten. Hij heeft n paar vriendjes en vriendinnetjes in de buurt, ik spreek ook geregeld met hun moeders af, laten we de kids samen spelen. Misschien als ze wat ouder zijn dat ik dan wel meer met ze moet ondernemen. Vandaag n studievriendinnetje op bezoek, was erg gezellig en we hebben heerlijk genoten van het weer! Lekker die zon!
guapatona, hier zat dochter op peuterdans maar dat vond ze niet zo leuk. Zit te denken aan gym. maar aan de andere kant vind ik het zo ook wel ff goed en als ze bijna 5 is gaat ze op zwermles ik wil niet dat ze dan en een sport ofzo heeft en zwemles..eerst je diploma en dan een sport. of wellicht sport en iets van muziek. verder qua activiteiten, ook veel wandelen op de fiets, naar de stad met de honden etc. Naar de kinderboerderij of hertjes een wekelijks uitje. Ook wel naar een klein ballorig, dat is in het centrum bij een thee ding, kun je lekker drinken en de kids even ballorig spelen. Met oudste ga ik vaak ook naar peutertheater, peuterfilm of dat soort dingen. Zwemmen doet manlief vaak met de oudste. beeb is nog maar 5 maand dus echt acticviteiten doet ie nog niet hihi.
Activiteiten: tegenwoordig knutsel ik veel met onze zoon. Verven, kleuren (vind ik stiekem zelf ook nog wel leuk hihi), knippen, lijmen, van die rubberen stickerfiguurtjes (Action) plakken enz. En samen puzzelen is ook geliefd. Naar het hertenkamp gaan we ook vaak. Of naar de bibliotheek. Bij een derde zwangerschap zou ik ook wel weer wat dingetjes kopen hoor. Dat is toch ook hartstikke leuk! Ga zowiezo na de 20-weken echo koffie drinken bij de HEMA en wat kleertjes kopen, haha! Dat hebben we bij de eerste twee ook gedaan. Bewaar ik goede herinneringen aan! Zoonlief heeft een jaar op peutergym gezeten maar afgelopen januari er toch voor gekozen om er mee te stoppen. De bedoeling is dat de moeders op de gang staan, maar ik kon gewoon niet weg. Hij raakte dan helemaal overstuur. Dus we zijn maar gestopt. Als hij 4 is gaan we kaboutervoetbal proberen.
liessie 83 hier is knippen idd ook favoriet en verfen! hihi...Lekker kliederen..Helpen in de keuken, bakken is ook leuk
Ja bieb dat is een goed idee! Dat hebben we wel een tijdje gedaan, maar is versloft. Ik ga dat weer oppakken!
De bieb is hier ook favoriet! Ik merk trouwens ook wel dat ik niet echt aan dingetjes toekom met ze. Na de psz is hij afgemat en de wekelijkse boodschappen die hij meedoet is ook al n 'uitje', net als de dagelijkse wandelingen met de hondjes...
Het is alleen wel jammer dat zoonlief in de bieb eerst naar de DVD's rent, er eentje pakt van Samson en Gert (die hij al 10x heeft gehad), hem stevig vasthoudt en dáárna pas naar de boekjes loopt, haha! Kopen jullie weleens kinderkleding via Marktplaats of zowiezo 2dehands??