@Lucin: ja, ik zit inderdaad in het onderwijs. Ik ben van oorsprong taalwetenschapper (heb Engelse Taal en Linguïstiek gestudeerd) en ik zei altijd dat ik in elk veld wou werken behalve in het onderwijs. Toen ik voor een onderzoeksproject vanuit de universiteit een keer naar een middelbare school moest om daar iets te doen met middelbare scholieren dacht ik daar ineens anders over; ik was verkocht! Ik vind lesgeven aan 'dwarse pubers' veel leuker dan theoretisch onderzoek doen en ben alsnog een versnelde post-doctorale lerarenopleiding gaan doen. Nu sta ik alweer bijna 7 jaar voor de klas op een middelbare school en ik vind het fantastisch. Naast mijn lesgevende taken heb ik ook wel veel andere taken maar ik blijf het toch het leukste vinden om 'gewoon' voor de klas te staan. @Bevallingen. Tja, de bevalling van mijn dochter weet ik bijna niets meer van, ik was erg ziek en kan me er bijna niets meer van herinneren. (Was ook een spoedsectio met 30 weken dus weeën heb ik bij de bevalling niet echt gehad. Wel vroegtijdige weeën met 20 weken maar dat hebben ze toen gelukkig weten te stoppen. Ik was toen al vrij ziek en mijn lichaam probeerde het kindje echt af te stoten, wat gelukkig niet lukte!) Bij mijn zoontje heb ik eerst zo'n ballonetje gehad en daarna een inleiding met 38 weken. Helaas schoot het na ruim anderhalve dag weeën niet op qua ontsluiting en daalde de hartslag van zoonlief dus werd het alsnog wederom een keizersnede. Dus tja, bevallingen niet echt mijn ding, ben er niet zo goed in . Mocht ik nu weer zwanger worden wordt het waarschijnlijk toch een ks en dat vind ik prima, alhoewel het me ook wel bijzonder lijkt om nu wel eens een 'gewone' bevalling te hebben maar die illusie geef ik denk ik maar op @Activiteiten kids: mijn dochtertje zit op klassiek ballet, vindt ze fantastisch. Ze zat ook op zwemles maar daar zijn we even mee gestopt. Het was elke keer zo'n drama en ze durft het gewoon echt nog niet dus volgend jaar maar weer verder kijken; het deed nu meer kwaad dan goed om haar 2 x per week naar het zwembad te slepen, dus we wachten nog maar even. Met zoontje is drie dus zit nog niet echt op een sport of zo maar hij vindt het heerlijk om samen te puzzelen of te voetballen in de tuin. Mijn dochtertje vindt bakken ook erg leuk, maar ik ben niet zo'n 'bak-ster' maar gelukkig is mijn man van oorsprong kok en patissier dus die bakt wel regelmatig iets lekkers met de kids. En inderdaad samen naar de bieb gaan vinden de kids ook super! En tekenen en knippen en plakken, het liefst met zo veel mogelijk lijm @Guatepona: jee, wel heftig inderdaad. Wel toevallig; mijn vader had ook een erfelijke hart /vaatafwijking ( en is daar helaas op z'n 29e aan overleden) en ik heb die afwijking ook in lichte vorm. (Daarom ging het bij mijn dochtertje ook 'mis' tijdens de zwschap, artsen dachten toen nog aan 'gewone' zwschapsvergiftiging maar twee jaar geleden bbleek uit onderzoek dat mijn vaten het niet zo goed doen door die erfelijke vaatafwijking.) Goede controles zijn heel belangrijk, en als blijkt dat je wel een vaat/hartprobleem hebt hoeft het natuurlijk niet meteen te betekenen dat je geen zwschap aankunt toch? (Hangt natuurlijk wel van de soort en mate van de afwijking af lijkt me). Ik vind een eventuele 3e zwschap om die reden ook wel spannend maar mijn gyn ziet, mits ik regelmatig op controle bij hem ga, geen probleem voor een 3e zwschap maar het wordt daardoor wel altijd een heel medisch verhaal, daar kijk ik wel tegen op. Ik moet gewoon vanaf het begin van de zwschap elke 2 weken op uitgebreide controle met regelmatig vaatecho's etc maar bij mijn zoon Melle is het daardoor wel goed gegaan (en toen wisten ze nog niet eens wat ik precies had, nu wel) dus ik heb wel vertrouwen in de medische wereld en dan komt het goed. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is! @Anneke: groeit je buik nu ook sneller omdat het je derde zwschap is? Ik vond het bij mijn zoon al veel sneller gaan dan bij mijn dochter dus ik ben wel benieuwd... Zo meiden, weer een lang verhaal. Nu even een kop thee drinken en dan richting bed, morgen weer een lange werkdag..maar dan: weekend! Ik ga lekker naar een vriendin in mijn 'oude stad' Groningen (voordat ik in Limburg woonde heb ik 6 jaar in Groningen gewoond) dus daar heb ik erg zin in. Even zonder man en kids een weekend voor mezelf, is ook wel eens heerlijk!
@Lucin: ja, ik zit inderdaad in het onderwijs. Ik ben van oorsprong taalwetenschapper (heb Engelse Taal en Linguïstiek gestudeerd) en ik zei altijd dat ik in elk veld wou werken behalve in het onderwijs. Toen ik voor een onderzoeksproject vanuit de universiteit een keer naar een middelbare school moest om daar iets te doen met middelbare scholieren dacht ik daar ineens anders over; ik was verkocht! Ik vind lesgeven aan 'dwarse pubers' veel leuker dan theoretisch onderzoek doen en ben alsnog een versnelde post-doctorale lerarenopleiding gaan doen. Nu sta ik alweer bijna 7 jaar voor de klas op een middelbare school en ik vind het fantastisch. Naast mijn lesgevende taken heb ik ook wel veel andere taken maar ik blijf het toch het leukste vinden om 'gewoon' voor de klas te staan. @Bevallingen. Tja, de bevalling van mijn dochter weet ik bijna niets meer van, ik was erg ziek en kan me er bijna niets meer van herinneren. (Was ook een spoedsectio met 30 weken dus weeën heb ik bij de bevalling niet echt gehad. Wel vroegtijdige weeën met 20 weken maar dat hebben ze toen gelukkig weten te stoppen. Ik was toen al vrij ziek en mijn lichaam probeerde het kindje echt af te stoten, wat gelukkig niet lukte!) Bij mijn zoontje heb ik eerst zo'n ballonetje gehad en daarna een inleiding met 38 weken. Helaas schoot het na ruim anderhalve dag weeën niet op qua ontsluiting en daalde de hartslag van zoonlief dus werd het alsnog wederom een keizersnede. Dus tja, bevallingen niet echt mijn ding, ben er niet zo goed in . Mocht ik nu weer zwanger worden wordt het waarschijnlijk toch een ks en dat vind ik prima, alhoewel het me ook wel bijzonder lijkt om nu wel eens een 'gewone' bevalling te hebben maar die illusie geef ik denk ik maar op @Activiteiten kids: mijn dochtertje zit op klassiek ballet, vindt ze fantastisch. Ze zat ook op zwemles maar daar zijn we even mee gestopt. Het was elke keer zo'n drama en ze durft het gewoon echt nog niet dus volgend jaar maar weer verder kijken; het deed nu meer kwaad dan goed om haar 2 x per week naar het zwembad te slepen, dus we wachten nog maar even. Met zoontje is drie dus zit nog niet echt op een sport of zo maar hij vindt het heerlijk om samen te puzzelen of te voetballen in de tuin. Mijn dochtertje vindt bakken ook erg leuk, maar ik ben niet zo'n 'bak-ster' maar gelukkig is mijn man van oorsprong kok en patissier dus die bakt wel regelmatig iets lekkers met de kids. En inderdaad samen naar de bieb gaan vinden de kids ook super! En tekenen en knippen en plakken, het liefst met zo veel mogelijk lijm @Guatepona`; jee, wel heftig inderdaad. Wel toevallig; mijn vader had ook een erfelijke hart / vaatafwijking ( en is daar helaas op z'n 29e aan overleden) en ik heb die afwijking ook in lichte vorm. (Daarom ging het bij mijn dochtertje ook 'mis' tijdens de zwschap, artsen dachten toen nog aan 'gewone' zwschapsvergiftiging maar later bleek uit onderzoek dat mijn vaten het niet zo goed doen door die erfelijke vaatafwijking.) Goede controles zijn heel belangrijk, en als blijkt dat je wel een vaat/hartprobleem hebt hoeft het natuurlijk niet meteen te betekenen dat je geen zwschap aankunt toch? (Hangt natuurlijk wel van de soort en mate van de afwijking af). Ik vind een eventuele 3e zwschap om die reden ook wel spannend maar mijn gyn ziet, mits ik regelmatig op controle bij hem ga, geen probleem voor een 3e zwschap maar het wordt daardoor wel altijd een heel medisch verhaal, daar kijk ik wel tegen op. Ik moet gewoon vanaf het begin van de zwschap elke 2 weken op uitgebreide controle met regelmatig vaatecho's etc maar bij mijn zoon Melle is het daardoor wel goed gegaan (en toen wisten ze nog niet eens wat ik precies had, nu wel) dus ik heb wel vetrouwen in de medische wereld en dan komt het geod. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is! @Anneke: groeit je buik nu ook sneller dan bij de 1e of 2e? Zo meiden, nog even een kop thee en dan rchting bed, morgen weer een lange werkdag en dan weekend! Fijne avond allemaal
he meiden, had net een hele lange reactie getypt krijg ik ineens een bericht dat het niet word geplaatst ..vaag
Dan maar even in een paar korte berichtjes: @Lucin: ja, ik zit inderdaad in het onderwijs. Ik ben van oorsprong taalwetenschapper (heb Engelse Taal en Linguïstiek gestudeerd) en ik zei altijd dat ik in elk veld wou werken behalve in het onderwijs. Toen ik voor een onderzoeksproject vanuit de universiteit een keer naar een middelbare school moest om daar iets te doen met middelbare scholieren dacht ik daar ineens anders over; ik was verkocht! Ik vind lesgeven aan 'dwarse pubers' veel leuker dan theoretisch onderzoek doen en ben alsnog een versnelde post-doctorale lerarenopleiding gaan doen. Nu sta ik alweer bijna 7 jaar voor de klas op een middelbare school en ik vind het fantastisch. Naast mijn lesgevende taken heb ik ook wel veel andere taken maar ik blijf het toch het leukste vinden om 'gewoon' voor de klas te staan.
@Bevallingen. Tja, de bevalling van mijn dochter weet ik bijna niets meer van, ik was erg ziek en kan me er bijna niets meer van herinneren. (Was ook een spoedsectio met 30 weken dus weeën heb ik bij de bevalling niet echt gehad. Wel vroegtijdige weeën met 20 weken maar dat hebben ze toen gelukkig weten te stoppen. Ik was toen al vrij ziek en mijn lichaam probeerde het kindje echt af te stoten, wat gelukkig niet lukte!) Bij mijn zoontje heb ik eerst zo'n ballonetje gehad en daarna een inleiding met 38 weken. Helaas schoot het na ruim anderhalve dag weeën niet op qua ontsluiting en daalde de hartslag van zoonlief dus werd het alsnog wederom een keizersnede. Dus tja, bevallingen niet echt mijn ding, ben er niet zo goed in . Mocht ik nu weer zwanger worden wordt het waarschijnlijk toch een ks en dat vind ik prima, alhoewel het me ook wel bijzonder lijkt om nu wel eens een 'gewone' bevalling te hebben maar die illusie geef ik denk ik maar op @Activiteiten kids: mijn dochtertje zit op klassiek ballet, vindt ze fantastisch. Ze zat ook op zwemles maar daar zijn we even mee gestopt. Het was elke keer zo'n drama en ze durft het gewoon echt nog niet dus volgend jaar maar weer verder kijken; het deed nu meer kwaad dan goed om haar 2 x per week naar het zwembad te slepen, dus we wachten nog maar even. Met zoontje is drie dus zit nog niet echt op een sport of zo maar hij vindt het heerlijk om samen te puzzelen of te voetballen in de tuin. Mijn dochtertje vindt bakken ook erg leuk, maar ik ben niet zo'n 'bak-ster' maar gelukkig is mijn man van oorsprong kok en patissier dus die bakt wel regelmatig iets lekkers met de kids. En inderdaad samen naar de bieb gaan vinden de kids ook super! En tekenen en knippen en plakken, het liefst met zo veel mogelijk lijm @Guatepona`; jee, wel heftig inderdaad. Wel toevallig; mijn vader had ook een erfelijke hart / vaatafwijking ( en is daar helaas op z'n 29e aan overleden) en ik heb die afwijking ook in lichte vorm. (Daarom ging het bij mijn dochtertje ook 'mis' tijdens de zwschap, artsen dachten toen nog aan 'gewone' zwschapsvergiftiging maar later bleek uit onderzoek dat mijn vaten het niet zo goed doen door die erfelijke vaatafwijking.) Goede controles zijn heel belangrijk, en als blijkt dat je wel een vaat/hartprobleem hebt hoeft het natuurlijk niet meteen te betekenen dat je geen zwschap aankunt toch? (Hangt natuurlijk wel van de soort en mate van de afwijking af). Ik vind een eventuele 3e zwschap om die reden ook wel spannend maar mijn gyn ziet, mits ik regelmatig op controle bij hem ga, geen probleem voor een 3e zwschap maar het wordt daardoor wel altijd een heel medisch verhaal, daar kijk ik wel tegen op. Ik moet gewoon vanaf het begin van de zwschap elke 2 weken op uitgebreide controle met regelmatig vaatecho's etc maar bij mijn zoon Melle is het daardoor wel goed gegaan (en toen wisten ze nog niet eens wat ik precies had, nu wel) dus ik heb wel vetrouwen in de medische wereld en dan komt het geod. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is!
@Anneke: groeit je buik nu ook sneller dan bij de 1e 2 zwschappen? Ik ben wel benieuwd, voor mijn gevoel ging het bij mijn zoon veel sneller dan bij mijn dochter dus bij een derde zal het wel helemaal erg snel gaan!
@Lucin: ja, ik zit inderdaad in het onderwijs. Ben van oorsprong toegepaste taalwetenschapper (heb Engelse taal en Linguïstiek gestudeerd) maar toen ik een keer voor een onderzoeksproject vanuit de universiteit naar een middelbare school moest was ik verkocht! Lesgeven aan 'dwarse pubers' vind ik veel leuker dan onderzoek doen. Ik heb toen alsnog de post-doctorale lerarenopleiding gedaan en sta nu alweer 7 jaar met plezier voor de klas. Ik heb ook veel andere taken maar ik vind het 'gewoon' voor de klas staan nog steeds het aller-leukst!
haha, ik snap nu waarom mijn bericht niet geplaatst werd, ik vertelde daar (in reactie @Lucin die iets over mijn werk vroeg) dat ik nu voor de klas sta maar van oorsprong toegepaste taalwetenschapper ben, maar dat werd niet geplaatst.
waarschijnlijk omdat er het woord (1)O-n-d-e-r-z-o-ek en (2)-u-n-i-v-e-r-s-i-t-e-it in stond en daar filtert het forum op; waarschijnlijk om misbruik van het forum te voor komen (mensen die voor O-n-d-e-r-z-o-ek mensen op de site benaderen of zo). Maar goed, ik deed dus eerst '1' op een '2' en moest voor dat O-n-d-e-r-z-o-e-k naar een middelbare school en toen was ik verkocht. Ik heb toen alsnog de post-doctorale lerarenopleiding gedaan en sta nu alweer 7 jaar voor de klas, heerlijk! Kijken of het bericht nu wel geplaatst wordt
waarschijnlijk omdat ze niet willen dat het forum misbruikt wordt door onderzoekers.. en zodra je een combinatie van woorden gebruikt filtert de site de berichten. Maar goed, na mijn werk als toegepaste taalwetenschapper heb ik toch besloten voor de klas te willen staan, en nu wil ik niets anders meer! Nou, laatste poging, kijken of mijn bericht nu wel geplaatst wordt...
Ja, gelukt! haha, ik voel me toch ineens gecensureerd...ben benieuwd of mijn berichten later nog wel geplaatst worden als ze zijn goed gekeurd door een moderater. Als er straks ineens veel dezelfde berichten van mij over mijn werk staan, vrees niet, ik ben niet gek geworden of praat niet heel graag alleen maar over mijn werk, maar dan hebben de mods de berichten alsnog geplaatst
Hey Liedel, wat goed dat je je hart gevolgd hebt (klinkt een beetje raar misschien bedenk ik mij nu ineens) maar ik bedoel met je werk! En heftig zeg dat je vader zo jong is overleden! Wat naar! Die van mij is al in de 70 gelukkig en heeft net een nieuwe hartklep gekregen. Er is een kleine kans, omdat deze afwijking erfelijk schijnt te zijn, dat er meer in de familie zijn met dezelfde afwijking. Vandaag was ik bij de dokter voor een verwijzing en gelukkig hoorde hij vooralsnog niks raars, maar hij vond mijn bloeddruk ook erg laag(90/70). Wrs heeft het niks met elkaar te maken, maar hij gaat de cardioloog verzoeken beide te onderzoeken. Wel fijn dat hij zo meedenkt! Het is vooral omdat we nog een kindje willen dat we besloten hebben dit nu al te onderzoeken, anders zou ik er minder haast mee hebben, zodat we weten waar we aan toe zijn. En kunnen er zo nodig extra controles gedaan worden inderdaad, als ik weer zw zou zijn. Geeft ook wel een veilig gevoel ergens...
Ha meiden! Het is al laat, maar ik ga nog even zitten voor een bericht. Ik heb af en toe wel even gespiekt hier, maar te druk om te reageren. Zet je schrap, hier komt een mega-bericht! Anneke, leuk de teksten op de shirtjes! Ik fantaseer ook al over een manier om het te vertellen, maar vooral over de logistiek. Ouders en schoonouders die ver weg wonen, kinderen aan wie je het niet te snel wilt vertellen omdat het anders al het hele dorp doorgaat, maar die je het ook niet van een ander wil laten horen, lastig lastig haha. Maar goed, wij moeten eerst maar eens zwanger zien te worden! Die vermoeidheid is lastig, zeker omdat je ook gewoon je gezin draaiende moet houden. Bij de eerste werkte ik nog wel fulltime, maar kon ik tenminste na afloop op de bank vallen om er niet meer af te komen. Dat kan nu niet meer! Had je dat in je vorige zwangerschappen ook, dat je snel opgezwollen was? Ik groei altijd binnen de kortste keren alle kanten op, dus lang verbergen is lastig. Voordeel is dat ik van mezelf helemaal geen strakke buik heb, dus ik kan me nog een tijdje verschuilen achter de blubberbuik haha. Lucindalice, oef om 5 uur op? Ik vind half 7 al veel te vroeg haha! Lastig, het dilemma over de slaapkamers. Hoop dat jullie er snel uitkomen! Ai, balen van je wasmachine zeg! Die kun je echt niet missen! Drie jaar is ook echt nog niet oud, niet leuk! Heftige bevallingen heb je gehad, ik snap dat je tegen een volgende keer op ziet. Goed bespreken met je vk kan misschien helpen? XNonnie, mooie namen hebben je kinderen zeg! Hebben jullie om een bewuste reden voor deze namen gekozen? Met mn medicatie stoppen is best spannend. Ik ken nu het positieve effect en ik ben wel een beetje bang voor hoe het zonder zal zijn. Maar goed, het is voor een goede zaak. Zolang ik nog niet ongesteld ben, blijf ik de medicijnen nog gebruiken, ik hoop eigenlijk dat ik op mn werkdagen volgende week (maandag en dinsdag) nog medicijnen kan gebruiken, daarna heb ik tweeënhalve week vrij dus is het minder vervelend. Gelukkig is het meteen uit je lijf als je stopt, dat scheelt. Werk, ik werk twee dagen in de week en ben van plan om te gaan stoppen met werken als we een derde kindje krijgen. Wat doen jullie voor werk? Foliumzuur, ik begin een heel klein beetje routine te krijgen, maar het is nog lastig. Vooral om ik ze in mn kast heb gelegd omdat ik niet wil dat iemand ze per ongeluk ziet staan. Sumshine, ah balen meid. Het is altijd even slikken als je erop hoopt en het is niet zo. De oudste bij ons was een verrassing, maar bij de tweede was ik echt teleurgesteld als het niet raak was. Het was uiteindelijk al bij ronde 4 raak, maar dat weet je niet van te voren! En geduld is niet mijn sterkste punt haha! Heftige bevallingen bij jou ook. Ik ben ook beide keren ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk, maar bij mij ging het juist behoorlijk snel. Guapetona, herkenbaar dat het verlangen en het ongeduld om te beginnen groeit! Als wij nu meteen zwanger zouden worden, zou het behoorlijk beroerd uitkomen qua verjaardagsmaand omdat er al veel directe familieleden jarig zijn in januari (waaronder mijn oudste dochter). Maar waar ik eerst echt zeker wist dat ik dus nog niet wilde beginnen, kan het me nu niet zoveel meer schelen haha! Dat was een hele heftige zwangerschap dan zeg, ik kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet nu. Ik ben 31 en heb eigenlijk geen idee of dat mn kans op een zwangerschap al verandert. Wel goed dat je nu minder weegt dan voor je andere zwangerschappen zeg! Ik hoop voor je dat er geen ernstige dingen uit het hartonderzoek komen. Tempen/ovutesten, bij de tweede heb ik vanaf de tweede ronde ovutesten gebruikt en ben ik ook gaan tempen. Ik had gewoon geen geduld en vind het moeilijk als ik ergens geen controle over heb. Hiermee probeerde ik het toch een beetje te managen. Mn dochter was zonder tempen waarschijnlijk die ronde niet gemaakt. Manlief had er niet zoveel zin in, maar omdat ik wist dat ik mn eisprong had, moest ie van mij! Met succes dus haha. Liessie, dat is echt vervelend zeg! Lekker als je kind iets heeft waar snel naar gekeken moet worden en je kunt pas de volgende dag terecht. Madeliefje, zo dat is ook een verschil tussen je twee bevallingen! Fijn dat het die tweede keer zoveel soepeler ging. Liedel, dat is niet mis zeg, twee keer een keizersnede en dan ook nog met spoed. Je vader verliezen is heftig, mijn vader is overleden aan een hersenbloeding toen ik 10 was. Het is goed dat je nu weet wat het is waardoor het mis ging, zodat je gericht in de gaten kan worden gehouden. Wat een ommezwaai qua beroep! Werk je op een basisschool of voortgezet onderwijs? Bevalling, bij de oudste kreeg ik met 39 weken opeens bloeddrukklachten. Voor controle naar het ziekenhuis, apk-keuring gehad maar niks bijzonders. Na twee dagen moest ik terug komen voor een laatste check voor de zekerheid en bleek ik opeens toch zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik moest meteen blijven, werd in bed gestopt en mocht niks meer. Een hele rare ervaring, omdat ik me juist weer veel beter voelde. Ik hoor de zuster nog hyperen toen ik zei dat ik wel even een tijdschrift ging kopen in het winkeltje beneden terwijl mn man thuis mn spullen ging halen. Haha, niks tijdschrift halen, in bed liggen. De volgende dag bleek ik al een centimeter ontsluiting te hebben en konden mn vliezen worden doorgeprikt. Er gebeurde weinig dus aan de opwekkers waarna ik in vierënhalf uur (waarvan 10 minuten persen) ben bevallen. Ik was erg in paniek toen ik persdrang voelde, maar ik had gelukkig een lieve en daadkrachtige verpleegster naast mn bed. Bij de tweede voelde ik bij 38 weken dezelfde klachten en werd ik weer naar het ziekenhuis gestuurd. Eerste keer weer niks te zien, bij de tweede controle ook niet echt ernstig. Ze hebben me toch de volgende ochtend laten komen omdat het alleen maar kon uitlopen op zwangerschapsvergiftiging. Ingeleid, de volgende dag de vliezen doorgeprikt en uiteindelijk weer aan de weeënopwekkers. Mn dochter was er in twee uur, met 1 perswee. Wel heel heftig, het was al snel een weeënstorm. Ik hoop een volgende keer een niet-ingeleide bevalling mee te maken, hoewel het ergens ook wel prettig was om te weten dat het de volgende dag ging gebeuren. Activiteiten, wij gaan naar de kinderboerderij, de bieb, de speeltuin, maar sinds mn oudste op school zit en daar best moe van is, vind ik de wandelingen op en neer naar school vaak al uitje genoeg. Nu het mooier weer wordt spelen ze graag samen buiten. Samen koken en bakken is leuk en knutselen ook. Afgelopen kerstvakantie ben ik voor het eerst met de oudste naar de bioscoop geweest en nu gaan we binnenkort naar het theater en in juni naar het concert van K3. Leuk! Zooooo, dat was het wel weer, jullie hebben leesvoer genoeg. Trusten!
Oh ja, wat ik nog vergat te zeggen: ik was echt strontchagrijnig einde van de dag en had ook behoorlijk kramp in m'n buik vanavond. Dat is ondertussen weer over maar ik hoop dat het een voorbode van m'n menstruatie was. Haha, dat je zo naar die ongein kan uitkijken!
Zo, ik heb eindelijk de laptop aangekregen en hem op internet gekregen... hopelijk houdt hij het even vol! Ik zag namelijk zo'n lange reacties, daar kan ik niet met mijn telefoon op reageren @ Liedel, wow, wat een heftige geboortes van je kids zeg!! Hoe lang heb je telkens moeten herstellen van de ks? Dat zal ook wel zwaar zijn bij een eventuele derde als je er al 2 kleintjes rond hebt banjeren... Toch zou het inderdaad wel fijn zijn als je ook een natuurlijke geboorte mee kunt maken, toch wel wonderlijk. Ik hoop het voor je! Groot gelijk dat je je dochtertje even van de zwemles af hebt gehaald, het moet natuurlijk wel leuk blijven. Jij tobt dus ook al in de medische wereld van de cardiologie, net als guapetona. Ik wilde het eerst hier niet plaatsen, maar omdat het me toch 'op mn hart' ligt doe ik het toch. Ook ik krijg binnenkort een hartecho, ik heb een hartruis en EDS, ik word gecontroleerd op zwakke plekken ivm aneurysma's die in mijn familie voorkomen. Bij de 1ste 2 kids geen last van gehad, alleen wel bij mijn zoon weggevallen omdat mijn bloeddruk te laag werd... er zijn toen heel wat zakken infuusvloeistof in me leeggepompt... Wat ontzettend gaaf dat je taalwetenschapper bent!!!!! Ik heb naast mijn andere studie tijdelijk GLTC en Oudheidkunde met Nederlands en Latijn gedaan, supergaaf! Helaas moeten stoppen omdat het collegegeld te duur werd (wet, 2de graad). Wil wellicht op n later tijdstip toch nog mn lesbevoegdheid gaan halen. Uhm, ik vind het niet erg hoor als je je berichten over je werk dubbel geplaatst hebt straks , ik vind het wel interessant! @ 2de buik.... bij mijn zoontje had ik een bescheiden buikje, dochterlief een toeter!! Dus tja, zal nr 3 ook wel zo zijn... @ Guapetona, ga jij ook eerst naar de klinisch geneticus? Of direct door naar de cardioloog? @ Nika, heerlijk zo'n lange reactie!! O, ik vind het niet erg hoor om om 5u op te staan... al is het in de winter wel eens lastig. Wat ik wel lastig vind is dat we meestal pas om 20u kunnen avondeten omdat mijn man pas zo laat thuis is... Als hij nou wat eerder thuis zou zijn zou ik het helemaal niet erg vinden dat vroeg opstaan. Het is ergens wel lekker. Heerlijk rustig nog en kan even mijn eigen ding doen voordat de kids wakker worden. Ja, idd balen van die wasmachine, gister heeft hij toch nog een wasje kunnen draaien gelukkig.... al was ik echt bang dat hij zou ontploffen Ik wil inderdaad eerst een goed gesprek met de vk, wellicht meteen weer door naar de gyn. Er zijn zoveel dingen waar rekening mee gehouden dient te worden... Opzich kijk ik wel relatief 'goed' terug op mijn bevallingen, alleen denken manlief en mijn moeder daar anders over Spannend dat je straks met je medicatie gaat stoppen! Hopelijk blijf je jezelf toch goed voelen. Jij denkt er dus overna om bij een derde kindje te stoppen met werken. Ik ben ook een thuisblijfmoeder, deels bewust omdat we elkaar anders niet meer zien als gezin... deels vanwege medische redenen. Het bevalt eigenlijk heel goed, al ben ik bang dat als ze groter zijn dat ik dan 'spijt' krijg. Heb n flinke universitaire studie afgerond... dus soms vind ik het wel zonde dat ik thuis zit... Al vind ik het heerlijk dat ik de kids dagelijks zo intensief mee kan maken. Jouw bevallingen klinken ook heftig hoor.... Klinkt ook heel erg eng moet ik zeggen, zwangerschapsvergiftiging... Hopelijk zet je ongi snel door!! Zo, het is een heel epistel geworden , even snel verzenden voordat hij verloren gaat
Jaaa, het is me gelukt, een lange reactie op de laptop! Nu even snel door om mn boodschappenlijstje te gaan maken voordat de kindjes wakker worden. Hopelijk wordt vandaag weer een beetje een lekkere dag. Ik wil eigenlijk nog wat in de tuin werken. Gaat erg langzaam vanwege mn lichaam (en rondbanjerende kids ), maar het is een grote tuin waar nog heeeeel veel aan moet gebeuren. O ja, net maar weer een doosje 'jasjes' besteld... Toch nog even rustig aan totdat alle zkh-uitslagen weer terug zijn. Volgens mn app kan ik nu al wel vruchtbaar zijn (al vind ik het zelf wat vroeg ) Hoop ook wel dat in de 'jasjes-tijd' m'n cyclus wat op gang komt... hebben we dat alvast gehad
Hoi dames, Weer vrolijk onderweg naar de trein. Mijn bevallingen kwamen inderdaad ook moeilijk op gang, wel lang weeën, geen ontsluiting. Beide keren uiteindelijk ruggeprik gehad. Mijn bui groeide de vorige keer ook al wel snel, maar vind t nu wel echt extreem. Ik zie er echt zwanger uit en ik ben vijf en een halve week zwanger. Dat belooft nog wat. Wordt denk ik ook wel lastig om het tot na de echo te verdoezelen, nog kleine vier weken!