Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Anneke, oke! Mag je ook zeggen welke afdeling / richting?

Heb net 3 wasmachines uitgezocht op internet... vanavond eens aan manlief voorlieggen of hij er mee eens is. (Heb alleen naar de Mieles gekeken ;) )

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Voorliegen is voorleggen natuurlijk ;)

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Inderdaad aftellen tot de echo... Nog 27 dagen!

En welke organisatie niet, team is klantenservice, medewerkers zitten in het loket en verzorgen terugbelverzoeken.

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden, wat weer een hoop verhalen wat leuk!

hier ben ik ongesteld geworden. Vind het jammer maar vooral fijn at ik nu duidelijkheid heb, ik ben echt niet zon valse hoop type maar had nu echt wel een beetje het idee en ik kan daar dan toch moeilijk tegen..hahaha.
    Nu is het zo dat ik niet makkelijk zwanger word, ik raakte op mijn 20 helemaal niet meer ongesteld, moest echt van de pil af en zo jaren doorgemodderd met een hele onregelmatige cyclus en w.s. dat zwanger raken niet zo maar zou gaan. toen ik 25,5 was raakte ik echter toch zwanger van docher lief..na 5 jaar onveilig..Het was een mooi kado, we wpouden t graag maar had t nu ff op laag pitje gezet daar ik een nieuwe baan had haha..je zult t altijd zien!
    daarna snel weer zwanger, helaas werd dat een mk met 13 week, die ik moest opwekken, heel vervelend iig. toen wou ik heel graag weer snel zwanger worden maar dat lukte maar niet uiteindelijk na een jaar naar de gyn, clomid voor regelmatigere eisprong gekregen en de tweede ronde was het raak! en kregen we dus onze zoon en die is eind van dezae maand op koninginnedag precies 6 maand oud hihi.

verder wie ben ik?
    Das misschien nog wel ff leuk om door iedereen in te vullen.
    Naast mama, waar ik erg trots op ben. Ben ik getrouwd met mijn jeugdliefde. We zijn al 13,5 jaar samen.
    ik word in de zomer 30.
    Ik werk 4 volle dagen, 32u en ik vind mijn werk leuk. Ik werk in de jeugdzorg. Ik heb een heftige, geen dag hetzelfde baan maar het geeft me veel voldoening. Ik zou er niet aan moeten denken om thuis moeder te zijn, ik heb wel veel respect voor thuismoeders omdat ik het dus zwaar vind om dagen alleen met kleine kids thuis te zijn. (heb een hekel aan t huishouden!) Om die reden heb ik ook 2x per maand een hulp in de huishouding haha..Om de week zeg maar..die poetst mijn hele huis en ik ben er heeel blij mee!
    Mijn man is een dag minder gaan werken, bij mijn dochter zijn we beiden van fulltime naar 4 dagen gegaan en nu is mijn man tijdelijk voor een jaar naar 3 dagen gegaan. dat koste ons minder en hij vind t leuk (en ik ook!)
    We hebben een gezond, leuk sociaal netwerk veel vrienden die ook werken en kleine kinderen hebben dus de weekeinden zitten vaak vol.
    We gaan ook regelmatig naar de dierentuin enzo maar naar pretparken zijn n iet mijn ding hoor!
    Kinderen krijgen is echt iets waar ik heel trots op ben! Voel me zo compleet! end aar mag nog wel eentje bij, dan is het af en klaar voor mijn gevoel en kanik me weer gaan richten op carriere maken, want ik ambieer zeker een leidinggevende functie: daarvoor zal ik eerst weer moeten studeren en tja dat geld is er niet mede door de kinderopvang..pfff.
    Over geld gesproken, we hebben t goed maar het valt me zwaar, je merkt echt dat alles duurder is geworden. Herkennen jullie dat? Bij dochte rhad ik pamper luiers maar nu heb ik eigenmerk hoor..
    Hoe doen jullei het financieel?
    Daar zit nl ook een angst voor een volgende...

Over tweedehands, ja hoor hier koop ik best wel eens wat over van vrienden of we krijgen wat. Ik verkoop ook vaak kleertjes op koninginnemarkt ofzo het kan vaak echt nog wel een goede ronde mee en tis anders gewoon zonde!.. Vooral merkkleding haal ik tweede hands. Verder gaan we voornamelijk naar de h&m, zara, hema en v&d voor kinderkleding.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat kletsen jullie veel ik zit op me telefoon dus ik kan geen lange verhalen typen nu!

Maar ik denk dat we officeel wel begonnen zijn haha. Ik wil nog tot juni wachten en vriendlief wil nu al beginnen. Dus nu hebben we besloten het gewoon zonder rubbers te doen en voor het zingen te kerk uit haha dus als het zo is dan is het goed en anders gaan we er vanaf mei echt voor!!!

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Anneke, o oké, vrij breed dus die afdeling :), leuk!

@ Sum, nu begrijp ik helemaal dat jullie er snel weer voor willen gaan. Het is een tijd wachten geweest zeg op jullie dochter en dan ook nog de miskraam :(
    Hier ook 2x per week n hulp, maar meer omdat het huis relatief groot is en ik niet veel voor elkaar krijg met m'n lichaam.
    Leuk dat je weer wilt gaan studeren!
    Financieel zien we wel hoe het gaat... Manlief is er nog wel eens bang voor, maar ik denk dat het wel goed komt.
    Ik ben altijd erg blij als ik tweedehands kleertjes krijg, al is het alleen al maar om in te spelen. 2dehands kopen doe ik dan weer niet, dan koop ik het liever nieuw en dan wat goedkoper.

@ Ninja, gefeliciteerd!!! Met de start ;)
    Ben benieuwd, hopelijk snel raak! Het voorjaar is ook wel een leuke tijd om zwanger te raken :)

Hier zitten we lekker aan de boterham, daarna kindjes naar bed en dan kan ik even uitrusten.

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ik ga er even gauw voor zitten, de dagen vliegen om nu het mooier weer wordt. Al waait het hier wel behoorlijk;)

@activiteiten Ik doe veel knutselen, boekjes lezen, wandelen, boodschappen doen met de meiden. Hier in het dorp niet veel te zien ofzo. Dat is wel eens jammer. Ik heb de oudste op peutergym proberen te doen, maar ze vond het niks. Dus weer mee gestopt.
    Ik zou mn dochter graag op vioolles willen doen, maja..geen muziekschool hier. :(

@Liessie Ik koop wel eens 2dehands kleding!! Soms kun je voor weinig echt hele leuk kleding shoppen en met een peuter vind ik dat wel handig!:D

@Liedel heftige bevallingen gehad!! wel even schrikken als je voortijdige weeen hebt!Gelukkig is het gestopt! En idd, nu ga je van te voren een ks in en dat is toch heel anders dan een spoed!!
    Wat leuk dat je dochter op ballet zit!!!!

@zwangerschap dat is wel mijn ding hoor:) Behalve de laatste weken, dan ga je je toch druk maken/zorgen maken en is alles teveel aan het worden. Ik moet zeggen, ik heb dan ook hele goede zwangerschappen gehad. (alleen bij de jongste dachten ze met 20 weken dat mn vliezen gebroken waren, kregen toen te horen dat ons kind geboren zou gaan worden, zkh opname gehad, horrorweek gehad en toen te horen gekregen dat het geen vruchtwater was wat ik had opgevangen, maar water met 1 druppeltje urine...:( maar in elk geval alles was weer oke gelukkig)

@Nika haha had ik ook hoor, en bij had ik al paar dagen van te voren last van mn buik, zo gek! maar het is altijd weer lekker als het begint.

@Lucindalice Wij hebben ook grote tuin en mag ook zeker wat an gebeuren, maar ik kom daar niet echt aan toe. Mag mn man doen:D
    En met die wind vandaag vind ik het nou ook niet zo lekker.

@Anneke Leuk zeg om af te tellen naar de echo, dat de 27 dagen maar om mogen vliegen!!

@sumshine Ik merk het ook hoor dat alles duurder is geworden en zit dan ook wel es te denken hoe we dat gaan doen met een derde erbij. Maar qua voeding wil ik weer bv gaan geven en babykleertjes zijn nog niet zo duur, je krijgt veel, dus de eerste periode is nog wel et doen. Ik koop ook veel bij vd etc.

@Ninja Jaaaaaaaa leuk dat jullie gaan beginnen!!:) hoop dat het gauw raak mag zijn!!

Zit echt de weken af te tellen wanneer we gaan beginnen...en dan afwachten hoe lang het duurt tot we zwanger raken. Ik mag niet klagen, want bij de oudste raakte ik zwanger voordat ik het wist en bij de jongste in de derde ronde.

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madeliefje, flink aan het aftellen dus! Fijn :)

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik vind het zwanger zijn wel heel bijzonder ik hoop dat ik deze keer wel mag genieten. Bij evy kreeg ik met 33 weken weeen gelukkig hebben ze die kunnen remmen.

Bevallen is wel mijn ding geloof ik haha. Bij sem 12 uur over gedaan 30 min geperst maar verder geen hechtingen enz

De bevalling van ons evy kan ik me niet meer zo goed herinderen omdat het allemaal ineens heel vlug ging om 3.00 kreeg ik echte weeen en om 5.44 was ze al geboren in 1 perswee.
    Ik voelde haar zo naar beneden glijden.

Ik ben op dit moment tbm mama heb tot de 33 weken van de zwangerschap gewerkt als kok bij van der valk maar toen na 4 jaar te horen gekregen dat ze me geen vaste aanstelling wouden geven.

achteraf maar goed want ik kreeg een flinke pnd na de bevalling van evy en mijn ex werkever zou me echt niet zo lang thuis hebben gelaten om me beter te laten worden het uwv daarin tegen is wel heel meegaand gelukkig

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Ninja, heftig zeg, n pnd...
    Ben je daar niet weer bang voor? Kans op herhaling is groot toch? Al hoop ik natuurlijk van niet.
    En jeetje, de bevalling van Evy, was echt heel vlot!!

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik ben er wel bang voor ook omdat ik nog steeds niet helemaal de oude ben. Ik slik AD en moest dat van de vk door blijven slikken ook na de bevalling. Alleen het kindje moet dan wel 48 uur in het zh blijven ook zal ik extra kraamzorg krijgen.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ok, hopelijk doet die AD wat! En wat goed dat ze er vooraf al over nadenken wbt extra kraamzorg etc.

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    veel dingen kun je niet voorkomen enz maar ik wil dat er nu wel gelijk actie ondernomen word in plaats van alles af te schuiven op kraamtranen enz. Ook voor mijn man en kids voor hun was die tijd ook echt niet leuk.

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Ninja, ja dat geloof ik dat het heel heftig moet zijn geweest!!

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nu pas na ruim 1 jaar vind ik me dochter echt leuk het eerste half jaar wou ik echt niets van dr hebben. Ik gaf haar snel uit handen enz. Ook heb ik wel eens langs het bedje gestaan met de vreselijkste gedachten nee dat wil ik niet nog eens meemaken!

16. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Jeej! Wat is er veel geschreven!!! Gezellig hoor!:)

Ninja: heftig meid. Kan me voorstellen dat je er wel bang voor bent. Zijn er ook dingen waar je extra op zal letten de volgende keer? Of extra hulp inschakeld?

Wie ben ik:
    Ben dus Liessie;) en word in september 30 jaar. Woon in een dorpje in Groningen. Ben in oktober 10 jaar samen met mijn vriend. We wonen 6 jaar samen. 2 superkindertjes. Na de eerste bevalling zag ik het allemaal niet zo rooskleurig in. Bevalling overviel me en de roze wolk zag ik totaal niet! Het heeft meer dan een half jaar geduurd voordat ik het een beetje leuk begon te vinden. Moeilijke periode was dat. Ik werk 3 dagen in de week als med. secretaresse in een zkh. De bedoeling was dat ik kleuterjuf zou worden, maar de PABO wilde (door omst.heden) niet dus toen als onderwijsass. ge-eindigd. Verder als hobby's taarten maken, hardlopen, lezen en dansen. Dat was het allemaal wel zo'n beetje......

Financieel: vind ik ook eng hoor.....Maar dat vond ik bij de eerste ook....

Zijn er ook meiden die binnenkort moeten testen??

17. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ohja, die kraamtranen haaaaaaat ik! Dat vind ik zo erg he! Gelukkig weet ik nu na de 2e bevalling dat ze ook weer verdwijnen.....

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Liessie, jij dus ook niet op n roze wolk vlak na de geboorte, jammer is dat!
    Hier nog lang niet testen, maar ik zie dat jij bijna mag :), leuk!!

19. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    @Lucin: Ik vond de keizersneden eigenlijk wel meevallen. Met Isa (mijn oudste) was ik tijdens de zwschap erg ziek en heb ik 2 insulten gehad, dus daar moest ik meer van herstellen dan van de ks. Bovendien was Isa natuurlijk erg ziek en heeft 9 weken in het ziekenhuis gelegen dus dan ben je toch meer met de gezondheid van je kindje bezig dan dat je tijd hebt om over jezelf na te denken. Ik kan me gewoon niet meer herinneren of ik erg last heb gehad van de ks. Bij Melle vond ik het in ieder geval wel te doen herrinner ik me , maar ja, ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met een 'gewone' bevalling. Vond het bij Melle alleen met de borstvoeding rot dat ik hem lastig kon tillen de eerste paar dagen. Isa kon ik aan het begin toch niet aan de borst hebben natuurlijk en kolfde ik dus toen had ik dat 'tilprobleem' ook niet zo.. Isa woog ook maar 1300 gram dus dat lukte ook wel met ks wond..:)

@ Ninja: wel heftig, PND. Hoop dat je deze zwschap (en ook daarna) nu gewoon kunt genieten en wel een roze wolk hebt!

@Liessie: spannend, bijna testen..hier nog lang niet..

@Anneke: yeah, het aftellen tot de echo is begonnen, spannend!

@ Voorstelrondje: Ik ben dus Liedel, 30 jaar. Ik werk op een middelbare school waar ik Engels geef, ik geef voornamelijk les aan de bovenbouw Havo en VWO, dus leeftijd 15 -18 zeg maar. Ik werk vier dagen in de week en mijn man ook vier dagen. Mijn man heeft morgen zijn laatste werkdag bij een bank. Zijn contract wordt niet verlengd vanwege bezuinigingen en hij gaat vanaf 1 mei voor zichzelf beginnen (een administratiekantoor) dus dat worden spannende tijden. Ik heb op zich een prima salaris maar mijn man zijn inkomsten zijn dus straks erg onzeker en dat is wel een beetje eng natuurlijk. Ik kom oorspronkelijk uit Friesland, heb tijdens mijn studie (Engelse Taal en Linguïstiek) 6 jaar in Groningen gewoond en woon nu al bijna zes jaar in Limburg; mijn man is een Limburger. Mijn kindjes zijn dus Half-Friese kindjes met een 'zachte G'; mijn (Friese) ouders kunnen soms hun eigen kleinkinderen niet verstaan want ze spreken ook veel Limburgs dialect :). Onze weekenden zijn veel gevuld met familie / vrienden bezoekjes (we crossen dus veel van het Zuiden naar het Noorden van NL en weer terug aangezien al mijn familie in Friesland woont) en mijn man en ik houden alle twee van sporten, het liefste samen maar dat is natuurlijk wel wat lastig met 2 kids dus wisselen we onze 'sportschema's' in de weekenden een beetje af.

@2e-hands kleding: ik koop best veel 2e-hands kleding voor de kids. Schoenen, ondergoed en jassen koop ik altijd nieuw maar heel veel andere dingen koop ik best weel 2e-hands. Ik krijg ook veel van mijn schoonzus. In onze vriendenkring waren wij de eerste met kinderen (de 'baby-boom' van de 1e kindjes begint nu een beetje te koemn) en ik heb heel veel dingen weggegeven (badje, kleertjes 50 / 56, hydrofielluiers, eh..eigenlijk de hele babyuitzet behalve de meubeltjes) aan twee goede vriendinnen die nu alle twee flink zwanger zijn maar daar maak ik me niet zo druk om omdat ik gewoon weer heel veel dingen 2e-hands ga kopen.

Nou meiden, ik ga een kop thee drinken en dan lekker mijn mandje in. Fijne avond!

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Liedel, toch vind ik het echt heel heftig klinken zeg! O ik hoop dat je deze keer natuurlijk mag bevallen en alles gewoon goed mag gaan!
    Mijn man heeft ook in Groningen gestudeerd :)
    Wow, dan moeten jullie flink op en neer reizen, dat is nogal n afstandje... Grappig dat je kindjes een Limburgs dialect hebben.
    Wat nobel dat je zoveel aan je zwangere vriendinnen hebt gegeven! Ik heb bijna alles bewaard en 1 tasje cadeau gedaan aan n vriendin, de rest wilde ik toch echt nog even bewaren voor onze baby'tjes.. En ik vind het moeilijk om weg te doen, zit toch wel emotionele waarde aan ;)
    Spannend dat je man een eigen bedrijf begint!
    En ik vind je werk echt geweldig, lijkt me (naast zwaar) ook geweldig om voor n klas met pubers te staan.

Zo, alweer vrijdag! Nog een dagje en dan weekend!!

Deel Deze Pagina