guapatona, daglicht lijkt me wel leuk is van de makers van penoza, keek je die serie? die vond ik iig erg goed! genietse van jullie date!
@ Lucindalice: Goed van al je behandelingen voor je rug en bekken. Het lijkt mij ontzettend lastig om dat te hebben, het belemmert je fysiek enorm van dag tot dag. Heb je ook regelmatig hulp met het huishouden en de kids als het wat minder gaat? Wat vind je behandelaar van een eventuele zwangerschap? Leuk om je banner te zien zeg! Dat maakt het wel helemaal af! En vruchtbare dagen blijven altijd moeilijk te achterhalen en dat kan ook nog maandelijks heel erg wisselen. Maar de vorige twee keer was het bij jullie dus snel raak, dat maakt het nu wel erg spannend dan. En nog gefeliciteerd met je schoonzusje! Hier heb ik ook wel last van jaloezie hoor als ik zwangeren zie en ik wil nu ook echt supergraag, waardoor de dagen echt voorbij kruipen lijkt het wel... @sumshine: Jij bent wel goed bezig met sporten zeg! Heel knap! Hier lukt het op het moment maar 2 keer per week, want het is een superdrukke tijd op het werk en ik draai dus wat overuren. Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt van de financien. Het blijft lastig en het is zeker duur in deze ijd. Wij maken vaak een maand en een jaaroverzicht om het bij te houden. Ook houdt ik bij wanneer we vaste jaarlijkse uitgaven hebben in onze kaender (belastingen, auto, lidmaatschappen). @ Anneke: Fijn om te horen dat je cursus goed was gegaan en je je hebt vermaakt. @ Ninja: Leuke foto's van jou en de kinderen! Spannend hoor dat je nod nu al dichterbij komt! Wel fijn dat je bij je vorige kids al zo vroeg positief testte, dat geeft een hoop zekerheid. @ Sinaasappel: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen! Wel balen van de negatieve test zeg, ik hoop voor je dat de volgende ronde raak is! Ben je nu al ongesteld worden? @ Liessie: Wat zielig dat je kleine meisje zo ontzettend ziek is! Dat is wel heftig en die temparaturen zijn niet mis. Wel fijn dat opa en oma even bij kunnen springen en zo allebei je kids de aandacht krijgen die ze verdienen. Gaat het nu al weer beter met je meisje? Heel spannend dat het je nod bijna is, ik duim voor je! @ Madelief: Het is genieten he zo'n gezinnetje? Zeker met dit mooie we zie je de kids gewoon opbloeien en helemaal genieten van dit mooie weer. @ Guapetona: Gefeliciteerd met je trouwdag en geniet van de tijd voor elkaar! Ik heb geen filmtips voor je, want ik heb op het moment geen flauw idee wat er draait... En yoga en zwemmen is ook heerlijk ontspannend als sport, erg goed voor je lichaam! @ Auto: De auto gaat er hier inderdaad uit. Het is al een oude bak en hij kosr ons echt balken met geld maandelijks. Bovendien heeft mijn man recentelijk een lease-auto gekregen van zijn werk en een tweede auto vinden wij teveel van het goede. Nu we verhuisd zijn kan ik ook veel meer doen met het ov en de fiets, want dat is hier goed geregeld. In ons vorige huis was dat allemaal veel minder optimaal. We gebruiken nu de auto nog even omdat de kids nog op hun oude kdv zitten (20 min rijden) terwijl we rustig een alternatief voor de opvang zoeken vanaf augustus. @ Bakfiets: De meningen verschillen duidelijk hier. Ik heb er zelf ook een paar uitgeprobeerd en merk wel dat het heel erg uitmaakt of je een budgetfiets of een wat duurdere fiets hebt. Ik ben zelf erg weg van de wat smallere driewielversie. Die fietsen erg licht en zijn zodra je gewend bent aan de grootte van de fiets heel soepel te besturen. Hier vinden de kids het ook het einde, dus het staat hier hoog op de wensenlijst. Nog even goed sparen dus... @ Opvang: Hier gaan de kids twee dagen per week naar een kleinschalig kdv. We zitten al bij dat kdv sinds het opgericht is en ze voelen zich er helemaal thuis wat fantastisch is. Ze vragen hier iedere dag of ze er heen mogen en zijn altijd blij om te gaan. Het is een opvang die heel kindgericht is met spciale activiteiten voor de wat oudere peuters, warm eten tussen de middag en veel leuke uitjes. Nadeel is dat deze opvang in onze oude woonplaats zit. We blijven er echter wel bij tot onze dochter 4 jaar is voor de continuiteit. Het is op weg naar mijn werk, dus op zich wel te doen. We zijn nu wel op zoek naar een alternatief zodra het nieuwe schooljaar begint en dan gaan we ook terug naar maar 1 dag opvang gecombineerd met psz. Ook hopen we een alternatief te regelen met buren of onze ouders zodat onze oudste helemaal niet naar bso of een gastouder hoeft. Het blijft een hoop geregel vind ik... @ Babyboom: Hier hebben we het ook gekeken. Ik vond het een leuke aflevering en het zet je wel aan het denken ja. Hier zijn de kriebels wel immens tijdens de aflevering en dan verlang ik ontzettend naar een volgend kindje. Over tweelingen hebben we wel eens nagedacht want minn familie heeft een meerlingengen. Het zou wel even schrikken zijn, maar ook ontzettend welkom. Een groot gezin lijkt me super, maar ik denk dat we niet bewust voor een vierde kindje zullen gaan. Hier baal ik ontzettend van het weer. De afgelopen dagen waren zo heerlijk en kon er goed buitengespeeld worden. Vanochtend naar de peuterdans geweest en nu spelen de kids even in een tenthuisje. Zo maar even lunchen, dan de jongste naar bed en even een filmpje kijken met mijn dochter.
@ Nonnie, heb er eigenlijk elke dag wel last van, maar de ene dag meer dan de andere. Ik heb hulp in de huishouding en mn moeder woont in hetzelfde dorp. Ook heel behulpzame vriendinnen en hun moeders hier in de buurt, dus als er nood aan de man is, dan staat er wel een goed netwerk klaar gelukkig. Mijn fysio en mijn huisarts raden een zwangerschap af. Een goede vriendin van me (die huisarts is) vindt het nu juist HET moment om er wel voor te gaan. Arts in het ziekenhuis ziet ook niet in waarom niet, kan allemaal mits goede begeleiding. Alleen de revalidatie-arts, dat weet ik nog niet... Maar goed, manlief en ik zijn ervan overtuigd dat we een groot gezin willen, we zijn er op voorbereid dat ik wel weer (tijdelijk) in een rolstoel zal belanden, het zal wel weer even pittig worden, maar je krijgt er zo zo zo iets moois voor terug! Wij hebben inderdaad echt geluk gehad met de vorige zwangerschappen, zoonlief in de eerste ronde raak, dochterlief was een verrassing (ondanks BEWUST geen anticonceptie omdat we er een paar maandjes later weer voor wilde gaan ). Maar goed, nu ben ik alweer wat ouder, dus wie weet hoe het nu gaat lopen. We wachten eerst maar af of er een cyclus op gang komt en we doen het nu (half) veilig met condooms, want eigenlijk zijn we heel blij als er een kleintje tussendoor glipt Tja, zoals ik al zei, jaloersheid is het niet echt hier hoor, ik raak juist helemaal enthousiast als ik zwangeren zie . Alleen merk ik daardoor wel dat ik heeel heeel heeeeeeel graag wil!! En inderdaad, wat je zegt, de dagen kruipen!!! Echt een hele goede stap zo te lezen van jullie auto! Hopelijk kun je daar ook weer flink wat op besparen, geen wegenbelasting meer, geen benzine-geld en geen onderhoud natuurlijk Klinkt wel een hoop geregel inderdaad met de opvang voor je kindjes, maar zo te horen is het wel goed en leuk geregeld. Hier ook tweelingen in de familie! En ook dichtbij... de moeder van mijn man is er 1 van een tweeling en mijn vader is er eentje van een tweeling . Hier ligt het echt aan de gezondheid en aan aan de algehele situatie van dat moment, maar wij willen dolgraag een groot gezin. Voorheen wilde ik er altijd 5, maar inmiddels zijn wel 'al' gereduceerd naar 4 . Ach, voor nummer 4 moet eerst nummer 3 komen, dus laten we dat eerst maar doen Flinke druppels inderdaad vandaag Vond het zo jammer dat zoonlief niet lekker buiten kon ravotten op de psz Heb wel met dochterlief de honden uitgelaten in de regen, ging prima, gewoon hoes over de wagen en het is wel een aangename temperatuur buiten, dus we hebben ons toch wel vermaakt gelukkig Beide kindjes slapen nu... mama even rust... al heb ik toch weer 'even' gedweild en draait er weer was... Heerlijk bijna weekend!! Echt weer zin in . Weer genieten van dat mijn gezinnetje samen is
Zo, jullie kletsen best veel! Weet niet of ik dat bij kan houden hoor @ Lucindalice, zo jij wilt 5 kids dus? Ik hoop er nog eentje bij te mogen krijgen, maar denk dat ik er dan wel echt klaar mee ben. Jij bent thuisblijfmoeder zo te lezen. Sinds de geboorte van je oudste? @ annekevdz, wat leuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd! @ Madeliefje1987, jij gaat dus bijna van start voor een brusje, leuk hoor, hoop dat het snel raak is bij jullie! Babyboom kijk ik ook altijd, leuk is dat he. @ Guapetona, ik zal een tweeling eerlijk gezegd stiekem best leuk vinden. Wel superheftig en zwaar natuurlijk, maar ook heel bijzonder. Gefeliciteerd met je trouwdag! @ XNonnie, nou het is zeker vies weer! Hoop dat het met Koninginnedag wat beter wordt! In de hoeveelste ronde zitten jullie? Ik merk ook dat ik wat jaloersig aan het worden ben. Vind ik echt heeeel stom van mezelf! Nou, het is heel raar, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Heb nog wel steeds het gevoel dat het elk moment kan doorbreken, maar bloed heb ik nog niet gezien. Gister dus toch maar weer getest, die was witter dan wit. Laat het dan ook maar doorbreken, dit halfslachtige hou ik niet van, wil gewoon nieuwe ronde in. Hebben jullie trouwens een lijst van alle namen, welke ronde etc? (ben heus niet nieuwsgierig ) Fijne dag en alvast fijn weekend!
Hoi meiden, Al een tijdje hier niet geweest, ook wel een beetje bewust eigenlijk. We hebben toch (na heel lang twijfelen zoals jullie wel weten) toch besloten het voorlopig bij 2 kindjes te laten. Ik durf een derde zwschap toch niet aan ivm mijn vaatprobleem. Een paar dagen terug zat ik in mijn vruchtbare periode en ik raakte echt in paniek tijdens het vrijen; ik 'sommeerde' mijn man echt om toch maar weer een condoom om te doen. Die schat begreep er echt helemaal niets van; na maanden praten en overleggen de knoop doorgehakt en nu ineens niet meer... Ik heb anderhalf jaar geleden een flinke depressie gehad n.a.v. de vroeggeboorte / ziekenhuisperiode van mijn dochter. Ook heeft de diagnose dat ik 'hart/vaatpatient' ben (na een aanval van hartfalen) er toe flink in gehakt en heb echt wel een flinke tijd nodig gehad om over die depressie heen te komen. Het gaat nu echt heel goed met mij, en ik voel me zeker, maar toch durf ik een zwschap niet aan (terwijl ik eerst heel stoer riep dat ik dat 'wel even zou doen'). De realiteit is voor ons in het verleden gewoon anders gebleken. Dit allemaal naast het feit dat mijn man per 1 mei voor zichzelf gaat beginnen en dit natuurlijk wel heel veel onzekerheid brengt hebben we besloten er nu niet voor te gaan. Ik durf (nog?) niet, en ben hier aan de ene kant wel verdrietig over, maar de realisatie dat ik voorlopig geen zwangerschap 'hoef' aan te gaan brengt me eerlijk gezegd veel rust en weegt wel op tegen het 'gemis' van een derde kindje. Ik heb ook nog de 'luxe' dat we jong zijn, ik ben dertig dus 'nu niet' hoeft wat mij betreft niet 'nooit niet' te betekenen. De enige onrust die ik nu nog voel is het feit dat we in deze cyclus wel 1 keer (voor het eerst in 11 jaar, los van toen we er voor gingen bij onze kindjes) onveilig hebben gevreeen. Dit was een week na de 1e dag van mijn menstruatie dus ik 'was toch niet vruchtbaar' maar toen zag ik in mijn agenda dat ik de afgelopen twee cyclici maar korte cyclici heb gehad van 23 / 24 dagen... (meestal gewoon 4 weken maar het verschilt nog wel eens). Ik voel me nu onrustig ; 'bang' dat ik toch zwanger ben terwijl we net besloten hebben het voorlopg niet te doen en ik me daar ook erg rustig onder voel. Maar even een weekje afwachten, ik ben nog niet ongesteld (wat ook wel erg vroeg zou zijn) en mocht dit volgende week nog niet het geval zijn dan toch maar testen. En dan is het kindje welkom hoor, want mijn man en ik hebben dan alle 2 erg het gevoel 'dan moest het ook zo zijn.'. Ik kom dus ook even 'afscheid nemen' . Ik kom af en toe wel even spieken.. (en als ik volgende week toch zwanger blijk te zijn kom ik gewoon weer terug) en ik wens jullie allemaal voorspoedige zwschappen! (En hele lieve baby's )! Geniet van de komende tijd, het is zo bijzonder! Veel liefs! Liedel
hey meiden, lees later weer bij hoor! Ben vanmorgen ziek geworden, met flinke hoofdpijn en koorts. Niks an. En de kids zijn onwijs jengelig, vooral de jongste. Die heeft maar 1 uurtje geslapen tussendoor en de oudste bleef wel lang weg. Helaas niet veel rust voor mij. Ben blij als ML thuis is, kan ik mn bedje induiken. Zwaai!
@ Lucindalice: lastig zeg dat je tegengestelde beichten hoort van artsen, maar als jullie achter je keuze staan en je hart zegt dat dit goed is moet je dat vooral doen. Wel fijn dat je zoveel hulp krijgt uit je omgeving en in de huishouding, dat is wel super zeg! En je weet ook goed waar je aan begint en welke gevolgen het kan hebben, maar het lijkt mij wel superzwaar om aan een rolstoelmgekluistd te zitten. Je hebt echter wel helemaal gelijk, het resultaat is alle moeite waard. Ik vond dat zo'n mooi moment, zo vlak na de bevalling als je voor het eerst echt goed oogcontact maakt met zo'n hummeltje en de liefde die je dan voelt. Leuk dat jullie ook een meerlingengen hebben! En bij jullie is de kans heel erg groot ook nog, dus wie weet gaat je wens voor een gezin met 4 kids wel in een keer in vervulling! Het weer was echt balen ja vandaag. Ik merk ook dat de kids het echt nodig hebben om zich buiten uit leven. Vanmiddag maar een parcours gebouwd in de woonkamer om lekker te springen, klauteren, rennen en een beetje stoeien. Nu maar hopen dat het weer snel bijdraait en we weer lekker buiten kunnen leven. Ik denk dat de enige die blij waren met deze dag de plantjes in de tuim waren. Die staat er nu ineens supergroen bij! @ Sinaasappel: Raar hoor dat je nog steeds niet ongesteld bent en je testen negatief zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je nu wel duidelijkheid wilt zodat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop echt dat je dat snel krijgt en verder kan gaan. We hadden in het begin een lijst gemaakt, maar die is een beetje in vergetelheid geraakt. Misschien kunnen we een nieuwe beginnen? Ik ben zelf nog niet begonnen. Ik zit nu in mijn laatste nuvaringcyclus. Over twee weken mag deze uit en daarna gaan we beginnen. Ik vermoed wel dat we de eerste ronde nog voorzichtig zullen zijn om eerst mijn cyclus op gang te laten komen. Dus het is heel ongeduldig aftellen voor mij. @ Liedel: Het is goed om wat van je te horen en om te lezen dat je een duidelijke keuze nu hebt gemaakt waar je zelf rust van krijgt en helemaal achter staat. Je hebt er duidelijk goed over nagedacht en je gevoel gevolgd. Ik kan me wel goed coorstellen dat je nu nog even in spanning zit tot je volgende ongesteldheid. Ik hoop voor je dat alles snel duidelijk wordt, laat je het ons nog even weten? Ik wens je veel succes de komende tijd en geniet van je kinderen en man! @ Madelief: Balen dat je ziek bent zeg! En dan gunnen de kids je ook nog weinig rust. Soms lijkt het wel alsof ze dat feilloos aanvoelen en dan nog meer aandacht van je vragen. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. Hier een lekker druk weekend voor de boeg met twee verjaardagen en een lekker avondje eten met de zwangerschapsclub van mijn dochter. Dat laatste is wel superleuk, want we hebben nog steeds contact met elkaar en onze kids zien elkaar ook regelmatig. Het creeert echt wel een band als je een zwangerschap met elkaar deelt en het klikt ook erg goed. Ik hoop dat iedereen hier ook een fijn weekend heeft!
liedel wat fijnd at je de keuze hebt gemaakt..enw at als de natuur nu anders heeft beslist voor je? hoe zou je dat uieindelijk vinden, dat die ene keer een lucky shot was?? Hier moet weer gaan, gaan een dagje naar vrienden in noord holland das van af t noorden ong 2 uur rijden dus...pfff auto volgeladen en gaan met die hap! FIJN WEEKEIND!
@Xnonnie: wat een lief berichtje, thanks! Zoals je ziet moet ik nog een beetje 'afkicken' van dit forum; want ik ben er nog steeds hihi Ik laat zeker wat weten volgende week. @Sum: ja, als de natuur anders heeft besloten dan is het zo...Blijkbaar heeft het dan 'zo moeten zijn.' Ik denk dat ik dan wel even zou moeten slikken (eufemistisch gezegd ) Ik hou zielsveel van mijn kids en ik zou een derde kindje erbij ook fantastisch vinden hoor, maar het is meer die zwschap waar ik tegenop zie (en waar ik dus niet 'bewust' voor durf te kiezen omdat ik bang ben dat ik weer erg ziek word en dat kan ik mijn zoon, dochter en man gewoon niet aandoen. Ik heb 'kantje boord' gelegen bij Isa ( ik lag echt op de IC en was totaal niet meer aanspreekbaar een ruime week) en ik durf dat gewoon niet nog een keer. Bij Melle durfde ik het wel, en is het ook goed gegaan, maar het lijkt wel alsof ik het lot 'tart' als we voor een derde kindje zouden gaan. Allemaal totaal niet realistisch hoor, maar gebaseerd op een gevoel wat blijkbaar toch erg sterk is dat het me tegenhoudt. Tja, als volgende week toch blijkt dat ik zwanger ben dan weet ik het even niet. (het gekke is...ik voel me momenteel wel zwanger, maar zal wel in mijn hoofd zitten; misselijk, zere borsten, lage rugpijn...ik hoop maar dat het inbeelding is ) Heb zelfs al een test gedaan (want natuurlijk nergens op slaat, mijn NOD is pas volgende week zaterdag) maar ik voel me zo gek, en bij de vorige zwschappen teste ik ook altijd heel vroeg. Test negatief, dus het zal wel niet, als ik volgend weekend nog geen menstruatie heb gehad test ik nog een keer en dan zullen we het wel zien...Dubbel gevoel hè? Besluit is genomen maar toch aan het 'wachten' zijn. Ik denk dat, mocht het wel zo zijn, het gewoon heel dubbel zal voelen. Ik zou het nooit kunnen laten weghalen maar ik zou wel erg schrikken denk ik, vreemd hè? Lieve meiden, tot volgende x, kom ik weer eens een xtje spieken
@liedel: moeilijke beslissing denk ik, maar misschien wel verstandig. Je wilt ook niet dat je zoveel last krijgt dat je er aan onderdoor gaat. @sumshine: vervelend he die geldzorgen? Ik heb er soms ook echt stress van en dat terwijl ons inkomen helemaal niet slecht is. Ook wij houden nu heel goed bij wat we binnenkrijgen en uitgeven, in excel. @stokstaartje: ik hoop voor je dat het een innesteling is! Hier even geen nieuws. Ben erg moe, net even een uurtje een dutje gedaan.... Dan hoop ik er straks weer even tegenaan te kunnen.
liedel, ik snap je angst. Ik heb bij dochter de eerste zw.vergigfiting gehad en bij de tweede weer en lag ik ook met net 36w al int ziekenhuis en moest ik al plat met 28w. Het was n iet zo erg en kantje boord als bij jou hoor, het was gewoon zo. Ik snap wel dat je nu meer beseft wat je hebt end at je het je gezin niet aan wilt doen...Succes en sterkte met wachten in dit geval! Anneke, wij ook excel bestandje gemaakt, zo hebben we overzicht. Is ook wel ff handig. Hier, gisteren heerlijk dagje naar vrienden in noord holland zo leuk! Echt genoten. Zo ga ik ff bootcampen..hihi. Dan de zolder en schuur uitmesten )dochter gaat met mijn mdr naar theater van dikkie dik. hihi. en we krijgen w.s. een trampoline van oma, dus een plekje n de tuin zoeken zodat ie ingegraven kan worden. Hihi.. jaja en ondertussen zeur ik over geldzorgen?! Bah we hebben zo een rijk leven..en toch moeten we echt gaan minderen hahaha...
@ liedel, dappere beslissing om het voor nu even te laten rusten. Ben benieuwd of je toch zwanger bent! @ madeliefje1987, beterschap! @ XNonnie, oh wat zul jij ongeduldig zijn! @ Sumshine, je hebt een lekker dagje gehad zo te lezen! Ik ben nog steeds niet ongesteld, geen spoortje bloed te bekennen. Vandaag is dag 31, echt een lange cyclus voor mijn doen. Mijn testen blijven negatief. Komende cyclus ga ik toch weer tempen, want dit is ook slopend. Als je exact weet wanneer je ei is geweest, ben je tenminste ook zeker van je NOD. Fijn weekend allemaal!
hmm sinaassappel of een lange innesteling..spannend! Geen bloed geeft moed, maar idd wel irritant. Ik had dit keer ook een cyclus van 33 dagen pff en stiekem voelde ik me al wel zwanger, dat was best vervelend eigenlijk..
Hey meiden, heb alles wel teruggelezen hoor, maar ben nog steeds niet helemaal de oude. Hoofdpijn blijft hardnekkig terugkomen. Dus maar niet teveel lezen op de laptop. @Liedel Dikke knuffel voor jou en de keus die je gemaakt hebt! @tweeling Hier sinds februari tante van een tweeling. Ik heb erfelijk meer kans op een twee eiige tweeling. (had me szus ook, en zie daar) Dus ML denkt dus nu ook dat we een hele grote kans hebben op een tweeling hihi. Maar nee hoor, we maken er wel grapjes over, maar ga er niet van uit. Maar het zou ons ook weer niet verbazen. Het lijkt me heel bijzonder, maar ook zwaar! Iedereen fijne dag gehad? en...iemand die binnenkort nog een test gaat doen? Leef graag met jullie mee en vind dat altijd zo leuk!
@ sumshine, haha ja dat hou ik mezelf ook voor maar bestaat dat wel echt? Een late/lange innesteling? Vaag blijft het! Het stomme is dat ik donderdagavond flink wijn heb gedronken, ik was erg verdrietig van mijn negatieve test (op NOD (dacht ik), dus geen kans op zws meer!) Daar baal ik nu zooooo van! :xVolgende rondes wacht ik daar iig mee tot ik daadwerkelijk bloed heb gezien! Maar ik was zo overtuigd dat ik ongi aan het worden was + nega test DOM :x
Sorry meiden. Maar even heeell moe en geen pif om te reageren. Was begonnen aan t reageren maar alles is inmiddels alweer weg... Ga echt proberen te reageren. Hmzz heb nu wel even rust en beetje puf. Gaan we @lucindalice. Heftig zeg dat je er zo last van blijft hebben en dat terwijl je er al zoveel aan doet. Ja ik heb kleine/lichte kindjes hihi De oudste weegt 12,2 kilo en jongste 10 kilo. De oudste loopt t liefst zelf en dat doet ie ook vaak en lamge stukken *trotsss* maar hij vind t ook wel eens fijn om in de doek bij me te hangen. Was aantal weken terug dat ie niet luisterde en overal aanzat en heen liep dus had hem in de doek gedaan zodat ik niet zo achter hem aan heofde te rennen met de buggy. Eerst was ie boos en bleef roepen "trek trek" en probeerde zich los te wurmen haha maar al snel legde hij zijn hoofdje tegen me aan en zei hoe fijn die t vond <3 hihi @nonnie. Wat heftig dat je zo misselijk was tijdens je zwangerschappen! Zijn niet de handigste plekken om proberen te vermijden als je zqanger bent .. @ sum oehh lux hoor hulp in de huishouding. Stja dat zit er hier eeerexht nie in... Maarja. Mag thuis zijn bij de kids. Mij hoor je nie klagen <3 @madelief. Ja echt grappig zeg 2 jogens en meisjes enzelfde leeftijd. Ja dat geloof ik ook dat t zo heeft moeten zijn met de jongste. Ik weet nog dat ik belde voor die afspraak om curretage te bespreken en die assistent zei; "misschien wil ze nog echo maken" eerste wat ik dacht. Ooohhh misschien is er dan een kindje te zien. Maar wel meer met t idee dat t dan nog inieminie was en niet al 8 weekjes oud haha Beterschap madelief hoe gaat t nu? @ninja wat een leuke fotos !! Leuk dat je ze met ons deelt! @sinaasappel. Welkom! Ik ben hier ook pas sinds deze week nieuw hier Wat balen die onzekerheid en dat je na negatieve test nog nie ongi bent. @ liessie wat sneu dat je meissie zo ziek was. Gelukkig kon ze lekker bij jr ouders vertroeteld worden. Oeh tweeling. Ja hmz debk dat we dan wel eventjes dubbel slikken haha. Lijkt me leuk 2 meisjes (voor t evenwicht) of een meisje en jongen. Gewoon van allebei de smaken de laatste keer hihi. Maar denk eerder dat t hier dan weer 2 boys zouden zijn..haha Maar lijkt me ook erg zwaar en verplicht zkh bevallen tja das dan wel weer erg jammer. Maar komt hier toch niet in de familie voor dus kleinere kans En fit nee totaaaal niet. Ben wel behoorlijk bezig met afvallen en dat gaat me goed af in 2 maanden 7/8 kilo (heb geen super zwaar overgewicht ofzo hoor haha eigelijk helemaal niet echt. Gewoon net die paar kilos teveel. Dit gewicht is al super maar nog klein beetje eraf is beter nog 2/3 kilo .) @liedel. Moeilijke keuzes , vind knap dat je die wel hebt kunnen. Maken en ben benieuwd volgende week. @anneke. Balen vermoeidheid is vervelend. Maar wel fijn dat je een dutje hebt kunnen doen! Zo ben dr beetje doorheen gevlogen dus niet overal op gereageerd. Maar wel alles meegelezen. Maar vergat de helft telkens weer(zooo moe) en tis allemaal alweer van par dagen terug ook hihi Mijn mannetje heeft gelukkig alweer aantal dagen geen koorts. Maar toen de koorts donderdag gestopt was had ie vanaf vrijdag over zijn lijfje lic.htr.oze vl.ekjes overal. Ik vermoed de z.esdezie.kte. Ze lijken inmiddels alweer bijna helemaal verdwenen Nou ga nog even mijn verslaving doen (spelletje op de telefoon, waar ik overigens dit allemaal vanuit getikt hebt hihi) Oh ja kans is hier trouwens wat kleiner deze maand. We hebben niruw huis gekocht maar dat kan wel eens tussen dec en volgend jaar maart opgeleverd worden. Tsjaaaa das nir handig nie! Howwew heb dr dubbel flink de balen in. Hoop dat ze snel laten weten dat t dec word of eerder. Want wil niet weer maanden overslaan :'(
Hoi hoi! Druk weekend gehad dus geen tijd gehad om hier te reageren! Zit nu op m'n werk, heb net even snel bijgelezen! De ongi is hier waarschijnlijk toch doorgebroken. Wel bijzonder want ik word het altijd op donderdag, haha! En niet eens een hoofd vol pukkels! Nouja, dat dan maar weer positief zien!!! Sinaasappel: hoe staat het er bij jouw voor?? Oh collega's druppelen binnen! Hoop vanavond nog even te reageren, maar moet ook de spullen voor de vrijmarkt van morgen klaarzetten! Fijne dag allemaal!!
Ha dames! Daar ben ik ook weer eens , ik heb het hele weekend niet gereageerd, dus ik zal zo goed als mogelijk nu op iedereen reageren. @ Sinaasappel, ja ik heb er altijd 5 gewild, maar dat is niet echt realistisch in deze tijd. Dus we willen sowieso voor 3 gaan en dan lichamelijk kijken of 4 er ook nog in zit. Ik ben sinds de zwangerschap van mijn oudste inderdaad thuisblijfmoeder. Mijn contract liep af en toen besloot ik om alvast 'met verlof' te gaan tot na zijn geboorte. 4 maanden na zijn geboorte ben ik weer begonnen met werken, of nou ja begonnnen, een poging tot... Mijn man wilde de avond voordat ik ging werken perse dat ik een zwangerschaptest deed, dit omdat ik al een tijdje last had van ochtendmisselijkheid en volgens hem retechagrijnig . En ook omdat je in mijn werk erg moet opletten met wat je doet als je zwanger bent en je ook niet alle werkzaamheden mag verrichten. Tot onze (aangename ) grote verrassing bleek de test positief!! Ik heb heel even gewerkt en toen hebben we besloten dat ik thuis zou blijven omdat we wilden verhuizen en omdat ik wist dat een zwangerschap voor mij weer lichamelijk zwaar zou worden. Tot op heden zit ik nog steeds thuis. Ik heb wel gesolliciteerd, maar de banen liggen niet voor het oprapen in mijn branche en eigenlijk wil ik ook liever het gezin uitbreiden. Daarnaast zien de kids hun vader doordeweeks al niet, dus ik wil niet dat ze mij ook al bijna niet meer zouden gaan zien. Dus we zien wel weer wanneer ik weer begin, het kriebelt elke maand wel weer een keertje, omdat ik echt vanaf kleins af aan voor dit beroep heb gekozen en er een flinke universitaire studie voor heb mogen volgen.... Hoe gaat het nu met jou en je cyclus? Is je ongi inmiddels doorgebroken? Of een positieve test Ik hoop het voor je!! Namenlijst... die hebben we hier geloof ik niet... Wel een leuk idee!! Wie maakt hem? @ Liedel, wat een moeilijke keuze die je genomen hebt! Maar ook wel een hele dappere!! En als het voor jou op dit moment nog niet goed voelt, dan moet je het ook niet doen. Er is de afgelopen tijd ook veel gebeurd als ik zo lees, toch wel flinke dingen waar je bovenop het moeten komen. Wel leuk als je komt blijven spieken! En ik ben heel benieuwd of je deze ronde toch in verwachting bent geraakt... Heel veel succes met alles!! @ Madeliefje, hoe gaat het inmiddels met jou? Ik hoop dat d epijn en koorts afgezakt zijn! @ Nonnie, volgende week ga ik weer naar de huisarts, kunnen we weer het een en ander bespreken en dan zal het ook wel weer over de kinderwens gaan... Het zou fijn zijn als zij inmiddels ook groen licht zou geven.... (klinkt raar die zin zeg ) Hoe is je weekendje geweest? Lekker druk zo te lezen!! Erg leuk dat je ook nog contact hebt met de zwangerschapsclub van je dochter! @ Sum, naar je zin gehad in Noord-Holland?
@ Madeliefje, o bij jullie dus ook echt meer kans op een tweeling! @ Sinaasappel, alcohol is natuurlijk echt not done in een zwangerschap, maar het is nog zo erg vroeg geweest dat het echt geen kwaad kan mocht je nu in verwachting zijn! Al snap ik wel dat je jezelf zorgen maakt. Zelf heb ik van het weekend ook nog een wijntje op (al kan ik haast niet zwanger zijn), maar heb nu besloten dat ik dat voorlopig ook maar ga laten staan, ook al doen we het nog met condooms. @ MamavanT, ik heb ook lichte kindjes. Zoontje is ook erg klein voor zn leeftijd, maar 83cm en 10kg en dochtertje is wel wat langer met haar 76cm, maar ook maar 9.5kg.. Nou ben ik zelf ook niet de grootste O wat schattig van je oudste dat hij het toch heerlijk vond in de doek !! Hier wil mn oudste eigenlijk ook nooit de wagen in maar lekker zelf rondstappen! Wat knap dat je zo goed bezig bent met afvallen!!! Wow, respect zeg, zo'n lange reactie op je telefoon!! Dat zie je mij niet doen , heb altijd zo'n hekel aan op de telefoon reageren, hihi Ben benieuwd wanneer je huis uiteindelijk opgeleverd gaat worden! Inderdaad te hopen dat er niet te veel maanden 'verloren' gaan. Wat fijn trouwens dat je zoontje weer wat fitter is. @ Liessie.... vervelend dat de ongi toch doorzet... Maar zoals je zegt, wel positief geen pukkels
Zo, ik ben weer bij Hier heerlijk 'echt' weekend gehad. Ik had me voorgenomen om eens niet in het huishouden bezig te zijn met manlief en o wat was dat heerlijk!! De pc ook niet aangehad, maar enkel wat bijgelezen op mn telefoon en nu heb ik eingelijk eens het gevoel gehad dat ik 'echt' weekend had! Ik heb nu een schema gemaakt met wat ik dagelijks aan huishoudelijke klusjes gedaan moet hebben zodat ik wat meer houvast heb en mn lijst af kan maken en dan niets in het weekend hoef te doen. Jammer van het weer zeg vandaag.. Net in de regen met de honden en kindjes gewandeld, toch altijd minder fijn...