Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hey meiden! Had ik gisteravond in bed een hele reactie getypt; viel m'n telefoon uit! Grrr!!!

Flowertje: welkom!! Getwijfeld niet echt. Wel vind ik het nu ik zwanger ben ineens doodeng. Kan het allemaal wel..zie overal beren op de weg. Vriendlief is juist heel relaxed en dat houdt elkaar goed in evenwicht. Het zit ook een beetje in mijn karakter, dus het heeft niet speciaal met dit kindje te maken.

Lucindalice: succes met tempen! Zijn ovu-testen eigenlijk niks voor jou? Hopelijk val je straks weer lekker in slaap!!

Sinaasappel: jij ook succes met tempen!

Sumshine: hoe is het met je zieke kindjes? Hier dochterlief ook veel huilen vannacht, geen idee waarom. Wel vermoeiend...helemaal als je de volgende dag moet werken.

Ik had gisteren ineens enorme opruimdrang. De zolder moest eraan geloven. Onze zoon gaat daar slapen als de derde er is. Verder nu wat weeig op de maag. Bij de vorige 2 zwangerschappen was ik in het begin erg misselijk. Vrees dat dat nu ook wel weer de kop op steekt.....

Nou, ga me aankleden, straks werken!

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Sinaasappel, oke, jij dus ook aan de temp. Succes! Fijn dat je ongi zo goed als over is, nu op naar je ei :D

@ Liessie, o das zoooo iriitant als je getikte tekst wegvalt...
    Enne, komt wel goed met al die beren op de weg.
    Lief dat je meedenkt, maar Ik wil pas ovu-testen gaan gebruiken als het na n tijdje niet lukt om zwanger te raken, denk dat ik ook maar alleen deze ronde ga tempen.... Ach we zien wel waar het strand ;)

@ Flowertje, twijfel, nee absoluut niet, we willen graag een groot gezin. Enige 'twijfelpunt' is het tijdstip dat we er echt voor willen gaan ivm mijn eigen gezondheid.

Vandaag komt eindelijk mijn wasmachine!!! Eigenlijk had hij er al moeten staan, maar het ging ze niet lukken op zaterdag, dus vandaag hoop ik wel.
    Verder ben ik nog bizar moe na dit weekend, heb heel veel leuke dingen, maar ook echt teveel gedaan, lichaam ligt dus echt in de kreukels.... Gelukkig is mijn moeder er vandaag om te helpen.
    De pukkeltjes op m'n gezicht komen opzetten en flinke rugpijn.... Ongi kom nu maar hoor!!! ;)

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Weer semi fris en fruitig in de trein voor mijn werk. Merk nu wel dat de vermoeidheid ook echt van mijn gezicht af te lezen valt. Nou ja, nog een maandje doorzetten, daarna zal de vermoeidheid vast langzaamaan minder worden.

@flowertje: welkom! Volgens mij twijfelt iedereen wel eens hoor. Wij hebben ook eerst getwijfeld, alleen al vanwege de praktische dingen. Auto, kamers, harmonie die verstoord gaat worden, mijn man heeft een tijdelijk contract en dus weinig zekerheid in zijn werk. Toch hebben wij besloten ervoor te gaan. Voor al die praktische dingen is wel een oplossing te vinden en ik zou het niet fijn vinden als ik jaren later de gedachte zou krijgen hadden we toch maar. Mijn man heeft nog iets langer getwijfeld, maar is inmiddels ook helemaal om. Dat mag ook wel, ben inmiddels acht weken zwanger!

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Anneke, rot is dat die vermoeidheid. Hopelijk is die inderdaad over n maandje weg!

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    anneke, sterkte met de vermoeidheid!

Flowertje, welkom! Hier ook getwijfeld en eigenlijkt wijfel ik nog sdteeds wel eens ....Ik heb maar 2 armen, benen etc. Dus bij drie valt er iemand buiten de boot, maar aan de andere kant, 2 is ook maar zo 2...haha

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    hhahahahah sumshine die is ook wel goed.

De ene dg denk ik we gaan ervoor dan opeens in de avond denk ik nee laat maar dus twijfel nog steeds hahahahah

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    acch flowertje ik twijfel nog steeds, heb nu mijn vruchtbare dagen volgens mij en zoek t niet echt op..Vorige maand weer wel..maar mijn zoontje is nog maar 6 maand dus ben ooknog niet geheel ontzwangerd denk ik dan..
    En andere kant t is zo harstikke leuk maar ook druk zat! en duur zat! en zal met nummer drie toch ook mn eisen weer moeten bijstellen...
    maarja dan blijft t stemmetje zeggen, twee is ook maar zo twee..Drie is meer een gezin..haha

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    hahhah met jou kan ik praten ....
    ik geniet van me kinderen en me zoontje is echt een lieverd me dochter ook hoor maar die is me er echt 1 een echte meid maar ze wilt wel heel graag een baby zusje hahahahaha en mag ook wel een baby broertje en baby zusje

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    de foto van beiden ziet er ook echt +leuk uit!
    hier is dochter ook pittig hoor, denk dan echt gosh nog zon meid word wel zwaar...
    zoontje is veel makkelijker (zon bolle pretbek ;)..) en dochter is slim en tempramentvol..Wat wil je eigenlijk nog meer,...nou soms rust?! haha en hoe zal dat wel niet zijn met drie denk ik dan.
    Eigenlijk hebben wij t volgende besloten en daar sta ik compleet achter:
    de komende twee jaar geen voorbehoedsmiddelen etc. Als ik voor 2015 niet zwanger raak is het klaar. Dan blijft he tbij twee en ben ik ook tevreden, op die manier laat ik t los en heb ik ook uitzicht op: "uit de luiers..."want nog 4 jaar wachten heb ik dus geen zin in!
    bij ons MOET de derde ook niet, Hij mag, is welkom en we zien wel waar t schip strand, inprincipe erg relaxed haha.

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    dat gaan wij ook doen..
    mijn meid is dus ook zo heeeeeel erg bekkig echt een meid poeh en me zoontje is echt een lachebekkie

11. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Onze dochter is net 6 maanden maar ook een pittige dame. Zoonlief is een stuk makkelijker! Nu is het ook zo dat onze dochter gewoon niet lekker in haar vel zit. Dat is soms ook moeilijk!

Druk zal het zeker worden! Maar denk ook: hoe ouder ze worden, hoe zelfstandiger. Dus op een gegeven moment neemt die drukte ook wel weer af...De drukte nu met een tweede is me trouwens enorm meegevallen!

Morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend! Heerlijk!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik vond het met twee wel echt een stuk drukker, maar had ze ook wel echt kort achter elkaar. Er zit maar 15 maanden tussen. Ik verwacht dat het met de derde erbij wel weer wennen zal zijn, maar mijn dochter wordt nu ze drie is echt wel een stuk gemakkelijker. Hopelijk mijn zoon straks ook, die zit nu echt in zijn peuterpuberteit. Wil alles Zelluf!

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hier zit er maar 13 maanden tussen, maar het voelt alsof ik er gewoon ben ingerold en vond dus de overgang van 1 naar 2 reuze meevallen, het lijkt alsof het nooit anders geweest is. Ik verwacht dat nr.3 ook gewoon meedraait in het ritme, enige wat me wel lastig lijkt is dat ik de oudste(n) nu natuurlijk wel naar de psz moet brengen en dus met 3 kindjes onder de 4 op stap moet. Ach komt goed :)

Hier een klein feestje, vanochtend ben ik ongesteld geworden :D!!! Gewoon n cyclus van 29 dagen na de pilstop, zo fijn!!! Ben helemaal blij :D was uitgegaan van cycli van 33 dagen, dus dit is dan wel bizar. Misschien dat we dus nog 2 maanden veilig gaan doen nu mn cyclus korter is.

Zometeen weer naar de huisarts, eens even kijken hoe het er nu voor staat met mn lichaam en het revalidatieplan.

14. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Lucindalice! Van harte met je ongi ;)!!!

Bij ons zal er ongeveer 14 maanden tussen de 2e en de 3e zitten. Hoe waren de reactie bij jou toen je vertelde dat jullie de 2e verwachten? Ik merk dat ik daar erg mee bezig ben, stom he! Terwijl ik eigenlijk gewoon hartstikke blij ben! Die gedachten voeren de boventoon. "Wat zal m'n werk wel niet zeggen, dat ik "alweer" zwanger ben"! Gek he! Als de 3e 2 maanden is zal onze zoon naar de basisschool gaan. Ook wel weer bijzonder. En dan zal het 's morgens druk zijn. Maar ach, dat komt ook wel weer goed!

Anneke: morgen naar de VK zie ik! Leuk!!! En dan bijna de echo! Je kan niet wachten zeker!!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Liessie wij hebben de kids ongeveer in dezelfde leeftijds categorie..vind t bijzonder omte zien.
    hier zou ik t zelf ook hebbena lsi k nu zwanger zou raken..goh alweer zwanger..je zit er nog zo in he? je hebt net je lijf terug? athans ik...
    Aan de andere kant, ik wil wel drie kids en wiln iet te lang wachten, want wil ik t dan nog wel?! Hoe gemotiveerd ik vorige maand was, hoe twijfelachtig deze maand.
    is dat raar? Ik verheug me op de zomer, zonder dikke buik, enkels etc dit jaar (vorig jaar zwanger natuurlijk, oktober beeb)
    en wil eigenlijk heel graag nog 7 kg kwijt (die errug moeizaam gaan) dus misschien moet ik t ff onhold zetten tot in de zomer en dan hoppaaa effe knallen ;) maarja kinderen krijg je..die kan ik iig niet plannen ..en toch probeer ik t...?! haha..

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Liessie, dankje! Ben er ook echt blij mee :D
    Reacties liepen hier ver uiteen. Ongeloof, vragen of het een ongelukje is, afgunst, maar ook mensen die het wel verwacht hadden en ook mensen die heel erg blij voor ons waren. Maar weet je, al die reacties maken niet uit, zo lang je er zelf maar heel blij mee bent :D

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Sum, plannen kan inderdaad niet.... Maar een beetje uitstellen wel... Je kunt ook nu 'voorzichtig' doen en als hij toch komt, dan is het ook welkom :)
    Maar ik snap je 'dilemma' wel hoor...

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Vanochtend weer evaluatie gehad. Zaterdag heb ik mijn hartecho. Revalidatie-arts intake over 6 weken en aan de hand daarvan start revalidatie over 6 tot 12 weken. Dat laatste had ik niet helemaal verwacht. We wilden nog graag met de reva-arts over de zwangerschap praten, maar voor mijn gevoel duurt dat nu echt te lang. Volgende cyclus moet dus echt weer veilig en wellicgt die erna dus ook wel. Mijn moeder vindt dat ik er toch gewoon voor moet gaan omdat het de keuze is van mijn man en mij en als ik denk dat ik het aan kan, ik het gewoon moet doen. Maar toch voelt het alsof 'het niet mag' ofzo....
    Ach ja, als het komt dan komt het en als ik toch vroegtijdig zwanger ben spring ik alleen maar n gat in de lucht :D

19. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Lucindalice, fijn dat je weer ongi bent!

Na 6 maanden wilde ik persoonlijk echt nog niet voor een tweede gaan. Ik ben zelf van mening 9 maanden op, 9 maanden af. Mijn lijf geeft dat zelf ook wel aan, want als ik BV geef (beiden ruim een jaar) word ik sowieso niet ongi.
    Tussen mijn twee kindjes zit bijna 2 jaar. Tussen 2 en 3 zal iig (bijna) 3 jaar zitten, aangezien mijn jongste nu 2 jr en 3 mnd is en ik nog niet zwanger ben ;)

Ik denk dat voor elk leeftijdsverschil wel wat te zeggen is en dat mensen sowieso altijd wel wat te zeuren hebben. Zitten je kids dicht op elkaar, krijg je reacties, maar als er een wat groter leeftijdsverschil tussen zit, krijg je daar weer reacties over.

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Toen ik zwanger was van nummer twee, terwijl nummer een er nog maar net was, ging iedereen ervan uit dat het een ongelukje was. Maar er werd verder niet negatief gedaan ofzo.

Mijn oudste is straks ook vier vlak nadat nummer drie er is. Een tijd van veel veranderingen!

Deel Deze Pagina