Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MamavanT, klinkt echt druk! Balen van je ongi-domper :(

@ Nonnie, hoera!!! De nuva-ring eruit!!! Hopelijk komt je cyclus vlot op gang!
    Heerlijk dat je n rustig weekendje hebt.

Hier naast de rugpijn ook weer flinke bekkenpijn, zoonlief kwam gister op me afgevlogen bij wijze van knuffel en ramde daarbij z'n hoofd op m'n schaambot... Het is daar al niet zo stevig, dus nu echt in de lappenmand. Verder ook nog lang niet bijgekomen van afgelopen weekend, aankomend weekend zouden we naar Bobbejaanland gaan, maar ik denk dat ik dat maar ga cancelen...

@ verschil jongen-meisje, merk nog niet echt veel, alleen dat m'n jongetje drukker/wilder is en meisje pittiger/feller...

@ 2 kids, ben er eigenlijk ingerold, als m'n lichaam meewerkt vind ik het echt heel goed te doen en is er nog wel ruimte voor nog 2. Op slechte dagen vind ik het wel lastiger. Vraag me soms af hoe het met 3 of 4 moet, maar eigenlijk meer omdat ik met de honden uitkatenniet weet hoe ik alles in het gareel moet houden of als ik naar de paarden ga hoe ik ze dan mee moet nemen en (veilig) overzicht kan houden.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hallo dames,
    ik kom er even invallen. Wij gaan ook voor spruit nr 3 en ik merk dat ik weer behoeft heb aan lezen en vragen stellen. Mag dat bij jullie? Ook even gezellig kletsen.

Ik werk in de zorg en heb gekke werktijden, soms ben ik er dus veel soms ook niet. Mn eerste dame is van 2007, vanuit zp hebben we nog een hecht clubje mama's, echt heel leuk! Maar een frisse babbel is altijd even lekker.

Hoop jullie te mogen leren kennen en wie weet maken we mooie dingen samen mee!

X Inlove

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow natuurlijk ff abbo nemen anders vind ik jullie straks niet meer :D moet er weer even inkomen

4. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Verschil jongen/meisje, hier ook heeeel duidelijk. Qua zwangerschap al. Bij mn zoontje nergens last van, bij mn dochter daarentegen enorm misselijk geweest, zeker tot week of 16. Mijn zoontje is een lieve dromer, die het liefste gepamperd wordt door mama ;) Dochter wil vanaf jongs af aan alles 'zelluf doen'.

2 kindjes vind ik ook niet heel druk, ik vond de overgang van 0 naar 1 echt enorm, wat een omschakeling! 1 naar 2 vond en vind ik erg goed te doen.

@ InLove, welkom!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dankje!

Ik heb 2 dames, maar wel 2 hele verschillende zwangerschappen gehad. Bij mij komt dat (denk ik) door t verschil in bloedgroep. Bij mn eerste nergens last van en zij had zelfde als ik Negatief.
    Dochter 2, enorm misselijk geweest en zij is Positief. Door t enorme verschil waren we er echt van overtuigd dat t een jongen zou zijn, maar bij de echo was t toch duidelijk een dame!

3 lijkt me heerlijk, ik heb dadelijk wel steeds 3 jaar en meer ertussen zitten. Dus als de spruit er is, dan is de oudste 6,5 en de jongste 3,5. En dus schoolgaand (bijna) en als t zwanger worden lang duurt, zitten ze zeker beide op school.

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Inlove, welkom!!!

7. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Welkom inlove!

Hier bij beide jongens ongeveer dezelfde zwangershapoen met de eerste 16 weken last van misselijkheid. Vervelend maar niet extreem met spugen enzo (gelukkig!!).

Qua drukte vind ik het me helemaal meevallen nu van 1 naar 2 kids.
    Dus zie t met een 3e op dir manier niet zo veranderen. Alleen even pittig qua verschonen. Maar dan zou ik toch binnrn 3 maanden zwanger moeten zijn anders zit de oudste toch (hopelijk!! *duimduim*) tegen die tijd toch ook alwer op de wc.. Ik zie ons dreumesje straks eerder zindeljjk zijn dan ons peutertje haha.. Owow

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MamavanT, hier zie ik de dreumes ook eerder zindelijk worden dan de peuter hoor... Hoewel hij vandaag wel zomaar opeens uit zichzelf op het potje kroop :D

@ Zwangerschappen, hier totaal verschillend
    Nr 1: donderwolk, continu misselijk tm week 23, flinke bi, rustig kindje met gemene trappen, va week 20 zelfde houding
    Nr 2: roze wolk, extreme misselijkheid tm week 14, extreme bi met al in week 17 op de revalidatie maar vond het zelf minder dan bij zoonlief, druk kindje met lieve trappels, stuitligging maar gelukkig gedraaid bij 36 weken.
    Had ook zin in verschillende dingen om te eten.
    Bevallingen ook verschillend, hoewel ze beiden na n lange start een relatief korte ontsluitingsfase hadden. Ik zou wel liever nr 1 nog eens opnieuw doen dan nr 2.

Vandaag op n verjaardag zat ik naast n hoogzwangere vrouw en er waren ook 2 gezinnen met 3 kids.... Kriebels!!!!! Ik wil ook!!!

9. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Even een snel berichtje vanuit Turkije! Ik was nieuwsgierig dus heb even een beetje gelezen hier. Het lukt niet om echt te reageren, dat komt ns de vakantie weer. Ik zag wat nieuwe meiden, leuk gezellig!
    Het is hier heerlijk,veel zon, warm en zoveel rust! Ik mis de meiden wel maar m'n moeder en ik mailen elke dag even en sturen foto's over en weer dus ik blijf op de hoogte.
    Fertility friend heeft m'n ei op zaterdag gezet en we hebben goed geklust dus il ben erg benieuwd. Vind het spannend!
    Ik duik nog even het zwembad in, tot volgende week!

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Klinkt goed Nika! Geniet even lekker van je rust en hopelijk is het eitje bevrucht :D

11. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Haha hier precies zo dat peutertje deze week meerdere keren aangeeft "mama poepen" vandaag konden we hem voor t eerst "overhalen" om op de wc te proberen en ik kreeg hem er niet meer van af ahha. Helaas niets opgeleverd maarvind dit al heel wat.

Nika fijne vakantie nog! Geniet er maar lekker van. Reageren tijdens je vakantei niet doen ;) zoveeeel tijd hihi
    Hopelijk neem je het mooiste "souvenirtje" mee dat er bestaat.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MamavanT, hier wordt er ook gewaarschuwd dat hij gaat poepen, pakt al n luier etc. maar daadwerkelijk op de wc poepen echt niet hoor, gewoon lekker nog in de pamper ;)

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ja ach dat zindelijk worden,,,,ik vond het altijd wel fijn dat ze een luier om had als we naar de stad gingen ofzo, lekker veilig :D
    Mijn oudste was net 3 geweest toen ze zindelijk was. Binnen een week, opeens was die knop om.
    Mn jongste is nu 2,5, zij poept op de wc als ze eraan denkt, of als wij zien dat ze in een hoekje kruipt, zetten we haar op de wc en poept ze. Plassen ook, iedere keer doet ze wel wat, maar met t grootste gemak laat ze t ook lopen.
    Als t dadelijk lekker weer is, laat ik haar wel zonder luier lopen kijken hoe dat gaat. Dat is een project voor de zomervakantie. Komt vanzelf wel. Tegen de tijd dat er een beebje geboren wordt zal ze wel zindelijk zijn.

Ik heb ff teruggelezen en gelukkig ben ik niet de enige die lang getwijfeld heeft (en soms nog) ook omdat mn ouders er mss niet heel happy mee zijn (die vinden 2 druktemakers echt genoeg) Mijn jongste is ook een mega slechte slaper. Die snapt nog echt niet wat slapen is. Tot voor 2 dagen bij ons in bed. Dus moeilijk, maar we hebben nog ff om haar goed te laten slapen haha

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

@inlove: welkom!

@nika: klinkt heerlijk je vakantie, zou best eens geluk kunnen brengen voor een zwangerschap!

Hier twee peuters, de oudste was met twee en drie kwart jaar zindelijk en net na drie jaar ook s nachts. De jongste is nu twee jaar en een maand en plast regelmatig uit zichzelf op de pot. De ene dag is het helemaal goed, de volgende heeft hij zomaar een paar ongelukjes en vraagt hij zelf weer om een luier. Gaat in ieder geval de goede kant op, fijn is dat!

Vandaag een hele leuke dag gehad, naar voorstelling van Woezel en Pip geweest. Was echt super, kids waren heel enthousiast. Lekker zingen, dansen en klappen. Gelukkig niet te misselijk vandaag. Hebben jullie nog leuke dingen gedaan?

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Klinkt superleuk Woezel en Pip Anneke!

16. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Hier een heerlijk relaxed dagje gehad. Even langs het tuincentrum gegaan voor wat aanvullingen in onze tuin en gelijk met hulp van de kids in de tuin gezet. Het ziet er nu helemaal super uit en ik wordt er helemaal blij van. Het maakt toch wel veel uit zo'n tuin. De kids speken er heerlijk in en wij kunnen een beetje ontspannen.

@ MamavanT: tips voor je huis... Lastig hoor. Wij wilden eerst graag glasvezel op de muren voor strak effect en dat werkt mee met je huis. Helaas waren sommige hoeken niet recht wat voor onze hoekkeuken wel moest en hebben we toch laten stucen en het resultaat is mooi, hoewel ik van scheurvorming wel baal. Voor de vloeren hebben wij alle aanbiedingen afgespeurd en zo supergoed laminaat gratis kunnen laten leggen. Dat scheelt enorm en nu weten we dat onze vloer heel wat kan hebben. :) Maar succes hoor! De keuzes zijn echt lastig en soms ook overweldigend. Ik vond vooral de bedragen enorm confronterend...

@ Lucindalice: Balen van die tegenslag waardoor je je nu lichamelijk weer zo slecht voelt. Dat hakt er wel in zeg! Zeker ook omdat het je weekendplannen in de weg zit... Hopelijk verbetert alles vlug met de revalidatie.

@ InLove: Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven! En twijfels blijven lastig met een derde, het is toch anders dan de eerste keren. En reacties uit de omgeving zijn ook pittig zeker als het ouders betreft. Hier weet ik zeker dat mijn ouders het super zouden vinden, maar ik betwijfel dat bij mijn schoonouders. Het is wel echt anders zo'n derde poging merk ik. Alhoewel de kriebels duidelijk hetzelfde zijn...

@ Anneke: Leuk zeg Woezel en Pip! Wij zijn vorige week geweest en hier was het ook een groot succes! De kids genoten er volop van en ze hebben het er nu nog over. Ik wil zeker vaker met de kids naar voorstellingen gaan, het is een mooie ervaring.

@ Verschil kids: Tijdens de zwangerschappen merkte ik geen verschil (beide keren kotsmisselijk tot het einde). Beide keren was her geslacht niet bekend, maar ik dacht echt dat onze zoon ook een meisje was vanwege de overeenkomsten tijdens de zwangerschap. Ik was compleet verbaasd, maar vond het erg leuk. Het verschil merk ik nu pas echt door de manier van spelen en de voorkeuren die ze hebben. Zoonlief is omringd door barbies, poppen, prinsessen en roze, maar meneer kiest toch voor auto's, treinen en ballen. Het leukst vind ik het als ze samen met de buggies spelen, mijn dochter een buggy met pop, mijn zoon een buggy met een tractor. :)

@ 2 kids: Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind het meest heftig. Van 1 naar 2 vond ik al snel een ritme en dat voelde heel natuurlijk. Ik verwacht dat ook zo zal gaan met een derde. Het zal weer even zoeken zijn met elkaar, maar dan gaat het wel lukken. Ik heb vaak drie kindjes in huis als ik even oppas voor een vriendin of buurvrouw en ik merk dat het erg goed gaat. Het lijkt dan zelfs meer in balans, omdat met 2 kinderen ze erg op elkaar gefocussed zijn en dat gaat niet altijd goed. Drie geeft meer keuze en afleiding. Ik las deze week alleen wel dat 3 kids het meest stressvol is ;). Ik ben wel benieuwd hoe het zal zijn en hoe ik het zal ervaren.

@ Zindelijkheid: Mijn dochter was met twee jaar overdag zindelijk, 3 jaar s'nachts. Zij was er heel snel bij en dat ging ook erg goed. Mijn zoon is nu al even 2 maar loopt nog in de luiers. Hij geeft al wel aan wanneer hij verschoond wil worden, dus volgende maand willen we een eerste poging gaan wagen. Als het niets wordt dan wachten we gewoon weer even af en proberen het opnieuw. Ik vermoed dat hij wel zindelijk is voor een eventuele derde komt.

Hier vond ik het toch erg bijzonder om vandaag de nuvaring uit te doen. Het voelde erg goed en definitief. Zeker omdat we na een volgende zwangerschap een spiraaltje overwegen. Een mooi moment dus. Ik merk dat ik nu wel echt ongeduldig zit te wachten op mijn bloeding... Nog heel even en dan kan ik ook zo'n mooie banner maken :).

17. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    He, staat mijn reactie op Nika er niet tussen... Dat krijg je als je aan het prutsen bent op je tablet... ;)

@ Nika: Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt! Ik hoop dat je er echt van geniet en van alles moois mee naar huis neemt!

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Zo, ik zit alweer aan mn ontbijt. Manlief moet gewoon werken, dus dan kom ik er ook sociaal mee uit.

@ Nonnie, heerlijk dat je tuin nu op orde is!
    Super dat jouw kidsook zo hebben genoten van W&P
    Hahaha, een buggy met een tractor!
    Hier heb ik een meisje, wat echt dol is op auto's en alles wat rijdt, maar ze kan haar poppen ook niet missen hoor en knuffelt ze stuk.
    Mn jongetje heeft niets met poppen en knuffels, alleen heeft hij wel een select aantal dat mee naar bed moet. Hij is wel gek op roze, altijd kleuren met roze en als hij n kleur van bijvoorbeeld zn beker uit mag kiezen, dan is dat ook vaak roze....
    O, je bent al geoefend in 3 kids ;). Heb ook wel eens gelezen dat 2 kids voor je relatie het minst positief is. Ach ja, wie weet. Maar zo te lezen moeten we dus voor 4 gaan ;)
    Super dat je nuva-ring er nu uit is! Laat die bloeding maar komen :D

Gister weer n uur lang ofzo nog nagepraat over n zwangerschap, we willen beiden zo graag! Maar ik moet het startmoment aangeven... Zooo lastig... Hoop dat ik snel n datum van de revalidatie-arts krijg, want ik word echt gefrustreerd van dit gissen....

19. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Morning!

(Als ik t zo bijhoud met regelmatig reageren valt t toch stukken mee haha)

Hmz dat zindelijk kan dus ook van t een op t andere moment goed gaan dus. Ben benieuwd.
    Anneke wat leuk naar woezel en pip geweest en fijn dat de kids er zo van genoten hebben. Wij gaan in juni met de kids :) ze zijn beiden gek van woezel en pip dus denk wel dat ze t super vinden. Vind t wel wat spannend met ons dreumesje omdat ie nog geen 2 is zoals ze aangeven. Maar als dat voor evt spannendere stukjes is ofzo is ons peutertje eerder bang dan t dreumesje. Haha. Komt vastgoed en anders neemt manlief t dreumesje mee de zaal uit als die t te bont zou maken ghehe

Thnx nonnie. Ja wij willen ook voor glasv.ezel of re.novlies gaan.
    Maar stuccen is inderdaad wel erg mooi. Jammer zeg van de scheurvorming.
    Ja die prijzen pfoeh. Je schrikt je lam overal. Gelukkig hadden we ons al goed georienteerd op veel dingen voor we de begroting opmaakte. Maar voor muur en vloeren valt t toch nog wel beetje tegen... Marja.

Wat fijn dat je de tuin nu helemaal af hebt. Is inderdaad wel echt eenfijn relax plek voor jullie en de kids.

Haha heel herkenbaar met speelgoed en jongens vs meisjes. Ik heb dan alleen jongens maar toen ons peutertje klein was had ik veel neutraal speelgoed dus geen autos enzo. Maar een van de eerste woordjes was auto! Haha en bal! En daar is hij nog steeds gek op :) heel typerend

Ik vind t altijd zo jammer dat mensen er altijd meteen vanuit gaan dat 2 kids of 2 kleine kids druk is of drukker dan 1. Ik vond van 0 naar 1 ook ineens druk maar die 1 erbij niet drukker. Tim helpt dan ook graag dus dat vangt het verschil op denk ik.

Nooit zo over nagedacht nonnie dat 3 kids meer afleiding en keuze geeft onderling. Dat scheelt inderdaad miss wel weer

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Woezel en Pip was niet te spannend ofzo hoor, volgens mij gaat het er meer om dat het voor kinderen onder twee lastig is om zich zo lang te concentreren. Maar dat zie je vanzelf denk ik, hoe dat gaat. Mijn zoontje is twee en was de laatste tien minuten wel ongedurig, maar hij vond het geweldig. Vroeg vanmorgen al of we vandaag weer gingen. Nou, niet dus...
    Manlief is alweer vroeg vertrokken naar zijn werk en kids en ik gaan straks op kraamvisite bij een oud collega. Leuk!

Deel Deze Pagina