Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Fijn inlove dag je het nog doet haha

@sinaasappel. Balen dat je cyclus zo in de war is. Maar zo te lezen deze ronde wel goed benut!

@sum wat stoer dat je met de caravan hebt gereden. Haha jaaaaa dat kunnen wij vrouwen dan ook weer mooi. Of tenminste jij kan t! Haha
    Fijn dat t kamperen zo geslaagd was.
    Balen dat je zo twijfelt, misschien komt t omdat je jongste nog zo klein is? En denk je er over tijdje weer anders over.

@mommy jeeetje wat een dag zeg!
    Haha maar voor jou dus ook een goed benutte ronde.

Nou ik ga maar weer snel voor die kindjes zorgen. Nu is de oudstr ziek(jn zijn piek nu) met 40 graden en hoesten pfoeh. Om 6 uur was hij al wakker en om 6.15 spuugde hij zichzelf helemaal onder en toen ik schone kleding en handdoek voor hem gjng pakken. Zag ik dat de jongste weer in bed lag vol bloed(bloedneus) arggghhh goeeeedemorgen bleh!

Mijn temp is weer omlaag gegaan dus dat was gewoon even rare piek. Dus verwacht mijn eisprong nog steeds overmorgen :)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Beterschap met je kindjes Mama van T! En bloedneus is hier ook nog steeds altijd een drama. De oudste heeft net als ik gewoon heel snel een bloedneus. Zo jong doen ze er nog niks aan en als ze pech heeft zoals mn oma, mn moeder en ik is er ook niks aan te doen.
    Wat hier goed helpt is neusspray ( die MET xylometazoline) die mogen kindjes normaal niet, maar met bloedneus juist wel volgens de ha want dan trekken de bloedvaatjes sneller samen. Daarna fucidin in het neusgat smeren zodat t sneller dichtgaat. Voorheen was t met weersveranderingen wel 5 keer per dag raak. Nu na de eerste neusspray en fucidin en t is over!

Studeren en werken en kinderen is te doen, maar ligt ook aan welk werk je doet, hoeveel je erbij moet werken en hoe je kindjes zijn, opvang enz. Hier dus niet te doen, dan zou ik 7 dagen per week op pad zijn en de kindjes bij oma moeten laten wonen. Ik doe t wel als de kids groter zijn.
    Ik denk idd dat t een heel andere zwangerschap wordt Anneke, hier is een kennis nu 33 weken zwanger van een tweeling en met 37 wordt ze ingeleid of ze worden gehaald, heel spannend. Ook in huis alles zo leuk, alles dubbel ziet er heel schattig uit. Zij ziet echt op tegen de nachten en voedingen in het begin. Ze hebben 1 peuter rondhobbelen,,,,,
    Ook dit is maar net hoe je er zelf instaat en hoe je als ouder bent. Bedoel de ene vind 1 kind al druk en krijgt niets geregeld, de ander heeft dr 5 en er is niks aan de hand.

Ik heb nu een dagje vrij, heel t weekend dubbel gewerkt, ben kapot, hoofdpijn en ongi. Perfecte combi haha. Kreeg ik gisteren ook een doos bonbons van een cliënt als bedankje voor de goede zorgen, die heeft me heel de rit aangeschreeuwt! Ben aant lijnen en net dan krijg je zo'n lekker cadeautje, maar heb de verleiding weten te weerstaan. Heb t fijn uitgedeeld aan de andere cliënten!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    en er is ook nog verschil in je netwerk, hoe veel steun krijg je om je heen of moet je alles alleen doen..
    dat maakt bij mij ook verschil, daarom kan ik 4 dagen werken met twee jonge kinderen en heb ik ook nog een actief, leuk sociaal leven! thanks to the oma's en familie...haha!

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Sum, zo'n vangnet is wel heel fijn!!!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Sumshine: dat heb ik ook inderdaad dat mijn ouders en schoonouders graag en flexibel bijspringen. Ik ben heel blij dat ik nog vier dagen kan werken, die opleiding kan doen, veel kan sporten en ook nog leuke dingen kan doen, naast mijn prachtige kinderen. Maar met vier kinderen zal ik daar natuurlijk wel wat concessies in moeten doen, het kan niet alleen van manlief en het netwerk komen natuurlijk.

@Inlove: ik zie ook wel op tegen die eerste intensieve periode hoor, ben niet op mijn best als ik niet kan slapen en continu huilende kinderen om me heen heb. Maar tegelijk denk ik ook dat het zich wel weer redt. Op de een of andere manier redden dingen zich toch wel. En ik denk dat ik ook dankbaar gebruik ga maken van mijn netwerk!

6. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Hoi hoi, ben d'r nog!! Ben nogal druk deze week. Heb wel even snel bijgelezen. Maar ga me nu weer storten op de berg wasgoed....

Morgen de echo! Best wel weer zenuwen!!

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    succes met de echo Liessie!

Hier ook een fijn netwerk,,,mn moeder. Alleen merk ik dat ze ouder wordt en dat t toch allemaal net iets meer moeite kost en 3 kindjes is natuurlijk niet niks. Daarom ben ik blij dat de oudste dan 6/7 is en dus al veel zelf doet en nr 2 is 3/4. Dan probeer ik zoveel mogelijk in de schooltijden te gaan werken, dan valt de opvang ook wel mee,,,,,,hoop ik, theorie is altijd anders dan praktijk :D

8. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    @ MamavanT: Wat sneu zeg voor je kindjes, zo ziek zijn is maar niets, zeker als ze het allemaal nog niet zo goed snappen. En raar van je temparatuur, misschien toch zelf ook wat onder de leden?

@ InLove: Wat fijn dat je duidelijkheid hebt over je ongesteldheid! En ook prettig dat het met zo weinig kwaaltjes was. Mooie banner! :)
    Lief van je client dat hij wat lekkers voor je had, mooi gebaar! Sterk dat je het kon weerstaan! Lukt het afvallen goed?

@ Sinaasappel: Fijn dat je ovulatie is geweest en dat jullue het goed hebben benut. Ik hoop dat je een mooi resultaat hebt in twee weken!
    Wij wonen in Houten, jullie?

@ sumshine: Stoer hoor van de caravan! En fijn dat je weekend zo heerlijk was! Lastig hoor dat je nog steeds zo twijfelt, maar ook heel begrijpelijk zeker op de mooie en rustige momenten met je gezin. Hopelijk komen jullie uiteindelijk tot een goede beslissing.

@ Anneke: Een pauze inlassen klinkt goed! Hopelijk lukt het en gaan ze mee in je plan. En het is herkenbaar hoor dat je tegen de drukte op ziet. Het lijkt mij ook erg pittig, zeker met vier kleintjes, ik vind mezelf op drukke momenten ook niet het leukst. Maar goed van je instelling dat het allemaal wel goed komt, want dat is eigenlijk altijd wel het geval. Hier gaat het meestal goed als ik mijn drang naar perfectie last varen, maar dat vind ik soms nog wel lastig.

@ mommy1983: Wat een heftige situaties in jouw omgeving zeg, dat is wel moeilijk. En goed dat jullie je ei stiekem goed hebben kunnen benutten in Disney! Ik hoop op een mooi resultaat voor je!

@ Liessie: Spannend van je echo morgen! Veel succes!

@ Netwerk: Wat een mooie netwerken hebben jullie zeg! Dat is wel superfijn en ontlast echt gigantisch.
    Hier ook een redelijk netwerk. Mijn schoonouders wonen erg vlakbij en passen best vaak op de kids. Dat is wel fijn! Mijn schoonmoeder zelfs 1 dag per week. Maar het wordt ze nu wel veel, dus stoppen we met wekelijks oppassen over een paar maanden. Wel jammer, maar ook wel goed voor onze verhoudingen. Ik heb het meest aan mijn ouders. Die wonen wel verder weg, maar zijn er altijd als ik ze nodig heb, zo fantastisch. Zij supporten ook erg mijn wens voor een groot gezin.

Morgen nog een laatste dagje werken en dan ben ik volgende week heerlijk vrij. We gaan dan lekker een midweek naar Drenthe en ik heb er veel zin in. Ook heb ik nu mijn eisprong denk ik, alle signalen zijn er, dus ook dat is een goed teken. Mijn cyclus start dus lekker snel weer op. Nu aftellen en dan eindelijk echt beginnen!

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Liessie, succes met de echo!!!

@ Nonnie, ik heb 10 jaar in Utrecht gewoond, dus in de buurt :)
    Heel veel plezier in Drenthe!

Vandaag zou ik mn eisprong moeten hebben, maar echt niets wijst daar op...we wachten dus maar af ;) hoop niet dat ik n te lange cyclus ga krijgen...

10. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    @ Lucindalice: Ik heb ook erg lang in Uteecht gewoond, dat was mijn studiestad. Heerlijk vond ik het om daar te wonen en nog steeds heeft het een charme vind ik. Met kids vind ik het alleen wat minder en dus hebben we wat meer rust gezocht.
    Naar dat nog niets wijst op je ei, hopelijk komt hij dnel en hoef je niet lang meer te wachten. Hoe is het deze week met je qua klachten?

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nonnie, leuk! Ik heb daar ook gestudeerd :), ik kom er nog steeds graag :D
    Klachten zijn niet echt te overzien deze week :(, gister fysiotherapie en manuele therapie gehad, maar ze durfden niet te behandelen, zit een of andere botje vast, maar omdat ik EDS heb kan het bij het los maken 'fout' gaan.... Dus ik moet wachten op de revalidatie-arts. Gelukkig net wel n heet bad genomen en n aantal oefeningen gedaan en het voelt alweer wat beter. We komen er vanzelf wel weer ;)
    Succes met je laatste dagje morgen en dan heerlijk vakantie!

12. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    @ Lucindalice: Jeetje, balen zeg! Dat is zo wel een heftig en pijnlijk weekje! Wel fijn dat je een beetje weet hoe je het kan verlichten. Wanneer zie je de arts?
    Je studiestad blijft altijd speciaal he? Soms als ik er ben met vrienden uit die tijd, lijkt het alsof ik nooit weg ben geweest, en dan is mijn leven nu echt zo ver weg, bijna onwerkelijk.

13. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Even snel. Ben af....

Oudste is dus ook behoorlijk ziek al 2 dagen. Kids spuugde vanmiddag(1 lag net op bed ander was bijnaaaa klaar) tegelijkertijd. Jongstr jn bed en oudste stond beneden. Kom ik bovenvlor schone kleding zie ik mijn dreumessie onder de kots. Owwww liep lekker zo. Ik was al vanaf 6 uur met beide beneden dus had die middagdut ook kunnen gebruiken helaas sliep peutertje weer niet goed amiddags dus ben bij hem gaan zitten en na 20/30 min heb ik em voor 15/20 nog op mijn arm/schoot laten slapen.. Kortom heftig dagje weer pffff.

Grappig we zitten allemal beetjr rond de eisprong hier.
    Als ik mijn temp geloof heb ik gisteren eisprkng gehad. Maar voelde net wat pijntjes enzo daar dus misschien toch wel vandaag... Snap dr nix van hha. In ieder geval gisteren of vandaag.

Liessie succes morgen! Ochtend of middag?

Ja ik laat t even hierbij. Ga mijn ogen sluiten. Welterusten!!

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nonnie, pas over een week of 5-6, volgende week wel weer gewoon de fysio. Revalidatie is geen spoedgeneeskunde, dus ik kom niet eerder in aanmerking. Als de pijn blijft ga ik wel naar de h.a voor pijnstilling hoor!
    Ja, kan ook echt met weemoed terug denken aan die stad en die tijd... Ik vind het ook superleuk om gewoon nig te gaan winkelen daar of wat te gaan eten of n kroegje in. Gelukkig hebben we nog wel wat vrienden en familie daar wonen, kunnen we het nog vaak bezoeken :D
    Al bezig geweest met de tassen pakken voor Drenthe?

@ MamavanT, klinkt inderdaad als een heftig dagje! Heel veel beterschap voor ze!
    En succes met verder zoeken naar je ei.

@ Liessie, veel plezier en succes vandaag!

Meiden, wie van jullie gebruikt FF of kan me dit uitleggen? Wanneer krijg je dat kruis dat je ovulatie aangeeft? Heb nu 2 dagen een hogere temperatuur (alleen was de 1ste 2u later gemeten dan normaal) en mn eisprong was op de 21ste voorspeld... Zelf heb ik het idee dat hij nog niet geweest is trouwens, geen ei-pijn en geen eggwhite...
    Ben nu toch wel benieuwd hoor!

Zo, ik ga snel strijken, hopelijk krijg ik het af voordat de kindjes wakker worden!

15. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Thnx lucindalice.
    Ei gevonen FF zegt eergisteren. Maar zou ook gisteren kunnen zijn geweest. Maar hij is geweest weer.

@FF: Volgens mij als je 3/4 dagen hoge temp hebt trekt ie een lijn. Ik doe dan altijd fictieve getallen invullen voor de dagen erna om te kijken wat ie aangeeft(als ie hoog is blijft ie toch wel hoog) haha. Dus heb nu ook al een streep maar pas dag 1/2 hoge temp.

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MamavanT, fijn dat jij je ei hebt gespot :D
    Dankje voor de FF uitleg! Ik ben dus gewoon te ongeduldig ;), ik ga ook eens even fictieve getallen invullen, kijken wat hij zegt :D

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Net even gekeken, als hij morgen nog hoog blijft, dan zou ik hem dinsdag (zoals voorspeld bij cyclus van 29 dagen) gehad hebben :D

18. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Heb wel bijgelezen, maar even geen puf om op alles te reageren.:)

@ Utrecht, ja leuke stad! Kom er ook regelmatig om te shoppen en in het verleden om te stappen.

@ XNonnie, dan wonen we idd dichtbij elkaar. Ik PB je wel even, ik wil mijn woonplaats niet op ZP zetten.

@ FF, ik zie dat mamavanT het al goed heeft uitgelegd. Hoe meer je invult (afscheiding, eipijn, ovutests etc) hoe beter FF je ei kan spotten. Als je temp 3 dagen hoog blijft, krijg je een kruis, dat is de dag van je eisprong. Ook neemt ie voorgaande cycli mee om een voorspelling te doen zeg maar. Mijn ei was dus verwacht rond dag 14/15, maar kwam deze ronde pas op dag 18. Dit had ik zelf in de gaten door afscheiding etc, maar mn ovutests en later FF gaven dat ook aan. Wat ik wel apart vind is dat mn temp deze ronde maar heel langzaam stijgt, terwijl ik normaal echt een heel duidelijk voor- en na-ei verschil heb.
    Ik vind het een ideale app!
    Nu mn ei duidelijk is, stop ik wel met tempen, morgen nog een keertje om het af te leren, maar dan stop ik voor deze ronde, ik word anders helemaal geobsedeerd.:)

19. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    @ MamavanT: Arme jongetjes! Ze hebben het goed te pakken zeg! Een echte uitputtingsslag voor jou dus. Ik hoop dat ze echt snel weer opknappen, want je bent er al een tijd mee bezig. Heb je een rustig weekend waarin je misschien wat slaap kan pakken?

@ Lucindalice: Ik heb nog niet gepakt, want we gaan maandag pas weg. In mijn hoofd ben ik al wel bezig met wat ik allemaal miet regelen, wassen en klaarmaken. Toch altijd best een onderneming zo met de kids even weg.
    En dat is nog best een lange wachttijd voor de revalidatie! Pittig hoor! Wel fijn dat de huisarts dichtbij is en je dan pijnstillers kan krijgen.

@ Sinaasappel: Ik ben benieuwd waar je woont en snap heel goed dat je het niet wil zeggen hier.

@ Eisprong: Wel toevallig dat we allemaal zo dicht in de buurt van elkaar zitten, en leuk dat we nu samen kunnen aftellen. Helaas hier het wel veilig gedaan en hoewel ik er achter sta voor deze ronde voelt het toch als een gemiste kans. Nu maar snel ongesteld worden en dan gaat alle anticonceptie eruit.

@ FF: Ik ken de app niet, maar klinkt wel handig. Misschien maar eens bekijken.

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Sinaasappel, nog n Utrecht-fan dus :D
    Die FF kan dan inderdaad veel! Knap dat je de thermometer weg kan leggen. Ik weet nog niet wat ik ga doen, eigenlijk wil ik hem aan de kant leggen als mn ei geweest is omdat het deze ronde toch niet raak kan zijn, maar eigenlijk is het ook wel fijn om n beetje inzicht te hebben.
    Rare cyclus heb je dan idd deze keer. Hopelijk je ei toch goed kunnen benutten!

@ Nonnie, o ik dacht dat jullie morgen al gingen. Ja, een gestress is dat het met kinderen weg, ik ben ook nooit zon fan van al dat pakwerk, maar goed, als je eenmaal in Drenthe aangekomen bent is het vast heel leuk!
    Voor mij voelt het ook als n gemiste kans :(, hoewel ik er ook achter sta hoor, maar ik vind het elke ronde moeilijker worden en van mij mag het nu ook wel allemaal wel!

Deel Deze Pagina