Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    @ Ninja, je naam komt me bekend voor en ik zie dat je in 2010 bevallen bent van een zoontje; volgens mij zaten wij samen op het jan / febr topic 2010(maar weet ik niet zeker). Die beren op de weg zijn ontzettend herkenbaar, hier blijf ik ook maar wikken en wegen...

@Sucre: ja, zo voelt het inderdaad; 'onze droom achterna gaan'.
    Hoewel de twijfel blijft hoor..

@Xnonnie: bij ons in de jongste 3, en we willen echt nog even wachten met 'proberen'. (Ik ben net 30 dus qua mijn leeftijd hebben we nog wel eventjes 'die luxe') Ons zoontje wordt in Jan 2014 4 jaar dus dat betekent dat de oudste 2 al op school zitten al eventueel nr.3 wordt geboren. Ik zie dat niet als zo'n groot probleem. Ik scheel ook 4 jaar met mijn broer en speelde vroeger best veel met hem, terwijl mijn vriendinnetje vroeger een zusje had van nog geen anderhalf jaar verschil en die speelde nooit met elkaar; heeft ook veel met karakter te maken en dat weet je van tevoren dus toch niet. Wel is het natuurlijk een feit dat als je de oudste 2 al op school hebt zitten je wel meer het gevoel hebt dat je 'weer helemaal opnieuw begint', en dat is ook een reden voor mij om (nog steeds!) te twijfelen..

@Sunshine: wow, je bent echt veel afgevallen; goed hoor; ik weet hoe moeilijk dat is!

@reactie ouders: mijn ouders vinden dat echt 'onze keuze' en zullen zich daar niet zo over uit laten denk ik. Mijn schoonouders daar in tegen zullen denk ik wel erg schrikken als ik weer zwanger eben, meer omdat ik denk dat ze het gewoon niet meer verwachten...
    Verder blijft het natuurlijk gewoon een keuze van jezelf als stel, maar ik maak me daar ook wel druk om hoor. Ook omdat het bij ons altijd zo'n medisch verhaal is. We zijn een tijdje terug naar de gynaecoloog geweest die mij tijdens beide zwschappen behandeld heeft en die
    vond een 3e zwschap niet een groot probleem en zag ook geen reden dat het weer zo 'mis'' zou gaan als bij mijn dochtertje maarz ei wel heel duidelijk dat ik er wel rekening most houden dat ik waarschijnlijk wel medicijnen etc. voor mijn bloeddruk zou moeten slikken en ik veel naar het zh zou moeten voor controles.

Nou meiden, ik ga ff een paar km rennen...ik heb een startnummer weten te bemachtigen voor de Dam-tot-Damloop (10 mijl) dus ik moet wel even trainen... (Tenzij ik dan natuurlijk zwanger ben...moet ik mijn startbewijs maar verkopen of loopt mn man hem ;))

Fijne paasmaandag nog!

Groet,

Liedel

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Xnonnie: eigenlijk vrijwel hetzelfde verhaal bij jullie dus als bij ons. Wij willen inderdaad ook het liefst niet te lang tussen nummer twee en drie, juist omdat de eerste twee zo weinig schelen en nu al twee handen op één buik zijn. Ik wil eigenlijk wel zwanger zijn voordat de jongste drie is. Dan zit er al een flink verschil tussen, nog meer lijkt me minder leuk.
    Over testen: ook pas als ik over tijd ben, dan weet ik tenminste zeker dat het antwoord ook echt iets zegt.
    @Ninja: welkom hier! Moeilijke beslissing voor jullie denk ik inderdaad... Er is altijd wel iets in te brengen tegen beren op de weg, maar dit zijn wel echt grote dingen.
    @Liedel: goed bezig trainen voor Dam tot Dam, het was vandaag wel echt lekker loopweer volgens mij. Ik loop ook, alleen staat het op het moment een beetje op een laag pitje. Wel gisteren weer een klein rondje gemaakt. In dit zonnetje is het erg aantrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat jij ook niet heel gemakkelijk deze beslissing neemt.
    Hier vandaag een lekker dagje dierentuin gedaan. Heerlijk zo’n lang weekend met mooi weer. Net even gegourmet, was leuk met de kids. En eigenlijk moet ik zo nog even aan de studie, maar ik twijfel. Heb ook wat hoofdpijn, dus wil even rustig aan doen... maar ja, het moet wel gebeuren.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @ liedel ik kan me je naam nog wel herinneren heb je lang meegekletst?

Ik vind het moeilijk denk er nu heel de dag aan haha. Als we beginnen zal het wel pas in juni zijn. ik ben bij beide in de eerste maand in verwachting geraakt en ik wil niet dat de 3de ook in jan/febr jarig is. De kans dat het de eerste x raak zal zijn is best groot vandaar. Nu hoeft dat niet natuurlijk.

Ik ben nog jong 29 dus we hebben ook niet z,n haast soms denk ik misschien wel beter als de jongste ook naar de psz gaat zodat ik tijd voor de kleine zal hebben..
    Maar ja wanneer is het de goede tijd ik vind het moeilijk hoor.

@ familie die reageerden niet super blij me schoonmoeder die vind die is ook heel bang dat ze weer een vervelende zwangerschap van dichtbij gaat meemaken(schoonzusje heeft ook al geen leuke zwangerschap gehad) en mijn ouders reageerden opzich wel oke maar niet uitgelaten blij ofzo

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    haai,
    wij hebben t nog helemaal niet echt met ouders ofzo gedeeld. Onze beeb is nog maar 5 maand dus ja niemand die het verwacht. We denken zelf aan starten vanaf t najaar...maar we hebben t nu al onveilig gedaan...Vorige zwangerschappen deden nogal lang (jaren..) daar gaan we nu ook gewoon vanuit mar t kan ook in 1 kee rraak..
    Liever nog een paar maand wachten en nog wat gewicht kwijt. dan ga ik fitter de zwangerschap in. En liever ook meer geld op de spaarrekening want die is nu echt nihil..en de droger heeft t ook begeven..
    hahaha.
    Wij hebben 2 jaar en 9 maanden tussen 1 en 2 en ik hoop stieken dat er nu iets korter tussen zit.
    Dochter word in januari 4 het zou leuk zijn als er dan in t voorjaar een beebje bij komt ofzo dus 1,5 jaar tussen 2 en 3..Dan zit er als nog net geen 5 jaar tussen drie kindjes..
    We gaan t zien!
    Ik vind t iig erg leuk de gedachte dat er weer een kindje bij mag komen.
    En zelf vind ik het leukste: T HOEFT NIET! t is hier geen obsessie ofzo zoals t bij de tweede was, toen werd het MOETEN en nu voelt het heel sterk als Mogen en dat voelt goed!
    herkennen jullie dat?
    En idd het is een praktischere beslissing..want ja kids kosten geld en 2 calculeer je in maar 3...pfff dat word nog wat! maarja met drie kids heb je ook meer excuses om t goedkoper aan te doen...hihi

5. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Morgen heb ik een afspraak met de VK voor het kinderwensspreekuur. Toch wel weer heel spannend, hoewel het alleen maar ter informatie is. Vond ik wel fijn omdat ik zo'n moeizame tweede zwangerschap heb gehad ivm lage bloeddruk.

Nu druk, moet weer eenenander regelen voor de verbouwing, maar zal proberen morgen wat uitgebreider op iedereen te reageren.

Vind het heel leuk dat ik dit nu al met jullie kan delen!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    z,n kinderwensspreekuur is ook een optie ik ga morgen eens bellen. ik maak me veel zorgen over een zwangerschap misschien dat hun antwoord op me vragen hebben.

Maar we zijn eruit we gaan voor een 3de!! Over een paar maandjes in mei gaan we naar disney en ik wil nioet voor de 3de x nergens in kunnen en kotsen daar haha en ook om niet in jan/feb weer evt een verjaardag te hebben

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    net de verloskundige gebeld vrijdag bellen ze terug weer een stap gezet. Ik wil gewoon een goede keuze maken voor mijn lichaam. Nog een pnd oid dat wil ik niet meemaken

8. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteravond hebben manlief en ik weer een lang gesprek gehad. Het zijn echt onzekere tijden op de zaak, gisteren is er weer een behoorlijke klant failliet gegaan waardoor ml naar het nog openstaande geld kan fluiten. Pff, het zou zo fijn zijn als je wist waar je aan toe bent, maar dat gaat niet. De wens voor een kindje is echter te groot om het niet te doen vanwege financiële onzekerheid. Maar, wat ik eerder ook al zei, ik vind het wel jammer dat er deze keer zoveel meer leeuwen en beren zijn en je niet 'gewoon' kunt genieten van de spanning, het afwachten en het dromen over hoe het zal zijn. Misschien kan ik het binnenkort, als we echt begonnen zijn, meer loslaten.

Ik had gisteren een nieuwe nuvaring moeten inbrengen, maar dat heb ik niet gedaan. Twee weken terug werd ik opeens, ondanks ring, ongesteld, een week eerder dan 'normaal'. Ik wil nu kijken of alles weer normaal op gang kan komen, zodat ik m'n cyclus weer een beetje ken.

Wat betreft testen: ik ben vreselijk ongeduldig, dus neem me wel voor om niet te vroeg te testen, maar mezelf kennende....haha

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat voor zaak hebben jullie?
    Klote zeg!

Ik herken helemaal wat je zegt bij een 2de hebben we gewoon gezegd oke we gaan ervoor en nu is het toch veel praten twijfelen enz.

Ja testen hier ook altijd te vroeg haha ik ben altijd begonnen met hele lichte bijna niet zichtbare streepjes haha

10. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    M'n man heeft een glashandel (ramen , glas voor dakkapellen, kozijnen, douchedeuren, etc.)
    Ik denk (en hoop) dat, als we eenmaal begonnen zijn, het gewoon weer net zo leuk en spannend is als de vorige keer.

De eerste was een verrassing, dus toen ik de test deed (met 6 weken) was het meteen een knaller. Bij de tweede is het inderdaad begonnen met hele lichte streepjes.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ojee de bouw das wel een klote sector op dit moment he.

Ik geloof wel als je begint dat het dan weer leuk enz is hoor

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    hey meiden,

Mag ik me ook toevoegen?:) Wij hopen midden mei te starten met de eerste ronde voor een derde kindje. Ik heb 2 meiden van 3,5 en 1,5 jaar. Als alles goed mag gaan, na een derde kindje, wil ik weer een opleiding gaan doen. Ik ben nu thuismama, maar wil graag weer wat op gaan pakken. En me volledig aan een studie kunnen wijden zonder een zwangerschap tussendoor. Heb wel tijdje zitten twijfelen of het niet te snel achter elkaar is, maar vind het ook leuk als de kids beetje met elkaar kunnen spelen en heb er nu helemaal zin in!!:D

13. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Leuk madeliefje: welkom! Ik heb ook nog plannen voor een studie na de derde. Heb je al een idee wat je zou willen doen?

Hier ff snel: oudste valt net in slaap, jongste hoor ik alweer wakker worden!

Vanochtend een goed gesprek gehad met de VK. Fijn om te weten nu dat ook bij de derde zwangerschap ik bij hun mag blijven komen, nieuwe adres valt ook in hun gebied. Minder leuke ontdekking is dat mijn bloeddruk nog steeds erg laag is, dus risico op herhaling is groot. Ook niet zo'n leuke conclusie moeten trekken: dat ik mijn hart moet laten onderzoeken voordat we beginnen. Mijn vader heeft nl een erfelijke hartklepafwijking en als ik dit ook heb kan het van invloed zijn op mijn volgende zw. Was mij hiervan niet zo bewust. Misschien verklaart het ook mijn lage bloeddruk. Dusssssss morgen maar de huisarts bellen voor een verwijzing. Overigens is het niet een heel ernstige afwijking, maar kan wel op latere leeftijd problemen geven. Hij heeft nu een nieuwe hartklep en voelt zich prima.

Nou ik ga naar het kleine boefje toe. Tot later!

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    guapa, extra zout en of bouiloin eten, helpt je dat? vervelend die te lage bloeddruk!

madelief, je gaat er al echt voor binnenkort dus, spannend meis!
    En lijkt me mooi dat er elke keer 1,5 a 2,5 jaar tussen zit toch. Als je nu gelijk zwanger raakt dan zit er een kleine 2 jaar tussen. Dat valt toch wel mee? en is de oudste ruim 4. Volgens mij is dat vrij gangbaar wat ik hier om me heen zie en bemerk.

Hier zijn we nog niet officieel begonnen, wil eerst ontzwangeren, ook al voel ik me erg goed. Wellicht na de zomervakantie? dan is zoon bijna 1 (eind okt.)..en zit er misschien hopelijk 1.5 a 2 jaar tussen....

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik denk dat wij ook einde mei beginnen! Ontzwangeren is niet nodig ben nooit aan de pil meer gegaan haha.

Voel me eisprong goed en heb een cyclus van 30 dagen

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zijn jullie wel al begonnen met foliumzuur?

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier ook nooit meer aan de pil gegaan hoor!
    Nee nog geen foliumzuur dat wil ik pas gaan doen als we er echt voor gaan. Nu nog niet t geval.
    Al moet ik bekennen dat we t dit afgelopen week 3 x onveilig hebben gedaan en dat ik nu volgens mij mijn eisprong ong heb..dus het zou technische gezien kunnen....
    oeps hihi,
    maar zal ongetwijfeld niet zon vaart lopen dat kan haast niet! haha

18. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ninja, de bouw is inderdaad onzeker nu. Maar heb er vertrouwen in dat die leuke spanning wel komt hoor.

Madelief, welkom! Leuk dat je ook binnenkort gaat beginnen met proberen! Het leeftijdverschil is niet heel klein toch? Juist leuk als er niet heel veel jaren tussen zitten!

Guapetona, heftig zeg! Wel goed dat dit nu eerst goed wordt onderzocht, dat geeft hopelijk ook rust als je zwanger wordt.

Ik ben vanmorgen begonnen met foliumzuur en vanmiddag kreeg ik een mail van de apotheek dat m'n medicijnen stop gezet worden per 20 april. Het begint te kriebelen!

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    trouwens waar ik me niet op verheug is de zwangerschap...daar vind ik op zich weinig aan..Of ben ik daarin de enige? en de eerste maanden natuurlijk ook niet! maar de gedachte dat er nog een kindje is, dat ze gezellig met zijn drieeen zijn en dat ze echt broer en zus met elkaar kunnen zijn (twee is maar zo twee) vind ik erg prettig en fijn...

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb effe een banner gemaakt haha

Oja de zwangerschap(behalve de klachten enz) daar verheug ik me wel op dat intieme gevoel heerlijk

Deel Deze Pagina