Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Wat mooi Anneke die echo! Toch heel erg bijzonder hoor, 2 wonders in je buik!!

2. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ohhhh wat mooi en bijzonder!!!!!! 2 inimini's in je buik!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wouw Anneke dat ziet er gaaf uit! echt twee kamertjes ofzo! wouwie!
    Is het een eeneigig of twee eiige tweeling?

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Zucht.... Te horen gekregen dat we pas eind juli een intake hebben :( , dat wil zeggen dat de komende 3 rondes nog met condoom moeten Zo zonde van de tijd en de eitjes!!! Stemmetje in mn achterhoofd zegt dat ik er stiekem toch voor moet gaan, verstand zegt wachten....:(

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @lucindalice: dit is misschien toch wel een situatie waarin je naar je verstand moet luisteren. Maar snap wel dat je teleurgesteld bent.

@sumshine: dit is een twee eiige tweeling en dat kun je zien aan de hele dikke scheiding die er tussen beide vruchtwaterzakken zit. Ze hebben echt idd hun eigen kamertje ook beide een eigen navelstreng.

6. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Anneke, wow wat gaaf!!!! En twee-eiig, dus jongen/meisje zou kunnen, hoe gaaf is dat! Echt heel mooi om te zien deze echo.

Lucindalice, ah nee toch, wat balen!!!!!! Wachten is nooit leuk :x

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ja, ik wacht voor mijn gevoel al zo lang!!! Waren het liefste toen de kleine meid 9 maanden oud was alweer begonnen voor een derde :p

8. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Kleine update vanuit de vakantie in Drenthe. Het is heerlijk en het weer ook nog wel redelijk. We hebben een meerdagenpas voor Plopsaland en dat is echt fantastisch. Niet heel groot, overzichtelijk en helemaal gericht op peuters en kleuters. De kids zijn er helemaal weg van, en onze meestal angstige dochter is ineens een achtbaanverslaafde. :) En happy kids zorgen voor tevreden en ontspannen ouders.

@ Anneke: Wat een mooie echofoto! En twee-eiig is ook bijzonder! Lijkt me leuk en bijzonder om iedere afspraak een echo te krijgen, zo zie je ze echt groeien.

@ Lucindalice: Leuk van de Efteling! Ik ben echt helemaal weg van dat park. Het is heel goed in elkaar gezet, ook al sjouw je wat af. En voor kinderen is het echt magisch. Vooral het sprookjesbos is een fantastische plek met kleine kinderen.
    En balen dat je pas eind juli een intake hebt, dat maakt het wachten lang en zwaar. Maar wel goed om te weten waar je aan toe bent, geeft een doel. En ook positief dat het volgens de fysio de goede kant uit gaat!

@ Sinaasappel: Balen van je tempdaling! Hopelijk is het alleen een kleine dip!

@ Liessie: Fijn dat je je zo zwanger voelt en dat dat je geruststeld. En ik hoop dat je 12 juni een mooie echo hebt!

Hoe is het met iedereen hier?

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Lekker Xnonnie dat je zo geniet van je vakantie!!!

Hier net het gastouderbureau aan de telefoon. De dame van het bureau is hier maandag langs geweest om kennis te maken en ze heeft nu al een potentiële gastouder gevonden. Een vrouw van 60 met veel ervaring, ook met grotere gezinnen. Houdt ook van dieren en wil meedenken ook in hoe het tijdens mijn verlof het handigst is om te regelen. Klinkt echt goed, dus ik hoop dat we ook een klik gaan hebben. Dinsdag komt ze kennis maken met ons en de kids.

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nonnie, dat klinkt fijn!!! Geweldig dat je dochter nu helemaal los komt. Geniet nog even lekker daar!

@ Anneke, dat klinkt goed!!! Mijn duimen draaien voor dinsdag dat er ook echt n klik is!

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik ben blij dat ik van dat hele gastoudergedoe af ben (niet de gastouder, maar t bureau) Die stomme bemiddelingskosten, per kind! En dan de uren opschrijven enz. Ik werk onregelmatig dus elke maand andere tijden nodig, dat was zo'n administratieve rompslomp, echt vreselijk. Tot overmaat van ramp heeft t toeslagen bureau van de belasting ook niet alles op orde en dus krijg je steeds doodleuk 2jaar na dato rekeningen dat je moet terugbetalen.
    Daar baal ik altijd enorm van. 6 brieven over 1 onderwerp en dan weer terugbetalen omdat je net weer een euro teveel verdient hebt dat jaar.
    Ik doe t nu lekker zwart, scheelt een hoop gedoe en geld.

Het regent hier alweer de HELE dag, vreselijk. Kindjes allebei aant hoesten en door t hoesten overgeven. De oudste heeft weer enorme bloedneuzen (weersveranderingen) en mn man is mss nog wel t zieligst van t stel :p die kucht ook
    Ik wil lekker zon, kindjes naar buiten, vitamientjes en spelen. Heerlijk dat ze s'avonds lekker ruiken naar buiten,,,,,,,,,,,,maar goed, nog ff geduld

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Inlove, beterschap voor je hele gezinnetje!

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    anneke wat spannend nieuwe gastouder! FIjn dat het twwee eeig is, is minder complicaties toch?

Sinaassappel hoe issie nu met de temp?

Lucindaalice, snap dat wachten lang duurt, heb je in tussentijd ook een hobby ofzo waar je je op kunt storten? gaat de tijd sneller nl. hihi...

inlove, berterschap! niks aan zieke kindjes! succes ermee, tis hard werken he?!
    Over gastouder, wij hebben een creche maar daar haal ik onze kindjes per augusut van af en dan komt onze tante oppassen, haalt dochter dan straks in jan van schookl en vanaf de zomer van de psz enzo. Ik doe t ook zwart 6 euro per uur voor 2 kids..Komt aardig overheen met de crech want daar is t 6 euro per uur per kind en dan krijgen we de helft terug zeg maar...Maar nu heb i iemand in mijn huis die lekker thuis is, de boel regelt, gewoon bij de kindjes is, schooldingen kunnen gewoon doorgaan etc. Ben zo blij dat dit kan! Dacht echt, shit had ik hier eerder maar bij stil gestaan...! had ik nooit die overstrap naar deze creche hoeven doen, want t voelde gewoon niet goed.

hier...zo moe! onze peuter besloot gsiteravond vanaf 23.30 niet meer te gaan slapen. ze was helemaal over de zeik, halde elke keer alles uit de kast. bang, snot, donker, geluid, niet willen slapen, niet moe etc... Ze maakte iedereen wakker, ook zoonlief werd de hele tijd wakker van haar gegil en gedriftbui..om 5u was ik zo boos dat ik heb gedreigd met de deur dicht te doen omdat ze ieddreen wakker houd (ze is bang int donker en wou de deur open houden) toen is ze al grommend in bed gaan liggen en gaan slapen....wtf!! (daarvoor heel pedagogische niks zeggend terug leggend etc...nou ben ik pedagoog he..maar t hielp dit maal voor geen meter!, pas toen ik ging dreigen *dus fors terug in de machtstrijd* leek ze in te dammen..sjonge jonge jonge en werd vervolgens beeblief wakker en lag ik weer wakker tot de wekker ging omdat ik mij schuldig voelde met mn gedreig en omdat ik boos was..hahah..
    kortom: ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeel moe!....leuk joh kinderen ;)

14. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Sum, niet getempt. Zoonlief plaste om 420 in zijn bed en daarna sliep ik heel onrustig. Temp meestal rond 615u, dus temp zou toch onbetrouwbaar zijn geweest.
    Succes met je moeheid!

@ XNonnie, veel plezier nog, Plopsaland lijkt me geweldig!

@ rest, zwaai!

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Sum, mn paard is mn hobby, maar rijden zit er nu ook niet in ;), maar ik vermaak me wel met mn dreumes en peuter die hier rond rennen en tussendoor zp...
    Fijn dat tante straks komt oppassen!
    O je dochtertje heeft je een pittige tijd gegeven lees ik...zwaar hoor!

@ Sinaas, balen dat je je temptijdstip hebt gemist :(

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ach dat pedagogische gedoe werk in de theorie altijd perfect, maar in de praktijk een heel ander verhaal. Al menige discussies met pedagogen gehad. Ik heb zelf sph en heb menig plan geschreven, hoe mooi ze ook zijn. Af en toe heb ik ze gewoon verscheurd. Plan werkt niet, doe maar even op de niet boekjes manier.
    Ze zijn allemaal anders en zeker meisjes in de peuterpuberteit,,,,, hel!
    Maar ze komen er ook weer uit! :D

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Aangezien mijn loonstrookje in een blauwe envelop zit, doe ik dit soort dingen maar niet zwart. Maar dan nog gaat het wel al veel geld schelen met kinderdagverblijf voor drie kinderen en bso voor eentje.

Hier zit de werkweek er weer op. Lekker! Zo mooi de spullen inpakken, morgen trouwerij van mijn vriendinnetje en aansluitend weekendje weg. Heb er zin in! Jullie nog leuke weekendplannen?

18. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Het is alweer tijden geleden dat ik hier ben geweest, sorry voor het verwaarlozen! :)
    Ik heb de afgelopen twee weken een huis vol zieke kinderen en zieke man gehad, en iedere dag denk ik weer 'vanavond ga ik even zp bijlezen en schrijven', maar het komt er gewoon niet van. Deze week meer tijd, maar ik zit rond 'd-day' dus we moesten aan de klus haha! ;) Als ik voor morgen een hoge temperatuur invul bij FF, zet hij mijn ei op afgelopen dinsdag. Ik had maandag een positieve ovutest dus dat zou dan moeten kloppen. We hebben goed geklust en voor de zekerheid gaan we daar ook nog maar even mee door. En dan is het weer afwachten. Spannend!

Afgelopen zondag zijn we oom en tante geworden van een neefje! (m'n schoonzus met zwangerschapscholestase waar ik eerder over vertelde, is bevallen). Alles is goed en ik heb al met hem geknuffeld. Ik denk dat ze in het hele dorp m'n eierstokken hebben horen rammelen haha.

Afgelopen maandag was onze jongste dochter jarig, ze is 2 geworden. We zijn een dag naar de Apenheul geweest, was echt heel erg leuk, heerlijk weer ook! Aanstaande zaterdag vieren we haar verjaardag, ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden, al die aandacht en cadeau's. De oudste (4 jaar) vindt het wel moeilijk dat zij niet jarig is en geen cadeautjes krijgt. M'n schoonmoeder vindt dat we haar ook een cadeautje hadden moeten geven en gaat ook zeker weten iets meenemen voor haar zaterdag. Lief bedoeld, maar ik vind eigenlijk dat het niet nodig is. Ze spelen toch wel samen met het nieuwe speelgoed en eraan wennen dat een ander soms iets krijgt en jij niet, vind ik niet verkeerd.
    Hoe denken jullie daarover?

Ik probeer eens even terug te lezen:

Lucindalice, wat fijn dat je hartecho goed was! Weer een stapje dichterbij. Balen dat je zoveel last hebt, dat lijkt me echt heftig. Ik hoop dat de revalidatie snel start en goed werkt.
    Hmm, lees nu dat je nog een tijd moet wachten. Niet leuk! Inderdaad waarschijnlijk wel verstandig om te wachten met proberen zwanger te worden, maar leuk is het niet.

Anneke, mooie namen! Onze kinderen gaan ook naar een gastouder, bevalt heel goed! Ik hoop voor je dat het klikt met de vrouw waar je het over had. Leuk, je woont in Friesland? Mijn ouders wonen in de buurt van Drachten dus ben er vaak. Poeh, dat lijkt me wel zwaar, een studie als je zwanger bent en straks met al die kleintjes.
    Wauw, mooie foto zeg! Zo leuk om te zien!

Sumshine, lastig hè, dat twijfelen. Hoop voor je dat je/jullie er snel uit zijn. Respect dat je met de caravan rijdt zeg! Gewoon rijden zou ik nog wel durven denk ik, maar hem ergens neerzetten ofzo, brr!
    Leuk hoor, weekend weg!
    Fijn dat je tante komt oppassen, klinkt als een goede oplossing! Ai, zware nacht gehad lees ik? Pedagogisch handelen is heel goed, maar soms werkt het gewoon even niet. Ik kan me ook wel eens schuldig voelen als ik ben uitgevallen tegen de kinderen, maar ik ben ook een mens en heb ook mijn grenzen. (en ik kan er héél slecht tegen als ik wakker wordt gemaakt ;))

XNonnie, Lastig lijkt me dat, een goed kdv uitzoeken. Wij zitten al sinds dat de oudste klein is bij een gastouder, die we daarvoor ook al kenden. Bevalt nog steeds erg goed!
    Vervelend dat je schoonmoeder niet meer op wilt passen en dat jullie daardoor nog een dag opvang moeten betalen. Het is zo duur!
    Jullie vakantie klinkt goed, altijd fijn als de kinderen het naar hun zin hebben!

MamavanT, altijd vervelend, een ziek kind. Hoop dat hij snel weer beter is geworden! Ah, spanning rondom de eisprong, hoop dat het raak is voor je!

Mommy, ik moest even teruglezen maar nu weet ik weer wat je naam eerst was. ;) Fijn dat Disney zo leuk was! Hopelijk een 'Disneybaby'!
    Jeetje wat heftig zeg voor je overburen. Wij hebben ook een eigen zaak en ik vind het soms best eng in deze financiële tijden. Wat erg voor die vriend, is het goed afgelopen?
    Oeh, ik zie een streep!!! Gefeliciteerd, wat leuk!

Inlove, nu echt begonnen? Leuk!! Wat knap dat je de verleiding van de bonbons hebt weerstaan, dat kan ik dus echt niet haha!

Sinaasappel, hoop dat het raak is geweest in de tijd dat je man thuis was! Hmm, een tempdaling lees ik. Hoeft nog niks te zeggen, hopelijk de komende dagen weer hoger!

Netwerk, m'n schoonouders wonen op een uur afstand en m'n ouders op twee uur. Niet in de buurt dus en voor 'eventjes' oppassen dus ook geen optie. De oma's komen eens in de vier weken een dag oppassen, om de week hebben we dus een 'oppasoma'. Dat scheelt weer een dagje gastouder. Voor avondjes weg of onverwachte dingen hebben we wel een aantal mensen maar we missen de mensen die echt dichtbij staan aan wie je het makkelijk even vraagt. Maar ja, het is niet anders.

Liesie, oh dat is echt niet leuk meis, zulke onzekerheid na de echo. Ik duim dat het goedzit hoor!

Liedel, drukke tijd voor jou, met al het nakijkwerk! De examens zitten er nu op toch? Hebben ze het een beetje goed gemaakt?

Een derde 'verantwoorden', ik denk niet dat ik de keuze voor een derde hoef uit te leggen aan veel mensen, ik denk wel dat veel mensen (vooral degenen die mij niet zo goed kennen) verbaasd zijn als ze horen dat ik wil stoppen met werken. Eigenlijk is het natuurlijk raar, want al zou ik 12 kinderen willen, dat is toch mijn zaak? Mensen hebben overal een mening over en goed doe je het toch nooit.
    Ik heb ook aan zoveel mensen moeten uitleggen waarom ik er bij de tweede voor heb gekozen meteen flesvoeding te geven. Ik heb bij de eerste een nare ervaring gehad met borstvoeding en ik was er zo klaar mee. Heel misschien dat ik het nu opnieuw zou overwegen maar dat weet ik nog niet. Overal uitleggen en verantwoording afleggen, je er niks van aantrekken is best lastig! ;)

Zooooo, ik ben weer behoorlijk bij volgens mij.
    Nu proberen wat vaker langs te komen haha.
    Vanavond ga ik naar de sauna met een vriendin. Heerlijk eten, relaxen en kletsen. Zin in!

19. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoera, FF heeft vanmorgen m'n ei op dinsdag gezet. Nu maar afwachten, spannend hoor!

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    wie heeft gistere babyboom gezien?
    Dat gezin met uiteindelijk 6 kids..dat vond ik nu zo leuk he?
    maar ik dacht de hele tijd...waar doen ze t van...ze hadden geen superbanen ofzo maar alles zag er wel leuk en hip uit..
    Hmm, toen ging t wel weer ff kriebelen..
    al heb ik nog steeds geen zin in zwanger zijn...blehg...haha

Deel Deze Pagina