Wie gaat er ook voor een derde kindje nu of binnenkort?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nika12, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Welkom Ninja2! Wat een pittig verhaal over je vorige zwangerschappen en je aandoening. Dat maakt een keuze wel een stuk lastiger. Maar je gevoel is er en dat gaat niet makkelijk weg. De juiste tijd vinden om een baby is ook erg lastig. Het is nooit ideaal en het komt nooit perfect uit. Dat vind ik wel een van de moeilijkste issues van graag een derde kindje willen.

Welkom Madeliefje! Leuk dat je ongeveer dezelfde tijd gaat starten en dat je kindjes ook zo weinig leeftijdsverschil hebben!

Liedel, wat goed zeg dat je een ticket hebt weten te bemachtigen voor de dam tot damloop. Ik hoop dat het je lukt. Tijdens een zwangerschap kan je toch gewoon blijven lopen? Ik ben nu bezig met rennen met Evy en kan al bijna vijf kilometer. Ik ben er nog langer niet, maar het begin is er. En fijn dat je al een gesprek hebt gehad met je gyneacoloog en dat je weet waar je aan toe bent met een eventuele derde zwangerschap.

Sumshine, goed hoor dat je er zo vrij en open tegenover staat. En je hebt zeker gelijk dat het erg bevrijdend is dat een derde kindje niet hoeft. Je hebt al een mooi gezin, en dat kan alleen maar mooier worden.

Guapetona, goed dat je een afspraak hebt gehad op het spreekuur. Ik wist niet eens dat het bestond. Het nieuws is niet helemaal goed, maar ik hoop voor je dat je duidelijkheid hebt voor je aan de zwangerschap begint en zo wat meer rust hebt tijdens de zwangerschap.

Nika, wat balen dat het slecht gaat in de sector rondom je man heen. Gaat de verlaging van de btw misschien voordeel opleveren? Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan en hij geen tegenvallers meer heeft, want onzekerheid is nooit fijn.

Wij zijn beide keren gewoon aan de zwangerschap begonnen zonder voorlichting. Ik heb wel zware zwangerschappen gehad want beide keren was ik 9 maanden lang ontzettend misselijk. Ik overleefde op water, thee, crackers en vla. Een echte aanslag op mijn lichaam en het was altijd een gevecht om op gewicht te blijven, maar de baby's waren kerngezond. Ik verwacht een volgende keer hetzelfde, maar ik zie er niet tegenop. En een pluspunt was dat ik direct na de bevalling in mijn skinny jeans pastte... ;) Ik kijk er stiekem ook echt naar uit, want ik wil zo graag nog een keer dat getrappel in mijn buik ervaren

De eerste maanden met een baby zijn een uitdaging ja, maar ik vind knuffelen met zo'n frummeltje zo leuk. Onze dochter had verborgen reflux en heeft een moeilijk jaar gehad, maar toch waren er zoveel mooie momenten. Onze zoon had heftige koemelkallergie en een aversie tegen zowel borst als fles. Dus ook hij een pittig eerst jaar van zijn leventje.

Leuk dat er meer meiden zijn die nog een studie willen volgen als de kinderen wat groter zijn. Ik kijk er ontzettend naar uit, en mijn voorkeur gaat uit naar een opleiding in de zorg of het onderwijs. Wat willen jullie graag studeren?

Foliumzuur ben ik hier nog niet aan begonnen, maar ik ga het binnenkort wel halen denk ik. De volgende cyclus wil ik het al slikken voordat we gaan beginnen. Ik leef nu wel bewust. Ik eet gezond, snoep nauwelijks en probeer veel te sporten en bewegen. Hopelijk is dat ook al een goede voorbereiding. Foliumzuur kan ik altijd maar even innemen, want door het heftige spugen tijdens de zwangerschap houdt ik niets binnen, ook zo'n mini-pilletje niet. Ik maakte me daar eerst wel druk om het feit dat ik niets binnenhield, maar de verloskundige zei altijd dat een baby bijzonder goed voor zichzelf zorgt en dat het vooral mijn eigen lichaam is die er onder leidt. Dat heeft me veel rust gegeven.

Mijn dochter had vandaag een mooie opmerking. Ze is helemaal gek op baby's en zei ineens: "Mama, ik heb een baby in mijn buik, net als jij." Heerlijk die kinderopmerkingen! En dan heb ik alleen maar meer zin om er aan te beginnen!

Het is weer een lang verhaal geworden, maar nu ga ik hopelijk lekker slapen...

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    xnonnie van wanneer zijn je kinderen? welke maanden?
    en hier loop ik ook hard! nu alleen een scheenbeen blessure, ik train voor de 10 km dus rende gemiddeld 7, maar helaas moet ik t nu rustig aan doen die rot schenen ook. Hoop t van t weekeidn weer op te pakken. Doe van t voorjaar een paar keer mee met 5 km loopjes en wil dan wel een snelle tijd neer kunnen zetten hahaha!

3. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Mijn dochter is van juli 2009, dus nu 3 jaar en 9 maanden. Mijn zoontje van februari 2011, nu 2 jaar en 2 maanden.

Wat een sportief clubje zijn we hier! Leuk! Balen van je blessure sumshine, hopelijk is het snel beter.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb ook 9 maanden gekotst..maar dat kwam door me gal.
    Ik viel ook veel af bij de eerste 19 kilo en bij de 2de 12 kilo.
    Als ik nu zoveel afval ben ik perfect op gewicht haha.

Ik leef ook een stuk gezonder ben benieuwd hoe het gaat lopen allemaal

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hardlopen oe ik heel soms maar het is niet zo mijn ding.

ik doe aan spinning 2x in de week
    boksen 1x in de week
    en verder krachttraining,buikspieren en cardio

6. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een sportievelingen hier! Ik roep altijd dat ik niet ben gemaakt om te sporten :D
    Vorig jaar ben ik met hardlopen begonnen (met Evy), dat ging best lekker. Maar na de zomer is er de klad ingekomen en ben ik gestopt. Nu ligt er gloednieuwe kleding in de kast (lange broek enzo, zodat ik nu ook al kan lopen, met de huidige temperatuur), maareh....nu nog even de smoesjes weg (geen tijd, te moe, te druk....) en écht weer beginnen. :)

XNonnie, wat zwaar, zulke heftige zwangerschappen! Ik vind het moedig dat je er niet tegenop ziet! Een opleiding richting onderwijs is leuk, ben zelf ook juf!
    Ah, lieve opmerking van je dochter. Mijn oudste is erg met baby's bezig, ze voelt regelmatig aan m'n buik en vraagt dan of er een baby inzit (lichtelijk genant als ze dat doet waar anderen bij zijn). Ze wil graag een baby, maar 'wel een broertje, want ik heb al een zusje'. :p

Ninja, jij ook al zo misselijk geweest? Niet leuk! Je had last van je gal? Mijn schoonzusje heeft dat ook gehad, die had er alleen vreselijke jeuk door. Ze krabde zichzelf helemaal open!

Ik ben bij beide zwangerschappen erg misselijk geweest in de eerste drie maanden. De hele dag door, bij de tweede heb ik medicijnen ervoor geslikt. Dat hielp een beetje, maar kon echt alleen bepaalde (rare) dingen verdragen. Zo heb ik bakken huzarensalade gegeten! Na de eerste drie maanden was het vooral 's ochtends. Bijna standaard gaf ik iedere ochtend over. Daar zie ik wel een beetje tegenop, tegen de misselijkheid en de vermoeidheid, zeker in eerste periode. Als je aan het einde moe bent, wil iedereen je helpen en houden mensen rekening met je als dit nodig is (is mijn ervaring). In het begin is dat natuurlijk anders. Tegen de bevalling zie ik niet op. Ik ben beide keren ingeleid, de eerste keer vanwege zwangerschapsvergiftiging, de tweede keer vanwege hoge bloeddruk wat op zwangerschapsvergiftiging uit zou lopen. De oudste was er in vierenhalf uur, de jongste in tweeënhalf uur. Wel heftig, nauwelijks rust tussen de weeën, maar snel.

Die misselijkheid en vermoeidheid is trouwens wel één van de redenen dat ik het beide keren heel snel verteld heb (binnen een week of 8 wist iedereen het wel). Ik kan ook gewoon m'n mond niet houden, haha!
    Aan de ene kant zou ik het nu eigenlijk wel wat langer stil willen houden, aan de andere kant vind ik eigenlijk dat ik me niet hoef te houden aan de 'etiquette' van pas vertellen na 12 weken. Als het mis zou gaan, hoeft dat geen geheim te zijn. Denk ook dat het met mijn kletsgrage kleutertje niet gaat lukken om het zo lang geheim te houden. Hoe staan jullie daarin?

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Wij vertellen het bijna direct aan ouders enz daarna laten we een echo maken met 8 weken als die oke is mag iedereen het weten.

Ja ik had ook veel.jeuk.om gek van te worden ik had echt brandplekken van het krabben.

8. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ellende zeg, die jeuk!
    Dat is hier vervelend, de eerste echo is pas bij 13 weken.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier ook maar ik betaal gewoon bij 8 weken zelf anders word ik gek haha doe ook echt 100 testen hihi.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Wel leuk om het er zo weer over te hebben kan niet wachten tot alles oke is en we kunnen beginnen

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Guapetona Ik zit te denken aan een pedagogiek studie. Is ook handig om thuis te gebruiken;)

@sumshine ja dat is ook zo, nu zit er straks bijna 2,5 jaar tot langer. We hebben al 2 kids in het najaar (september en oktober) Dus we hopen nu een voorjaars/zomerkindje:D
    Hiii zeg het maar niet te hard hoor...zo heb ik mijn eerste gekregen;)

@ninja Ik ga met foliumzuur beginnen zodra ik ongesteld wordt en dan kunnen we de volgende cyclus beginnen met klussen:)
    Zo, je bent echt veel afgevallen tijdens de zwangerschappen!!:$ Was je dan niet heel erg moe tijdens je zwangerschap?
    Wow, je bent ook al zo sportief, goed joh!!

@Nika Ja dat dachten wij ook, tussen de 2 en de 3 jaar vinden we leuk:D Wanneer ga jij beginnen??
    haha ik ben ook niet gemaakt voor sporten, ik doe nu 1x uurtje zwemmen per week met iemand en tot nu toe past dat het beste bij mij...lekker kletsen en ontspannen bewegen tegelijk:D
    Ik heb het twee keer volgehouden om te vertellen dat ik zwanger was, na de echo en dat was dan rond 9/10 weken. Maar dat vond ik dan nog mega lang duren...

Maar een echo met 13 weken is helemaal lang wachten ja! hier mag je een echo plannen tussen de 9-11 weken. En ze zijn hier bezig in de vkpraktijk om zelf een echo te kunnen doen, en vaak hoor je dat ze het dan twee keer doen in de eerste termijn..hoop ik dan maar:D
    @zwangerschap Daar kijk ik wel naar uit! al ben ik niet meer zo naief zoals bij mn eerste, nu besef ik veel meer wat er mis kan gaan en hoeveel je van zo'n kleintje houdt. De misselijkheid en de laatste weken vind ik wel minder. 9 maanden is lang zat, en het liefst houd ik zo'n klein babytje in mn armen:D Ik droom er al over hoe dat zal zijn etc.:)

@Xnonnie wat goed dat je aan het hardlopen bent!!:) Ik heb het vorig jaar gedaan en de 5 kilometer gehaald (wel het halfuur rennen, maar ik haalde geen 5 kilometer hihi:D) Ik wil volgende week de draad weer oppakken.
    9 maanden misselijk zijn is wel zwaar!!:$ Ik zei bij mn tweede dat ik nooit meer zwanger wilde worden, zo beroerd voelde ik me de eerste weken:)

12. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Nika, die acties en opmerkingen van je dochter zijn heel erg leuk! Ik kan me ook best voorstellen dat je op zulke momenten soms genant voelt. Mijn dochter verkondigde het gisteren ook met de buren er bij. Zouden ze misschien weten wat er aan de hand is? We hebben het er nooit over met de kids erbij, maar wie weet onbewust. Ze voelen zoveel feilloos aan. En jou dochter heeft een hele duidelijke bestelling geplaatst! ;)
    Leuk zeg dat je juf bent! Wat trekt jou zo aan het beroep aan? Ik twijfel nog steeds ontzettend, maar gelukkig heb ik nog even om het uit te zoeken omdat ik denk ik pas weer ga studeren als onze eventuele derde op de basisschool zit. Zeer lange termijnplanning dus hier. :)

Over misselijk en moeheid tijdens de zwangerschap: de eerste maanden zijn inderdaad wel heftig, maar daarna raak je ook in een soort ritme en is het een soort gewenning. En ik mag tot nu toe lang doorlopen. Met onze dochter ben ik ingeleid met 40+5, en onze zoon kwam met 40+6. Dus ik denk dat ik ook een volgende keer lekker lang mag rondlopen.

Vertellen hebben wij aan de familie met 6 weken gedaan. De rest van de wereld wist het met 12 weken. Met een volgende zwangerschap weet ik het niet zo goed. Ik zit vooral met wanneer we het aan de kinderen vertellen. Ik doe dat het liefst pas als ik zeker weet dat alles goed zit, na 12 weken omdat dan de kans op een miskraam nihil is. Dan is het wachten ook wat korter, want geduld hebben die van mij al helemaal niet. Het blijft wel een lastig issue, want je bent zo ontzettend blij en het liefst wil je dat iedereen het weet. Alleen de miskraam heeft me onzekerder gemaakt, en een kindje van mijn nicht was ontroostbaar toen mijn nicht een miskraam kreeg, en dat wil ik ook niet.

Apart dat jullie echo's pas zo laat zijn zeg. Ik had beide keren met ongeveer 9 weken een echo, en met twaalf weken weer. Maar misschien is dat nu wel veranderd, dat kan natuurlijk goed. Maar ik zou het nooit vol kunnen houden tot 13 weken, ben ik veel te onzeker voor.

Madelief, goed hoor dat je ook weer gaat beginnen met rennen. Misschien kunnen we allemaal volgende week als het wat mooier weer is, een goede start maken. Ik hoop stiekem dat fit beginnen aan een zwangerschap ervoor zorgt dat ik het goed vol ga houden.

Vandaag een druk dagje thuis met de kids. Ze zijn nu heerlijk aan het verfen en kliederen. Zo maar even wat aan het huishouden doen... Ik tel wel echt de weken af tot we er echt voor gaan....

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hoi meiden,

wat spannend. Houden jullie bij wanneer je mag testen enzo?
    Ik doe tot nu toe (wij zijn nog maar half half begionnen zeg maar) niet aan uitrekenen wanneer ik vruchgtbaar ben oid, ik laat t op zijn beloop. Jullie dan?

hier zo met dochterlief en beebje naar de kinderboerderij..fijn weekeind! hnog leuke plannen?

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik word soms wel een beetje moe van de reacties als je het over een 3de hebt.
    Ik ben geneigd om me mond maar te houden. Volgens vele kan ik er beter niet aan beginnen...

Vorige x ovy testen gebruikt ja voor de ene maand haha maar nu laat ik het op zijn beloop hou alleen een banner bij

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ga morgen ALLEEN winkelen!!! heerlijk haha effe zonder kids weg en lekker los gaan voor me dochter

16. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Ik houdt meestal alleen bij hoelang een cyclus duurt. Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt. Ik hoop het deze keer ook gewoon op zijn beloop te laten en hopelijk is het ons dan weer gegund. Maar wie weet als we lange tijd bezig zijn dat dat dan wijzigt.

Leuke plannen voor jullie sumshine en ninja!

Reacties uit de omgeving blijven lastig, maar ik blijf er wel open over. Ik heb ook vrienden die heel uitgesproken zijn over het niet willen krijgen van kinderen en dat respecteer ik ook. Ik hoop dus maar dat ze mijn visie voor mijn leven ook respecteren.

Dit weekend gaan we heerlijk naar mijn ouders toe en daar wat helpen met het plaatsen van een nieuwe schutting. Ik heb er best zin in!

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Xnonnie Dat hoop ik ook hoor om het nu wel vol te houden...tis tenslotte wel gezond en zeker nu ik zwanger wil worden.

@Sumshine Half en half beginnen kan goed genoeg zijn;) Ik ga straks wel ovutesten doen, maar ik kwam ze pas tegen in de een la en heb er nog een heleboel dus dan ga ik ze toch maar gebruiken hihi! Veel plezier vanmiddag:)

@Ninja Jammer he als je zulke reacties krijgt...je weet tenslotte zelf wel wat bij jullie past en gaat! niks van aantrekken hoor!
    O dat is heerlijk om zonder kids te winkelen!!:Dshop ze morgen!

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb 12 april een afspraak bij de vk!! spannend

19. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier is weer gezellig gekletst. Het wordt steeds drukker; leuk!
    @Ninja: ja, ik zat in het februari 2010 topic. Ik heb niet lang en intensief meegekletst toen. Ik zat in 2007 ook bij de oktobermama's, toen was ik wel wat actiever. Maar volgens mij ken ik je inderdaad van het jan / febr mama's topic. Grappig om elkaar hier weer tegen te komen! En die reacties ken ik wel hoor. Eigenlijk niemand in onze omgeving weet dat we misschien nog voor een derde gaan; ik heb het alleen aan 1 goede vriendin vertelt en die reageerde heel positief. Ik denk dat je bij een kinderwens gewoon alleen naar je eigen gevoel moet luisteren, maar verstandelijk is dat makkelijker gezegd dan gevoelsmatig.

Leuk dat veel meiden in mei gaan 'proberen'. Wij dachten eerst ook aan mei maar ik ben het weer aan het uitstellen, waarom weet ik eigenlijk niet. Ik word helemaal gek van mijn eigen getwijfel, al die beren op de weg..zucht. Maar dat gevoel en verlangen naar nog een kindje is ook zo sterk...Lastig hoor. Ik heb best wel een aantal mensen in mijn omgeving die geen of moeilijk kinderen kunnen krijgen, dus het voelt ook een beetje als een 'luxe probleem', alhoewel een zwschap in mijn geval natuurlijk ook best wel heftig en geen vanzelfsprekendheid is.
    Ik gun mezelf nog even tijd. Ik merk wel dat we de laatste tijd (bewust / onbewust?) wat onvoorzichter zijn betreft anti-conceptie. Ik be niet aan de pil en we gebruiken condooms (al jaren, ook voor mijn zwschappen want ik reageer niet goed op de pil) en we zijn daar normaal altijd zeer secuur en precies in, maar we worden wat lakser...

Ik ga ook even een banner maken denk ik, heb ik wat inzicht in mijn cyclus. Fijn weekend allemaal!

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Liedel Dat heb ik ook zo erg gehad!!elke keer weer aant twijfelen wel/niet. We hebben tenslotte al 2 gezonde meiden etc. We zouden al deze maand beginnen, maar dat is dus opgeschoven naar mei. En nu de knop eenmaal om is...kan ik niet wachten om te beginnen:D Wie weet duurt het nog een tijd voordat het raak is...of krijgen we een mk..je weet het allemaal niet. Maar ik weet wel: ik wil graag weer een kleintje erbij:)

Deel Deze Pagina