spannend! wie is er al voor t echie voor gegaan? Wie slikt al foliumzuur? hier: nog 7,5 kg te gaan en dan ben ik in totaal 20 kg afgevallen. Yes! *(bijna 13 nu)...Nog 7,5 en zit ik op het gewicht wat ik graag zou willen en ik voor mijn gevoel nauwelijks risicos in de zwangerschap op loop (acceptabeler gewicht dus) ben nog al rond van mijzelf hihi..
@sumshine nog een paar dagen en dan ga ik beginnen met foliumzuur slikken!! en dan nog een hele ronde wachten en dan eindelijk beginnen!! Wat goed dat je al zoveel kilo's kwijt bent!!Ik wil er nog 4,5 kwijt raken. En zeker die laatste kilo's gaan het lastigst he!!
haha, hier ook nog iemand die 5 kilo kwijt wil.. en ik denk dat ik deze week met foliumzuur ga beginnen. In mei, juni willen we er voor gaan, hoewel we nog steeds (ik) twijfeen...I know..het is verschrikkelijk... de beren zijn nog niet de weg af
@Madeliefje: denk het niet, stom hè, bij mijn 1e en 2e heb ik er lang niet zo veel over nagedacht...Nu zie ik allemal 'problemen' terwijl we nu toch ondertussen ervaren ouders zijn...zal allemaal wel los lopen. Ik blijf gewoon het gevoel houden dat ik mijn zoontje en dochter 'te kort doe' als we nog een kindje zouden krijgen. Mijn moeder zei het gisteren wel mooi: 'een kind doe je nooit te kort, die eist zijn aandacht wel op, je doet alleen jezelf de komende tijd weer een beetje te kort maar daar kom je ook wel overheen'. Die moederwijsheden; vaak zo waar
liedel, helemaal waar! en weet je, hoe fijn is het later dat je kinderen elkaar hebben..stel je voor dat jullie iets overkomt dan zijn er drie mensen die dingen kunnen regelen, met zijn drieen zullen ze er voor staan. Dat is een stuk minder leeg dan met zijn tweeen. en ze zullen altijd peruides hebben dat er iemand met ze kan spelen, is het niet brusje 1 dan is t wel brusje 2... Heb jij zelf broers, zussen Liedel?
@Sumshine: ja, één jonger broertje van 26, we schelen vier jaar. Vroeger speelde ik wel met hem maar tegenwoordig hebben we niet zo veel contact. Geen ruzie of zo; ik vind het altijd erg fijn als we elkaar weer zien maar we hebben geen 'intensief' contact, komt denk ik ook omdat we vrij ver van elkaar vandaan wonen (hij in Friesland, ik in Limburg). Heb gister wel lang gesproken met een vriendin die zelf de oudste is van vier kinderen. Zij gaf aan het juist fijn te vinden om uit een groter gezin te komen. Ze heeft zich nooit achtergesteld gevoeld, of het gevoel gehad dat haar ouders niet genoeg tijd hadden voor iedereen. Ze vindt het nu, op volwassen leeftijd, ook fijn dat ze meerdere broers (in haar geval) heeft. Ze heeft het gevoel 'altijd wat te kiezen' te hebben. Soms kan ze de ene periode wat meer met de ene broer, de andere periode trekt ze weer wat meer naar de andere broer. Dat is een gevoel wat ik altijd wel mis. Ik heb maar 1 broer, en 'daar moet ik het mee doen'. Het is een lieverd hoor, dus daar ligt het niet aan, maar soms zou het wel fijn zijn als er nog iemand was die uit het zelfde gezin kwam, en waarmee je dingen kan delen. Dit gun ik mijn kinderen ook.
Kijk en dat is nu net het argument die ik niet moet vergeten. Ik zat net weer eens in mijn twijfelmomentje en toen besefte ik weer: o ja...ook voor later is het voor de kinderen zelf ook leuk!!En voor onszelf trouwens ook...als je later oud bent en achter de geraniums zit, is het toch wel gezellig om dan meerdere kinderen over de vloer te krijgen En idd, ik kom zelf ook uit gezin van 5 en heb me niet achtergesteld gevoeld en vind het nu leuk en gezellig om uit een groter gezin te komen. Haha, wij komen er wel meiden!!!Tis alleen... af en toe best vind ik het best pittig met een puberende peuter in huis en na zo'n heftig dagje vandaag, vraag ik me af waar ik dan aan begin met een derde?? Maar mn oudste gaat in oktober naar school en dat zal heel veel schelen denk ik!
hier ook weer heel erge twijfels... Ik vraag me af of ik het wel aan kan..echt ik word gek vanmezelf. Soms wou ik dat ik gewoon ineens zwanger was dan heb ik er geen tijd over om zo na te denken. Nu hebben we zoiets van is het niet te vlug onze dochter is nog maar 15 maanden de oudste zal wel naar school gaan als het gelijk raak zou zijn. maar de jongste is dan ook nog thuis maar als ik denk aan de tijd die ik na de geboorte van evy had word ik echt bang. Maar ik wil wel heel graag nog een 3de
Zo, hier ben ik dan weer even... Het weekend en de dagen daarna waren flink vermoeiend... @ sumshine: Jij maakt dus nu al kans! Spannend hoor! @ ninja: Wat een ontzettende moeilijke zituatie en reactie van je schoonouders. Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Nika, sumshine, madelief en liedel zeggen. Je omgeving kan zoveel zeggen en vinden, maar het gaat ook om wat jij denkt aan te kunnen en wat jouw hart je ingeeft. Uiteindelijk gaat het er om dat jij kunt leven met je keuze, en dat jij geen spijt hebt als je later terugkijkt op je leven en je keuzes. Maar wat ontzettend moeilijk de situatie waar je nu in zit, sterkte meid! @ Liedel: Wat een ontzettend mooie uitspraak van je moeder! Ik vind hem heel treffend en dat is zeker een om te onthouden de komende tijd! @ Madelief: Ik vraag me ook wel eens af hoor wat we in hemelsnaam van plan zijn als ik twee ruziende, weerbarstige peuters door het huis heb lopen... Het wordt zeker pittig, maar ook hier gaat de oudste in september naar de basisschool en de jongste naar de peuterspeelzaal, en dat geeft ook weer een hoop ruimte. Over twijfels: Hier zijn ze ook wel aanwezig hoor. Maar ik kom zelf uit een gezin van drie, en ik merk er nu ook de voordelen van. Alledrie kunnen we onze ouders helpen als het nodig is, en ook voor elkaar vormen we een vangnet. Dit staat in schril contrast met mijn schoonfamilie waar de meesten in het buitenland wonen en de zorg in geval van nood geheel op de schouders van mij en mijn man terecht komt. Dus de wens voor een groot gezin blijft hier wel heel sterk... Maar nu is wel mijn man ineens bang dat het gelijk raak is als we starten in mei en het kindje dan misschien geboren wordt in een voor ons erg drukke verjaardagsperiode. Ik had daar nog niet zo bij stil gestaan en het maakt me ook eigenlijk niet veel uit. Het viel me alleen wel op dat we het daar met eerdere zwangerschappen helemaal niet over hadden. En eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het zo snel al raak zal zijn aangezien mijn lichaam ook eerst weer moet wennen aan de nieuwe situatie. Afvallen: Ik zou ook nog erg graag 7 kilo kwijt willen, dan heb ik mijn ideale gewicht. Ik twijfel er alleen ook erg over. De vorige zwangerschappen woog ik aan het eind net zoveel als voor ik er aan begon en was ik direct na de bevalling al 8 kilo kwijt en daarna ging het er ook met een kilo per 2 dagen vanaf in de eerste twee weken. Dat was zo ongezond dat ik medische bijvoeding kreeg. Ergens wil ik dus graag wat reserve achter de hand hebben... Hier gaat vrijdag de nuvaring uit en begint min stopweek. Dan nog een cyclus met de nuvaring te gaan en dan gaan we er toch echt voor. Ik ga denk ik al wel volgende week met foliumzuur beginnen, dat kan vast geen kwaad.
Hi meiden, hier ook nog steeds twijfels en beren en al dat soort spul op de weg naar een derde zwangerschap Heb echt een vervelende tweede zw. gehad daarom zie ik/we er nog steeds erg tegenop, en ook moet ik eerst dat hart- en bloeddrukonderzoek laten doen. Heb gelukkig nu wel as. vrijdag eindelijk een afspraak met de ha. Vandaar dat ik me even niet mee bezig heb gehouden met dit topic.... sorry! Foliumzuur slik ik nog steeds trouwens, ben nooit gestopt met de Gravitamon, daar zit het in en ik ben ook vanwege de wens van een derde al veel afgevallen, bovendien weet ik nu precies wanneer mijn ovu is, en er is geen anticonceptie waar ik mee moet stoppen, behalve het cd'tje achterwege laten, dus dat is allemaal het probleem niet. De wens is ook niet minder, sterker nog net een heel rijtje namen doorgenomen met manlief waar hij vrolijk en serieus aan meedeed. Ik heb ook berekeningen gemaakt voor nu en de toekomst van de financiën en dat zit ook wel goed. Alleen nog even de verbouwing overleven nu weltrusten allemaal!
hoi meiden, hier 13 kg afgevallen yes! nog maar 7 dus en we kunnen gaan beginnen haha! Hier wel twijfels, maar das tis zo duur, das gewoon zo, maar je maakt t zo duur als je zelf wil;t denk ik dan...hahaha maar ik heb juist zo iets van, een kindje moet er binnen nu en 2 jaar zijn hoop ik (dan is zoon 2,5) want ik wil er juist ook klaar mee zijn..dat je weet dat je uit de luiers bent binnen nu en een paar jaar..herkenbaar? hihi
@sumshine hihi ja dat heb ik ook wel hoor! op een dag gewoon geen luiers meer hoeven te verschonen...Gek idee he
Guapetona, fijn dat je nu een afspraak hebt met de HA. Hopelijk wijst het onderzoek uit dat alles goed zit. De rest heb je heel duidelijk en goed doordacht en op orde. En ja, ik tek de dagen tot het einde van luiers ook af. Mijn dochter is al een hele tijd zowel s'nachts als overdag zindelijk. En met ons zoontje gaan we de komende aan de slag. Hij geeft duidelijk aam verschoont te willen worden en is lang droog, dus duidelijk er aan toe. Ik overweeg zelfs om nu nog de overstap naar katoenen luiers te maken. Mijn wens is om dat bij een derde vanaf het begin te doen...
vandaag bij de mdl arts geweest en hij zegt dat ik me niet moet laten tegen houden door de galstenen. Als ik ze krijg is het wel wat lastig omdat ik dan contrast in me lichaam gespoten krijg en dat niet zo goed voor het kindje is. Maar ik het is niet 1--% zeker dat ik er last van krijg.
Mooie aanbieding! Helaas hier in de omgeving geen Action... Die gaat er wel komen over twee maanden zeggen ze.
zou t echt wat zijn die testen? haha, kan eens een keertje gaan kijken maar vind t nu nog zo voorbarig hahaha goed nieuws van de arts Ninja! En nu de knoop doorgehakt?