nee klopt, maar goed t zou lekker zijn als t allemaal wat makkelijker ging natuurlijk. We werken allebei en dat is iets wat me wel stoort, want ik zou graag thuis bij de kids zijn. We hebben kosten aan opvang van de kinderen, maar stoppen is ook geen optie. Mensen zeggen ook wel "wacht maar tot ze gaan studeren (boekengeld enz) en wacht maar tot ze groter zijn, dan heb j egeen broek meer voor 5 euro" Dat klopt, maar wie zegt dat over 10jaar dezelfde financiele situatie is als nu? Wie weet gaat t beter of slechter. Beter dan hebben wij t ook goed, slechter dan hebben de nu welvarende gezinnen t ook moeilijk. Misschien naief maar ik laat mn wens voor een 3de niet bepalen door een "wie weet wat de toekomst brengt" vraag
Hoi meiden! Hier is lekker gekletst! Leuk! @ Lucindalice: Een naar dagje was het dus gisteren voor jou! Het is ook echt een opstapeling van nare zaken. Hoe is het vandaag met jou, de hond en de kat? Wat betreft je cyclus, het duurt inderdaad 6 weken voor alle stoffen van je zwangerschap verdwenen zijn, dus met testen zou ik in ieder geval wachten tot 6 weken erna. De hoge temp kan heel goed aan dit tropische weer liggen. Ik hoop heel erg dat je eerder duidelijkheid hebt! Ik snap heel goed hoe je je voelt. En lastig hoor met de fysio, ik snap de associatie die je er mee maakt. Heb je het aan haar verteld? En ik heb inderdaad nog een heel erg dubbel gevoel wat ook moeilijk met elkaar te verenigen is. Verdriet en blijdschap wisselt elkaar af. Het zal wel slijten denk ik, maar toch zal ik er ook altijd aan herinnert worden. Ik ga eens bekijken hoe ik het een goed plekje kan gaan geven. @ Pina: Lastig dat je nog niet zeker weet of je eisprong geweest is! Maar wel goed aan de klus dus . Ik hoop voor je dat het een goed effect heeft! En die pijntjes kunnen ook duiden op een risprong trouwens! Innesteling kan heel erg verschillen, maar ik dacht meestal pas na een week. @ Syra: Wat leuk nieuws! De beslissing is dus genomen! Fijn dat jullie ern keuze hebben kunnen maken! @ Droppie drie: Welkom! Leuk dat jullie voor een derde kindje gaan en dat je mee komt schrijven! Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn! @ Liz: Welkom en leuk dat je meeschrijft! Wat fijn dat jullie samen een beslissing hebben kunnen maken! Hopelijk is het snel raak! @ InLove: Naar van die hoofdpijn zeg! Hoe voel je je vandaag? @ Opmerkingen: Ik ben altijd duidelijk geweest naar buiten over mijn wens voor een groter gezin. Maar er zijn inderdaad sommigen die er erg negatief over zijn. Ze vinden het onverantwoord en er zijn al zoveel mensen op de wereld. Ook vinden ze dat je dan nooit meer mag klagen als je het even krap hebt omdat je er zelf voor gekozen hebt. Ik vind dat erg hard en koud, en probeer er zelf anders in te staan. Ook wij hebben het niet heel breed, maar we zijn nog jong en kunnen allebei nog groeien en ontwikkelen. Bovendien hebben kids helemaal niet zoveel nodig. Mijn ouders hadden het ook niet breed en wel drie kinderen. Ik heb nooit wat gemist vroeger. Dus ik trek me er niets van aan en laat dat alles mijn keuze voor een derde niet beinvloeden.
Eisprong hier: check! Gister avond, hele erge buikpijn rechts onder uitstralend naar rug. Nog even boven op geklommen haha. Ik zei, als het nu niet raak ik eet ik m'n schoen op! Haha. Nu is het wachten geblazen en mezelf lekker gekmaken met klachtjes... Nod nu dus op 16 aug gezet.. Over opmerkingen gesproken, ja sommige vriendinnen moeten nog aan een eerste beginnen, waarbij ik volgend jaar in 3,5 jaar tijd drie kinderen heb. Aahh. Tja bij sommigen gaat het niet vanzelf, misschien wel in de mmm. Voel ik me soms wel schuldig over. Mense zien hoe gek wij van kids zijn dus waarsch is het wel in de lijn van verwachtingen..
@ Syra, zo is het, liefde is het allerbelangrijkste!!! @ Inlove, ik ben thuisblijfmoeder, soms beschouw ik het als luxe, soms als last... Mis de mentale uitdaging namelijk, heb n flinke universitaire opleiding achter de rug, dat vind ik soms zonde dat ik er niets mee doe. Financieel zou het voor ons denk ik zelfs slechter zijn als ik zou gaan werken of ik zou fulltime moeten, maar dat wil ik niet. Kids hier zien hun papa bijna niet omdat hij meer dan fulltime werkt, als mama hetzelfde zou gaan doen, dan zouden we verkeerd bezig zijn vind ik.... Dus dan blijf ik toch maar weer thuis... Inderdaad, wie weet wat de toekomst ons brengt?? @ Nonnie, het is denk ik erg belangrijk om het een goed plekje te geven, anders kan ik het me voorstellen dat het na de bevalling even weer zwaar wordt als je andere kindje geboren is. Voel me vandaag in idee geval niet meer somber, heerlijk dat we met het hele gezin thuis zijn en geen verplichtingen hebben. Vanochtend lekker de Boerenbond en Karwei leeggekocht, was erg geit met z'n viertjes. Vandaag nog steeds geen ongi, maar wel echt misselijk, steeds dat slikken zeg maar.. Maar goed, wellicht is dat het weer. De fysio weet het niet, heb het eigenlijk ook liever niet met haar over de MK en het wellicht zwanger zijn, dus weet niet zo goed wat ik moet. We wilden eigenlijk morgen testen, maar ik wil geen vals positieve test... Dus nog maar 15 dagen afwachten... Worden flink lange dagen vrees ik als ik nog geen ongi heb gespot. Hier ook liever een groot gezin en iets minder breed hoor... Ik ben zelf het enige kind thuis, na 11 jaar proberen is het mijn ouders eindelijk gelukt en meer zat er helaas niet in. Wellicht dat ik juist daarom n groot gezin wens. Ik had graag alles wat ik 'extra' had gedeeld met broertjes of zusjes....
Opmerkingen zijn hier vanavond naar een heel nieuw niveau gedaald....ik stond met wat vriendinnen te kletsen en d'r stond nog een meisje (schat jaar of 21) die ik niet ken bij. Dus we hadden het erover dat ik graag een 3e wil, zegt dat meisje ineens...goh vind je jezelf niet wat oud om nog kinderen te nemen?! Ik kijk d'r aan en zeg...punt 1 kinderen "neem" je niet die krijg je, punt 2 waar bemoei je je mee en punt 3 vind jij jezelf niet wat te jong om te zeiken als een oud wijf?! Ze is maar weg gegaan en heeft niks meer gezegd. Ppff ggrrrr aaaarrrgggh zo sorry hoor moest er ff uit.
@ Syra.... Wow.... Wat n attitude van dat kind! @ Inlove, hihihihi , hup snel offline jij en je bed in!
Temp is hier ietsje gezakt ... Maar als ik nu ongi word betekent dat wel dat ik n mooie cyclus heb na de MK , dus dat zien we maar als positief dan. Verder wel echt nog licht misselijk / weeïg...
Ja die was ook heel braaf Ben benieuwd of mn ovu straks duidelijker is, ik voel nl wel steekjes, dus er is wel iets gaande
@ Pina, ik weet mijn NOD eigenlijk niet. Ga ik uit van cycli zonder MK, dan is vandaag NOD, als ik MK meetel, dan is de de 6de m'n NOD, maar als ik de veilige optie kies van 6wkn na MK dan is inderdaad de 18de m'n NOD, daar heb ik m'n banner op gebasseerd (volg je me nog ?) Afgelopen zon, maan en dinsdag heb ik bruinverlies gehad (3wkn na mk) en ben daardoor in de verwarring gekomen. Was dat nog nasleep MK, eisprong of wellicht innesteling?? Nu ik zo op en af misselijk ben hoop ik op het laatste, maar omdat je 6wkn na MK niet mag testen, weet ik het echt niet meer @ Inlove, stelletje braverts Mooi er is dus iets bezig in je buikie