wie gaat er ook voor een derde kindje? :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Passoatje, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Leuk om dit topic te lezen.

Wij willen ook voor een derde kindje gaan. Als het aan mijn man lag starten we deze cyclus nog, maar zelf heb ik nog een beetje twijfel. Mijn andere kindjes zijn nu 2 en 1 jaar. Mocht het snel raak zijn dan is de oudste nog maar 3,5 jaar als de derde komt. En hoewel we er als gezin relaxed in staan, lijkt me dat toch wel pittig.

Maar de wens voor een derde is er wel heel sterk! Inmiddels zijn we al helemaal ontpild en kunnen we beginnen met klussen wanneer we willen.

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @zoetsnoepje Mag zeker niet klagen hoor...ik ken mensen die nog veel langer bezig zijn...maar als je eenmaalt wilt...duurt elke ronde lang:) Duim voor je dat het nu weer snel raak mag zijn!!:) Jij mag al lekker aan de klus:D Om de dag is zeker goed en mis je je eisprong zeker niet!

@Missillie knuffel!!niet leuk als je zo lang in onzekerheid wordt gelaten...:( dan maar ongi doorbreken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en begint er een nieuwe ronde!dit wachten is niet leuk!:( Ik herken het hoor dat je helemaal obsessief bent...wie niet...als je eenmaal zwanger wilt worden, ben je er erg mee bezig en mij lukt het ook niet om er minder mee bezig te zijn...Duim dat we allemaal gauw zwanger zijn en lekker kunnen gaan genieten van het zwanger zijn:)

@Liesken Is lastig he om te beslissen wanneer je er weer voor wilt gaan. En het punt is: het is niet te plannen wanneer je zwanger raakt. Het kan ook nog een tijdje duren. Volg je gevoel...je kinderen kunnen heel veel met elkaar spelen samen...zie het hier om me heen bij gezinnen, is erg leuk!:) Doe waar jullie je goed bij voelen...

@marygirl ik duim ook voor jou dat je gauw duidelijkheid mag hebben...en liefst natuurlijk een posi test!!:D

ZO, ga even mn oudste dochter van psz halen...over een paar weken mag ze naar school, heerlijk! nog meer tijd voor het forum;)

3. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Vruchtbare dagen hiero...:) duimen!

Veel mensen zijn trouwens best verbaasd dat we nog voor een derde gaan...we hebben al een jongen en een meisje....krijgen jullie ook die reacties? Ik zeg dan altijd..nee joh we zijn op de helft;)

Vorige zwangerschappen hebben we er steeds een half jaar over gedaan....best snel....nu dus derde ronde!

Ben benieuwd wie er allemaal snel zwanger zijn!

4. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim me rot voor jullie :D!

Volgens mij zit ik nu ook in mijn vruchtbare periode. Mijn cyclus moet even op gang komen na mijn operatie en verwijderen van spiraal. Maar vanmorgen kreeg ik van die vervelende steken wat bij mij meestal wijst op eisprong. Vanmorgen vertelde ik dat mijn vriend en die zei meteen zullen we gaan klussen ;). Leuk bedoelt maar ik weet dat hij niet serieus is...best lastig.

Wij krijgen ook die reacties! En ik sta elke keer weer verbaast als mensen zeggen je heb er al 2 dus waarom zou je verder gaan :(. En ook nog eens een jongen en meisjes...meer heb je toch niet nodig? Grrrr....wij zeggen dan dat we bezig zijn voor een elftal.

5. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    @liesken; leuk dat jullie kunnen beginnen wanneer je wil, dat ontpillen is ook niet allesen soms erg vverwarrend vooral als je weer s (bij mij dan;)) vanalles gaat voelen.
    Lijkt me idd pittig drie kleintjes thuis...maar ook heel gezellig.
    Leuk dat je meekletst.

@madeliefje1987; ja idd als je t in je hoofd wil t meteen liefst nog gister:D. Vanavond maar s beginnen met de klus;) (nou ja klus, zo n opgave is t natuurlijk niet!)
    Ik duim voor je dat het deze ronde raak is!

@lady flower; ik herken je punt! Bij ons weten ze niet dat we er mee bezig zijn en houden het ook graag zo, ik de vreemde blikken al voor me....;)
    Wij hebben dus ook jongen en een meisje, meer smaken heb je niet dus waarom zou je er nog 1 bij willen? Nou gewoon omdat we voor ons gevoel niet klaar zijn en graag nog zo n lief, leuk figuurtje erbij willen en voor de kindjes lijkt het me ook leuk.
    Ik hoor ze al zeggen...; waar begin je aan? Net nu de jongte naar school gaat straks... en; heb jedaar de ruimte voor ( wijn wonen in een redelijk kleine 4kamer woning, dus maar 3 slaapkamers) bla bla bla.
    Oke het is ook niet ons ideaal beeld maar moetenwe het daarom maar laten? En over een paar jaar kan het zomaar anders zijn.... in je voordeel of nadeel dat weet je immers nooit, toch? Wij gaan er iig voor wat anderen er ook van vinden, het ons leven en ons geluk.
    Maar idd zit niet te wachten op de meningen die we te horen gaan krijgen....

6. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden

Haha dat is een goed idee van dat elftal, die ga ik ook gebruiken als er commentaar is! Maar kan het kwaad dan als je nu zwanger zou raken nu je pas geopereerd bent?

7. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    @fresa; voel jij je ei? Handig! Hoor wel meer meiden die het allemaal zo goed voelen, jammer genoeg heb ikgeen idee wanneer ik m heb en ga maar af op een berekening. Ik voel dat niet hoor....
    Volgens de berekening zou ik mijn ei de 18 moeten hebben maar dat kan zomaar war eerder of miss wel later zijn... ach we zien wel. Heb iig geen zin om te temperaturen ofzo, dat kan altijd nog.

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    wat idioot dat mensen zo reageren!!het is toch jullie gezin?? en jullie keus?? hier hebben we 2 meiden...dus dan krijg je die opmerking niet;) Lekker voor een 3de gaan hoor, is toch super leuk juist!!

9. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Madeliefje, je hebt helemaal gelijk. Een zwangerschap is niet te plannen. Voor hetzelfde geld zijn we een jaar of langer bezig. En als het zou gebeuren, 3 kindjes onder de 4 jaar overleven we ook wel. En het is zeker erg gezellig, de kids dicht op elkaar. Tussen mijn oudste 2 kindjes zit 16 maanden, daar heb ik nooit spijt van gehad. Zo leuk!!
    Spannende tijd dus binnenkort voor jullie, als de oudste naar school gaat!

@Lady Flower, ik heb wel van meerdere mensen gehoord nadat mn tweede was geboren van "nu zijn jullie klaar". Wij hebben ook een jongen en een meisje. Dat waren wel mensen die wat verder van ons afstaan. Familie en vrienden heb ik vaak genoeg laten weten dat we ons gezinnetje nog graag zouden willen uitbreiden ;) Dus ik hoop niet hele verbaasde reacties te krijgen.

@FreSa, fijn dat je cyclus weer op gang lijkt te zijn. Wel handig als je zelf de eisprong kunt voelen lijkt me!

@Zoetsnoepje, ja dat ontpillen zijn we op tijd mee begonnen ;) Vorige keren duurde het best heel lang voordat ik weer een eisprong had nadat ik met de pil stopte, dus ik ben blij dat we daar nu in ieder geval niet op hoeven te wachten.
    Je hebt groot gelijk, je hoeft echt niet het hele plaatje/ideaal perfect te hebben voordat je klaar zou zijn voor een kleintje erbij. Dat regelt zich echt allemaal vanzelf wel.

10. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    Ja idd idioot dat mensen zo reageren.... Wij willen echt wel graag verhuizen,maar is helaas niet mogelijk ivm dat mijn (nog)geen vast contract heeft. Dus voorlopig niet kopen, en andere huurwoning is op t moment ook geen optie omdat er hier in de buurt simpelweg weinig tot niks is.

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Liesken heb er al helemaal zin als mn oudste naar school gaat. Morgen heb ik een kennismakingsgesprek met de juf! Gaat mn dochter natuurlijk ook mee!dus ben heel benieuwd...

12. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    @ madeliefje87 : veel plezier en succes morgen op school.
    Toch altijd heel wat zo voor het eerst naar school, zal erg wennen zijn voor jullie. Maar ze zal het vast leuk vinden!

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    dat geloof ik ook hoor!!

wat een weer buiten he...herfst gaat echt beginnen...wel weer even wennen!

14. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zoetsnoepje; Ik voel mijn sprong altijd. Het zijn dan vervelende steken de ene keer links de andere keer rechts. Klopt ook altijd met mijn afscheiding. Het is alleen jammer dat ik daarna 2 weken lichte menstruatieklachten heb tot mijn werkelijke menstruatie ;).
    Het lijkt mij nu nog niet handig om zwanger te raken omdat het littekenweefsel nog pril is, net aan 3 weken.

Pfff en ik weet het allemaal even niet meer. Ik heb momenteel steeds vaker ruzie met mijn vriend over de opvoeding van de kinderen. Hij heeft daar een hele andere kijk op dan ik en dat heeft me wel aan het twijfelen gezet of ik werkelijk nog een kindje met hem wil. Dit heb ik hem gisteren laten weten. Vanmorgen hadden we weer een meningsverschil en toen kreeg ik te horen dat hij geen kind er bij wil :(. Sorry hier moet ik jullie niet mee lastig vallen, maar ik weet het gewoon even niet meer. Want ik wil nog wel heel graag een kindje, alleen niet op deze manier.

15. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste keer naar school is heel spannend! Zowel voor de kinderen als voor de moeders :).

16. desertrose

8 sep 2013
    27
    0
    0
    buitenland
    Spannend hoor voor het eerst naar school niet alleen voor je kindje maar zeker ook voor mama.

@Fresa hoop dat jullie er samen uitkomen lijkt me een moeilijke situatie maar voor een kindje moet je samen kiezen en samen voor zorgen.

Kreeg gisteren ontzettende buikpijn bleek dus mijn eisprong te zijn dus ben blij dat alles weer op gang komt hopen dat de cyclus ook normaal blijft. Ben meteen na stoppen pil aan de teunisbloemolie gegaan omdat ik vroeger erg onregelmatig was. Dit moet mijn eerste normale cyclus zonder pil worden.

17. Tess2010

Tess2010 Actief lid

8 okt 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, wij gaan ook voor een derde. Hebben een dochter van vier en zoon van bijna twee. De oudste gaat naar school en de jongste over poosje naar psz, dus t begint weer te kriebelen! Ik zit nu in mn tweede ronde. De vorige ronde was ik er zeker van dat ik zwanger was maar heb gemerkt hoe je lichaam je voor de gek kan houden want ben gewoon ongesteld geworden. Ben inmiddels ook begonnen met tarwekiemolie. Iemand van jullie ervaring mee?? Voor de tweede zijn we vijf rondes beziggeweest en in de laatste heb ik twkolie geslikt,weeg niet of t daardoor kwam maar was wel zwanger toen! Hopelijk helpt t nu ook, heb iig wel kortere ronde, ei nu op 12/13e dag ipv 15/16e.
    Zou t leuk vinden zo nu en dan met jullie mee te lezen en schrijven!

Groetjes, tess

18. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    @ fresa; joh wat naar nou dat er onenigheid is over de op voeding! Opvoeden is ook een lastig iets soms.is er geen gesprek mogelijk om jullie meningen naast elkaar te leggen en daar een soort van tussen oplossing voor te vinden waar jullie je allebei in kunnen vinden? Maar als de twijfels te groot zijn om een derde is het miss beter om het plan van een baby erbij evenin de koelkast te zetten.
    Ik hoop echt dat jullie eruit komen!!
    En je valt mij (ons) hier echt niet mee lastig hoor, daarvoor hebben we toch dit topic, om leuke dingen spannende dingen samen te delen en ja helaas ook wat minder leuke dingen. Ik zou zeggen lucht je hart miss heb je er wat aan.

19. zoetsnoepje

zoetsnoepje Actief lid

8 sep 2013
    200
    0
    0
    leiden
    @destertrose; spannend hoor, hopelijk helpt die olie en is alles snel ol p gang.maar miss zit je bij de gelukkige dat t meteen raak is! Ik duim voor je,

@tess2010: lekker hoor zo n korte ronde, nog ff geduld en je zou kunnen gaan testen!
    Ik heb nog niet eens mijn ei gehad en ben al ongeduldig:$ hoe erg kun je zijn....
    Afgelope ronde heb ik er al een paar testen tegenaan gegooid omdat ik t zo spannend vond of ik wel al gelijk een ongi op tijd zou hebben, nou dat was dus dag 29 (netjes volgens mij). Maar joh....ik voelde vanalles en nog wat pijn mn hier, pijntje daar, steekjes zus nou ja ik zou zwanger kunnen met al die kwaaltjes maar helaas zal wel aan het ontpillen liggen.....dus weer wat testjes armer...hahahh hebben jullie dat ook?

20. nathaliedesiree

nathaliedesiree Nieuw lid

12 sep 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een derde kindje!
    En wat een heerlijkheid is het!!
    2 prachtige dochters van net 4 en 6.
    De jongste is een mannetje van 6 maanden.
    Ik denk, wanneer je naar je gevoel luistert, het antwoord echt wel weet ;)

Succes!!

Groetjes, Nathalie

Deel Deze Pagina