Wanneer en waarom getest??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roos36, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Lieve dames,

Ik heb even een vraag aan de zwangeren onder ons. De vraag zegt het wellicht al.

-Testte je omdat je (al) symptomen had:D?? Wat waren die symptomen en wanneer begonnen ze ongeveer?

-Of testte je puur uit nieuwsgierigheid of voorgevoel:$??

Daar ben ik heel benieuwd naar.

Kus, Roos.

2. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

Ik heb al een aantal keren getest. Omdat ik overtijd was, omdat ik mijn cyclus niet vertrouwde, omdat ik geen geduld had. Volgens mijn moet je gewoon pas testen als je daadwerkelijk een aantal dagen overtijd bent. Afgaan op je gevoel heeft geen zin, omdat je steeds wel wat denkt te voelen. Je lijf doet nu eenmaal rare dingen als je een kinderwens hebt. Het heeft ook geen zin om heel vroeg te testen. De kans dat je negatief test is heel groot. Maar zelfs als je positief test is de kans nog steeds groot dat de zwangerschap alsnog wordt afgepbroken. Voor de meeste zekerheid moet je volgens mij dus gewoon geduld hebben. Maar zie mijn naam, dat is wel heeeeeeel erg lastig :D

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik vind het gewoon erg interresant om te weten en van andere vrouwen hun ervaringen te horen.

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik testte omdat ik klachten had en ik van de onzekerheid af wilde. Ik was ervan overtuigd dat ik een negatieve test zou krijgen. Ik had net als elke maand hoop, en die wilde ik eigenlijk ontkrachten door een test. Het tegendeel was waar, een hele hele hele lichte streep. Die met de dag donkerder was. Ik heb 1 dag voor nod getest.

5. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @Cybi,

Wat een mooi verhaal. Wat waren je symptomen als ik vragen mag?

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik had tijdens mijn vakantie 's nachts wakker gelegen met een een misselijk/hongerig gevoel, dat is achteraf een aantal dagen na de innesteling geweest.
    Daarnaast had ik last van steken in mijn borsten. Dat had ik nooit eerder gehad.

Maar goed, ik had elke maand wel weer andere klachten die ik niet kende en ik bleef er redelijk nuchter onder. Alle klachten 'kunnen' bij een zwangerschap horen. En omdat het mijn eerste maand met Clomid was, ging ik er vanuit dat het daarvan was.
    Een echte verrassing dus ;)

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb deze ronde een testje gedaan om 100% zeker te weten dat ik NIET zwanger was, omdat ik volgende ronde zou beginnen met clomid..

Had geen kwaaltjes ofzo, althans, niet dat ik wist.. Maar had ook geen eisprong gehad volgens het ziekenhuis, amper "geklust", en een kuur provera gehad om m'n ongi op te wekken..

En dan is het dus héééél vreemd als er ineens een duidelijk 2e streepje te zien is! Inmiddels heel wat testen verder, en tis nu toch echt wel overduidelijk, al dringt het pas heel langzaam door..

Had 2-2 de eerste posi test, dus volgens mij een dag of 5 voor NOD.

8. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Wauw echt super zeg. Bijzondere verhalen. Het zijn allemaal wonderen opzich.

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Bij de eerste heb ik op de dag dat ik ongesteld moest worden getest, dit omdat ik al jaren in de mmm zat en dan teste ik standaard want als ik dan een negatieve test had gezien werd ik gelijk ongesteld en anders bleef het uit omdat ik ergens op hoopte. had toen geen symptomen.

Bij de tweede teste ik omdat ik wat misselijk was en keimoe. had nog geen menstruatie gehad na de bevalling van de eerste en wist dus niet eens of ik al een cyclus had.
    Ik bleek AL BIJNA 10 WEKEN ZWANGER.

Bij de derde heb ik 6 dagen voor nod getest omdat ik super emotioneel was....:p

Deel Deze Pagina