Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Bij de poging voor ons zoontje gebruikte ik DHEA. DD schrijft dit ook nu weer voot. Zou je de ubiquinol ernaast kunnen gebruiken?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dhea is een hormoon, ubiquinol een vitamine preparaat. Zal elkaar niet bijten dus.

3. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ga ik het gewoon beide gebruiken :)

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier vanochtend nog een smiley :)
    Volgende week vrijdag tp als cryo goed ontdooit. Fingers crossed, ik heb er zin in :D

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Vanmorgen derde keer echo; een van 20 mm, twee rond de 10 en de eest allemaal kleintjes (5mm of minder). BMS is mooi dik.
    Ik denk dat we voor escape IUI kiezen, maar ik wacht nog op telefoontje van dr. C.

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Woehoe Saskia... eitje gevonden

Mieksel dan duim ik dat je die Escape IUI mag en dat die dan keihard aanslaat

Ego: doordat we al een kleine prins hebben, voel ik precies minder druk. Ook al is dit dan de laatste kans... Als het lukt, dan zal ik dolgelukkig zijn, maar als het niet lukt, dan hebben we toch al onze kleine prins die het zonnetje in ons leven is...

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goh Mieksel, hoe voel je je eronder? Ik denk dat ik ook voor IUI zou gaan hoor, want feitelijk heb je maar een mooie follikel nu...

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nog ff gegoogeld vanmiddag in het Engels en toen vond ik dit onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4514806/#!po=97.0588
    Deze laat toch een groot verschil zien tussen zwangerschapskansen tussen lang en kort protocol, in het voordeel van lang protocol.... over alle leeftijdsgroepen heen... Of zouden chinezen heel anders zijn dan Nederlanders ;)?

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    .... had ik net een hele lap tekst getikt met een persoonlijke reactie op ieders ontwikkeling, valt internet uit en ben ik alles kwijt.... nadeel van de iPad....

Dus even in vogelvlucht...

Pien, dank voor de link over lang vs kort protocol. Snap wel dat je bij je ziekenhuis blijft. Mocht je niet zwanger raken, kun je alsnog kijken hoe het bevallen is en of je overstapt. Toch? Ook weer spannend. Heb ook ubiquinol besteld, dank voor het attenderen erop. Heb het trouwens bij Body&Fit besteld, daar was 200mg in verhouding het goedkoopst.

Sas, spannend! Volgende week dus de tp! Ontdooien ze ze alletwee of 1 voor 1?

Sikki, jullie dus volgende maand de tp van jullie prachtige blasto,! Moet gewoon maar de plakker van de eeuw worden.

Klaasje, jij verwacht einde van de maand / begin maart een tp? Hoe ziet jouw cryo-gestuurde cyclus er eigenlijk uit?

Mieksel, wat een teleurstelling zeg. Hopelijk gaan ze akkkoord met escape iui. Hoeveel pogingen heb je nog die vergoed worden?

Yaraah, dan wordt het ontdooien van jullie cryo's wel wat extra spannend. Ik duim mee voor je!

Update hier: wonder boven wonder waren er aan de ene kant 5 kleine follikels te zien en aan de andere kant nog drie kleine. Bms was 5mm. Dus alles moet nog 'flink doorgroeien'. Maandag weer terug. Maar met 8 kanshebbertjes....hoop dat ze allemaal door groeien!

Hoe is het verder met de rest?

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mieksel, wat een teleurstelling. Escape iui lijkt mij ook de beste optie.

Juul, 8 kanshebbertjes... woeiii! Laat ze maar mooi groeien!
    We plaatsen 1 voor 1 terug.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Terugplaatsing in zicht dus Saskia. Hebben jullie een mooi gevulde vriezer?

Juul, spuit je nu toch 375? 8 potentials klinkt goed! Een gestuurde cryo cyclus is heel simpel, 14 dagen progynova slikken in een bepaalde opbouw en dan op de fake ovulatie aan de utro. Je word alleen een beetje hormonaal van de progynova, hoofdpijn spul. Alsof een een dikke kater hebt.

Mieksel is het een IUI geworden?

Hier niks te melden, pilletjes slikken tot as vrijdag en dan meer nieuws over een mogelijke tp.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Voor ons is ie mega gevuld omdat we in het verleden 1x een cryo hadden.
    Nu hadden we er uit 1 poging 3. Nog 2 over.

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nee, geen IUI.
    Bood met mijn gesch weinig meerwaarde tegen hele dag in de weer naar DD, aldus de vrouwelijke dokter C.
    Ik vind het wel prima allemaal. Pregnyl gezet en vanavond maken we het gezellig ;)

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Thuis aan de bak dus Mieksel? Fijn dat je een eerlijk advies krijgt. Mocht het niet lukken, kun je dan weer door of dan een wachtmaand?

Cryo's zijn idd een luxe Saskia, dat geluk hebben/hadden we ook. Het is allemaal zo intensief en een cryo verlicht iig het lichamelijke proces.

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik weet het niet, maar ik wil zelf sowieso even een wachtmaand. Ben d'r even helemaal klaar mee ;)

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Juul: zo dat lijkt erop! Zou super zijn als ze allemaal lekker doorgroeien! De duimen draaien weer!

Mieksel: jeetje ja ik kan me voorstellen dat je er weer even klaar mee bent! Ook wel fijn dat ze gewoon eerlijk naar je zijn en je niet naar DD laten komen voor iets wat kennelijk weinig meerwaarde heeft. En dan kun je maar beter gewoon gezellig doen met je man ;). Ik hoop voor je dat er andere manieren zijn waarop je later wel weer een poging kunt wagen dat beter resultaat oplevert!

Nog even over de Ubiquinol: tot hoe lang mag je het doorslikken? Sikki weet jij dat misschien? Meende dat ik ergens las dat je moet stoppen zodra je zwanger bent?

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Daar ben ik ook benieuwd naar ...

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Whoei Sas, smiley is daar en cryo tp staat weer voor de deur. Spannend!

Mieksel, dus toch afgeblazen. Moeilijk maar wel verstandig.
    Succes vanavond ;)

Juulz, uitgangspositie klinkt goed! Hopelijk doen ze allemaal mee!

Pien, sowieso moet je stoppen met DHEA wanneer je zwanger bent.
    Ubiquinol is volgens mij niet heel veel duidelijkheid over.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kwam dit tegen:

Veiligheid

Het gebruik van ubiquinol in de voorgestelde doseringen is veilig. Co-enzym Q10 wordt goed verdragen; significante bijwerkingen treden niet op. In een enkel geval veroorzaakt co-enzym Q10 milde maagdarmklachten of huiduitslag; deze kunnen verminderen door de dosis (boven 50 mg/dag) verdeeld over de dag in te nemen.
    Wees voorzichtig met co-enzym Q10 suppletie bij mensen met een leverziekte of galwegobstructie; een dosis ubiquinol boven 80 mg/dag kan de aminotransferasespiegel verhogen.
    Co-enzym Q10 kan de bloedsuikerspiegel bij diabetici verlagen; diabetici dienen met dit effect van co-enzym Q10 rekening te houden.
    De veiligheid van co-enzym Q10-suppletie tijdens zwangerschap en lactatie is nog niet uitgebreid onderzocht. Evenwel is in onderzoek vastgesteld dat een goede co-enzym Q10-status de kans op pre-eclampsie en spontane abortus verlaagt. Ook wordt co-enzym Q10 in een review genoemd als mogelijke remedie tegen migraine tijdens de zwangerschap vanwege het ontbreken van ernstige bijwerkingen. Het volledig ontraden van co-enzym Q10 (ubiquinol) tijdens de zwangerschap en lactatie is waarschijnlijk niet nodig, maar wees terughoudend met hoge doseringen.

Bron: Ubiquinol | Stichting OrthoKennis

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedankt, juul!

Deel Deze Pagina