Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pb me je adres, ik stuur het naar je op natuurlijk :D
    Eentje?

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Maar het moet koel blijven toch?? Wordt lastig met de post. Lief aangeboden trouwens!

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Yaraah, wat fijn dat er 2 emmy's aan boord zijn.
    Ik duim voor je. Op naar een mooie bloedtest volgende week!

Klaasje, wow alweer beginnen!
    Toch weer spannend!

Stiertje, nog even en jij ook!
    Ik heb trouwens wel vaker Pregnyl via de post ontvangen en gebruikt.
    Ging prima. Vooral als je het op korte termijn gaat gebruiken is het niet zo'n probleem.

Pien, tot wanneer moet jij de pil slikken?

Juulz, goed dat je een intake hebt staan bij MCK.
    Wil het LUMC nog wel een poging doen dan? Omdat je eerder zei dat ze mogelijk hierna niet meer wilden.
    Hoe gaat het verder met je? Nog wel strijdlustig?

Wij donderdag dan eindelijk naar Gent.
    Ik twijfel wat we moeten gaan doen. TP in natuurlijk of gestimuleerde cyclus. Want mijn cyclussen zijn tegenwoordig nogal onregelmatig (25-35 dagen). Ik vraag me dan af of een natuurlijke cyclus wel verstandig is. Hoewel ik zelf het liefste een tp in een natuurlijke cyclus doe.
    Maar ja, we hebben maar 1 kans...

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sikki, wat gaan jullie donderdag in Gent doen, voorbespreken van de tp oid? Ik zou dan maar voor safe gaan en in niet natuurlijke cyclus laten terug plaatsen.
    Ik moet 6 april starten met de decapeptyl, 4 dagen later stoppen met de pil. 16 april start ik met de menopur. Dan komt er eindelijk wat schot in de zaak, als alles goed mag gaan natuurlijk!

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jeetje Pien, klinkt ingewikkeld met het lange protocol. Ik zou geloof ik 10 wekkers nodig hebben op m'n telefoon dat ik niets zou vergeten.

Sikki, ik zou ook echt voor kunstmatig gaan. Bms kun je dan optimaliseren, LF kun je in stand houden. Is een pipelle in de cyclus voorafgaand nog een extra optie? En ik ben nu een holistische insteek aan het lezen over innesteling. Zink, selenium en vitamine E zouden hiervoor een belangrijk aandeel hebben binnen het lichaam.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaasje: ja het is idd wel opletten geblazen dat je niet vergeet dat je weer een nieuw middel moet gebruiken ;).
    Waar heb je dat gelezen? Ik heb ook een combinatie van selenium + vit E in huis. Schijnt goed voor de schildklierwerking te zijn. Die van mij doet het niet... geen idee of het dan nog zinvol is ;). Maar 't zijn nogal rottige pillen en ik slik al een berg vitaminepillen dat ik die de laatste tijd heb laten staan...
    Heeft iemand nog een mening over vitamine C? Mijn acupuncturist zweert bij vitamine C voor van alles en nog wat. Maar heb hier ook wel eens iets voorbij zien komen dat het misschien de weerstand te hoog maakt en dat daardoor de innesteling moeilijker wordt? Heb wel het idee dat met hoge dosis vitamine C ik minder snel ziek en verkouden ben, dus ik slik wel dagelijks 1000 Mg. Wat is jullie ervaring?

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb een boek van zowel Rika Lukac ( Belgische) als Zita West die ook in de klinieken van Alan Beer yoga, meditatie en voedingsleer predikt.

Zitten ook contradicties in hoor, zo is ZW pro soya en RL volledig anti maar de basis van veel, veel, veel groenten, fors minder koolhydraten en de voorkeur voor vette vis, noten etc is vergelijkbaar. Mineralen en vitamines komen ook aan bod en ZW schrijft ook over wat jij schreef Pien. Zij is absoluut anti het uitsluiten van vitamine c uit voeding, supplementen uit C wordt idd niet speciaal aangehaald. Belangrijke vitamines voor vruchtbaarheid zijn vooral: d, omega 3, foliumzuur, magnesium, selenium, zink, E.

En dan nog het eea aan superfoods en boosters: ubiquinol, chia, macca, greens en ga zo maar door.

Alles doen is wel vrij straf qua regime maar als je er kleine dingen uit kunt halen.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh Pien en dat tablet vit c lekker nemen hoor. Je gelooft toch zelf niet dat zoiets een innesteling van een prachtig DNA perfect embryo zou saboteren? Het is geen shotje heroïne ;).

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hihi shotje heroïne, nee zo slecht zal het vast niet zijn haha! Nou het was meer vanwege het feit dat mijn immuunsysteem overactief is, aangezien ik een auto-immuunziekte van de schildklier heb. Ik heb hier destijds ook wel over gelezen en heb paar jaar terug ook boek van Allan beer gekocht, die heeft daar wel wat theorien over, maar precies weet ik het ook niet meer. Ben immers toch zwanger geraakt ;). Volgens mij slikte ik toen geen vitamine C extra. Boek van Rika heb ik ook. Maar idd volgens mij in die boeken nergens gelezen dat vit C slecht zou zijn ;). Tis inderdaad een heftig regime, ik heb er destijds wel wat uitgehaald. Ben nu wat minder fanatiek, behalve dan dat ik wel de nodige vitaminepillen naar binnen werk en naar de acupunctuur ga/ kruiden slik.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat vervelend Pien, de schildklier. Krijg je daar extra medicatie voor?
    En heb je er ook last van in het dagelijks leven?

Saskia, hoe is het bij jou?

Ik had gisteren de eerste fm. Zag er allemaal goed uit op dag 6: 5x10 en 5x13. Vrijdag nog een controle en waarschijnlijk maandag de punctie. Heel kort rondje spuiten zo, tot op heden ben ik helemaal tevreden.

11. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klaasje en stiertje, allebei binnenkort beginnen, spannend hoor!

Sikki lastig, zou het ook niet weten.

Yaraah, spannend, alweer een tp gehad! Onze kids zijn bijna even, maar ik moet er nu nog niet aan denken :)

Joolz, onze 2 kids zijn er dankzij het mck! Fijn dat je een afspraak gaat maken!

Even een ego berichtje! Ik heb een andere baan! Bijna zelfde functie, maar dan regelmatig, geen nachten en weekenden meer! Hoop zo dat er zo meer rust in ons gezin komt!

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaasje: wow, 10 follikels?! Zou ik ook heel tevreden mee zijn :).
    Wat betreft mijn schildklier: ja ik zit levenslang aan medicatie vast, maar zolang ik goed ingesteld ben, merk ik er verder weinig van.
    Schorpioen: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt goed :)!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Schorpioen, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Klaasje, dat klinkt erg goed! Punctie alweer bijna... dat schiet lekker op.

Pien, langzaam komt het ook voor jou dichterbij. Spannend!

Ego: hier morgen de pipelle gepland. Ik heb een erg korte en rare cyclus. Had al een positieve ovulatietest op dag 9. Vanaf dag 11 verlies ik al wat roze en bruine afscheiding en sinds vandaag is het wat meer en donkerder (inlegkruisje op een dag ongeveer). Contact over gehad met Gent. De pipelle kan doorgaan en lijkt ze juist goed om even te resetten. Morgen meteen bespreken voor de cryo tp. Dat wordt nu een kunstmatige cyclus. Ik vertrouw niet meer op mijn lijf. De laatste tijd is die nogal van slag.

14. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Klaasje wauw 10 follikels... bijna punctie

Pien ook voor jou komt het dichterbij

Schorpioen goed van je nieuwe baan, veel succes en ik hoop dat het de nodige rust brengt in jullie gezin.

Ego: ik heb hier met veel poespas geschreven dat ik niet zou testen, want dat het geen zin heeft met die Pregnyl. Maar nu had ik nog een enkele testjes liggen en was ik benieuwd hoe het zat met de Pregnyl in mijn lichaam. Nu blijf ik maar iedere dag testen tot ik maandag binnen mag voor bloedonderzoek, maar ik zie het zelf wel somber in.

Ik val jullie hier niet lastig met de verloop van die testen, daar heb ik een topic voor opgestart: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/651700-zwangerschapstesten-na-spuiten-pregnyl.html

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh Yarraah wat shit dat je al getest hebt, ondanks dat het alsnog raak kan zijn ga je dan zo twijfelen. Ik zorg altijd dat ik niks in huis heb, anders doe ik het ook. Hou vol!

Saskia succes vandaag! Ik zelf vind een cryo cyclus met meds fijner. Ja van die progynova krijg je hoofdpijn en utro blijft stom maar dan heb ik iig geen zorgen over gemiste eisprongen of een te korte LF.

Vervelend Pien dat je er nooit meer vanaf komt. Gelukkig is je zoontje er, dat is ook het bewijs dat zwanger worden gelukkig wel tot de mogelijkheden behoort. Die bevestiging heb je al gehad.

Voor jou ook succes vandaag Sikki.

Juul, hoe is het onder de radar?

Ik ga morgen weer voor een fm. Merk nog steeds niets van alle hormonen. Normaal heb ik wel last van mn buik enzo. Vriendinnetje heeft me zaterdag uitgenodigd om te komen paardrijden. Voel me er goed genoeg voor. Zouden jullie het doen 2 dagen voor punctie?

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Klaasje ja ik had beter niet getest, maar nu ik het toch gedaan heb, ga ik gewoon iedere dag testen, dan zie ik vanzelf wel hoe het verloopt

Als jij zin hebt om te gaan paardrijden en je er goed genoeg voor voelt, zou ik het zeker doen. Ik heb bij de vorige poging ook blijven lopen tot ik wist dat ik zwanger was.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: hihi Tsja met testen in huis is de verleiding wel heel groot he ;). Maar volgens mij kan het nog alle kanten op hoor, zou de hoop vooral nog niet opgeven! Ik duim heel hard!

Klaasje: denk dat het ook wel gewoon kan hoor, beter vlak voor de punctie dan er na ;). Althans ze zullen van dat gehobbel vast niet spontaan springen denk je wel?

All: het voelt nog steeds of het lang gaat duren, maar toch komt het nu voor mij ook wel wat dichterbij. Op mijn werk worden al weer dingen ingepland rond de tijd dat ik de punctie verwacht ;). Ik heb het op het werk nog niemand verteld dat we met een tweede traject bezig gaan. En ik denk dat ik dat ook zo laat. Vorige behandelingen waren leidinggevenden wel op de hoogt. Heb toen 3 verschillende gehad in al die tijd dat we IUI of ivf ondergingen. Heb nu weer een andere leidinggevende en heb niet zoveel zin om het te vertellen. Ik werk nu parttime en werk af en toe wat extra, dus kan makkelijk ook wat uurtjes opnemen als het zo uitkomt voor een echo, of ik meld met op de dag van punctie ziek. Ik mag ongetwijfeld wel weer bijzonder verlof krijgen voor dit, maar dan moet ik het wel vertellen ;).
    Ondertussen bloed ik nog steeds... is 2 dagen geweest en daarna begon het weer. Meestal is het 's ochtends vrijwel weg en naarmate de dag vordert wordt het steeds erger, zo erg dat ik niet met een inlegkruisje toe kan, maar echt een klein maandverband in moet. Nou ja, ik heb me er maar bij neergelegd, er is verder weinig aan te doen lijkt me.
    Ik moet zeggen dat ik me, op bloedverlies na, verder lichamelijk best wel goed voel zo met die pil. Ook geestelijk wel aardig stabiel geloof ik. Niet dat ik anders heel labiel was, maar dan ben je toch wat meer beïnvloed door je cyclus. Scheelt ook dat ik niet meer op eisprong hoef te letten en ook niet op een NOD... Zo gek nog niet ;).

O ja nog een vraag: spuiten jullie allemaal 's ochtends? Is daar eigenlijk een reden voor? In mijn instructie staat ook 's ochtends spuiten, maar zou het ook 's avonds kunnen? Volgens mij heb ik dat bij mijn 2e poging van vorige keer gedaan, maar dat was niet de beste qua opbrengst...Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik zat er aan te denken om rond 19:30 te spuiten, ligt zoontje op bed en als ik 's avonds nog iets heb, is dat meestal na 19:30... En hoef ik niet elke ochtend in alle vroegte op voor een prik. Zit ik alleen met een etentje dat in april gepland staat...

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik moet 's ochtends en 's avonds spuiten. De ene keer menopur en de andere keer puregon.
    Denk dat ze graag willen dat iedereen op hetzelfde moment spuit, omdat het voor hen anders niet meer bij te houden is?

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik dacht dat het te maken had met dat fm's en puncties ook altijd in de ochtenden zijn? BV je komt op cd 8 voor een fm, in de ochtend, dan heb je normaal 6x dosis gehad. Als je avonden spuit pas 5. Dan kun je moeilijk plannen als afdeling als je moet onthouden wie de ochtend of de avond spuit.

Zoals Stiertje, twee soorten gebruiken, dan moet je de hoogste dosis toch in de ochtend nemen?

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb altijd vroeg in de avond gespoten. Geen idee eigenlijk waarom.

Pipelle was zo gepiept en stelt niks voor. We gaan cryo in natuurlijke cyclus terugplaatsen maar de cyclus wordt vanaf dag 8 gecontroleerd dmv echo's en bloedprikken. Blij met dit advies. Het gaat weer bijna beginnen...

Deel Deze Pagina