Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Klaasje: tegen mij zeiden ze toen dat je het beste de menopur kunt spuiten wanneer je daar de meeste rust voor hebt. Bij mij is dat 's avonds, en niet in de 'ochtendspits'. Maar: goed dat je het zegt. Ik ga het morgen nog wel even navragen.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Meer avondspuiters dus hier, dan is het misschien wel heel gewoon. Bij mij stond iig op het schema dat de menopur op een vast ochtend tijdstip moest en de cetrotide (remmer) vast op 22.00. Pregnyl tijd krijg ik dan aangepast op punctietijd.

Spannend Saskia! Ik heb ook 2x pipelle gedaan en voelde ook niets. Moet je voor de echo's en bloedafnames volgende cyclus iedere dag naar Gent op en neer?

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Iedere dag denk ik niet maar om de dag verwacht ik wel een retourtje Gent ja 😉
    Het is voor mij op zich te doen. 1,5 uur enkele reis, alleen is Dr weg nogal vervelend. We staan altijd in de file en houden rekening met 2,5 reistijd. Gisteren was het drama op de weg en hebben we totaal 5,5 uur in de auto gezeten. Met een dreumes... haha! Maar die heeft zich eigenlijk kranig gedragen.

4. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ik moest altijd 's avonds menopur spuiten tussen 19u en 19u30 heb ik eigenlijk nooit gevraagd waarom dit zo was.

Saskia spannend... Goh wel een hele weg die jullie moeten afleggen. Ikzelf woon op een half uurtje van Gent en moet toch iedere keer 1u rekenen om zeker tijdig op de afspraak te geraken.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb het vanochtend gevraagd, en het maakte niet uit zeiden ze. Dus ik ga zoals altijd 's ochtends puregon spuiten en 's avonds menopur. Mijn voorlopige schema is vastgesteld op 225 menopur en 75 puregon. En voor 't eerst synarel als remmer. Ben benieuwd, het schijnt nogal smerig te zijn. Maar ik had ook altijd een hekel aan die gemene cetrotidespuiten.

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik vind de Synarel best meevallen hoor. Liever dan een prik Decapeptyl. Ik nam daarna altijd even een koekje of hapje van iets en merkte dan niks. Prima te doen!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb heerlijk paardgereden, niets gemerkt van buik of eierstokken en het was echt heerlijk om even te ontspannen en nergens aan te denken.

Pittige ritjes Saskia! Ik woon maar een uur en een kwartier van Gent, vandaar ook dat ik overweeg over te stappen. Maar goed, eerst maar eens punctie woensdag en wie weet is de MM daarna voorgoed verleden tijd als de test twee streepjes mag geven.

Vandaag 3 jaar geleden testte ik positief van de tweeling, m'n eerst keer ever dat ik een positieve test had.

Nog nooit synarel gehad trouwens maar alles zonder naald is fijn toch?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Spannend Stiertje, dan kan het weer beginnen! Synarell lijkt me echt wel fijn t.o.v. Decapeptyl. is dat niet een neusspray? Decapeptyl is echt een nare spuit en je voelt je er ook nog eens rot door...

Goh ik was zo'n 3 weken niet meer verkouden en dat beviel erg goed, maar sinds vandaag weer enorme loopneus. Wat wil je ook met ook weer zo'n snotterende dreumes om je heen ;). Er heerst waterpokken op de crèche en ik hoop eigenlijk dat ie het nu krijgt, dan hebben we dat maar gehad... Hij gaat maar 1 x in de week dus misschien ontloopt ie het ook wel net weer en is dit alleen een verkoudheidje. We zullen zien...

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klaasje, ik ook maar 1,5 uur van Gent. In theorie... Maar dat red ik alleen op zon- en feestdagen ;)
    Ik moet via Antwerpen en dat is echt altijd ellende.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Pien: mijn meiden hebben afgelopen december allebei waterpokken gehad. Opgelopen bij de gastouder, waar ze maar 1 dag per week zijn ... :D

Ik zit de hele dag al te denken dat ik ongesteld word, maar nog geen bloed gezien. Ik hoop toch zo dat we kunnen omzeilen dat de punctie over 2 weken op zondag dreigt te vallen! Als ik dan toch een nadeel van DD moet noemen, dan is het dat!

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Yaraah, wat spannend!
    Ik vind het er eigenlijk wel goed uitzien. Je eigen hcg is in het begin nog laag, dus dan zal de test voornamelijk beïnvloed worden door de Pregnyl.
    Maar het feit dat het streepje er nog steeds staat en redelijk vergelijkbaar is en blijft vind ik een positief teken!
    Ik duim!!!

Stiertje, nog ongi geworden?

Klaasje, bijzonder al die verschillende spuitschema's.
    Mij is juist altijd verteld 's avonds te spuiten. Omdat de fm's altijd 's ochtends zijn en zo de dosering voor die dag nog bijgesteld kan worden.
    En toen ik zulke hoge doseringen ging spuiten moest ik idd ook altijd 's ochtends en 's avonds spuiten, dus toen ging die vlieger al niet meer op.

Was weer een hele reis afgelopen donderdag he Sas.
    Ons kost het normaal 3,5 uur enkele reis, maar donderdag hebben we bijna 5 uur over de terugreis gedaan :$
    Man wat was het druk!

Maar we hadden weer een fijn gesprek.
    We hebben dus 1 embryo met zeer goede kansen, kwaliteit 5AA.
    Gaan deze toch in de natuurlijke cyclus terugplaatsen maar dan wel met echo en indien mogelijk bloedcontroles.
    Want de arts heeft het meeste vertrouwen tp's in natuurlijke cycli.

Maar ipv alleen urinetesten gaan we wel het bms en follikelgroei opvolgen met echo's. Die ga ik (waarschijnlijk) in NL doen en omdat bloeduitslagen meestal lang op zich laten wachten in NL gaan we bij een voldoende follikelgrootte een LH urine test doen, is deze positief dan Pregnyl zetten en telt de volgende dag als dag 0.
    Indien de urinetest niet positief is dan Pregnyl zetten en telt een extra dag later als dag 0.
    Mochten we twijfelen dan breken we af en gaan we de cyclus erna alsnog voor een ronde met progynova.
    Verder bij aanvang van de cyclus starten met Prednison en heparine. Hier had ze in mijn geval dan meer vertrouwen in dan de pipelle.

Zit nu zo ongeveer rond ei, dus over 2 weken verwacht ik de start van de volgende ronde. Spannend!

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klinkt als een heel goed plan Sikki! En 5AA... wauw!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wat een superembryo, sikki! Ik hoop van harte dat dit jullie brusje gaat worden!
    Ik ben begin vd avond ongesteld geworden. Dus dit is dag 1. Ik heb m'n eerste snufje synarel genomen. Viel me niet tegen, moet ik zeggen. We zijn dus officieel begonnen!!!

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Spannend stiertje!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Yes Stiertje is los, fijn he? Ik heb, als morgenochtend de fm in orde is, 11 dagen gespoten en kreeg in DD voor 12 mee. 10 kan dus aan de krappe kant zijn, weet dat je bij de Nij Geertgen apotheek voor 16.00 kan betalen voor levering de volgende dag bij je thuis.

Sikki, wat fijn dat er een goed plan ligt. Zo belangrijk, dat kleine diamantje moet nl een flinke worden van 3500 gram! Hoeveel prednison ga je gebruiken? Een onderhoudsdosis? En is natuurlijk in Gent helemaal zonder medicatie of wel met utro? Hoop dat je snel mag en kan beginnen.

Yaraah, heel veel succes morgen. Hoop zo op een prachtige hcg uitslag.

Hier nog 1 check hopelijk morgen om 9.30, wederom lokale zkh en dan woensdag hopen op een punctie. Super benieuwd!

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedankt voor de tip, Klaasje! Ik heb 40 stuks geteld (vandaag alles ff nagekeken en klaargelegd). Bij 3 stuks per dag spuiten, kan ik 13 dagen vooruit. Lijkt mij voldoende. Volgens mij had ik de eerdere keren de punctie op dag 13 of 14.
    In DD vroegen ze telkens of ik nog recepten nodig had, maar ik heb, op de synarel na, alles gekregen. Heel dankbaar voor.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Woeiii, weer van start Stiertje! Succes!

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Een zwaai vanuit de meelees en meeleef en meeduim-modus voor jullie, om maar in de mmm-termen te blijven, maak ik er bij deze een MMM-modus van ;).

En hoe het gaat? Soort van overleef-modus.... het mooie weer geeft afleiding.... en verder, overgecompenseerd shop gedrag voor mijn kleine meid... (voel ik me minder schuldig over dan als ik voor mezelf spullen ga kopen...)...

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Klaasje de punctie komt dichterbij

Sikki wauw 5AA van een topembryo gesproken.

Stiertje jij ook weer gestart... spannend

Juulzon geniet maar van het verwennen van je kleine meid. Lief dat je meeleeft met ons, maar wij zijn er ook voor jou dus je kan hier zeker je hart luchten als je het nodig vindt.

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Yaraah, nu ik de testen zo onder elkaar zie vind ik het ook wel hoopgevend! Succes vandaag!

Deel Deze Pagina