Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Op je andere topic had ik je ook al gefeliciteerd, maar hier nogmaals! Van harte Yaraah, wat een heerlijk geluk en mooi wonder! Op naar een mooie echo. Misschien wel een tweeling?

Sikki, zou 3x Pregnyl zoals bij Yaraah niet een toverformule kunnen zijn? Ben wel benieuwd wat onze prof de S hierover zegt....

2. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Dank jullie lieve meiden. Ik blijf jullie natuurlijk volgen

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Yaraah! Op naar de eerste echo!

4. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hallo meiden

Mag ik ook mee kletsen in deze groepje ?

Even iets over mezelf.
    Ik ben sinds 2013 bezig om zwangerte worden.
    In mei 2013 was ik zwanger maar helaas was het eenn bbz. Ik wist niet eens dat ik zwanger was. Met spoed geopereerd. Het had niet langer moeten duren of ik was er niet meer geweest. Heel veel pijn verdriet gehad.
    Helaas moesten ze mijn eileider verwijderen.
    In december 2013 bleek ik weer zwanger maar voor korte duur. Helaas een miskraam

Vervolgens in de mmm terecht gekomen en iui geprobeerd. Na vele malen weer zwanger en toen bleek weer bbz. Ik kon het biet geloven hoe kan dat nou
    Opnieuw geopereerd nu mijn andere eileider verwijderd.
    Nu zonder eileiders

Vervolgens in het ivf traject terecht gekomen.
    Zwanger en toen weer een miskraam. Hoeveel kan een vrouw verdragen. Opnieuw we tp maar helaas mislukt

Derde tp gelukt en zwanger godzijdank. Nu een maand troste moeder van een zoontje. Heb niet kunne genieten van de zwangerschap ik heb alles gehad wat je maar kan bedenkenm. Bevalling was wel zwaar weer met spoed opgenomen. Met 38 weken ingeleid.
    Maar goed nu eindelijk me zoon in mijn armen

Nu wil ik niet al te lang wacjten met een 2de tp.
    Wat vinden jullie is te snel of moet ik even wachten. Ik wil zo graag weer zwanger worden en genieten

Hoop dat jullie me advies kunnen geven.

Yaarah gefeliciteerd

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beste Popie, welkom in dit topic! En gefeliciteerd met je zoontje! Jeetje jij hebt behoorlijk wat meegemaakt zeg, dat vind ik heel erg voor je. De meiden hier hebben allemaal ook een erg lange weg moeten afleggen voor we eindelijk een gezond kindje mochten krijgen.
    Je zoontje is net een maand oud. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog onder de 35 bent zou ik je nu van harte adviseren je volledig te richten op je mooie wondertje 😊. De een is wat sneller 'toe' aan een tweede zwangerschap en kindje dan de ander. Maar gezien jou zwangerschap en je traject ernaar toe, zou ik dat nu even achter je te laten en te genieten van het nu. Dat hebben jij en je kindje toch wel verdiend! Lichamelijk gezien is het ook verstandig zo'n 9 maand te wachten. Je lijf heeft behoorlijk wat te verduren gehad met een zwangerschap en bevalling en dan al die hormonen nog die weer in de normale stand moeten komen. Maar los van het lijf denk ik dat het voor je geest ook heel goed zou zijn als je die wens voor een tweede eventjes een paar maanden parkeert!

6. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dank je wel pien voor je advies

Mijn man vindt ook dat ik eerst moet herstellen van alles.
    Ik denk dat ik gewoon bang ben dat het weer zo lang duurt. Ook zal het wel de hormomen nog zijn😁
    Ben heel blij met mjjn zoontje en wil niks anders dan lekker genieten.

Ik heb niet alles teeug gelezen maar mag ik vragen hoe het bij jou zit? Volgens je banner heb je ook al een kind van 1 jaar.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat mag je vragen Popi :). Mijn man en ik zijn in 2009 begonnen met proberen om zwanger te raken. Dat gebeurde maar niet. Na een jaar naar de dokter gegaan en doorverwezen naar ziekenhuis. De nodige onderzoeken gehad, maar geen duidelijke aanwijzing voor het uitblijven van een zwangerschap. In 2012 6 IuI behandelingen gehad zonder resultaat. Toen in 2013 overgestapt op IVF. Eerste ivf een missed abortion gehad. Tweede ivf 2 tp's gehad, geen zwangerschap. Derde ivf met 2 verse embryo's zwanger geraakt. Gelukkig wel hele goede zwangerschap gehad, behalve dan dat ik wel vaak bang was dat het alsnog mis zou gaan. Ik wist dat ik wel een tweede kindje zou willen, maar wilde er hoe dan ook niet eerder dan een jaar zijn geboorte aan beginnen. Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar ik wilde me niet weer 'gek' laten maken door een wens om zwanger te worden. Ik heb nooit anticonceptie gebruikt na mijn zoontje, wel 7 maanden niet ongesteld geweest door borstvoeding. Nadat mijn zoontje een jaar was geworden, hebben we weer meer gericht geprobeerd zwanger te worden. Ik wilde dat niet te lang proberen, maar wel geprobeerd hebben ;). In november 2016 zouden we een cryo laten terugplaatsen, maar helaas ontdooide die niet goed. Nu zijn we weer begonnen met een nieuwe ivf ronde. Slik momenteel de pil en zal in april starten met spuiten. Ik ben zelf wel blij dat ik het eerste jaar alleen maar met mijn zoontje bezig kon zijn. Je weet nooit of je het überhaupt weer mee mag maken, dus dan maar optimaal genieten van deze :). Maar nu kan het me niet meer snel genoeg gaan hoor, ben 35 plus en uit bloedonderzoek bleek dat mijn fsh aan de hoge kant is, dus heb niet heel veel tijd meer. Dus het idee dat het weer lang gaat duren, ben ik ook bang voor. Dat geeft wel een soort van druk, maar toch probeer ik er zo relaxed mogelijk mee om te gaan voor zover het lukt. Mijn wens om moeder te worden is vervuld, maar een tweede zou wel heel mooi zijn!

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lieve Popie welkom hier. Je hebt er ook al een lange en ellendige weg opzitten... zoals Pien reeds zei zou ik nu eerst nog genieten van je zoontje en dan kan je er ook nog eens goed over nadenken. Mijn zoontje wordt 5 maanden en ik ben dankzij onze laatste cryo's nu weer zwanger. Het is idd aan jouw om de keuze te maken

9. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Het is voor jou ook niet makkelijk geweest.
    Hopelijk word je snel zwanger

Mijn wens was ook om moeder te zijn en dat is na lange tijd en geduld beloond.
    Maar inderdaad wat je zegt een tweede zou leuk zijn.
    Ik heb altijd 3 kinderen gewild

Mijn leeftijd is 33 jaar trouwens en dat gaat ook al opschieten

In welke ziekenhuis ben je onder behandeling?

@yaraah je zoontje is dus 5 maanden wat leuk.
    Je bent er maar ook voor gegaan wel goed en zo zie maar je bent nu misschien zwanger van een tweeling
    Ben heel benieuwd 😊ik blijf je volgen

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Popie, ik sluit me volledig bij het advies van Pien aan!
    Yaraah, heb je al last van 'kwaaltjes'?

En Sikki, wat een topembryo!!!

Dank jullie wel nog allemaal, voor jullie lieve woorden en medeleven.

We hebben trouwens 21 april een intake staan bij MCK....

11. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Lieve Juulzon

Aan je onderschrift te lezen heb je het ook niet makkelijk gehad. Ik zie dat je ook bbz en miskraam heb gehad.

Ik vind het lastig dat ik zo afhankelijk ben van het ivf. Een natuurlijkw manier zit er helaas niet.

Hopelijk brengt je 3de ivf je meer geluk.

Mag ik vragen hoeveel cryo je had elke punctie? En hoeveel tp je inmiddels achter de rug heb?

12. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Juulzon nee geen last van kwaaltjes, maar dat had ik bij onze kleine prins ook niet. Ik hoop dat het zo mag blijven.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Welkom Popie! Ik zou als ik jou was ook heel even de tijd nemen om te herstellen. Tuurlijk moet/hoef je niet te lang te wachten, maar een paar maanden is wel verstandig.
    Ook omdat je niet weet wat het volgende traject je zal brengen.
    Geniet nu even van het hier en nu met jullie zoontje.

Pien, nog even en dan mag jij ook eindelijk echt echt echt beginnen!

Yaraah, wat fijn dat je je goed voelt! Wanneer is de echo?

Juulz, 21 april een afspraak bij het MCK. Dat is wel fijn.
    Even een paar weken om op adem te komen, maar niet te lang.
    Knuffel!

Klaasje, vandaag de punctie toch? Heel veel succes!!!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Popie, welkom! Ik sluit me ook volledig bij Pien aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten van een jaar niet bezig zijn met onze kinderwens. Ik vond het heerlijk en snak er nu soms al naar om dat sterke gevoel niet te hebben. Soms wilde ik dat ik maar wens voor één kindje had ;)

Klaasje, succes vandaag!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Popie, allereerst: heel herkenbaar hoor! Ik wist al toen ik nog zwanger was van de eerste, dat we ook voor een tweede wilden gaan. Maar ik wist ook dat het niet vanzelfsprekend was dat die tweede er echt zou gaan komen. Ik heb er toen heel bewust gekozen om te genieten van het borstvoeding geven, en daarmee pas te stoppen als dat oké voelde. Dat was uiteindelijk met 11 maanden. En toen onze dochter 14 maanden was, zijn we weer het circuit ingegaan voor een tweede.
    Uiteraard is dit mijn persoonlijke ervaring, maar die wil ik graag met je delen.

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @Sikki: de eerste echo is op 10 april

@Klaasje: ik duim voor een mooie opbrengst

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lief dat jullie aan me dachten, het heeft geholpen want ik had 11 eicellen. Ik ben daar super blij mee. Punctie verliep ook fijn, geen napijn en niet suf. Lig nu lekker op bed met een magazine te chillen.

Wow, eerste echo staat gepland Yaraah. Fijn hoor!

Popie, hoi!! Kersverse mama, gefeliciteerd met jullie zoon.
    Ik begrijp je gevoelens heel goed. Meteen na m'n bevalling van de tweeling, en ik lag nog op de IC, riep ik ook meteen nog een keer!

En dat was ook vrij snel het geval, ik heb 6 maanden na bevalling van de tweeling een ivf gedaan. Die mislukte en uiteindelijk raakte ik spontaan zwanger toen ze 8 maanden oud waren. Na de geboorte van onze dochter voelde ik het kindervuur nog steeds, meteen eigenlijk. Toen zij 8,5 maand was ben ik weer begonnen met cryo's. Nu 2 mislukte rondes verder vandaag weer een punctie gehad.

Persoonlijk vind ik het juist wel fijn om nu te behandelen, alle tijd en energie gaat naar m'n kindjes en behandelen is een fijne bijzaak geworden ipv het hoofddoel toen ik nog geen moeder was. Nu werk ik amper, ik freelance eens wat maar ben vooral thuis. Dat geeft zoveel rust en ruimte dat ik het behandelen er prima naast doe. Ben alleen daarvoor wel gestopt met bv met respectievelijk 6 en 8 maanden. Echt van laatste voeding tot de dag erop de hormonen erin. Nu is mijn diagnose wel vervroegde overgang dus ik heb sowieso geen zeeën van tijd.

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Prachtig 11 eicellen Klaasje!!

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Juulz: hoop dat MCK je verder kan en wil helpen. 21 april schiet al mooi op! Hoe gaat het verder met je? Ook nog steeds gedoe op je werk of gaat dat inmiddels weer wat beter?

Klaasje: jeetje 11 follikels! Hoezo vervroegde overgang zou je zeggen?? Wat was jouw mix ook al weer? 450? Nou ik hoop voor je dat het 11 toppers zijn en je kan werken aan Klaasjes elftal, nog 8 te gaan haha ;)! Ik vind het wel heel leuk om te lezen hoe jij erin staat. Jij bent echt een oermoeder he. Als ik het nu zo bekijk zou 2 voor mij echt wel genoeg zijn.

Ons zoontje is ziek momenteel. Verloopt wel erg grillig: ene moment heeft ie bijna 40 graden koorts, andere moment is het weer weg en heeft ie weer veel praatjes en energie. Maar over het algemeen wel veel meer hangerig en hij eet nog veel slechter dan anders. Hij heeft vandaag helemaal geen brood gehad :(. Is al sinds afgelopen donderdag aan het snotteren, daar is in het weekend hoesten en afwisselend koorts bij gekomen. Heb maandag en dinsdag met 'm thuis gezeten (zelf ook weer snotterig) en was echt blij dat ik vandaag naar mijn werk kon. Ik ben niet goed met zieke kinderen geloof ik. Vind het heel lastig om te bepalen waar ik nou goed aan doe. Als ik hem wat verwen om er toch wat vocht in te krijgen (knijpfruitjes), dan buit ie het vervolgens ook weer helemaal uit en wil ie niks anders meer. Hij is ook weer ontzettend snel boos en dwars en alles is 'neeee'. Ik denk dan ook: waarom vraag ik hem dan eigenlijk überhaupt nog wat? Ik ben al niet zo goed in consequent en streng zijn, en al helemaal niet als ie niet fit is ;).

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ziek zijn is ook niet leuk Pien. Pittig hoor van 40 koorts heen en weer. Consequent zijn is ook rete moeilijk. Ik denk dat ik het wel aardig ben omdat al m'n kindjes nog hulp nodig hebben met alles dus er is weinig kans om te ontglippen aan mijn toeten poetsen- bammen smeren- potje op, potje af- jassen & schoenen aan- en je wagentje in gestroomlijnde dagindeling 😂. Er zit er wel eens eentje gillend in een hoek maar de sociale druk van de rest is vrij hoog om weer mee te werken haha.

Ik snap overigens jullie advies aan Popie ook. Als je 4 maanden na geboorte weer op je werk staat en alles draait weer als vanouds ben je zuinig op de vrije tijd die je hebt en die breng je bij voorkeur niet door in de beugels.

Mijn behandeling was kort protocol, 300 menopur en cetrotide en eisprong opwekken met 2 halfjes decapaptyl ipv pregnyl of ovitrelle. Dat laatste is raar volgensmij maar bij mij werkt het blijkbaar. Nouja, het stadium bevruchten en tp'en is nog niet geweest he? Niet te hard van stapel lopen.

Succes Juul, de 21e. Even geduld nog.

Pien jij eerdaags aan de spuit he?

Deel Deze Pagina