Hoi Popie, Vragen mag hoor! Heb in mijn hele ivf-verleden ooit slechts 1 cryo gehad... daarom ook zoveel pogingen (9 pogingen voor mijn dochtertje spontaan! is gekomen) en nu weer 3 pogingen erop... dat is een beetje mijn pech: ik ben altijd afhankelijk van de ene terugplaatsing... nooit extra kansen van cryo's... als je op mijn naam klikt en mijn berichten bekijkt, kun je mijn hele verhaal lezen... Ik snap je wel hoor, maar tegelijkertijd: geniet alsjeblieft van je baby'tje! Dat verdient je kleine! En ik ben 40, dus ik vind je nog piepjong . Dus je hebt echt echt echt nog wel even!
Dank jullie wel voor jullie advies dames Hoe graag ik het allemaal wil ik moet niet te hard van stapel lopen. Jullie hebben gelijk moet genieten van mijn lieve zoontje. Klaasje super 11 follikels. Wanneer heb je de tp? Wat fijn dat de punctie meeviel Pien beterschap met je zoontje. Hopelijk knapt hij snel op. Yaarah succes met de echo. Het is wel spannend voor jou. Juulzon dat is wel.jammer dat je maar steeds 1.cryo had. Wat zeg je gevoel bij je ede punctie? Sikki je hebt gelijk ik ga over een paar maanden contact opnemen met het ziekenhuis. Jullie zijn al allemaal ervaren mama's Ik ben nog altijd heel onzeker mer alles. Ik voel me af en toe zo stom. Maak me overal zorhen om. Vandaag maar cb geweest met de kleine alles was.gelukkiv goed. Hij is wel klein maar past precies bij ons gezien wij ook niet al te groot zijn. Mag ik jullie vragen hoe jullie jet deden met de borstvoeding tijdens werk. Ik moet er nog niet aandenken om weer te beginnen maar het komt wel steeds dixhterbij. Kolven op werk en hoeveel heb je nodig voor een dag. Ik weet niet hoe ik het moet doen.
Klaasje wauw 11 follikels dat is goed toch Pien als je met een ziek kind zit, dan kan je niet altijd alles goed doen... ikzelf ben heel consequent gewoon omdat ik al gezien heb wat je krijgt als je het niet bent. Ik zie het verschil zelfs al als mijn kleine uk een dag bij oma geweest is, dan probeert ie de dag erna bij mij ook alle trucjes uit, maar dan zeg ik: "je bent niet meer bij oma, maar bij mama" en de dag daar nog eens na is ie weer helemaal flink... Popie: je kleintje is nog maar een maand oud, jij wordt ook nog zo'n ervaren mama hoor. Gewoon doen wat voor jou goed voelt, want iedereen heeft altijd goed bedoelde raad, maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat en dan weet je helemaal niet meer wat je moet doen. Ego: morgen vertrekken we met mijn schoonouders en schoonzus op weekend en ik heb voor de kleine een t-shirt besteld met deze tekst op: "ik heb de ooievaar gebeld en een broertje of zusje besteld"... die gaan we morgen aan doen. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor iemand het zal zien... Morgenochtend bel ik dan wel eerst nog naar mijn ouders om hun het leuke nieuws te vertellen.
Pien, wat zielig dat jullie mannetje zo ziek is. Ik ben ook altijd nog onzeker wanneer ons meisje ziek is. Ook al vind ik het makkelijker nu ze ouder is. Nu is ze niet meer zo 'breekbaar' als toen ze nog zo klein was. Ze kan al zelf heel goed vertellen wat ze heeft en vooral wat ze wil Volg gewoon je gevoel, dan kan je het meestal niet fout doen. Klaasje, wow 11 eicellen!!! Ik duim voor mooie bevruchtingen! Yaraah, leuk om je ouders en schoonouders te kunnen verrassen! Dus ze wisten allemaal niets van de tp? Hier hebben we nog nooit een behandeling voor ons kunnen houden. Daarvoor is het altijd te veel geregel m.n. door de lange reistijden van minimaal 6 uur per ziekenhuisbezoekje. En 10 april de eerste echo. Spannend! Popie, borstvoeding en werken is even een gedoe, maar wanneer je er uiteindelijk een ritme in hebt dan gaat het vanzelf. Ik kolfde 2x per dag en zette die tijden ook vast in mijn agenda zodat ik, zo goed als kwaad dat het ging, geen vergaderingen of afspraken had op die tijdstippen. En dat wat ik de ene dag kolfde kreeg mijn dochter de volgende dag mee. De opbrengst verschilde per keer, maar als het wat minder was dan dronk ze gewoon 's avonds wat meer bij mij. In het begin kolfde ik met gemak meer dan 400 ml, maar hoe langer ik weer aan het werk was hoe minder het werd. Maar eerlijk is eerlijk, ik was blij toen ik niet meer op m'n werk hoefde te kolven. Ik ben gestopt met borstvoeding toen m'n dochter 10 maanden was, zodat we weer de mmm in konden. Ik had geen cyclus toen ik borstvoeding gaf. Een kleine maand na het stoppen kwam m'n cyclus weer op gang. En Popie, dat hard van stapel lopen snappen we allemaal hoor! Ik had vanwege de lange wachtlijst het zh alweer gebeld toen onze dochter 6 weken was. Toen heb ik een afspraak gemaakt voor 4 maanden later en zijn we weer gestart met ICSI toen ze 11 maanden oud was. En nu wordt ze alweer bijna 5 en is er nog geen brusje. We zitten alweer langer in het busje traject dan in het traject voor onze dochter. En dat was al een lange weg... Juulz, hoe is het nu met je? En hoe is het nu op je werk?
Sikki: enkel mijn beste vriendin wist dat we gingen voor een TP. Maar zelfs zij wist niet wanneer juist... Ik heb geluk gehad dat de afspraken en terugplaatsing zelf steeds vielen op de dagen dat ons zoontje of bij oma was of bij de onthaalmoeder dus ik kon perfect op en af rijden zonder dat iemand hiervan op de hoogte gebracht moest worden. Ik moet wel max 1u rijden en ik ben in Gent... We hebben er bewust voor gekozen om het aan niemand te vertellen omdat anders iedereen daar ook voortdurend mee bezig is en voortdurend vraagt wat het resultaat is... Allemaal heel lief, maar we wilden gewoon in alle rust gaan voor die laatste TP en als die negatief zou uitdraaien zouden we dat ook gewoon vertellen aan onze familie en dichte vrienden. Nu mogen we gelukkig leuk nieuws vertellen...
Popie, je hoeft je niet stom te voelen hoor. Je bent bezig met de moeilijkste (maar ook de mooiste) klus van je leven: je kind grootbrengen. Ik kolfde op m'n werk altijd 2 keer per dag. Ik heb het nooit als een opgave of als vervelend ervaren. Ik was blij dat ik m'n dochter het beste kon meegeven. Kolven werkte echter wel minder efficiënt qua opbrengst dan live voeden. Dus het was weleens krap met de voorraad. Ik heb me voorgenomen om, mocht het mij gegeven zijn om nog een kindje te krijgen, meer verlof te nemen aansluitend aan het reguliere verlof, tot het moment dat hij/zij met 6 maanden aan de bijvoeding mag.
Yaraah: wij doen deze behandeling nu ook 'in stilte'. Ook om idd vragen van de omgeving te vermijden. En misschien ook wel oordelen, want 'we hebben er toch al 2' en 'ik ben toch al bijna 44'. Daar heb ik gewoon geen zin in. Ik hoop wel dat de data van punctie en tp een beetje gunstig vallen in de zin van oppas regelen. Gelukkig is de gastouder redelijk flexibel en welwillend (haar hebben we wél ingelicht). Het is voor mij wel even tandenbijten af en toe, want ik ben normaal gesproken een open boek
@Stiertje voor mij was het ook echt tandenbijten, want ik ben ook echt een open boek en iedereen wist altijd hoe het zat en wanneer we waarvoor binnen moesten en nu heb ik dat dus allemaal voor mezelf moeten houden, gelukkig bestaat er dan nog het forum hier...
Idd wat Sikki zegt je kolfmomentjes inroosteren, fijn plekje creëren met bv een muziekje op of een leesboek (ik heb een kolf bh). Heb zelf weinig hoeven kolven voor de jongste. Ik had een opdracht voor een onderzoek en dat deed ik thuis, jongste was dan ook thuis. De afspraken die ik daarvoor had gebruikte ik gekolfde melk maar kon altijd weer naar huis om te voeden of kolven. En heb ook een aantal maanden 2 dagen per week een projectteam begeleid, dan plande ik een vaste kolftijd. Omdat ik zelfstandig ben factureerde ik die kolftijd niet. Ik werd na twaalven pas gebeld door Dusseldorf, maar met goed nieuws; er zijn 9 embryo's ontstaan. Heel blij, heel verbaasd. Heb echt al sinds 2011 meting na meting een belabberd lage amh waarde en m'n moeder menopauseerde al met 36. Maar goed, of ze kwalitatief goed zijn weten we niet natuurlijk. Op naar de terugplaatsing!
Wow Klaasje, wat een mooie score!!! Op naar een mooie tp volgende week. Je elftal komt weer een stapje dichterbij
Ik hoop het! Vorige ivf was tussen tweeling en dochter in, ook 9 embryo's en dat werd 3x een blasto tp zonder resultaat. Maar het is wel heel fijn om een cryo(s) te mogen hebben. Minder belastend.
Popie: die onzekerheid is heel herkenbaar hoor! En zo zeker als wij nu misschien overkomen, er blijft altijd wel iets om onzeker over te zijn. Elke leeftijd van een kindje geeft weer z'n onzekerheden/uitdagingen. Maar als je echt pas moeder bent geworden, dat is behoorlijk heftig en intensief, maar je groeit met je kindje erin mee en na een aantal maanden voelt het al weer heel anders. Ik heb ook gekolfd op het werk, ik zag daar ook wel wat tegenop. Hoeveel het precies moet zijn is niet echt te zeggen. Het komt in er in het kort op neer dat je moet kolven op de momenten dat je anders borstvoeding zou geven. Als je je borsten dan leeg kolft (ene keer is de opbrengst wat meer dan andere keer, maar dat weet je ook niet als je de borst zou geven hoeveel het precies is) dan zou je in principe ook genoeg gekolfd moeten hebben. Dus dat is dan zo ongeveer de hoeveelheid die je kindje krijgt in de fles als jij er niet bent. Het is slim om straks al even wat te oefenen met kolven, zodat jij en je borsten daar ook wat aan kunnen wennen. Ik had een elektrische Borstkolf van Difrax. Handige van die was dat ik mijn handen vrij had om een boekje te lezen, te appen etc. Maar weet niet of het verder de meest handige en effectieve kolf is, ik denk eigenlijk van niet. Klaasje: wanneer hoor je iets van je emmies? Juul: die pech met cryo's is erg herkenbaar, alleen heb ik bij mijn zoontje wel het geluk gehad dat het met de 4e tp raak was (3 ivfs en 1 x 1 cryo gehad die teruggeplaatst kon worden). Ik ben alleen ook wel bang dat ik voor de tweede misschien wel niet weer zoveel geluk ga krijgen... Ik ben ook bang dat ik dan maar 3 pogingen heb...
Wow Klaasje, mooie opbrengst! Willen jullie evt weer twee embryo's laten terugplaatsen? Ik voorspel dan weer een twin . Popy, als je je gevoel en moederliefde volgt, dan komt het goed! En ik heb in mijn hele ivf-carrière dus ooit maar 1x een cryo gehad... niet iedere ivf-poging hoor! Anders had ik een verdubbeling van mijn kansen gehad, maar is helaas niet het geval... Pien, hoe is het nu met je zoontje? Het blijft zo zielig, zo een ziek kleintje... en hoe voel je je nu onder de pil? Blij dat je straks eindelijk mag stoppen en weer mag beginnen? Zou me dat erg goed kunnen voorstellen! En ik had ook die Difrax-kolf, vond hem wel ok, was makkelijk mee te nemen en redelijk geluidsvriendelijk. Snap je onzekerheid wel hoor, met weer het medische traject in gaan. Maar wie weet heb je net zo een topopbrengst als Klaasje en zo een gelijk-rake plakker als Yaraah! Zou vooral zeggen: doe geen Juulzon , dat zijn minder positieve acties.... Saskia, hoe is hem met jou? Stiertje, jouw eerste spuiten zitten er inmiddels alweer in... benieuwd naar je fm 1 april! Snap het stil houden erg goed. Mensen vinden het vaak nodig om er iets van te vinden en een ongevraagde mening te ventileren... als je dat kunt vermijden, een stuk rustig! Yaraah, heel veel plezier met het delen van het mooie nieuws! Hoe reageerden je ouders? Sikki, ga jij nog aan de professor vragen wat haar visie is op de 3x 5000 pregnyl van de cryo tp van Yaraah? Ben ik erg benieuwd naar! Hoe bevalt jouw leven als zelfstandige trouwens? Mijn werk, helaas status quo . Morgenochtend een gesprek waarin ik wat verkennende vragen mbt eventuele mogelijkheden wil stellen.... Vandaag heel toeristisch met mijn ouders en ons meisje naar de Keukenhof geweest! Was net vakantie tussen alle toeristen en 'ouderen'. Denk Wel dat het met minder weer ook het minder leuk geweest zou zijn. Was er overigens nog nooit geweest, maar was best grappig. Ons meisje heeft het nog goed gedaan. We waren er om 10.30 en om 16.15 reden we pas terug. Gelukkig was er een speeltuin, want op een gegeven moment had ze het wel gehad met alle bloemen! In de auto lag ze uitgeteld te slapen... Welterusten allemaal en een zwaai voor allemaal!
Juulzon wat leuk dat je een mooie dag hebt gehad met je ouders en jullie kleine meid. Ik heb zonet met mijn mama gebeld en na een tijdje vroeg ze waarom ik eigenlijk belde en toen heb ik gezegd dat we groot nieuws hadden, want dat G grote broer werd, bleef het even stil aan de andere kant van de lijn... Om ons daarna heel uitgebreid te feliciteren.
Juul: leuk dat jullie naar de Keukenhof zijn geweest! Ik ben er ook nog nooit geweest hoor, maar met dit weer en in deze tijd kan ik me voorstellen dat het wel erg mooi is . En leuk dat er naast bloemen voor jullie elfje ook wat te spelen was! Ja ik zou graag een voorbeeld aan Yaraah en Klaasje nemen op dit moment . Dat is gewoon de ellende he, die onzekerheid. Het is zo slecht te voorspellen en ik ben voor mezelf nooit zo goed in positief denken . Hoop zo voor jou dat er nog een wonder mag gebeuren!! De pil gaat op zich prima, maar heb al wel 3 weken bloedverlies, alsof ik licht ongesteld ben, dat is wel minder... Ik ben overgestapt op zwaardere pil, maar dat heeft niks geholpen. Maar goed, ik maak me er maar niet druk om, heb er verder weinig last van. 6 april start ik me de deca, die eerste 10 dagen deca zie ik wel tegenop hoor, weet van vorige keren dat ik daar erg moe van werd en er hoofdpijn van kreeg. Maar zodra de menopur er dan bij komt, gaat het op een gegeven moment wel weer. Met mijn zoontje gaat het gelukkig weer wat beter. Gaat ook weer ietsje meer eten in . Yaraah: wat leuk dat je het je ouders verteld hebt. Was je van plan om dat telefonisch te doen of kon je het gewoon niet meer voor je houden ? Klaasje: en heb je al wat gehoord over je emmies??
Ik ben nog niet zwanger he Pien? Zo'n voorbeeld durf ik mezelf niet te noemen hoor. Ik heb ook meer terugplaatsingen gehad als jij dus denk echt niet te negatief over jezelf! Ik heb echt dik geluk gehad met 2 tegelijk en de spontane zwangerschap. Met mijn embryo's is het niet helemaal gelopen als gedacht. Er is een fout gemaakt met het ontwikkelen tot dag 5, daarvoor zijn er te weinig geselecteerd en teveel ingevroren. Maat gelukkig is er niks kwijt of stuk. Ik krijg nu alleen morgen al een tp van 1 met assisted hatching. Had graag voor de blasto gegaan maar dat is dus spaak gelopen. Mocht deze niet willen plakken kunnen ze van de overige blasto's maken in een andere cyclus. Tp van 2 is voor mij overigens uitgesloten hoor, na 2 sectio's is dat niet meer verstandig. Nu morgen dus naar DD!
Klaasje: och jee wat onnozel zeg! Baal je er erg van? Het zou wat zijn zeg als ze echt iets stuk hadden gemaakt... Maar goed, morgen wel een tp van een emmy, dat is mooi! Nou ik doelde in dit geval op jouw mooie eicelscore , die zou ik ook wel willen! En wie weet lukt dat ook nog wel, dat weet je maar nooit (positief denken!). Succes morgen, de duimen draaien weer!!