Sikki, hele dikke knuffel voor jou. Gisteren was het ook weer drama op de weg, waardoor we 20 minuten te laat kwamen terwijl we een uur speling hadden. Zucht... respect voor jullie. Jullie reis is nog heel veel langer.
Ik kan het me zo voorstellen Sikki. Echt diep, diep moe word je ervan... Zoveel energie, tijd en gedachtes gaan erheen, het slurpt en zuigt. Dikke dikke knuffel!
De uitleg hierboven over de gang van zaken in DD klopt. De wetgeving is strenger geworden. Men doet minder emmy's in de scope, hierdoor minder blasto's, dus minder dag 5 cryo's. Wij hadden maar 2 bevruchtingen en die zijn wel beide de scope ingegaan. Wonder boven wonder beide gered tot dag 5. En dus 1 teruggeplaatst en 1 ingevroren.
By the way; die nieuwe procedure is dus wel veel duurder voor de cliënt he! Want het invriesprocede voor bevruchte eicellen is anders dan voor dag 5 embryo's. Dus je betaalt lekker dubbel. Vervelend als je zelf moet betalen. Voor ons was het deze keer iig niet aan de orde
Sikki ik snap dat je er moe van wordt... Het is dan ook niet leuk om telkens zo'n lange reis te moeten maken en over alles te gaan nadenken... Mijn had het er op een bepaald moment ook helemaal mee gehad en toen hebben we een pauze van 2 maanden ingelast
Pien, wat balen , dikke knuffel! Sikki, wat een rot dag zeg! Saskia, wat heerlijk een kloppend hartje! Vandaag mijn laatste werkdag gehad, nu 2 wkn vrij en dan fris en fruitig aan mijn nieuwe job beginnen.
Sikki: jee minee, zo lang onderweg voor een follikelmeting, wat vreselijk zeg. woon jij ook ergens in het noorden? Ik hoop zo voor je dat al jullie moeite beloond wordt met het zo gewenste brusje! (tenminste ik meende dat jullie hierna zouden stoppen...). Maar als ik het goed begrijp had je nu een 3 laags bms? Dat lijkt me dan toch positief . Hopelijk is je ei snel gevonden en worden je al te veel ritjes naar Gent bespaard... Nog even volhouden meid! Mieksel en Stiertje: bedankt voor de uitleg. Ik vraag me af wat in mijn geval wijsheid zou zijn met 4 eicellen: invriezen op dag 1 of 5. De kans dat er iets overblijft op dag 5 lijkt me erg klein. Ik zou vanmiddag even bellen naar het ziekenhuis, maar door drukte op het werk is dat er niet van gekomen. Wilde even overleggen om te stoppen met de utro. Heb vanmiddag mijn utro niet meer ingebracht. Het heeft geen enkel effect meer met zoveel bloedverlies. Ik mag dan toch aannemen dat ik niet zwanger ben... Heb nog steeds geen testen in huis gehaald, want ik heb geen zin in een witte test. Het is me zo ook wel duidelijk.
Schorpioen, heerlijk! Lekker even genieten van de vrije tijd en straks weer fris starten met je nieuwe baan. Pien, ik snap dat een witte test je heel erg tegenstaat. Ik test altijd, ook bij bloedverlies. Dan is het voor mij pas echt klaar en kan ik het pas echt loslaten. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
@Pien15 : Even reageren, ik had ook die twijfels over de embryoscope. En het kost ook nog eens een hele hoop geld, veel meer dan de normale broedstoof. Maar ik ben er achteraf toch wel erg over te spreken. Het is echt een veel betere groeiomgeving voor de embryo's dan de normale stoof, die iedere keer open moet voor tussentijdse beoordeling van de embryo's. Als embryo's het hier niet tot dag vijf halen, doen ze dat in jouw buik ook niet. Ik had maar twee bevruchtingen maar ze zijn tot prachtige blastocysten uitgegroeid en allebei teruggezet, niks ingevroren. Het ene embryo is uiteindelijk gestopt met groeien in mijn buik, maar het heeft denk ik die andere wel een handje geholpen met innestelen. Zo zijn mijn niet al te beste kansen wel echt geoptimaliseerd. En met succes.
Dankjewel voor het delen van je ervaring @Lafayette ! En wat super dat het bij jou goed uitgepakt heeft. Ik heb vanavond nog wat gegoogeld en het feit dat embryo's het daar beter hebben dan in normale stoof, spreekt me wel aan. Lijkt me wel heel spannend met maar een paar kanshebbers. Ik las dat 40% van de bevruchtte eicellen dag 5 haalt. Als je er dan bv maar 2 hebt is dat best een gok... Ik heb nog 2 vergoedde pogingen te goed en denk na over de overstap naar Nij Barrahus icm Düsseldorf. Ik heb geen idee hoe het dan met de kosten zit van een evt embryoscoop. Wat heeft het voor jou gekost en was je nog verzekerd voor die poging?
@Pien: ik heb bij PNO de embryoscoop altijd vergoed gekregen hoor. Afgelopen keer hadden wij dus ook maar 2 bevruchtingen (uit 3 eicellen). Deze hebben het allebei gered tot dag 5.
@Pien15 : Het is verschrikkelijk spannend ja, om te wachten of je bevruchtingen het halen... Maar zoals de artsen van Gent en Düsseldorf ook zeiden in dat televisie programma Zorg.nu, als je dag 2 en 3 embryo's terugzet creëer je heel veel teleurstellingen want juist rond dat moment stoppen veel embryo's met delen. En de patiënt maar weer lekker hoopvol wachten. Ik had volgens mij vier eicellen, twee bevruchtingen en die zijn allebei tot dag vijf gekomen. Ik ben enkele maanden vantevoren begonnen met DHEA en ubiquinol om de eicelkwaliteit (hopelijk) nog iets te verbeteren. Ik was bij UMC verzekerd en die vergoeden ICSI in het buitenland tot, zeg, 2300 euro. Maar de ICSI zelf was al 2500 ofzo. En de embryoscoop dus nog een 300 ofzo, weet het niet meer precies. UMC heeft die 2300 vergoed zoals beloofd en ook nog wel wat losse facturen van onderzoeken volgens mij. Als jij dit nu bij Nij Barrahus doet, kan het natuurlijk heel anders liggen want dan is het geen behandeling in het buitenland voor de verzekering, lijkt mij?
Dag lieve meiden, Het is alweer laat en gisteren begon ik aan een lange update. Was te moe, ga nu dus maar weer verder . Het klopt, ik ben de afgelopen weken wat stiller. Sinds het wiegje op zolder zetten en de plank in de kast waar alle echte babyspulletjes op staan, heb ik veel in mijn hoofd gezeten. Eigenlijk kwamen er toen pas veel tranen, want ik realiseerde me dat ik eigenlijk de afgelopen jaren nooit heb kunnen huilen als het weer niet gelukt was of zelfs na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap in 2015 heb ik niet echt kunnen huilen. En nu, nu we voor de 4e poging gaan, sta ik er eigenlijk weer nuchter tegenover en ben ook wat 'wantrouwend'. Want waarom zou het nu wel lukken? Alsof ik de afgelopen weken ook al heb gehuild voor mijn angst dat er echt geen tweede kindje meer komt. De kansen zijn gewoon heel, heel klein. Ben al 40, nog maar 1 eileider, geen oorzaak te achterhalen. Zonder utrogestan heeft een eigen poging ook geen zin en die utrogestan... waar haal ik die vandaan? Kan een huisarts dat eigenlijk ook voorschrijven? Dus we hebben hopelijk nog twee kansen... Zo hadden we woensdag het tweede, zeer prettige, gesprek in Leiderdorp bij MCK door de vriendelijke dr P.i.eters. Maar, voor ik daar meer over schrijf, eerst even naar jullie. Want wat is er toch best veel geschreven... Allereerst knuffel ik Pien. Wat een verdrietig bericht en wat had ik het graag anders gezien...herken je verhaal zo... een ook geen cryo... wat ontzettend balen. En hup, Daar is alweer 1 poging er doorheen. Hoeveel pogingen vergoedt jouw verzekering? En hoeveel had je nu gespoten? En dan ook nog eens je groot moeten houden tijdens zo een familieweekend. Was daar niet een zwangere bij? Zorg deze dagen maar even heel goed voor jezelf en verwen jezelf maar even op een manier die voor jou echt een verwennerij is. En dat je je oriënteert op alternatieven, dat snappen we allemaal! Lees al veel positieve, meedenkende berichten. Sterkte en wijsheid gewenst ❤️! En dan ook blij nieuws, een kloppend hartje Sas! Wow! Dat is wel een heel bijzonder gevoel. Geniet maar van jullie nieuwe wonder op komst. Sikki, dat zijn nog eens kilometers....hoop zo dat jullie straks beloond worden met een knaltest en dat de kilometers daarop beloond worden met een prachtig kloppend hartje. Daar gaan we gewoon voor!maar ondertussen begrijp ik je vermoeidheid. Heb wel erg veel bewondering voor je kracht dit alles zo vol te houden Mieksel en Yaraah, hopelijk met jullie ook alles goed? Groeiende buiken en mooie echo's? En de rest zeg ik bij deze ook even gedag, zwaai en een glimlach! Terug naar mijn tweede bezoek aan MCK. Het was er volle bak op deze benauwde, woensdagmiddag. Veel vrouwenstellen en verder ook een mengelmoes aan nationaliteiten / verschillende stellen. De reeds genoemde vriendelijke dr. P riep mij keurig op tijd naar binnen en we namen mijn verhaal/verleden nog eens door voor ze me het schema en de werkwijze ging toelichten. Ze vond het heel apart dat het LUMC had gezegd geen 4e poging meer te willen doen, temeer om dat er de vorige keer wel een positieve bloedwaarde was. Al was het HCG slechts 6, dat betekent dat er wel een innesteling heeft plaatsgevonden. En we hebben ook iedere keer wel een terugplaatsing gehad van een mooi embryo. En een embryo is een kans, redeneert zij. Dus zij wilde het nog wel een keer proberen, waarbij ze mijn drijfveer heel goed begreep. Dat ik er pas in kon berusten als ik het idee had dat ik alles geprobeerd heb. Vervolgens informeerde ze waarom er nooit ICSI is overwogen. Ten eerste omdat het aantal bevruchtingen in verhouding laag is (de helft of nog minder) en daarbij hebben we 1x gehad dat er meerdere zaadcellen in de eicel waren gekomen. Een rede temeer, gaf ze aan. Ze gaf ook aan dat bij ICSI de kwaliteit van de eicel beter beoordeeld kan worden. Toen ze dit alles zo aangaf, vond ik het meer dan logisch klinken, dus dat gaan we ook doen. De 4e poging wordt ICSI in de hoop dat er meer bevruchtingen zullen zijn. Mijn schema wordt: D1 Ongesteld, bellen. Afspraak uitgangsecho en recept ophalen. D2 start meriofert 225. D8 echo en beoordelen of ik al met cetrotide start, dit omdat mijn follikels meestalin verhouding traag op gang komen. D9,10,11 etc meriofert en cetrotide totdat er voldoende rijp is, Ovitrelle en dan 35u later de punctie. Heb er zelf een goed gevoel bij. Daarna nog bloed geprikt en een relaxte instructie meriofert. De verpleegkundige herinnerde zich mijn Thailand-verhaal uit 2011 zelfs nog! Dus nu gaan we na onze vakantie van start. Zal na 16 juni zijn, dus we hebben nog een ronde kans op een doehetselfie. En aangezien we op vakantie gaan en alles even los gaan laten, lukt dat uiteraard. .... Nu gauw slapen! X Ps mocht je nog utro over hebben....
Juulz, dikke knuffel! En laat die tranen ook gewoon gaan hoor! Onze 2 kids hebben wij ook dankzij mck. Bij ons werd bij de eerste poging gelijk icsi gedaan omdat op de dag van de punctie de hoeveelheid zaad te weinig voor ivf was. Bij de tweede poging werd het gelijk icsi. Hoop zo dat icsi bij jullie gaat lukken! Geniet van jullie vakantie!
Lieve Juul, ik heb zoals eerder al gezegd nog utrogestan liggen. Via pb heb ik doorgegeven dat ik ze je op wil sturen of mocht je in de buurt zijn je deze ook mag ophalen.
Lieve Juulz, dat klinkt als een optimistische gesprek. Wat fijn! Het vertrouwen van een arts is ook belangrijk voor je eigen vertrouwen. En idd komende ronde vakantie en een selfie. Want zo gaat dat. Knuffel! Hier gisteren weer op en neer naar Gent geweest. In m'n eentje. Om 7 uur 's ochtends vertrokken en dit keer was ik 'al' om 17 uur weer thuis. Vette migraine van alle inspanning. Maar het bms was nog niet gegroeid, de follikel iets, dus onderweg kreeg ik een telefoontje dat ik mij zaterdagochtend om 9 uur wéér mag melden. Ik kan zeggen dat ik al die controles voor een cryo tp vele malen zwaarder vind. Al die teleurstellingen in m'n eigen lijf, 6x in 2 weken op en neer naar Gent met een reistijd van minimaal 7-8 uur. Ik ben kapot. En toch probeer ik voor nu maar even m'n blik op oneindig te zetten en door te gaan. Deze cyclus afwachten wat m'n lijf wel of niet gaat doen en anders echt met Progynova aan de slag.
Juul: fijn weer even wat van je te horen meid. En laat die tranen maar komen, kennelijk waren ze al te lang opgekropt. Het is een heftige tijd voor je. Ik hoop zo voor je dat deze periode positief afgesloten kan worden!! In elk geval fijn dat de arts er vertrouwen in heeft en je schema klinkt me 'lekker' in de oren, zo eentje wil ik de volgende keer ook . Geniet van je vakantie! Had je goed onthouden, zwangere schoonzus (van 42, in een 'wip' zwanger van de tweede) was ook mee. Ik heb me vooral de laatste dag behoorlijk aan haar geërgerd. Het is zo'n vreselijke zeurkous. Nu ze zwanger is, is het nog 3 x zo erg. Ze heeft geen idee wat voor wonder het is dat ze (zeker op haar leeftijd) zo snel zwanger is geworden en dat de NIPT test ook nog eens een goed was. Gelukkig zien we ze niet zo vaak, maar volgende week zijn we wel van plan op mijn zoontjes verjaardag te komen. Ik bedacht me gisteravond ineens dat ik dat helemaal niet leuk vindt. Beetje de aandacht lopen trekken op de verjaardag van ONS zoontje.... Maar mijn man vond niet dat we ze konden vertellen dat ze wel thuis mochten blijven . Sikki: jee meid, wat een tegenvaller dat je zaterdag weer die kant op moet . Zou wel heel erg balen zijn als het deze ronde weer niet goed gaat met je eigen cyclus. Duim voor je dat het zaterdag eindelijk goed lijkt te zijn!! Schorpioen: jij ook lekker genieten van je vakantie en daarna lekker beginnen met je nieuwe baan!
Zo, lieve meisjes, hier ben ik ook weer eens. Allereerst een dikke knuf voor @juulzon en @Sikki. Wat een lange adem vergt dit traject van jullie. Ik hoop toch zo dat die beloond mag worden! Ik leef en duim weer met jullie mee! @ego: zojuist is mijn menstruatie begonnen. Dus vanavond de eerste progynova slikken. En dan maandag voor de uitgangsecho. Die zou eigenlijk vandaag of morgen moeten, maar dan moet ik er 1 uur heen, 1 uur terug voor rijden. Terwijl ik maandag gewoon vanuit het werk even heen en weer kan wippen. Bovendien denk ik dat niemand daar nu nog de telefoon opneemt. Dussss. Ik vind het wel prima zo.
@Stiertje73 : mooi, dan kun je weer van start! Een uitgangsecho in kunstmatige cyclus is niet zo spannend lijkt me, wel? Waarom is het überhaupt nodig, er hoeven toch geen follikels geteld te worden? Ik heb nog nooit een uitgangsecho gehad...