Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Menstruatie is gister begonnen @juulzon . Zit nu in de wachtkamer voor een uitgangsecho. Zal vanavond een wat langer berichtje plaatsen.

2. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw

echt? balen zeg! Hoe voelde je je voordat je ongesteld bent geworden?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Och Juultje toch, klinkt bepaald niet gezellig tussen jou en je man. En toch he, misschien dat hij er toch zo verkeerd nog niet in staat als je denkt... Kun je het niet eens over een andere boeg gooien en proberen wat begrip richting hem op te brengen? Even los van het feit dat ik je gevoelens en reacties helemaal begrijp hoor!
    Vrijwel alle mannen staan er anders in dan vrouwen. Ik geloof ook niet dat mijn man het werkelijk vreselijk zou vinden als er geen brusje komt. Maar hij steunt me wel en dat vind ik het belangrijkste. En hoe dat zich uit? Niet heel bijzonder ofzo: hij gaat mee als ik vraag of hij mee wil, past op ons zoontje als dat nodig is als ik naar het ziekenhuis moet. Hij vraagt enkel eens hoe het gaat. Meer niet. Hij hoeft niet te voelen wat ik voel, hoeft er niet zoveel mee bezig te zijn als ik dat doe. En ja, ik snau hem ook vaak af, meer dan me lief is. Maar daar weet hij gelukkig tot nu toe goed mee om te gaan. Zolang ik maar af en toe naar hem toe ook een beetje lief ben. Interesse toon in zijn hobby (die mij eigenlijk totaal niet boeit en die veel te veel tijd kost...). Dan hebben we het best goed samen.
    Misschien vind je het flauw dat ik het voor hem opneem, maar het is meer dat ik je een fijne relatie gun, omdat je dat juist nu zo hard nodig hebt! Iemand moet het voortouw nemen om er wat aan te willen veranderen en als het niet van zijn kant komt...
    Ik herken dat van de opvang: heb ook het idee dat mijn zoontje inmidddels de enige 'enig kind' is daar. Er zijn heel wat kinderwagens en maxi cosis bij gekomen de laatste tijd. Gelukkig dat hij er maar 1 x in de week heen gaat en ik dat niet teveel hoef te zien. En het moet heel moeilijk zijn om je dochtertje steeds te horen over een baby in de buik en dan ook nog zo'n schattige tekening maakt.... en dat met nog 1 laatste poging voor de boeg... pffff!
    Enfin dat over dat.
    Fijn dat de gyn nog positief was! En mooi dat ze ook in je verhaal over nog wat langer stimuleren kon meegaan. Beetje positiviteit en verandering is altijd goed. Kun je niet nog eerder beginnen dan oktober vraag ik me af? Of wil je dat liever zelf nog niet?
    Ik geef je bij deze ff een dikke digitale knuffel!

Gisterochtend ben ik ongesteld geworden. Vanochtend gebeld voor een afspraak voor de uitgangsecho. ik kon dinsdag (dag 3) om 11 uur pas terecht of vanmiddag al. Ik ging uit van cyclusdag 3, maar vond 11 uur wel laat, en voor dat ik dan de eerste spuit zou kunnen zetten, zou het zeker 12 uur zijn. Leek me helemaal niet handig voor de rest van de week. En pas 's avonds op dag 3 beginnen, leek me gewoon ook wat aan de late kant. Dus koos ik voor vanmiddag en ik heb zonet mijn eerste Gonal-F en Menopur cocktail naar binnen gejast.
    Arts heeft een echo gemaakt en leek goed. In elk geval goed genoeg om te starten. Was wat een aparte dame, maar ja, ze zal het wel weten. Ze zag nog een oud of een nieuw eiblaasje van al 13 mm. kan ook een cyste zijn. Maar kennelijk was het geen probleem. Zaterdag of zondag mag ik weer en dan wordt bepaalt of ik met de cetrotide kan beginnen. We zijn weer begonnen! Ben heel benieuwd... voor nu vooral naar eventuele bijwerkingen van de Gonal-f want die kende ik nog niet.

@Pitaa91 : ik was niet in behandeling he, dus ik had klachten voor de menstruatie zoals ik die eigenlijk normaal ook heb... Ik was wel teleurgesteld, maar ja, ik ben in 7-8 jaar tijd nog nooit natuurlijk zwanger geraakt, dus waarom dit keer wel? Hoe ist met jou? Hoeveel dagen na punctie zit je nu? Is de pijn weer wat gezakt?

4. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw

Dat is 10 dagen na de punctie. Ik geloof na de tp minder gezakt. Ik voel me verder wel prima, nog wel heel lichtte stekende pijn maar het voelt meer als het zeuren zeg maar. Vandaag vindt manlief mijn borsten wel groot haha.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi hoi dames! Tis weer rustig hier he. Heb ook nog niet zoveel te melden hoor. Zondagochtend mag ik voor de eerste echo (na de uitgangsecho), ben dus wel erg benieuwd wat er is gaan groeien en of het hopelijk ietsiepietsie meer is als vorige keer met mijn nieuwe spuitmix. Voel nog niet zoveel na 4 dagen spuiten... Wel steeds een beetje een dof gevoel in mijn hoofd.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Pitaa91: al getest??
    @Pien: spannend, zo'n eerste echo!
    @Juul: denk aan je!

@ego: vanochtend 'even' naar DD geweest (lees: 6,5 uur in de auto) voor bloedonderzoek. Hopelijk maandag de uitslagen en dan wordt het een go of no go voor de laatste ronde. Ook spannend dus.

7. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ik heb geen testen in huis. Ik zou volgens de regel best veilig kunnen testen op 23ste dan is pregnyl volledig uit mijn lichaam. Ook hier nog geen bloed te bekennen. Ik zou vandaag 14 dpo worden. Als ik vandaag geen ongi wordt dan wordt ik morgen officieel 1 dag overtijd.

8. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    maar ik ga morgen sowieso 1tje doen en op 23ste nogmaals doen als de laatste keer haha.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wanneer heb je pregnyl gespoten? Of moest je na de tp nog pregnyl spuiten?

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Spannend weer @Stiertje73 ! Goh moet je dan echt helemaal naar DD op en neer om bloed te laten prikken, wat een toestand... welke waardes prikken ze dan op, fsh?
    Ben heel benieuwd!

@Pitaa91 : oeh dat worden ook spannende dagen! En utro kan je menstruatie tegenhouden, maar hoeft niet... verstandig om in elk geval het resultaat van de 23e af te wachten. Maar ben ook we benieuwd naar je test van morgen :)

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jaa, ik ga morgen zeker even gluren hier, @Pitaa91 :)
    @Pien: ja, ik vind het zelf ook fijner om het in DD te laten onderzoeken. Dan hebben we daar tenminste geen discussie over. Ze meten idd FSH, en op mijn verzoek ook weer D3. En ik meen ook LH, en nog wat dingetjes die ik vergeten ben.

12. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ik gebruik geen utro haha alleen pregnyl na de punctie wel.. Voor het zover ik weet; pregnyl houdt menstruatie niet tegen toch?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Pitaa91 nou ik denk dat pregnyl ook wel je menstruatie kan tegenhouden, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Blijft nog ff spannend, zal voor je duimen! Wanneer heb je voor het laatst pregnyl gezet en hoeveel?

@Stiertje73 ja daar heb je wel gelijk in, weten ze zeker wat en hoe het bepaald is. Heb je enig idee hoe groot de kans is dat jullie nog een poging gaan wagen?

Pitaa91 vindt dit leuk.
  14. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    13 aug was het 5000eh die ik erbij heb gespoten.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb geen ervaring met pregnyl na de tp, dus zou het niet weten.
    Ik weet echt niet wat er uit die waarden gaat komen. Maar als de succeskans minder dan 10% is, lijkt het me niet zo zinvol meer.

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden...mag ik misschien met jullie meekletsen? Wij gaan starten voor een brusje voor onze 3 dochters...zo blij mee met een 4e kindje. Mijn man heeft heel lang getwijfeld en heb ik hem met rust gelaten maar gelukkig kwam hij er laatst zelf mee. 26 september hebben wij weer een 1e afspraak voor ICSI behandeling...we hebben nog 6 embryo's op poolexpeditie dus ik hoop dat daar een goeie tussen zit.

Liefs Romy

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Update: Net terug van de echo. Waren 5 follikels, 4 links en 1 rechts. Ze waren al best groot. Zag rechts nog wel 3 kleinere, maar de kans is klein dat ze nog mee gaan doen. Wel beetje een tegenvaller. Had toch met hogere dosis iets meer gehoopt. Daarnaast zijn ze hard gegroeid en heb ik nu 225 gonal f icm met 75 menopur gespoten. Ben nu ook wel beetje bang dat het te snel gegaan is en dat dat ten koste van de kwaliteit gaat... Moest vanochtend gelijk daar de cetrotide spuiten om de eisprong te remmen. Zit ik nu ook wel beetje over in, straks werkt dat niet goed en krijg ik toch een eisprong voor de punctie, heb dat spul nooit eerder gehad. Al met al ben ik er niet heel gerust op allemaal. Maar moet het maar proberen los te laten, kan er niks meer aan doen... zo als het nu lijkt donderdag al de punctie.

Welkom Romy!

18. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Toch hoop ik van harte dat het allemaal goed zou moeten gaan! Je verdient het natuurlijk!

Welkom Romy!

En vandaag 16 dpo. Elke keer als ik in de wc zit, kijk ik er altijd naar mijn onderbroeken. Ik verloor alleen maar een beetje slijm maar niet zo wit iig. Ik ben zo bang elke keer want ik wil absoluut NIET ongesteld worden!

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Heb je nog getest vandaag @Pitaa91 ?

20. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ik heb het getest gister maar het liep wel af. Ik had gister 95 hcg van pregnyl.

Deel Deze Pagina