Nou omdat je het over '95' hebt, dat kun je toch niet weten met een thuistest... sommige ziekenhuizen laten je bloed prikken op heg, vandaar dat ik dacht dat je dat misschien had gedaan. Ik kreeg ook nooit bloedtesten, dus dat is op zich niet raar... Meiden, ik zit toch wat te dubben hoor. Stel nou dat ik te laat begonnen ben met die cetrotide, zou dat kunnen? Heb het vanochtend in de kliniek gespoten, maar volgens mij was er zelfs al een follikel van 18 mm bij. Is dat cetrotide spul een beetje betrouwbaar in die zin dat het direct werkt? Heb alleen ervaring met decapeptyl en dat moest je echt vanaf begin al spuiten. De arts van vanochtend bleek er ook niet heel veel ervaring mee te hebben en zei zoiets als: van decapeptyl en neusspray weet ik het 1005 zeker, maar met cetrotide heb ik nog niet zoveel ervaring. Maar het principe is dat het de eisprong remt, dus het zou moeten werken... Ik moest alleen wel vanochtend direct maar beginnen en niet wachten tot vanavond, terwijl ik de rest dus 's avonds spuit. Daar voel ik me nu niet echt zeker bij. Aan de andere kant: er is nu niets meer aan te veranderen, dus moet maar hopen dat het allemaal goed komt. Dan nog iets, even jullie advies gevraagd: Ik heb nu dus 6 dagen 225 goal-f en 75 Menopur gespoten. Nu zeggen ze dat Menopur meer voor kwaliteit zorgt en goal-f voor kwantiteit. Zoals het nu lijkt heb ik dus 5 follikels. Omdat het zo snel is gegaan (het lijkt er op dat ik dag 12 al de punctie heb) vraag ik me af of de kwaliteit straks wel goed is. Nu heb ik in de kast nog 3 ampullen menopur (75 eh) van de vorige keer liggen. Zal ik nu eigenhandig de dosis aanpassen in 150 goal-f en 150 menopur? Met het idee dat ik zo de kwaliteit misschien nog een kleine boost kan geven? Ik verwacht dat ik nog maar 2 avonden hoef te stimuleren...
Pien, ik ben al een heel tijdje niet meer actief op dit clubje maar lees nu dat je middenin een poging zit. Bij een kort protocol is punctie op cd 12 hartstikke normaal. Had ik ook alle drie mijn puncties. Qua aantal eicellen is het verschil vaak niet enorm, een aantal van bijvoorbeeld 10 had ook onwerkelijk geweest maar er zitten nu kleintjes en het beeld is 2D dus het zal mij niet verbazen als er een stuk of 7 eicellen gevonden worden. Qua hormonen zou ik niet meer aanpassen, straks krijg je nog een rare groeispurt ofzo, ik zou hierbij blijven. Ik heb overigens altijd cetrotide gebruikt, houdt prima de eitjes tegen en vanaf 18 mm klinkt mij ook zeker niet raar in de oren. Het is gewoon stressvol om weer te behandelen en ervaren MM'er te zijn. Je zoekt toch controle die er niet is en je weer tegelijkertijd hoe shit het is als dit het niet zou mogen worden. Probeer te gaan omdenken, dit heeft ook gewoon goede kansen om het wél te gaan worden. Good luck!!
Ja omdat ik voor de laatste keer pregnyl 5000 ie had gespoten de afgelopen 13 augustus. Volgens Rogijuli die had voor mij berekend haha
Lief dat je even reageert @Champetter ! Fijn om te horen dat het niet abnormaal snel is gegaan, vorige keer had ik in lange protocol de punctie pas op dag 15 of 16. Misschien gaat het in dit protocol ook wel sneller omdat er niet direct met decapeptyl wordt gestart. Klinkt niet onaannemelijk in elk geval . Ik had op iets meer gehoopt, omdat mijn vorige dosis 225 was (toen had ik 5 follikels, 4 eicellen) en heb nu 300 eh gespoten. Was zeker ook niet van plan om meer dan 300 eh te spuiten, dacht alleen na over een andere mix gonal-f/menopur. Maar goed, ik zal idd ook de knop 'om' moeten zetten en positief proberen te gaan denken. Gefeliciteerd trouwens met je verder wonder op komst! Ik vind jouw verhaal toch wel zo bijzonder. Uitbehandeld en met moeite via IVF in DD zwanger geworden en dan zomaar nog 3 spontane wonders er achteraan! Zat er nog een tweeling bij toevallig of ben je echt nog 3 keer spontaan zanger geworden? En was je voor DD ooit al eens natuurlijk zwanger geraakt of niet? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Je verhaal is op zichzelf wel hoopgevend in elk geval .
@Pitaa91 Gewoon nog een paar dagen blijven testen hoor! Test is dus nog wel positief? @Pien15 Wat Champetter zegt, MM is gewoon stressvol! Helemaal als er nu (veel) dingen anders gaan dan eerder. Ik heb mijn eerste 2 pogingen in DD cetrotide gehad en dat spul werkt gewoon goed hoor! Ik had punctie op dag 13 of 14. Meid, vertrouw erop en veel succes! Ik had de 2e poging maar 3 emmy's en de derde daarvan ligt nu lekker in haar bedje te slapen.
@Pien15 , als je destijds 4 uit 5 eicellen had en er zitten nu nog extra kleintjes bij zie ik het zeker zonnig in. Kleintjes aan het eind kunnen alsnog een rijpe eicel bevatten. Nogmaals, ik zie er zomaar meer uitkomen. Dankje, ik heb zeker een rare route gelopen en had nooit op deze uitkomst durven dromen. Ik ben nu 34, begon op mijn 27e en weet sinds mijn 28e dat mijn amh laag is, toen 0,8. Op mijn 31e werd ik zwanger uit ivf 1, van cryo's. Een tweeling. Op mijn 32e probeerde ik weer ivf, vers mislukte maand erop spontaan zwanger. De eerste keer in 5,5 jaar. Afgelopen maart deed ik weer IVF, alle cryo's van de vorige serie deden niks. Vers mislukte weer, maand erop wederom spontaan zwanger. Tegen alle statistieken in. Als ons vierde kindje gezond en wel ter wereld is gaat het MM boek helemaal dicht, kijk enorm naar dat moment uit. Heb straks in 3 jaar tijd 4 kindjes. Voor de buitenwereld lijkt het vast alsof we uber vruchtbare konijnen zijn. Maar het is niet wat het lijkt dus....
Dank je wel, lieve Pien! Ja, ik hoop dat we morgen de uitslagen weten. En ik hoop dat ze er ook wat duiding bij willen geven. Want ik ben geen expert natuurlijk. Champetter, ff een glimlach om 'uber vruchtbare konijnen'. Tsja, niets is wat het lijkt... Hebben jullie nog cryo's in DD liggen trouwens?
Hihi ja daar moest ik ook wel om lachen @Champetter . Heel bijzonder hoe je tussen de behandelingen door spontaan weer zwanger werd, tot 2 x toe. Je zult het lekker druk hebben thuis en dan straks nog eentje erbij, wel super natuurlijk! @Stiertje73 ja ben ook erg benieuwd naar hoe ze tegen bepaalde waardes aan kijken en wat hun advies erbij is. Als het in elk geval maar positief uitpakt voor jullie natuurlijk!
Druk is het zeker, ik heb vooral geleerd me er niet druk over te maken toen ik 3 kinderen in 1,5 jaar tijd kreeg. Ik ben nu vaak fysiek moe, tijdens de MM vooral geestelijk. Het zijn enerverende tijden waar ik elke dag dankbaar voor ben. Er liggen inderdaad nog cryo's in DD. Dat is geen fijne gedachte... Het is allemaal anders gelopen als we ons ooit hadden kunnen voorstellen.
Stiertje hopelijk vandaag de uitslag dan Pien iedere poging is echt anders en je kan wel meer follikels hebben op dag van punctie dan ze nu kunnen zien. Ik dacht dat cetrotide wel vrij snel werkt dus ik zou voor de rest niet meer zelf gaan experimenteren met de hormonencocktail en blijven spuiten wat voorgeschreven was. Ik duim voor een goede oogst. Pitaa bij de ene is Pregnyl sneller uit het lichaam dan de andere. Als jouw testjes nu mooi gaan oplopen, dan ben je gewoon zwanger. Ik had bij deze poging ook Pregnyl bij moeten spuiten na tp en heb ook paar dagen getest en op de dag van bloedafname had ik echt een knaltest in handen en toen werd hier op zwangerschapspagina ook nog gezegd dat ik rekening moest houden dat het nog van pregnyl kon komen, maar niets was minder waar. Ik duim dat het bij jou ook gewoon positief is en dat je over 9 maanden een lief klein wondertje in je armen kan houden.
Nou, hier zijn de waarden. Estradiol 60 LH 2,9 FSH 6,3 D3 15 De bovenste 3 waarden zijn volgens hun eigen referentie wel oké voor het begin vd cyclus. Wat vinden jullie? Ik schrik vooral van die lage D3. Dat was in januari ook zo. Toen kreeg ik een stootkuur en was het na 3 weken wel weer acceptabel. Maar nu is het dus weer dramatisch laag. Daar maak ik me wel zorgen over. Hoe kan dit nou? Woensdag word ik gebeld door dr. S.
@Stiertje73 : van D3 heb ik helaas geen verstand, maar wel erg balen als dat zo snel weer zo laag is! Neem aan dat je ook wel extra vit D slikt? Op welke dag van de cyclus heb je geprikt? Rond dag 3? Want dan is je FSH wel heel mooi laag, zeker voor jouw leeftijd! Overige waarden weet ik zo niet wat wanneer 'normaal' is. Hopelijk kan dr S je woensdag wat helderheid geven!
Fsh is keurig @Stiertje73 . Maar die D3, hoe komt dat nou? Neem je een onderhoudsdosis? Voor een goede D3 opname is eigenlijk een verbinding nodig. Uit mijn hoofd is dat d3- omefa3-vit b12. Even nakijken of ik niet klets hoor...
Bloedprikken was vrijdagochtend rond 9.45. Ik was ongesteld geworden woensdagavond 20.30. Dus formeel dag 3, maar eigenlijk nog maar net 36 uur na het eerste bloed. D3 is op 21 januari geprikt in DD. Was toen 11,9. Nog lager dan nu dus. Ik heb toen van die ampulletjes vloeibare vitamine D gehad, 2 per week, a 25.000 IE per stuk. Na 3 weken was het 61. Ik reageer daar dus wel goed op. Toen hebben we in april de ICSI gehad. Ter voorbereiding op de cryo tp in juni heb ik nog een paar (ik meen 2) van die ampulletjes gehad en verder niet meer. Ik had eerder van die pilletjes van De Tuinen, daar nam ik altijd 2 van per dag, maar die heb ik nu niet genomen, omdat ik ondanks die pilletjes toch zo'n laag D3-gehalte had. Dus geen onderhoudsdosis gehad. Beetje dom natuurlijk. Omega 3 neem ik iedere dag in flinke hoeveelheid (2 van die enórme gelcapsules van De Tuinen, krijg ze bijna niet weg zonder kokhalzen) Toch baart het mij wel zorgen dat het nu alweer zó laag is. Dus daar wil ik nog wel even met mijn huisarts over spreken. Maar ik wil eerst Scholtes spreken. Die belt mij dus woensdagochtend tussen 8 en 12 uur. Ik had van mijn huisarts alweer nieuwe ampulletjes gehad, daar heb ik nu net de eerste weer van genomen. Mijn eigen idee is eigenlijk om nu gewoon weer 2 van die dingen per week te nemen en dan toch maar met ICSI te beginnen over een dikke 3 weken. Ik wil niet langer wachten. De maand oktober komt mij namelijk totaal niet gunstig uit: moet een paar dagen weg voor mijn werk, en in de herfstvakantie willen we een weekje weg. Dan zou het alweer november zijn. De tijd glipt door mijn vingers ...