Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig Jane :(

2. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Zeker heftig Jane!

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    En ik heb een brutale vraag: na gisteren te hebben gehuild tot t pijn deed. Hebben we besloten dat de eerste twee pogingen door veel gepruts geen reële kans hebben gekregen. De eerste poging dd was het raak, helaas niet goed, maar wel raak. We willen een vierde, zelf gefinancierde ronde doen. Alleen was ik in ronde 3 €2700 euro alleen al aan gonal kwijt. Ik wilde vragen of er nog moeiden zijn die hun koelkast binnen nu en een maand of twee gaan uitmesten en daar misschien nog wat gonalf, decapeptyl of pregnyl in kunnen aantreffen en daar zelf geen belang meer bij hebben. Hoe dichter je bij Groningen hoe liever. Utro is heb ik ook nog wel ruimte voor in MN medicijnkastje. Ik begin nu vast te sprokkelen, dan ligt er straks een mooi plankje koelkast kindje klaar

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Roosje, ik heb 2x300 G. Woon alleen in Breda.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje wat heftig zeg Jane.

Roosje, heb hier wel gonal, 90IE volgens mij, nog liggen. Woon alleen in de randstad. Opsturen is niet echt een optie denk ik...
    Dat wordt een rondje Nederland ;)

6. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik denk toch wel zwaar na over een rondje nl. Ik moet dat wel ff plannen. Ik heb nog even de tijd, moet eerst weer een normale cyclus hebben. Maar met een volle tank moet ik een heel eind kunnen komen en dan komt een behandeling wel een stuk dichter bij.

7. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Helaas heb ik niks meer Roosje. Maar weet zeker dat er hier genoeg meiden op zp zijn die je willen helpen!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Jeetje Jane... Bizar eigenlijk hè, dat die DES nog voor zoveel narigheid zorgt bij het nageslacht... En dan ook nog eens 2 BBZ's... Heftig hoor! Sterkte!

En Roosje, begrijp goed dat je je niet kan neerleggen bij drie pogingen. Succes met verzamelen van de medicatie.

Sikki, lees jij nog mee? Jij ging komende maand toch ook weer beginnen? Jij al je medicatie al bij elkaar gesprokkeld?

X

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vandaag was ik bij de opticien, moest mijn ogen laten meten. Had het met de opticien over vergoedingen van de zorgverzekeraars e.d. Hij attendeerde me op ONVZ.
    Iemand hier bekend mee?

Ik ging namelijk eens surfen en zag bij het topfit en superfit pakket over IVF dit staan:

In-vitrofertilisatie (ivf)
    ONVZ vergoedt de kosten van een vierde en volgende pogingen ivf per bij u te realiseren zwangerschap zolang u bij aanvang van de betreffende poging jonger bent dan 43 jaar. De behandeling vindt plaats in een ziekenhuis en ONVZ heeft vooraf toestemming verleend.

Nu ben ik wel heel erg benieuwd... Want wanneer verlenen ze dan geen toestemming? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, want er staat 4e en volgende pogingen....!

Anders zou het wel een hele interessante verzekering voor MMM-meisjes zijn....

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Juulzon, de details ken ik niet. ONVZ is de moedermaatschappij van PNO Zorg toevallig.

UMC geeft ook 5 pogingen, kan dus ook een aantrekkelijke optie zijn.

11. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    roosje, ik wil nog heel even een slag om de arm houden met mijn medicatie... wil ff afwachten tot ik een echo gehad heb zodat ik ook meer zekerheid heb daarna heb ik in elk geval nog een heleboel utrogestan en volgens mij nog 2 decapeptyl en 2 of 3 potjes menopur...

qua verzekeringen weet ik eerlijk gezegd niks van... heb me er (gelukkig) niet in hoeven verdiepen...

vandaag nog een testje gedaan :) voorlopig even de laatste...

Bijgevoegde bestanden:

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Fiona, mooie test hoor!

En klaasje, is UMC niet alleen voor personeel dat er werkzaam is?

Moet zelf ivm verandering van werkgever overstappen van verzekering en oriënteer me dus op een andere verzekering. Vandaar!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Roosje dikke knuffel!!

Fijne proficiat!

Ntp gefeliciteerd met jullie 2e dochter!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Juulzon: PNO is inderdaad onderdeel van ONVZ. Volgens mij hebben ze ook dezelfde voorwaarden. Bij de duurste aanvullende verzekering van PNO krijg je ook een 4e poging. Echter: er worden gezondheidsvragen gesteld als toelatingsvoorwaarde. Eentje ervan is of je in het verleden vruchtbaarheidsbehandelingen hebt ondergaan. Als je 'ja' antwoordt, word je niet geaccepteerd. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij ONVZ anders is. Is dus helaas niet interessant voor MMM meisjes ...
    UMC is niet alleen voor medisch personeel. Die krijgen geloof ik nog wel extra korting op de premie of zo. Maar de verzekering is voor iedereen toegankelijk. Denk dat een 4e poging via UMC bereikbaarder is dan via PNO/ONVZ, als je al in de MMM zit. Alleen vergoedt UMC geen 200% van het NL tarief, dus zul je als je naar het buitenland uitwijkt, waarschijnlijk moeten bijbetalen.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Roosje: ik heb mijn medicijnkast laatst al uitgemest en geschonken aan een andere zelf-betaler hier ...
    Fiona: mooie test hoor! Wanneer eerste echo?

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    moet morgen bellen naar het ziekenhuis, dan is pas mijn officiele testdatum..

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dank voor de aanvulling Stiertje :D.
    Hoe gaat het met je? Over 2 weken op de helft! Enige voorgevoelens bij het geslacht van deze kleine?

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Juulzon, ik ben dit jr ook overgestapt op umc. Die andere accepteert je niet. Bij umc moet je ook wat moeite doen; als je belt zeggen ze vaak nee. (had het zelf en hoorde het van 2 andere mmm meisjes)
    Als je je online aanmeldt, kan het toch.
    Wel duur 193,- geloof ik, maar goedkoper dan zelf betalen.
    Geloof dat ze Düsseldorf niet vergoeden omdat dit prive kliniek is. Gent wel, maar hoeveel weet ik niet.

Roosje, succes met verzamelen!

Jane, dat dat zo kan doorwerken zeg! Heftig.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    UMC vergoedt DD wel hoor, er zijn in het DD-topic enkele dames die erbij zitten. Ze doen wel moeilijk over facturen, die heel erg gespecificeerd moeten zijn, maar je krijgt wel toestemming voor een behandeling daar.
    @Klaasje: gaat goed! Tsja, ik weet het eigenlijk niet zo goed, wat het gaat worden. Soms denk ik weleens: misschien deze keer wel een jongetje. Deze zwangerschap lijkt heel erg op die van mijn dochter. Alleen is de huid in mijn gezicht wat vlekkeriger, onrustiger.

20. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Mooie test Fiona! :D

Deel Deze Pagina