Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI) Deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fiona1983, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wat verdrietig Mieksel. Dikke knuffel!

Juulz, bij jou zit het ook helemaal niet mee :(
    Knuffel!

Ik heb afgelopen vrijdag de hysteroscopie gehad in Gent.
    Zoals verwacht zag het er allemaal supergoed uit. Dus tja, daar ligt het dus niet aan.
    Kwam ook nog een oud collega van mij (uit Twente notabene) daar in de wachtkamer tegen. Had ze hetzelfde onderzoek gehad. Bizar toevallig toch!

Verder waren de uitslagen van het bloedprikken goed. Schildklier heel netjes, alleen het AMH super laag. Maar ook dat is eigenlijk geen verrassing.
    Deze week nog werken en dan op vakantie. Eerst volgende cyclus daarna weer starten!

2. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dank lieve meiden. Heb veel stolselverlies, dus ook fysiek is het heftig... Zkh zegt ook, het lukt steeds bijna, geen idee waarom het niet lukt.
    Zelf denk ik slechte eicelkwaliteit door vervroegde overgang.
    We hebben nog 2 cryo's, matige kwaliteit. Kijken wat die nog doen en daarna gaan we de derde poging toch maar in DD doen...

Juulzon, wat een pech. Hoe frustrerend kan het dan zijn he!? Gatsie!

Sikki, fijn dat alles goed was. Heel veel succes weer!

3. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Mieksel; bah, balen dat het steeds mis gaat!
    Sikki; fijn dat alles goed was.

Ik heb gister de scratching gehad en dit verliep prima, nu wachten op de menstruatie en dan op naar de volgende ronde(nog 2 cryo's).
    Vandaag voor het eerst acupunctuur gehad, ik hoor er goede verhalen over! Onder het motto baadt het niet, schaadt het niet. Iemand van jullie ervaring er mee?

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Schorpioen, dank je wel voor je altijd lieve reacties.
    Sikki, behalve het lage AMH, toch wel fijn dat alles er in principe goed uit ziet! Nu het geluk nog aan je zijde, ik duim mee! Wat een toeval dat je daar een bekende tegen komt! Hoe was zij in Gent beland.
    Mieksel, wat confronterend weer...hopelijk de laatste 2 Cryo's!

Mag morgen weer voor een echo. Reageer dus niet echt super op de Gonal F. De dominante follikel zat dus weer aan de verkeerde kant, benieuwd of de rest nog is gaan meegroeien.

Nou Sikki, Mieksel en Schattig... Ik stel gewoon voor dat wij in elk geval met zijn viertjes ook nog zwanger 2016 uit mogen gaan.
    Vind dat het wel tijd is voor weer wat nieuwe geluksfactoren op dit topic. Ik stem voor....

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ook hoor! Het is jullie van harte gegund!!

6. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Juulzon; helemaal mee-eens, we gaan er voor👍🏻!

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Stiertje :)! Lief! Tuurlijk, jij leeft ook altijd mee! Eigenlijk leeft iedereen altijd met elkaar mee! Zo duimen we voor elkaar en voor nog meer nieuw geluk hier!

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En graag snel een beetje! :D

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden, het is jullie zo gegund! Hopelijk snel positief nieuws!

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    HI Dames,

Juulzon wat frustrerend dat het steeds aan de "foute" kant groeit. Hopen snel aan de goede kant!

Sikki fijn dat alles er goed uit zag, alleen het helaas bekende AMH verhaal :(! Ik duim voor je!

Mieksel fijn dat je vooruit kan kijken naar de cryo's en anders een anders al een nieuw strijdplan klaar ligt.

Schattig scratching gehad en nu zwanger worden!!

Dames ik duim mij suf voor jullie!!

11. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Jullie zijn lief! -x-

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nou, ik moest vanmorgen dus opnieuw komen om te zien of en wat er verder was gegroeid. Had overigens bekend dat ik niet was gestart met de door de gyn aangegeven 37,5 eh Gonal F, maar dat ik gelijk 50 eh was gaan spuiten en kreeg hier natuurlijk een 'standje' voor dat ik het voortaan met de gyn moest overleggen. Wat dat betreft ben ik een beetje een te doorgewinterde en eigenwijze patiënt vrees ik. Heb dit natuurlijk beaamd en gezegd dat ik het niet meer zou doen, maar kon het niet nalaten om ook nog even op te merken dat het kennelijk niets had uitgemaakt, omdat er dus slechts 1 trage follikel groeit aan de verkeerde kant die in mijn optiek ook zonder de Gonal F had gegroeid. Denk dat ik komende maand gewoon weer voor de clomid 100mg ga.... Mits de gyn natuurlijk akkoord gaat ;).

Want, er was dus geen verdere ontwikkeling te zien aan de goede kant. De ene follikel die groeit zit rechts (is mijn verkeerde kant) dus werd vanmiddag gebeld dat ze deze ronde staken en ik moet stoppen met de medicatie. Gaan voor de volgende ronde. En dat wordt dan de laatste voor de IVF. Zal me benieuwen of er dan iets aan de juiste kant groeit...

Duim duim duim! Voor ons allemaal!
    En superlief dat de 'reeds zwangeren en weer kersverse mama's' blijven meeleven. Thnx!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo dames :)

Mag ik hier ook af en toe komen meeschrijven? Wij hebben een zoontje middels IVF gekregen in mei 2015. De hele korte samenvatting van ons eerste traject: 3 jaar lang zelf geprobeerd, de nodige onderzoeken gehad, maar geen verklaring voor uitblijven zwangerschap. 2012 start IUI behandelingen, 6 x niks opgeleverd, toen in 2013 gestart met IVF, uiteindelijk na 3 behandelingen (en 4 terugplaatsingen), eindelijk zwanger geraakt (2 verse emmies). Zwanger worden was een ramp, maar de zwangerschap was top (op de nodige zenuwen na dan ;)) en ook de bevalling ging best netjes. Dus eigenlijk wil ik dat gewoon heel graag nog eens meemaken en natuurlijk hoop ik op een broertje of zusje voor ons zoontje.

De 22e hebben we een intake met het ziekenhuis en zullen we zien wanneer we met onze cryo kunnen starten. We hebben er eentje, en natuurlijk hoop ik heel erg dat we zoveel mazzel mogen hebben dat die gelijk raak is, maar verstandelijk weet ik wel beter, want onze ervaring met cryo's is niet zo heel goed... Dus ik ben bang dat er wel een vervolg aan vast zit met de nodige hormoonspuiten, puncties etc. En daar zie ik dan wel weer als een berg tegenop! Hoe is jullie ervaring in de mmm voor een tweede? Voelt het anders of wordt je er net zo verdrietig en teleurgesteld van als bij de eerste als een poging mislukt? Zal vast voor iedereen anders zijn, maar zelf ben ik wel bang voor de teleurstellingen weer. Bang dat ons perfecte leventje (want op zichzelf is dat het nu wel) aangetast wal worden.

Schattig: ik las dat jij van plan bent acupunctuur te doen. Toevallig heb ik daar wel ervaring mee. Nou is het natuurlijk net als met vele andere dingen niet te bewijzen of het heeft geholpen of niet, maar mijn ervaring is wel positief. Bij de eerste terugplaatsing van mijn eerste IVF poging heb ik een paar maanden van te voren acupunctuur behandelingen gehad en kreeg ik kruiden om te slikken. Het was bij een 'normale' acupuncturist die verder geen echte ervaring met vruchtbaarheidsproblemen heeft, maar op zich hoeft dat niet uit te maken. Ik raakte zwanger van die poging, maar ik had het niet in de gaten (hoe onnozel kan je zijn denk je dan toch?), ik had namelijk iets te vroeg getest en deze was negatief, bovendien was ik ook redelijk normaal ongesteld geworden. Enfin, 3 weken later bleek bij een inwendige echo dat ik een leeg vruchtzakje in mijn baarmoeder had. Dat was voor mij wel een bijzondere verrassing. Ik was er namelijk vanuit gegaan dat het geheel mislukt was. Toch niet helemaal dus. 3 weken later kreeg ik de miskraam.
    Bij de 2e IVF heb ik geen acupunctuur gedaan. Bij de derde poging wel weer. Bij dezelfde acupuncturist, met dit verschil dat ik vlak voor de tp een behandeling kreeg en na de tp kreeg ik speciale kruiden die echt specifiek voor dit soort gevallen gebruikt worden. Die had ik de keer ervoor niet gehad. Toen ben ik dus wel zwanger geraakt en toen liep het gelukkig wel goed af :). Voor mijn gevoel waren die kruiden van na de tp wel het verschil, maar ja, het is niet te zeggen natuurlijk. Ik heb ook al weer een afspraak met de acupuncturist gemaakt voor onze cryo. Ik wil wel weer een tijdje aan de kruiden en een paar behandelingen voordat we de cryo terug laten plaatsen. Ook met het idee van 'baadt het niet dan schaadt het niet'.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hee Pien, jij ook hier?? :D
    Mijn ervaring was dat toen we eenmaal weer in de MMM zaten voor een brusje, het wel weer pittig was. Natuurlijk maakt het verschil dat je er al een hebt, maar dat maakt de wens soms juist alleen maar sterker. Het gevoel van afhankelijk zijn, van overgeleverd zijn, went nooit.
    Ik heb trouwens ook acupunctuur plus chinese kruiden gedaan.
    Ik hoop dat jullie geluk zullen hebben met jullie cryo!

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hoi piem, welkom en leuk dat je mee komt schrijven.

Ik herken je twijfels etc over je 'perfecte leventje'.
    Ik merk juist dat dit perfecte leventje voor mij een heel goede basis is voor een brusje via MMM. Ik ben zo blij en bewust van wat ik heb. Daardoor ben ik veel relaxter en kan ik tegenslagen beter aan dan bij IVf voor onze dochter toen we nog kinderloos waren. Voor mij was de druk toen veel hoger.

Neemt niet weg dat het nog steeds zwaar is en verdrietig bij een teleurstelling, maar bij mij zijn de dalen wel iets minder diep...

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi Pien,

Ook welkom! Hopelijk mag het zo zijn dat je zwanger wordt van de
    cryo.

Mijn ervaring is een beetje dubbel. Na ons lange medische traject (je kent mijn verhaal misschien?) voor ons dochtertje, ben ik uiteindelijk - ondanks de zeer kleine kans en 1 eileider - alsnog spontaan zwanger geworden! In oktober 2013 bevallen van ons prachtige elfje, die inmiddels bijna 3 is. Bewust heb ik maar een half jaar borstvoeding gegeven, zodat mijn cyclus weer op gang kon komen, omdat de wens voor een brusje er altijd al was. Toen ze 1 was begon ik weer met de clomid, want mijn artsen geloofden in een eventuele spontane zwangerschap. En ik ook, dus daar gingen we weer: getimede pogingen. Maar ik stond er op zich relaxed en vol vertrouwen in. We hadden ons meisje al. Zij heeft ons papa en mama gemaakt. Maar een brusje was (en is natuurlijk!) zo welkom en daarbij; het zal haar grote zus kunnen maken! Zes dagen na haar tweede verjaardag was er een wonder: een positieve zwangerschap! Maar, de geschiedenis herhaalde zich en de zwangerschap bleek weer buitenbaarmoederlijk, in mijn laatste eileider. Uiteindelijk in december een MTX-injectie gekregen en vanaf maart mochten we het weer proberen. Inmiddels staan we weer aan de vooravond van ivf, want de afgelopen 5 iui pogingen waren redelijk kansloos, omdat de follikel aan de verkeerde kant groeiden. In september nog 1iui, daarna op vakanties en dan ergens in oktober start van ivf. We zijn dus inmiddels alweer twee jaar aan het proberen en ik moet zeggen, inmiddels voel ik me wel weer wat verdrietig over het maar niet mogen lukken. In juni was ik anders bevallen van het brusje, dus dat voelt wel confronterend. Iedereen van mijn oude zw. gymgroepje is inmiddels zwanger of zwanger geweest van het tweede of derde of zelfs 4e kindje. En veel dikke buiken op de opvang van ons elfje. En wat had ik daar graag bijgehoort. En als we dan starten met ivf, dan voelt dat enerzijds echt als een echte kans. Anderzijds ook als een laatste kans... Dubbel dus. Het kleine leeftijdsverschil zal er helaas nooit zijn (was ook droompje).
    Dus hier, ja, vooral de laatste tijd wel verdrietig en wat treurmomentjes, maar vooral ook om die BBZ die er echt wel hard is ingehakt. En we alweer een tijd aan het proberen zijn. Maar verder sta ik er toch wel anders in, omdat we dat allerliefste kleine meisje kletsend hebben rond dartelen in huis.

So far...
    Maar we blijven hopen hoor!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt meiden :)!
    Stiertje: ja ik had jou hier ook al tussen gezien, gezellig :). Nou idd dat afhankelijke gevoel, dat je het zelf niet 'kunt' is gewoon heel vervelend... Al dat gedoe eromheen en al die mensen die je bij zo iets prives moet betrekken. Wel super dat het jullie met die moeite toch maar mooi 2 keer is gelukt!

Mieksel: bedankt voor je reactie, jij bent ook nog in de race voor een tweede zag ik. Kan me voorstellen dat het wellicht iets minder zwaar is, omdat je in elk geval moeder bent, maar naarmate de tijd verstrijkt en je meerdere teleurstellingen moet verwerken zal het toch wel weer pittiger worden denk ik. Ben je door je cryo's heen en moet je weer een nieuwe poging ondernemen?

Juulzon: ja ik ken jouw wonderlijke verhaal nog wel :). Heb je dagboek van arielcolour toen wel gevolgd. Je schrijft ook zo leuk/mooi :). Dus jullie elfje is alweer 3, wow! Maar jullie zijn dus al weer een poosje bezig voor nummer 2... Ik hoop op een wonder met de laatste IUI, zou toch een hoop toestand schelen he... Maar kan me voorstellen dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt met maar 1 eileider. Ik heb er weliswaar nog 2, maar bij mij groeien de follikels meestal links is gebleken en bij IVF zitten daar bij mij ook de meeste follikels. Gek genoeg is dat ook de eierstok met 2 endocystes (ik ga er maar vanuit dat die er nog/weer zitten na de zwangerschap...). Waarschijnlijk heb je ook zo'n dominante eierstok, behoorlijk lullig dat dat net de verkeerde is...

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Pien welkom!
    Hier was de weg voor een eerste brusje heel kort, tweede cryo was raak, totaal onverwachts want voor de zwangerschap van mijn dochter had ik er 6, die allemaal of niet goed ontdooide of niet bleven zitten.
    Jaar na de geboorte van mijn zoon ineens spontaan zwanger, wat helaas met 10 weken mis ging. Maar de wens voor een derde (die er toch al was) werd sterk aangewakkerd! Na deze miskraam de laatste cryo uit de poging van mijn twee kids terug laten plaatsen, dit werd niets.
    September een hele nieuwe ICSI poging met maar 5 eicellen, ik weet voor sommige is 5 een goede score, maar voor mij was het een teleurstelling. 4 bevruchtingingen, waarvan ik een 5 cellige terug geplaatst kreeg, als dit de beste was wist ik zijn er zeker geen cryo's. Dit was ook zo en ook deze bleef niet zitten.

In november/december weer een hele nieuwe poging. Hierbij de medicatie verhoogd en de opbrengt was een stuk beter. Een prachtige embryo terug en 8! in de vriezer. Hiervan werd ik zwanger, maar helaas werd dit ook een miskraam rond de 10 weken. Hierna tweemaal een cryo tp waarvan de tweede bleef zitten waarvan ik nu zwanger ben.

Ik vond de weg voor een derde wel zwaarder, maar dat komt vooral door de miskramen tussendoor. Ik weet dat het zwanger raken dmv van ICSI bij ons een grote(re) kans van slagen heeft dan andere dames hier (helaas :(), maar de miskramen waren zwaar!

Het is wel weer een rollercoaster waar je in stapt, maar dat je al een prachtig kindje(s) hebt troost, maakt je sterk en geeft je sneller moed om op te staan en door te gaan, is mijn ervaring.

Alle andere dames hele dikke knuffel! Leef en lees erg met jullie mee!

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat wij er een dochter bij krijgen, voor de nieuwsgierigen onder ons :)

En als we dan starten met ivf, dan voelt dat enerzijds echt als een echte kans. Anderzijds ook als een laatste kans... Dubbel dus. En Juulz deze zin slaat de spijker op de kop. Het is en blijft dubbel!

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juulzon; Ik hoop echt dat dit nog iets positiefs mag opleveren hoor, wat frustrerend toch elke keer....!!!! Hoe sta je erin dat het anders IVF wordt?

Wat betreft het leeftijdsverschil: hier zit er straks ook 4,5 jaar tussen mijn dochter en de kleine. Ik vind het nu eigenlijk wel heel erg leuk, ze maakt het allemaal al zo bewust mee en is zo trots: dat maakt mij ook trots. En dat besef bij haar komt echt doordat madammeke bijna 4 jaar is!

Wat betreft acupunctuur: bij mijn dochter was het na 3 pogingen en 5 terugplaatsingen raak bij acupunctuur, dit keer de eerste poging ICSI zonder acupunctuur ook raak. Voor beiden is wat te zeggen, feit is dat als jij je er goed bij voelt: doen!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hey Pien, welkom ☺ spannend dat jullie voor een brusje gaan! Wat zou het prachtig zijn als cryo meteen raak zou zijn. Onwerkelijk ook, maar het kan!

Kaaat wat ga je snel! Ervaar jij dat zelf ook zo? Een meisje erbij, leuk ☺

Amy, hoe gaat het met jou?

Juulzon, wat balen dat follikel telkens aan de verkeerde kant zit. En dan opeens komt ivf dichtbij. Snap je dubbele gevoel.

Hier na extreem korte lf weer een redelijke achter de rug. 11dpo bruin en 13dpo rood. Wil er wel iets mee maar stemt mij positiever dan cyclus op 6dpo al bruin en 12dpo pas echt rood.

Deel Deze Pagina