@astarte, nee heb maar niet meer getest, durfde niet goed, morgen moet ik bloed laten prikken. Verschrikkelijk he, dat wachten! Hou jij het nog een beetje vol? Heb je nog veel krampen? Maar nog geen bloedverlies gehad? Duim voor een posi test voor je hoor!! @ow, denk het niet, tp is nu 15 dagen geleden, dat zou wel heel laat zijn toch! Jij mooie emmy aan boord, super! Duim voor je dat hij lekker blijft zitten!! Vandaag nog een beetje (oud) bruin bloed verloren, maar niet veel gelukkig. Ben alleen wel een beetje down, zo bang dat het weer niet goed zit wacht morgen maar af, maar daarna blijft het natuurlijk nog superspannend!
Mus ik verloor met 12 weken mijn innestelingsbloeding Die zat achter de moederkoek en ze hadden met 8 weken al voorspeld dat ik ooit zou gaan bloeden daarvan. Was ook nog op vakantie dus helemaal ongerust maar hij word alweer bijna 1, ik duim voor je
Alleen even ego: Hier vanochtend de 2e FM gehad, en ze zei al meteen bij de start van de echo dat er teveel follikels zaten, de kleintjes waren mee gaan doen, dus ik had over de 30 grote follikels, ze is op een gegeven moment gestopt met meten en tellen. Ze zagen het niet zitten de punctie door te laten gaan dus helaas is de poging afgeblazen. Ik ben best wel een beetje teleurgesteld. Al dat spuiten voor niets. Ik moet ook nog een week doorgaan met de Deca. Dan als ik ongi wordt weer aan de pil, eind januari een uitgangsecho en februari starten met Deca als de uitgangsecho een rustig beeld geeft. Dus ook hier weer even een tijdje wachten helaas. Volgende poging ga ik toch weer terug naar 100E Puregon. Met Sara's poging spoot ik dat ook en had ik 6 eicellen. En heel veel kleine follikels, ook niet ideaal maar beter dan zo verschrikkelijk veel. Nou, ik kruip vandaag even in mijn holletje, ga zo eten en dan maar poetsen en me even zielig voelen. En dan morgen weer een nieuwe dag en een frisse kijk op de nieuwe poging hopelijk.
* Breek even in * @ Zora: wat balen joh! Ik had net bedacht dat ik weer een beetje bij moest lezen toen ik je bericht zag... irritant is dit zeg! En nu weer wachten... en dan hopelijk straks net zo'n succesvolle poging als met Sara! * Breek weer uit, want nog niet bezig voor een brusje *
@zora: meid wat een teleurstelling zeg!!! Ik snap heel erg goed dat je baalt en dat het zo zonde is dat je al die hormonen voor niets hebt genomen .....en wat duurt het allemaal nog lang eer je weer kunt beginnen! Waarom moet jij de pil weer per se nemen, kan het niet zonder? Heel erg balen dit zeg!!!!!!!! Kruip maar lekker weg even en heb verdriet want dat is logisch en mag helemaal! En als je dan morgen nog geen frisse kijk hebt, is dat OOK niet erg!!! Sterkte meid!!! xxx
Zora, , wat ongelooflijk kl*te zeg! Dus toch overstimulatie..... En dan ook weer zolang wachten nu. Zo begrijpelijk en herkenbaar dat je je rot voelt nu. En dat mag óók!! En idd ook morgen nog...en daarna.... zolang je nodig hebt. S.ara moet je maar even heel veel knuffeltjes geven en heel veel extra kusjes komende dgn!! Het is ook gewoon zo rot dat je al die rommel voor niks spuit allemaal. Maar wat een ander beleid hebben jullie zeg. Ik moest toen stoppen met de deca en de puregon en een kuur provera slikken van 10 dgn (tabletten). Daarna kwam de ongi. Menstruatie daarop weer aan de pil. Toch is het overal weer anders dan. Hele dikke knuffel voor jou meid!! Onsw, jij gefeliciteerd met de Top-embryo (hoe tegenstrijdig tov Zora nu dan ook even...). Spannende weken voor jou nu. Wanneer mag je testen? En wanneer hoor je of er wel/geen cryo's zijn? Mus, hoe is het bij jou? Vandaag de bloedtest gehad...of krijg je die uitslag dan pas morgen? Ik las leuk nieuws, maar daarna ook weer wat beangstigend nieuws.... pffff.... hoop toch eigenlijk wel dat we van het goede uit mogen gaan?! Astarte, helaas kun je weinig zeggen van de krampjes en steekjes e.d. ben ik bang. Weet inmiddels hier tenminste dat het alle kanten op kan. Bij beide mislukte pogingen had ik dat na ongeveer een week dat het begon, maar in de poging van m'n dochter ook! Had toen nota bene de tampons al gehaald omdat ik dacht ongi te worden. Was er gezien de keer daarvoor (zelfde 'pijntjes') echt heilig van overtuigd . Nog 6 dgn tot jouw testdatum, ga je zolang wachten of waag je ook eerder een testje? @Hier, 'k ga gauw naar bed, morgen 6 uur de wekker . Kom morgenavond denk ik nog wel even aanwaaien!!
Hi Majo! Zou ik al eerder kunnen testen denk je???......Ik durf dat niet....tenzij ik natuurlijk toch ongesteld word al eerder.....Heb op 28-11 10.000 eh Pregnyl gespoten....
Even nog een update, was ik bijna vergeten (sorry even kopiëren en plakwerken anders typ ik zo veel het zelfde op de paar forums waar ik uitwissel ) Hier komt de eerste update: Ik mag langer met de Utro bollen doorgaan! Ik heb het ZH gebeld vandaag omdat ik normaal in mijn eigen cyclus heel erg last heb van spotting, gemiddeld 2 dagen maar in oktober had ik bijna 6 dagen spotting voordat ik eindelijk ong werd! Ik las dus vandaag op zw.pagina ergens dat iemand met ook een laag AMH net als ik en daardoor minder (pfff werd even heel erg duizelig nu net woooo) goed met die progesteron levels was of zo, iig dat dat invloed had op de nesteling van het embryo ook, in negatieve zin. Mijn arts had namelijk ook gezegd dat ze dacht dat bij mij het progesteron level te snel daalt ineens vlak voor NOD en dat ik daarom spotting heb. Dat heb ik op het verpleegkundig spreekuur aangekaart, dat ik me zorgen maakte dat ik morgen de laatste Utro bollen moet nemen en dat ik dan daarna moet vertrouwen op mijn eigen lijf en dat ik bang ben dat dat slechte invloed heeft. De verpleegkundige aan de lijn had echt zo iets van: huh? nee hoor in Nederland doen we dat niet, in sommige andere landen wel maar onderzoek wijst uit dat dat niets uitmaakt. Maar ik zei dus: ja maar ik heb ook nog eens een laag amh en had twee maanden terug echt heel erg lang spotting.....toen zei ze dat ze het na zou vragen en word ik teruggebeld vanmiddag door een andere dame dat er een recept naar de apotheek is gefaxt! Voor meer Utro voor mij! Ze wilden mij dat niet onthouden en ik begreep dat in het UUMC dat per 1-1-2012 ook veranderd wordt, dan moet je de bollen 18 dagen gaan nemen ipv nu de 12 dagen! Je ziet, ik ben blij dat ik assertief ben geweest want nu mag ik doornemen en ook al ben ik niet zwanger, dan heb ik alles gedaan eraan wat ik kon doen, ook gezien al mijn spottings en lage AMH!......
Mus! Ik ben ook erg benieuwd naar jou!!! Oud bruin bloed klinkt hoopvol!! Wat enorm spannend is dit he??? Ik blijf maar van die krampen houden waarvan ik denk: word ik nou ongesteld....??? Word er gek van! Meid, hou je taai!!!!!!! XXXX
Even nog een andere update: Ik had vandaag dus hoofdpijn en ik heb dat altijd voordat ik ongesteld word (nu 9 dagen na TP dus zou wel vroeg zijn maar goed), maar wel altijd hoofdpijn twee dagen voor mijn menstruatie, dus het kan nog steeds zo zijn dat ik wel ongesteld word hoor maar door die hoofdpijn vandaag zat ik best even in zak en as. Het valt dan ineens zo van: het is niet gelukt ook al weet je dat nog niet. Ik heb ook menstruatiekrampen gehad en ook aan de zijkanten meer omhoog steekjes en ook in de liezen. Dat laatste is dan weer positief, beter dan die hoofdpijn....Ik ben eigenlijk best bang dat ik niet zwanger ben omdat het helemaal niet speciaal zo voelt...! Ik voel 'niks'...Maar ik hoop gewoon heel erg dat ik er naast zit en dat ik wel degelijk een plakkertje heb! Ben wel wat duizelig af en toe maar dat zal komen door de Utrobollen.......Vooral net even, dan ben ik echt even zo van prututuut!.....Ik las overigens nog wel dat de hoofdpijn wel door de Utrogestan kan komen ook. Dat scheelt....als het daarvan is. Duizeligheid zou wel over moeten zijn van de Utro na bijna twee wkn gebruik maar misschien bij mij net niet of zo..... Je kunt er idd weinig van zeggen, dus het is echt afwachten en in deze week is dat toch veel zwaarder omdat je nu weet dat het ook ineens wel voorbij kan zijn en vorige week had ik nog hoop ook en nu weet ik het niet meer....
Meiden bedankt voor de lieve reacties. Ben vandaag wel wat minder verdrietig weer. Manlief en ik hebben gister samen een wijntje gedronken en een chineesje besteld, ik had nl. geen zin om te koken. Verder even wat leuks geshopt en alvast de zomerreisgidsen gehaald. En een doosje bonbons gekocht. Dus ik heb alle ingredienten in huis om mijn gedachten te verzetten. verder staan er in januari een paar leuke shopuitjes en etentjes gepland en binnenkort de feestdagen dus ik zit mijn tijd tot de volgende poging wel uit. En ik heb Sara natuurlijk, en die geeft me elke dag blijdschap en nu na dit weer het ongelooflijke besef dat ik mama ben en hoe bijzonder dat wel niet is. Zij is echt mijn alles. Appie: Lief dat je even langskomt, ik mail je binnenkort terug! Majo: Jij moest vroeg op vandaag zeg pfff. Mijn sterkste kant is het niet zo vroeg op staan. En raar he dat die protocollen allemaal zo anders zijn. Ze zei tegen mij ongeveer 7 dagen Deca blijven spuiten en dan ongi afwachten. Ik ga meteen weer aan de pil omdat mijn menstruatie onregelmatig is, we zijn anders bang dat mijn cyclus roet in het eten gooit en ik nog langer moet wachten. Daarom begin ik meteen aan de pil en slik die dan door tot ik weer start. Dus dat doe ik maar braaf. En ja jij weet er alles van helaas. Zijn jullie er al over uit of je wacht tot maart of nog een poging in eigen ziekenhuis doet? Astarte; Goed dat je op je strepen bent gaan staan meid. Ik had na TP alleen Pregnyl moeten spuiten en geen bollen dit keer volgens mij. Met Sara's poging had ik wel bollen omdat ik toen heel veel kleine follikels had en ze Pregnyl toch nog te gevaarlijk vonden. Jij zit nog aardig in onzekerheid, volgens mij kun je al wel een testje wagen hoor als je op 28-11 Pregnyl hebt gespoten. Spannend! En jij loopt in UMC ook toch? Ik ook alleen dan in combi met Amersfoort dus ik weet niet of dat van die 18 dagen Utrogestan ook voor mij geld volgend jaar. Mus; Hoe is het met jou?
Mus, waar ben je? Ik hoop van harte dat je een feestje aan het vieren bent en dat je niet in een holletje ergens verstopt zit? Astarte, moeilijk he die wachtweken...vooral die 2e week. helaas kan het echt waar alle kanten op zolang je niet ongi bent. Ook de goede dus!! En denk dat je idd ook al wel een testje kunt wagen. Als je de 10.000EH iedere dag deelt door 2, zou het nu praktisch je lichaam uit moeten zijn. Zora, haha...herkenbaar van dat wijntje. Hier v/d week ook maar een wijntje gedronken. Wel alleen, want manlief drinkt voor de zekerheid nog steeds geen druppel alcohol omdat er echt maar sporadisch zaadcellen te vinden zijn. Willen echt geen risico lopen. Wat fijn idd he...dat wij hier allemaal al een kindje mogen hebben... ook hier zó ontzettend dankbaar voor . Zijn er hier nog steeds niet uit. Vandaag mail gehad van gyn. Voorstel is om eerstvolgende icsi metformine erbij te gebruiken. Ik ken dit alleen als medicijn bij diabeten. En zag op I-net dat het ook wel wordt gebruikt bij ivf/icsi als je PCOS hebt. Nu heb ik dat voor zover ik weet niet (ben er ook nooit op onderzocht) dus ben wel benieuwd naar de beweegreden ervan. Wilde hij bij start volgende poging wel uitleggen of eerder op de poli. Nou...morgen dus maar naar de poli bellen en gauw een afspraak maken!! Wil er het fijne wel eens van weten/horen! Daarna zullen we beslissen wat we gaan doen...wel/niet nog één in Ned. Hangt ook beetje af van wanneer we hier weer zouden kunnen starten.... Op DD moeten we nog 3 mnd en precies 1 week wachten (ben al aan het aftellen zoals jullie zien ). Zou in theorie dus moeten kunnen één tussendoor... we shall see!!
Majo: Wat goed van je man dat hij er ook zo serieus mee bezig is. Ik denk dat mijn man dat wel moeilijk zou vinden. Niet dat hij regelmatig drinkt maar op een feestje neemt hij graag een biertje. Tijdens behandelingen let hij er verder wel extra op. (met een beetje dwang van mij haha). Metformine bij ICSI, ik heb er nog nooit van gehoord, en ben wel benieuwd naar de beweegredenen. Heb je al een afspraak gemaakt? Lastig dan toch de beslissing om nog een poging te doen in NL of niet.
Ik vraag me af hoe het met Mus gaat!! Hier nog stee heel erg in dubio... 'Stop ik straks met de bv of toch nog niet??' Ik ben zo bang dat ik het voor niets ga doen, dat het me niet nog een keer gaat lukken om zwanger te worden en ik dus voor niets zal gaan stoppen. Aan de andere kant ben ik zo bang dat hoe langer we wachten het niet meer gaat lukken. Ik zit er stiekem aan te denken om niet te stoppen met de bv en te gaan kolven zodra ik aan het spuiten ben om op die manier er voor te zorgen dat ik wel melkproductie behoud, maar dat mn dochter geen rommel binnen krijgt... Ik weet het, iets stiekem doen is niet zo handig... Maar ik hoef gewoon niet te stoppen om weer iets van een cyclus te gaan krijgen, die heb ik al wel weer... Blehhhhhh wat een onmogelijke keuze. Ga ik voor een potentieel mensje dat wellicht nooit zal komen of ga ik er voor dat het potentiele mensje sowieso niet gaat komen. Gets!!
Lastig Maartje.... Ik zou het niet weten hoe daarmee om te gaan... Wel kan ik zeggen dat ik vroeg moest en wilde stoppen met de bv omdat het voor geen meter ging en dat mijn meisje het super goed en altijd nog super doet. Vind je het ook niet fijn om te stoppen ergens? Volg je hart en gevoel....! Vraag: Ik kon het niet laten en heb nu -11 dagen na tp- getest. Vrij duidelijke tweede streep!! Niet donker natuurlijk maar echt wel zichtbaar!... Ik heb nu 16 dagen geleden de pregnyl gehad. Zou dat er nog steeds kunnen zitten?
Wauw astarte dat kan echt niet meer van de pregnyl zijn hoor! Wat super voorzichtig gefeliciteerd!! Heb je eigenlijk symptomen waarvan je denkt ja het kon wel eens zo zijn?
http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/vruchtbaarheidsbehandelingen/206757d1323873509-begin-30-verouderde-eierstokken-lage-eicelreserve-foto.jpg Weet niet of het zo lukt maar had foto ervan gemaakt....
Ik zeg ook zwanger! Dit is echt niet meer van de Pregnyl hoor. Ik testte met Sara 10 dagen na TP en 15 dagen na Pregnyl en ik was hartstikke zwanger. Normaal als ik dan testte was de test omo wit en de Pregnyl allang weg. Dus bij deze: Van harte gefeliciteerd!!!