Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!
    Sorry, ben even afwezig geweest, verschrikkelijk druk op het werk…pppfff, maar….maandag bloedtest gehad en..positief!!  Ben echt superblij, maar kan het eigenlijk nog niet echt geloven hoor, eerst de echo maar even afwachten! ;) de 28ste mogen we!
    @zora, o wat verschrikkelijk balen zeg!! Sterkte! Heb je er ook veel last van (buiten dat het emotioneel weer een klap is) Hoop dat 2012 jullie jaar wordt hoor!
    @Majo, hoe is het met jou nu? Weet je al wat meer? Wat raar eigenlijk dat ze dan niet meteen uitleggen…
    @Maartje, blijft een moeilijke keuze he! Succes ermee hoor! Ik heb bij mijn zoon vijf maanden fulltime gekolfd en daarna was ik het helemaal beu, dus heb die keuze eigenlijk nooit hoeven maken.
    @Astarte, Wauw, gefeliciteerd meid!!! Blijft spannend natuurlijk maar geniet er alvast van!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mus jij ook van harte gefeliciteerd meid, wat super voor jullie.

Ik heb wel wat last van mijn buik ja, al sinds en stimuleren. NIet echt pijn meer een vervelend gevoel ala ik moet ongi worden. Vooral tijdens fietsen ofzo voel ik het. Verder wat misselijk en weinig eetlust, maar ik mag niet klagen hoor. Hoop alleen dat al die follikels etjes verdwenen zijn als ik 30-01 echo heb.

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Mus! Wat super! Van harte meid!!!!!!!!!! Je weet nog niet dus of het 1 of 2 plakbeebs zijn!? Spannend!!!!!!!!

@hier: ik ga morgen denk ik nog s testen, is dat slim denken jullie om te vergelijken of het hcg minder of meer is? Of even juist wachten???:(

Doeggg!! Liefs voor iedereen!

4. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Zora, dat hoop ik ook zeg! Pfff, zo veel eitjes, of follikels iig, ongelooflijk! Sterkte daar he!??? Kus

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je Astarte! En als je nog een keer wil testen gewoon doen hoor. Ik heb met Sara toen heel veel testjes gedaan haha, kon het niet geloven.

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Zora, echt waar! hahaha, ik durfde vandaag niet te testen, ben gewoon zo bang dat het ineens toch lichter is de streep!...:)
    Dat is toch de angst!
    Ik kan wel elke dag testen maar heeft dat zin....Ik doe het morgen, vandaag is mijn vent er ook niet bij geweest in de ochtend en dan doe ik het dus niet want ik heb gisteren alleen stiekem getest maar ik wil graag samen testen de volgende keer/keren! :)
    Kan ik samen blij zijn! :D (Hoop ik!)!.....

Liefs

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Heb toch vandaag getest meiden! Ik denk wel dat ie donkerder wordt hoor! Zie hier de test (binnen de 5 minuten afleestijd genomen!)....

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Vind het wel eng hoor, heb af en toe die ongesteldkrampen en een pukkeltje zelfs wat ik altijd heb voor NOD.
    Maar ik heb ook brandend maagzuur best wel erg en steekjes in de liezen en als ik opsta een trekkerig gevoel in mijn liesstreek..... Ik blijf dus maar positief! ;) Maar zondag is het echt feest hoor! Als ik dan ook posi test!!! Liefs voor alle meiden hier!!!! En ook sterkte!.....

9. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Nou die test is toch echt positief... super meis!

Zora... ook gefeliciteerd!!!!

Meiden, probeer er toch een beetje van te genieten!!!!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Astarte: Prachtige test hoor,, en het blijft spannend. Ik had dat met de zwangerschap van Sara ook, voor NOD kreeg ik een pukkel en die krijg ik altijd als ik ongi word. Dus ik dacht doen dit zit niet goed, maar eht tegendeel was waar.

Ingrid; Lief dat je me feliciteert maar ik denk dat je me verwisselt haha...:D

Fijn weekend!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Asarte...

Je zit al na je NOD hoor. Je bent nu 4 week en 2 dagen zwanger. Dat je pas later 'mag' testen is omdat ziekenhuizen dat liever hebben. Een zwangerschapstest mag je doen vanaf het moment dat je ongesteld zou moeten worden. In jouw geval (oke door de bolletjes wordt het tegengehouden) zou dat betekenen dat je de 14e had mogen testen. Toen was je 4 weken precies.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Wat ben je een ongelofelijke bofkont!! Hartstikke weinig spuiten, toch de punctie laten doorgaan, slechts 1 bevruchting én daar zwanger mee raken!!
    Dat geluk overkomt vrijwel niemand!! ;)

Geniet!!

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Heel erg bedankt Maartje! :)
    Ik ben ook wel heel happy want ik voel me gewoon zo opgetogen; dit had ik sowieso niet durven hopen precies om wat je schrijft!! Zo weinig kans leek me!. ... Nu natuurlijk hopen dat het goed blijft gaan!...

Lief dat je ook even reageert! Met jou alles oké??

Xx

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Toch wel :D Sara was ook maar de enige goede bevruchting die wij hadden, en dan ook nog een emmy van matige kwaliteit. :D

Ik heb het geluk (of ongeluk net hoe je het wilt noemen) dat ik makkelijk te stimuleren ben maar helaas gaan de bevruchtingen bij ons niet top. ;)

Maar goed, het ging hier over Astarte en niet over mij. :p

Jij er al een beetje over uit Maartje? Wel of niet stoppen? Moeilijk he?

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Wow zora! Bij jou dus ook!!!:)
    Super!!!
    Hoest nu met jou trouwens? Weer wat bekomen!?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ;)
    Oke, het gebeurt wel eens vaker. Maar geloof mij Asate: toch is het vrij uitzonderlijk dat jij nu met je lage AMH, zo weinig eenheden gespoten, toch een mooie bevruchting zwanger bent geraakt. Maar dat maakt het absoluut niet minder mooi. ;)

Ohh ja Zora, jij had ook slechts eentje hé!! Ik ook!! Nou, ja...

Ik had eigenlijk 3 bevruchtingen (bij 375 eenheden Menopur)
    1 verkeerd bevrucht, dus die ging de kliko in :(
    1 heeft het niet tot de TP gered, was toen al gestopt met delen
    1 was een blasto op dag 5... Onze enige levende embryo...

En die ligt nu net wakker te worden in de box!!

Ik weet het, het gebeurt wel es vaker dat iemand van 1 embryo zwanger raakt. Maar ik bedoel eigenlijk ook meer dat Asarte een vreselijk lage AMH ook heeft, haar arts haar slechts 150 eenheden wilde laten spuiten, toch een punctie deed bij weinig follikels, slechts 1 bevruchting
    had en dan toch...

Een wonder!! :)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Enneh... Nee, ben er nog niet over uit. Het ene moment denk ik afbouwen, het andere moment denk ik stiekem blijven kolven zodat ik weer na het slagen of mislukken van de poging kan proberen aan te leggen... Het andere moment denk ik lig ga lekker door met voeden tot dat mn meisje 6 is ofzo ;)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Astarte echt een groot wonder:D
    Prachtige test:D

Hier het idee dat onze top blasto zijn plaats niet heeft gevonden.
    Dinsdag zou mijn nod zijn, maar mijn symptoom is er nog niet.
    Terwijl ik bij S dat 9 dagen na de iui ( zoals dan gisteren 4 dagen na tp) dat had.

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Mus, Wauw!! Gewoon hartstikke Zwanger :). Van harte gefeliciteerd meid!! Geniet ervan!!

Astarte, bij jou ziet het er toch ook echt heeeeeel positief uit!! Voor jou hier dan ook alvast een voorzichtige gefeliciteerd :).

Maartje, dan doe je dat toch 'gewoon'..... kolven..... Nu gewoon alvast een hele voorraad, hoe meer je kolft hoer meer je aanmaakt, hoe sneller de voorraad. En dan weer beginnen, je dochtertje afgekolfde voeding met de fles (drinkt ze daar al uit?) en dan tijdens behandeling afkolven en weggooien. Vraag je toch gewoon aan lactatiekundige hoelang je daarna weer gewoon de bv mag geven. Als je idd toch al een eigen cyclus hebt.... Enne.... als je dit zo voorstelt aan de arts.... zouden ze daar dan echt moeilijk over gaan doen? Er zijn toch wel meer mensen die weer zwanger raken als ze nog bv geven. En als je de voeding dan tóch weggooid.... zou het alleen niet stiekem doen, door de hormonen v/d BV, reageer je misschien zelf ook anders weer op de hormonen van de behandeling?

Zora, die follikels zijn toch eind januari echt wel weg? Eerstvolgende ongi als het goed is toch al wel? Hoe voel je je nu? Het weer een 'plekje' kunnen geven?

Onsw, het kan alle kanten nog op..... proberen posi te blijven..... Is moeilijk he :cool:. En het 'symptoom' waar je het over hebt.... wie weet heb je dat sowieso nu niet júist omdat je al een keer bevallen bent?

@Hier: weer een volgend dilemma.... afgelopen woensdag dus gebeld naar zkh en afspraak kunnen maken voor a.s. dinsdag mbt uitleg metformine. Meteen gevraagd om ons opnieuw op de lijst te laten zetten.....kunnen we ook pas in maart terecht. Is daar tnt nooit langere wachtlijst geweest dan maand erop zo'n beetje en dan nu dit.... Tsja....en wat doen we dan.....??? Doen hier lange protocol, zou betekenen in febr. met pil starten en dan maart de icsi. Maar ja...20 mrt ook intake DD staan en kunnen daarna eerstvolgende ongi meteen beginnen. (april? = afh van mijn cyclus en tsja....die wisselt...). Nu besloten sowoeso eerst gesprek van dinsdag af te wachten en daarna beslissing te nemen. Vindt het wel heel moeilijk, want dan weet ik wel wat ze hier 'te bieden' hebben en DD nog niet.... Pfffff.... wat een gedoe. In maart dan ook alweer 10-11 mnd bezig..... pfffff.....

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Astarte: Ja, ik had bij Sara ook echt niet verwacht zwanger te zijn. We hadden 6 eicellen waarvan 3 bevrucht, 2 niet goed doorgedeeld en 1 was een 6 cellige emmy. Dus we hadden niet echt veel hoop maar toch zwanger! 1e poging hebben we IVF gedaan en hadden toen 15 eicellen waarvan maar 1 bevrucht. Ook een 6 cellige emmy en toen helaas niet zwanger.

Maartje: Ik snapte waar je op doelde hoor, maar was meer even een knipoog tussendoor. We hebben uiteindelijk allemaal wonderkindjes. Misschien is dat van het kolven een idee maar ik ben met Majo eens dat het wel verstandig is om met je arts te overleggen.

Majo: Hmmmm het wordt er jullie ook niet makkelijker op gemaakt zeg. Moeilijk zeg. Als je nou vergoede pogingen in overvloed hebt is het makkelijke beslissen, maar die 2 overgebleven pogingen zijn wel kostbaar. Ik denk ook dat het verstandig is eerst even naar het gesprek te gaan en vanuit daar verder te kijken.

OnsW: Meid, er kan nog van alles! Kop op ! Blijf erin geloven hoe moeilijk ook!

Hoe het met mij gaat? Op zich wel goed, ik zoek afleiding genoeg en plan leuke dingen maar het blijft natuurlijk rot, en ik maak me natuurlijk ook zo nu en dan zorgen of de follikels wel allemaal weg zijn, want dat schijnt niet altijd zo te zijn begreep ik, en hoe het stimuleren straks met 100EI gaat, heb ik dan niet weer te weinig follikels. Tsja allemaal dingen die je zelf niet in de hand hebt he? Meer dan afwachten kan ik niet doen. Straks eerst maar lekker de feestdagen in. :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dikke knuffel Zora.
    Je bent zo sterk * respect!*

Dank je wel meiden.
    Ik ben een zeur sorry.
    Komt denk ik voornamelijk omdat ik de afgelopen pogingen elke keer gelijk had:(

Deel Deze Pagina