Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dees; Wat een verdriet, dit zou geen enkele mama of papa mee mogen maken. Alle woorden schieten tekort. Trots en liefde voor een klein mannetje wat niet bij jullie mocht blijven om vast te houden en voor te zorgen. Vreselijk. Heel veel sterkte toegewenst om met dit verdriet om te gaan. Liefs!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mariska en Blondje: Wat rot meiden. Knuffel!

Sikki: Ook voor jou dus helaas weer een volgende poging. Gelukkig met een cryo. Geniet van je vakantie en ik hoop met heel mijn hart dat jullie niet weer ellenlang in die molen hoeven te blijven voor een brusje.

Maartje: Wil jou ook even heel veel sterkte wensen in het traject wat voor jullie ligt. Jullie wachten ook al weer zo lang. Knuffel!

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo lieve Meiden!!

Kom ook ik weer eens aanwaaien! Heb vanaf 21/11 :$ ook echt álles terug gelezen, maar...gelukkig voor mij, was er ook van 8 dec. tot 5 jan. helemaal niets :( geschreven.... (scheelde wel weer ;))....

Maar las óntzettend verdrietig nieuws bij jou lieve Dees :(. Wat ontzettend oneerlijk dat jullie al voor de geboorte van jullie kleine ventje afscheidt van hem hebben moeten nemen. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe intens verdrietig en terneergeslagen jullie je moeten voelen... Ik kan dan ook niks zeggen om het voor jullie makkelijker/draaglijker te maken. Kan je alleen een hele dikke digi KNUF geven en laten weten dat ik met jullie meeleef en aan jullie denk.

En dan de rest.... onzekerheid, mislukte pogingen, hoop, blijheid.... van alles door elkaar!!

Sikki, :(.... dit was niet de bedoeling.... :x Bah meid! Wat ellendig weer! En het verloop van de poging met 6 gevonden eicellen en 5 bevruchtingen leek eerst nog zo mooi! Oneerlijk ook weer! Maar nu even alles vergeten en lekker aan het skiën! TOP! Opladen voor jullie cryo, die gewoon goed moét ontdooien! Het kan nog steeds in 3 pogingen.... ik hoop het zó voor jullie! Gelukkig een 4e poging nog wel vergoedt, mocht het toch nodig zijn.... maar wat ontzettend slopend allemaal weer hè?! Knuf voor jou!

One of Kind, WAUW!! Meid.... wat lees ik nu!! Je bent gewoon zwangerrrrr van de eerste IUI!! WHOEHOEIIII!!! :) Top meid! En ook alweer richting de 9 weken! En een huisje voor jou en S. en het brusje!! Zitten jullie er al in? Bevalt het goed?

Zora, lief dat jij ook nog steeds af en toe komt kijken hier hoe het hier op het topic gaat! Wat gaat het hard he... jou Meissie ook alweer 3,5 bijna en je ventje over een paar maandjes alweer 1!

Miepje, en jij ook! Af en toe nog even binnenwippen om hier mee te leven! Top hoor! En met je ventje en meissie alles dus goed?! Ook alweer bijna 3 en 8 mnd! Tjee!

Kaaat!!! Jij inmiddels bevallen van jullie zoontje :)! Súper! Gefeliciteerd meid! En hoe vindt de grote zus haar kersverse broertje? Is ze al wat gewend?

Zonnestraal, 19 weken alweer!! Sodeju! Wat gaat dat snel!! En wat spannend....over een kleine week de GUO! Hopelijk alles goed!! En Beau strakjes een grote stoere broer! En weer een zoontje voor jullie zie ik!! Leuk hoor!! Dat wordt lekker donderjagen strakjes met elkaar ;).

Blondje, Icsi 2 dus ook niet gelukt nog :(.... wel nog 1 cryo?! Hopelijk gaat het met die lukken en gaat jullie een 3e laatste poging bespaard blijven!

Babbel, jij in de race voor een brusje. Gister 2e FM gehad.... en?? Zag het er goed uit?

Brabbel, JEUJ!! Zwangerrrrrr!! Súper zeg!! En hebben jullie nu nog 9!! cryo's?! Heb ik dat goed gelezen?? Nou...dat beloofd wat ;):D.... groot gezin :p.

Mariska, :(....jij net ongi geworden.....:x niet eerlijk!! Knuf meid!

Grote baby wens, jij inmiddels alweer 9 weken!! Balen dat je zo beroerd bent geweest en bent afgevallen. Gaat het nu inmiddels wat beter dan?

Colombiana, jammer meid...dat het via de natuurlijke weg toch niet mocht lukken. En inmiddels dan toch ook weer van start voor de eerste IVF. Gaat het wat met het spuiten? Heb je al bijna een punctie? Of heb ik nu ergens overheen gelezen?

Joontje, hoe is het met jou??

Jon, jij nieuw voor mij en ik voor jou :D. Alsnog welkom :). Voor jullie ook een langere weg dit keer begrijp ik dan voor de eerste. En wat een verdriet ook de MA als je al paar goede echo's gehad hebt :(.

Maartje, wat fijn weer wat van jou te lezen! :). Had na laatste keer dat ik hier was nog op jouw eigen topic gekeken, maar daar zat helaas een slotje op.... Wat een goed nieuws dat jullie 2 donoren hebben gevonden zeg!! Vriendin heeft er toch van afgezien dus? Want daar waren jullie eerst op aan het wachten toch? Spannend allemaal hoor meid! Laat je af en toe even weten hoe het jullie vergaat?! Hopelijk is er nu dan tóch snel dat o zo gewenste brusje voor jullie lieve kleine meid!

@Hier.... allemaal allereerst bedankt voor de lieve woorden na mijn laatste berichtje eind november :). Was idd een forse overstimulatie met 40 follies. Maar daar keek ikzelf niet van op hoor! Had ik vorig jaar oktober ook! En al eens 2x eerder ook gehad met 30+ en 35+ follikels :D. Heb dit keer echter wel héél veel (na)pijn en ook benauwdheid ervan gehad. Anderhalve week bij huis gezeten. Manlief na de TESE 3 weken (zijn een week lang heel zielig geweest met z'n tweetjes :D) hij met nadien nog 2x een ontsteking en AB-kuur. Hij heeft morgen (laatste denk ik) controle bij de uroloog. Maar goed... dat hebben we allemaal weer gehad en achter de rug.

Hadden natuurlijk geen verse TP vanwege de overstimulatie en de 5 die ingevroren zijn, besloten in dec. 2 te van laten terugplaatsen. 3 laten ontdooien. 1 de eerste nacht gestopt met delen, andere 2 zouden op dag 5 na ontdooien getpt worden 's middags om 16 uur. Echter 's morgens telefoon dat ze die nacht beiden gestopt waren met delen en de TP dus niet doorging :(. Voor het eerst sinds de 2,5 jaar dat we alweer bezig zijn voor een brusje echt flínk zitten janken. Was voor mij echt al helemaal over en uit, ondanks de 2 cryo's nog in de vriezer. Ervoor gekozen deze in januari ook maar meteen door te doen...was er helemaal klaar mee. Beiden goed ontdooid en zijn 2 dgn na ontdooien getpt. Werd al wel meteen gezegd door arts dat het er niet mooi uitzag (2 en 4 cellige). Dat zei mij dus al genoeg! Manlief heeft echt nog wel wat hoop gehad, ik niet. Deze 2 allerlaatste zijn dus helaas ook niet blijven zitten! Einde verhaal dus hier helaas :(!! Hebben toch nog wel de helft van verzekering teruggekregen voor deze 6e icsi (4e voor verzekering :D), dus zouden dat bij een 7e (5e voor verzekering) ook nog kunnen krijgen, wat we dan eerst wel zouden doen bij teruggave. Maar inmiddels zóveel geld uitgegeven en moe gestreden met zó onwijs weinig kans dat we het bijltje er tóch bij neergooien!

4. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Majo...oh wat een moedig besluit om te stoppen. En heel begrijpelijk na zo'n zware strijd:(:(. Heel veel sterkte er saampjes mee. Dikke knuffel

Wat lief dat je dan toch nog naar ons informeerd.

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Zó.... nog ff een vervolg.... anders straks alles kwijt omdat het niet past ;).

Manlief en ik hebben het nog wel over andere opties gehad omdat onze wens zó groot nog is. Biologisch van ons samen wordt het sowieso niet meer! Zou heel graag adoptie willen (liefst open adoptie), maar das helaas nu voor ons door alle zelf betaalde icsi's niet te doen qua kosten. (en de reguliere adoptie is een té lange wachttijd). Pleegzorg overwogen maar vinden we M. nu nog te jong voor, stel zo'n kindje zou na een tijdje weer terug moeten naar biologische ouders.... leg dát maar eens uit! Zie de stress en spanning eromheen bij schoonzus en zwager ook iedere keer als er weer een rechtzaak komt....

En dan was er nog de optie...donorzaad... manlief wilde dit (na M.) eigenlijk nooit dus ik verwachtte dat daar meteen een nee op kwam! Zegt hij ineens dat hij dat wél wil :(! Ik was verbaasd, opgelucht en boos tegelijkertijd! Hebben het er goed over gehad en manlief weet echt héél zéker dat hij het écht wil! Misschien nog wel zekerder dan mij..... ik ga van alles vooruit proberen te denken, hoe iets zal verlopen, hoe kindje het zal vinden etc. Dingen waar je van tevoren echt geen antwoorden op krijgt! Inmiddels met arts in DD telef. gesprek (evaluatie) gehad afgelopen maandag en hij gaf ook aan dat het met eigen zaad (gezien onze dochter) niet onmogelijk is, maar de kans wel héél klein is....zeg maar hoe lang we dan nog door zouden moeten gaan. Met donorzaad verwacht hij dat het wel snel zou moeten kunnen gaan.
    In Ned. is er een lange wachtlijst voor donorzaad van een paar jaar. Zouden dan dus aangewezen zijn op donorzaad uit buitenland.
    Hebben al bij laatste cryotp info uit DD meegenomen. Hebben besloten te bellen naar Nij Barrahûs (jou wel bekent Maartje ;)) en hebben daar woensdag intakegesprek. Zij hebben een samenwerkingsverband met de donorbank uit DD. Ben benieuwd.... we zullen zien. HA heeft inmiddels verwijsbrief geschreven en onze gegevens uit DD zijn verstuurd. Best wel spannend allemaal. Zullen zien wat het gaat worden.... wel/geen donorzaad voor een brusje of het alleen bij M. laten.

Maartje, beetje omgekeerde versie van jullie eigenlijk, bij jullie de eicellen het grote probleem, hier het zaad..... wie weet nu ook straks samen het omgekeerde donorproces in.....;):D

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Majo, wat lief dat je zo op iedereen reageert terwijl je zelf in een hele moeilijke verdrietige tijd zit :(.
    En hoe dapper je erin staat en wat voor een positief mens je nog steeds bent (dat gevoel krijg ik bij je).
    Heeeeeeeeeel veel sterkte met het verwerken hiervan. Dikke knuffel!

Dan nog even over het traject waar jullie waarschijnlijk instappen:
    Ik weet er alles was ;).
    M'n man onverklaarbaar onvruchtbaar na tese in DD.
    Doorgegaan met donorzaad uit DD.
    Anyway, je mag me altijd pb'en voor vragen.

Wat ik nog kwijt wil:
    Het was een onwijs verdrietige tijd toen we hoorden dat een kindje van ons samen uitgesloten was. Het gevoel wat we toen hadden was een soort van rouw-gevoel. Dat gevoel vergeet ik nooit meer :(.
    Dat was in 2010.
    Nu 2014, compleet ander gevoel!! Onwijs gelukkig!! :D
    Het feit dat ons zoontje ontstaan is uit doorzaad vergeten we wel 's. Tis zo eigen. Begrijp me goed, we zijn er open en eerlijk in. Voor ons zoontje geen geheimen. We hebben kinderboekjes die ons helpen vertellen hoe het zit.
    Vooral nu ons zoontje bijna 15mnd is zie je al hoe hij bepaalde kenmerken van ZIJN papa aan het kopiëren is.
    Het enige wat soms steekt is als mensen zeggen hoeveel hij op mij lijkt.
    Want m'n man denkt dan 'ja op mij lijken kan ook niet'.
    Das het enige confronterende punt wat er nog is.

Nu zijn we zwanger van een 'vol' broertje voor B.eau :D. Dus je begrijpt: gevoel van dankbaarheid alom!!

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Majo wat lief dat je zo uitgebreid op iedereen reageert. Je kan me idd nog niet maar nu wel ;).
    Wat rot om te lezen dat je een forse overstimulatie hebt gehad en dat de eerste cryo's niet goed ontdooide en er dus helemaal geen tp doorging. En de laatste 2 ook helaas niet gelukt. Wat een weg moeten wij toch bewandelen he. De ene wat langer dan de andere maar ja ieder toch zijn verdiet!
    Wel positief dat je partner nu toch openstaat voor een donor. het lijkt me ook heel moeilijk om dit te accepteren ook voor jullie beide maar als dit de toch betere optie is het overwegen waard. Jullie wens is er nog niet minder om natuurlijk.
    Ook fijn dat je er met zonnestraal indien gewenst over zou kunnen praten!
    Ben benieuwd wat jullie ter zijnder tijd beslissen.
    Zag ook dat je schreef dat er in nederland een enorme wachtlijst is dit heb ik ook weleens gehoord maar ik ken iemand en zij is alleenstaand en bij haar duurde het relatief kort ongeveer anderhalf jaar terwijl ze hadden gezegd dat het 5 jaar zou duren zeker voor alleenstaande. Zij wordt wel in een ziekenhuis geholpen met iui.

Hoe gaat het met blondje en Mariska na de enorme teleurstelling?

sikki heerlijk ff snowboarden hoop dat deze vakantie jullie goed doet en dat de omstandigheden goed zijn!

zwaai naar de rest!

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Majo...oh dat zou fijn zijn als jullie toch snel door kunnen met een donor. Hoop dat jullie snel wat horen.

Ego..hier 3de fm gehad, eitje nu groot genoeg.:) Net ovitrelle gezet, morgen met utro starten en woensdag hopelijk een mooi ontdooide Emmy als TP!!

9. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Babbel fijn dat je woensdag een tp hebt! Komt goed!
    Wat krijg jij veel follikel metingen is dit standaard bij jullie ziekenhuis?

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Majo,
    Wat lief dat je zo op iedereen reageert! En wat hebben jullie zelf een heftige tijd achter de rug. Fijn dat je man en jij op 1 lijn zitten en de opties voor een donor gaan bekijken. Hoop heel erg dat dit jullie een brusje brengt, kan me je intense verlangen goed voorstellen. Sterkte met alles en we lezen hier graag hoe het jullie vergaat.

Babbel; spannend een cryo tp volgende week!

Jon; lief dat je het vraagt.aandag bloedtest was nog even een rotdag maar nu gaat het wel weer. Volgende week maandag een echo voor de laatste cryo.

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Babbel, oh wat spannend meis!!! Ik ga enorm duimen!

Blondje, dikke knuffel!

12. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Blondje een negatieve test is altijd rot maar nu weer opladen voor de laatste cryo nog een weekje en dan weer een echo spannend hoop dat dit hem gaat worden!

Hier ook weer nieuwe cyclus gestart op dag 14 ook een echo! We hebben nog 1 cryo spannend of die goed ontdooid!

Wat zijn jullie ervaringen met ontdooien ging dat meestal goed? Bij mij nl wisselend.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mijn eerste icsi poging ( 2009) hebben al mijn 3 cryo's het overleefd.
    Eerste 2 zwanger van een 2ling.
    De 3e is mislukt.

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Zonnestraal. Hoe gaat het met jouw zwangerschap nu je al een kleintje hebt rondlopen?

Jon; ook je laatste cryo, wel spannend he. Mijn ervaring is; ik had 1e icsi 11 cryo's, 7 (waren 3 rietjes met 2 stuks) goed ontdooid. 2e icsi 3 cryo's en 2 goed ontdooid en 3e icsi is de 1e goed ontdooid. Maar nu dus nog 1 en dat vind ik erg spannend. Welke cyclesdag zit jij nu?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Blondje dat is idd heel erg spannend jeetje.
    Ik duim heel hard voor jullie!!

16. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Dat klinkt veel belovend. Bij mijn eerste icsi in 2011 waar mijn zoon uit is voort gekomen hadden we nog 7 cryo's daarvan had ik slechts 2 terug plaatsingen. Ze waren allemaal apart ingevroren maar overleefden het toen niet. Vond dit een zeer slecht resultaat dit ook aangekaart.
    De afgelopen icsi poging hadden we 5 embry's en jog 4 cryo's daarvan heb ik ook 2 terugplaatsingen gehad en nu nog 1 over dus dit resultaat is igg al beter. Vind het heel spannend dan ook. Vorig jaar februari had ik er nog 2 over en uiteindelijk dus geen tp.
    Zit nu pas op mijn eerste dag ;)

One of a kind hoe voel je je nog last van kwaaltjes?
    Hoe bedoel je precies was je zwanger van een 2 ling en is daar je zoon uit gekomen of zit het anders?

17. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Jon, ook weer spannende tijden voor jou dus!
    Bij ons is uit de 1e ICSI onze zoon ontstaan. Uit een TP van 2 verse embryo's.
    3 embryo's over en ingevroren.
    Nu zwanger van de 1e eskimo, dus goed ontdooid ;).

Blondje, deze cryo moet 'em worden. Dat moet gewoon!!!!!
    Deze zwangerschap gaat beter als de vorige. (Ook mentaal).
    Kan wat meer genieten, wat minder angst.
    En alsof m'n zoontje het aanvoelt: die slaapt overdag 2 - 3u. En snachts klokje rond! Heel blij mee!!
    Das de 1e 7 maanden wel anders geweest qua slapen.
    Dus valt me alles mee moek zeggen!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Spannend Jon!!!

Ik voel me anders als bij mijn zoon, bij hem was ik veeeeel opgewekter.
    Deze keer maken de hormonen me wat somberder;):x

Voor mijn zoon heb ik met ex een icsi ( met tese waar geen zaadcellen zijn gevonden gedaan)
    Ik had geen verse tp door ernstige overstimulatie.
    In januari 2010 heb ik tp gehad van 2 cryo's en dat waren de tweeling.
    Allebei afgekomen.

Mijn zoon is ook via IUI-D gekomen;)

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ook meis, dat herken ik! Ik was juist bij B.eau somberder. En nu opgewekter. Hormonen zijn rare dingen vind je niet?

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik kom hier snel weer reageren, maar ben nu ff te druk. x

Deel Deze Pagina