Morgen bellen met het ziekenhuis dus hopelijk ontdooit de laatste cryo goed en dan zal het donderdag of vrijdag worden!
Fijn Sikki, hopelijk is dit je laatst menstruatie voor een hele lange poos. Wat zou dat mooi zijn! Majo, hoe gaat het met jouw cyclus analyse? Jon, fijn van goede ovu test!! Hopelijk op naar een roze golf!!!! @hier: bureacratie op en top waar wij ons hebben aangemeld voor de ecd. Ze willen allemaal zinloze onderzoeken op mijn lijf opnieuw doen. Voel me, ondanks ons dikke dossier, een vrouwtje die voor het eerst aanklopt bij een fertiliteitsdokter. Dat terwijl ze telefonisch leuk 'zieltjeswinnend praat' hadden over dossier meenemen en dat de poging dan binnen max 2 á 3 maanden zou kunnen hebben plaats gevonden. Ik moet nu op de eerste cyclusdag contact met hen opnemen voor cyclus analyse en diverse bloedonderzoeken. De bloedonderzoeken duren zo'n maand. Een maand vanaf m'n eerste cyclusdag. En driemaal raden: m'n eerste cyclusdag is morgen nog niet! Vervolgens betekend dat we daarna weer in het complete teamoverleg moeten worden besproken. Kortom: over een maand of twee horen we (op z'n vroegst...) of ze ons een eigen eitjes ivf aanbieden of dat we toch op mijn knietjes hen dankbaar mogen zijn dat ze ecd met ons gaan doen.... We zijn dan ruim 3.5 maand na de uitspraak 'binnen 2 a 3 maanden zit de poging er op.... Hoewel manlief en ik grote voorstanders van zorgvuldigheid zijn, is dit zo ontzettend niet de wijze waarop wij behandeld willen worden door een fertiliteitsarts. Dit heeft niets meer met zorgvuldigheid te maken. Wel met protocolletjes en bureaucratie! Wij hebben 10 ivf pogingen op onze naam staan... Het is niet zo dat we voor de gezelligheid een derde persoon erbij willen betrekken!! Ik begin steeds meer mensen te begrijpen die klaar zijn met dit soort praktijken en over stappen naar Spanje... Maar dat gaan wij niet doen. Onze donor vindt het ook een zinloos geëmmer van de kliniek waar we ons hadden aangemeld. We hebben contact met meerdere ZH'n en klinieken opgenomen. We hebben nu een nieuwe intake ergens anders waar ze hebben gezegd dat we niet een polonaise aan mijn lijf hoeven. Ze geven aan dat omdat wij heel goed weten wat wij wel en niet willen en door ons grote dossier én omdat wij een eigen donor hebben wij niet van alles moeten waar we geen trek in hebben. Wij zijn onze donor zo ontzettend dankbaar dat zij met ons mee wil naar deze kliniek!! Over anderhalf week dus wéér een intake... Wordt vervolgt dus...
Ik heb me aangemeld op deze site want wij willen voor een broertje of zusje gaan. We hebben een dochter v 2,5 (icsi1, 2e cryo, lekker klinisch). Ook ik loop tegen de bureaucratie aan, vorige week gesprek met arts gehad en binnen 5 minuten waren we weer weg want mijn bloed en zijn zaac moeten worden onderzocht... te erwijl ik voor de afspraak nog gebeld heb of dat niet moest gebeuren... nee dat hoefde niet. Mooi wel Ik heb geen haast dat scheelt. Ik merk dat ik geneigd ben om te denken dat t wel weer lukt omdat het eerder ook is gelukt, relatief snel. Maar word me er steeds bewuster van dat behaalde resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomsf geven! Dus vind het wel spannend worden nu. Vind het daarom wel fijn omaf en toe mee te schrijven.
Hi Weer, Welkom! Spannend dat jullie er ook weer voor willen gaan. Maar wat is dat irritant als er eerst wat anders wordt beweerd... Ik hoop dat voor jullie alles wel wat gaat opschieten en dat voor jullie wel zal opgaan dat in het verleden behaalde resultaten wel garanties zal betekenen Wanneer mogen jullie weer langskomen? En ik neem aan geen cryo's meer? (Ivm weer zaadonderzoek nodig)
Dank je maartje! Ik heb de 1e keer dat we het traject in gingen mezelf heel beuwst afgesloten voor 'mede-mmm-ers', het wel gedeeld met mn omgeving maar t is niet hetzelfde . Jeetje wat een lang traject heb jij al achter de rug, als ik jouw onderschrift lees. Knap dat je het volhoudt! ik hoop uiteraard ook dat het deze keer voorspoedig zal verlopen. We moeten begin april weer terugkomen, ik verwacht dat dan het plan gemaakt wordt. En helaas geen cryo's meer nee. Erg jammer maar de laatste cryo ligt nu lekker in haar bed te slapwn dus het is ook maar net hoe je er tegenaan kijkt
Dames, Jeetje Maartje wat is het irritant dat jullie bij dit ziekenhuis weer helemaal opnieuw zouden moeten beginnen echt te achterlijk voor worden zeker omdat er eerst beloofd was dat ze hier niet aan deden. Als je al 10 pogingen achter je naam hebt staan wert je dat toch zelf wel het beste.Groot gelijk dat jullie op gesprek gaan bij een andere kliniek hoor zou het zelfde doen. Al dat gewacht dat hebben jullie al lang genoeg gedaan de afgelopen tijd. Fijn dat jullie donor meegaat en dat het zo klikt met haar! Is dat in Nederland dat ze zo moeilijk doen of wil je dit niet kwijt waar? Weer welkom! Wij hoefden niet weer opnieuw zaad onderzoek te doen we mochten toen gewoon weer aanmelden. Ik had in 2012 ook nog cryo's dus dat was makkelijk! Waar zitten jullie? Ik vind het forum wel erg fijn om ervaringen met gelijk gestemde te delen. Merk vooral dat mijn omgeving mij niet echt snapt en zeker niet voelt wat het is in de molen. Kan niet lekker mijn ei kwijt daar Vanmorgen gebeld en bij goede ontdooiing donderdag de terugplaatsing spannend!
Jemig Maartje..wat een onzin zo. Hopelijk gaat het inderdaad bij het andere zh wel zoals ze nu aangeven. Weer..welkom. wat gek dat jullie toch alle onderzoeken weer moeten doen. Voor dat we aan onze cryo poging begonnen heb ik het bij ons zh nagevraagd. Mocht het bij ons toch op een 2e ivf poging uitgedraaid zijn, hoefden we geen nieuwe onderzoeken te doen. Eenmaal bepaald was voldoende. Heel veel succes en geluk voor jullie en hopelijk snel raak voor jullie brusje. Jon..dat wordt aftellen naar donderdag. Spannend!!
Hi , Onze zoon is geboren afgelopen oktober via een cryo terug plaatsing na 4 jaar in de mmm te hebben gezeten. Nu is hij alweer vier maand bij ons en begin me steeds meer af te vragen wanneer we voor een brusje zouden moeten gaan. Aangezien het bij onze zoon oom zo lang heeftbgeduurt heb ik niet de hoop dat het meteen weer raak is. En wil ik meteen weer naar het zieknhuis of kijken we het eerst zelf aan. Er is namelijk niets mis met het zaad van mijn man maar het was mijn probleem. Pcos. Maar oom dat kan natuurlijk veranderd wezen door invloed can mijn afgelopen zwa gerschap. Kortom ik weet het even niet. Nu zwanger worden is wat vroeg maar zeker niet erg of te vroeg. Wanneer hebbwn jullie besloten om voor de 2e te gaan??
Lieve welkom ik denk dat je het zelf wel voelt wanneer je er klaar voor bent. Bij ons duurde het een jaar ik vond het best zwaar en zat niet echt lekker in mijn vel en wou ook wel ontzwangert zijn. Had namelijk ook bijna 9 maanden ontzwanger verschijnselen. Waarom proberen jullie het niet eerst een aantal maanden zelf wie weet raak je nu wel zo zwanger?!? Aanmelden kan altijd nog ik hoorde ook dat sommige ziekenhuizen een tijd van minimaal een half jaar tot jaar hanteren Wij hebben na onze zoon nooit conceptie gebruikt maar helaas niks gebeurt😉bij ons ligt het wel aan de lage en slechte zaadkwaliteit.
Denk ook idd dat we het eerst gaan doen zondrr iets en gaannkijken wat er gebeurd. Toch wel 'raar' om weer met dit bezig te wezen na iets meer dan een jaar rust in me hoofd, zie daar wel wat tegn op tegen alle gevoelens die er wwer bij komen kijken van de mmm. Hoewel de druk natuurlijk er wek beetje af is nu we knze mooie kerel bij ons mogen hebbn. jullie zijn zo te zien ook al een tijd beizg voor een tweede. Heb je het gevoel er minder mee "bezig " te zijn dan bij jullie eerste ?
Lieve nee hoor bij mijn zoon waren we na totaal 1.5 jaar meteen zwanger na de eerste icsi tp. Nu zitten we alweer 1.5 jaar in de molen en nu ben ik er veelste veel mee bezig. De wens is er niet minder om zeker nu het langer en langer duurt. Het eerste half jaar was ik heel relaxed had ook gehoopt snel weer zwanger te zijn. In september wel zwanger maar helaas bij de 2de echo geen kloppend hartje meer terwijl alles er prima uitzag. Het relax stadium ben ik helaas al lang voorbij
Jaaaah Jon, eindelijk een positieve ovulatietest! Spannend nu de dagen tot donderdag. Ik duimmmmm! Blondje, hoe is het met jullie nu? Maartje, bah bah bah Wat een gedoe toch allemaal weer!!! Tuurlijk is het goed dat het allemaal zorgvuldig gedaan wordt, maar je hebt al zoveel polonaise aan je lijf gehad. Goed dat jullie verder kijken en de donor het allemaal ok vindt! Nog anderhalve week wachten...weer. Weer, welkom! Balen dat jullie weer allemaal onderzoeken moeten ondergaan. Weer een tijd die voorbij gaat. Gelukkig hebben jullie geen haast. Hopelijk verloopt alles weer net zo voorspoedig al bij jullie dochter! Lieve, ook welkom! Ik wist al direct na de bevalling dat ik snel voor een 2e wilde gaan. Ik heb een lage eicelreserve en ik wordt er ook niet jonger op (ben nu 34). Heb ook tijdens mijn bevallingsverlof alweer een afspraak in het zh gemaakt. Ik wist dat de wachtlijst voor intake lang was en zo stond er alvast een afspraak. Toen mijn dochter 10 maanden was ben ik gestopt met de borstvoeding en bij 11 maanden hebben we weer de eerste ICSI gehad. En nu zijn we alweer bijna een jaar en 3 mislukte ICSI's verder. Als je wilt zou ik er lekker voor gaan! Gelukkig ben ik er deze keer wel veel minder mee bezig en zit er relaxter. Ik ben er op voorbereid dat het weer 9 ICSI's kan duren Maar uiteraard had ik gehoopt (en stiekem ook gedacht) dat het deze keer makkelijker zou gaan. En waar is waar, bij iedere mislukte poging gaat het me wel weer meer bezighouden.
Bedankt voor t verwelkomen, voelt fijn. Jon wij zitten in zwolle, en jij? lieve, jij ook welkom, ik heb sinds de zomer wel de kriebels maar manlief wilde pas vanaf het nieuwe jaar het traject in. En dat is prima, het voelt op zich wel goed om t op een relaxed tempo te doen, ik als controle freak wil het soms zo snel mogelijk maar qua verstand is dit veel beter zo. Ik ben trouwens echtgeen baby-moeder en moest er niet aan denken om 2 echte kleintjes te hebben, beter wat meer tijd (en adempauze) er tussen sikki 9 icsis wow!!! Wat zul je blij zijn geweest dat het eindelijk raak was! En dat is ook een flink dureaangelegenheid... ik heb mezelf voorgenomen om het voor brusje echt bij de maximale 3 keer te houden.
Dames Weer wij zitten in Leiderdorp en dat bevalt prima daar! Sikki jullie dus ook alweer een jaar bezig en 3 icsi's verder hopelijk gaat deze het worden en ontdooid deze goed! Jullie waren wel van langste adem zeg 9 icsi hoe hebben jullie dat getrokken gelukkig uiteindelijk resultaat dat is ook het belangrijkste! Zijn jullie nog van ziekenhuis gewijzigd of bij dezelfde gebleven? En waar zitten jullie? Hier 35 wordt er ook niet jonger op helaas maar heb er nog wel vertrouwen in. Maar blijf het een heel moeilijk traject vinden. Hoe moeilijk daar kom ik voor een brusje pas echt achter!
Hoi Dames, Sikki eindelijk ongesteld, fijn nu weer vooruit kijken.. hoop idd zo dat jullie er niet weer 9 nodig hebben, wat heb ik toen met je meegeleefd/leest al die pogingen.. Maartje ow wat naar en dan idd aan de telefoon je binnen praten en dan ben je er en dan is alles ander.. Wat goed dat je naar een andere kliniek/ziekenhuis gaat waar ze meer met jullie wensen mee bewegen en wat een topdonor dat zij daar ook open voor staat.. Jon wat super spannend morgen de tp, wiehoe ik duim! Weer en Lieve welkom.. Weer ook stomme ervaring met ziekenhuis dus, op zich niet verkeerd het zaad opnieuw nakijken al weet ik niet hoe het de eerste keer was? Maar meld dat even van te voren idd, nu ben je voor niets geweest beetje jammer.. Lieve wij zijn ook heel vlot weer begonnen voor een tweede, dit omdat er bij ns nog nooit een cryo was blijven zitten en wij er nog 3 hadden, dus wij dachten toen ons meisje 7 maanden was dan beginnen we met de cryo's, die lukken ws toch niet dan kunnen we na de zomervakantie doorgaan met een verse poging, alleen bleef de 2de cryo zitten en groeide uit tot een prachtig mannetje . Dus er zit nu 17 maanden tussen de 2 kids, heerlijk druk maar voelen ons zo gezegend dat het zo snel weer raak was. Nu nog steeds 1 in de vriezer en die willen we tp als de jongste 1 is.
Weer en Lieve; welkom en succes! Sikki; heb je al een afspraak staan voor een echo? Kaat; 7 maanden alweer, wat gaat het snel he. Alles goed met jullie allemaal? Vandaag gesprek gehad en de arts kan het niet verklaren dat het na 6 terugplaatsingen nog niet is gelukt, embryo's van goede kwaliteit en alles lijkt verder goed. Ze wil nu in het artsenoverleg bespreken of het zinvol is een inwendige onderzoek met een camera te doen om te kijken of er evt schade is door de keizersnede aan de baarmoeder. Maandag belt ze me hierover terug.
Jon wat super spannend morgen de tp, wiehoe ik duim! Kaat Thanks de spanning neemt toe ik kan nog wel wat duimers gebruiken voor een goede ontdooiing! Blondje fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ziekenhuis. Denk ook dat het pech is na 6 tp te hebben gehad en niet zwanger. Fijn dat ze nog even checken met de camera op eventuele complicaties na je keizersnede! Zwaai naar de rest!
He Jon; morgen weer een cryo tp begrijp ik? Ik duim mee! Hoeveel zijn er nog? Heb zelf ook het gevoel dat het 'gewoon' pech is. Maar idd fijn als ze dingen willen uitsluiten.