Jon, wat een oneerlijke kutzooi . Dikke knuffel!! Sikki, heb jij 21mrt op de 1e lentedag de tp van een topper??? Tevens mijn verjaardag . Dit moet 'em worden!!! Blondje, lief van je! Hier gaat alles goed. Voel me nog steeds goed en beebje is lekker druk Wel druk met al een dreumes thuis, maar die slaapt al maanden klokje rond. Dus mag eeeeeeeecht niet klagen! Majo, en ben je er al over uit hoe je het allemaal gaat doen qua donorkindje? Hier weten m'n vrienden en m'n naaste familie het. Collega's weten het niet. Maar mochten hun 'erachter' komen geen probleem. Dat boekje voorlezen was om te lachen. Hij keek me aan en speelde lekker verder . Het ìs al geen geheim meer voor hem. M'n man en ik maken er zelfs grapjes over (niet naar hem, maar m'n man en ik naar elkaar). Het enige wat steekt is inderdaad het zinnetje: goh, wat lijkt hij op jou (op m'n man dus, maar ook als ze dat zeggen over mij dan steekt dat). Das vooral met de geboorte zo, wordt nu veel minder. We hebben onze familie en vrienden wel gezegd dat we niet willen dat er vanuit hun ineens gesproken gaat worden over donor-zaken naar onze kindjes toe. Andersom, wanneer onze kindjes er zelf wel over willen praten naar anderen toe.....prima!!! Verder, natuurlijk blijft het in ons hoofd (soms ver weg ) dat de leeftijd eraan komt dat onze kindjes het wel ècht gaan beseffen etc. Mochten ze toch nieuwsgierig zijn naar hun 'roots' dan kunnen zij gegevens opvragen over de donor en daarin steunen wij ze. Wat ik begreep van de arts van de amc: zij had dat bij 'haar' donorkindjes nog niet meegemaakt, maar al deze kindjes wisten het wel van heel jongs af aan. Anders was het als de kinderen al ouder waren, bv in de pubertijd. Wat fijn dat het gesprek goed ging meis. En wat betreft je broer, die heeft gewoon geen empathie. Die begrijpt het gewoon écht niet! En wat leuk een stel die in dezelfde situatie zitten. Dat heb ik wel gemist, lotgenoten. En nu? Hoe nu verder qua donorzaad en behandelingen?
Kaaat, wat fijn dat het goed met je gaat en met jullie 2 wondertjes. Waterpokken gelukkig ook weer achter de rug. Hoest nou met 2 inieminies thuis? Alleen maar druk? Heb je ook nog 's tijd voor jezelf?
Majo, wat fijn dat jullie zo'n prettig gesprek hebben gehad met de mw. En toch weer wat nieuwe inzichten en handvatten hoe ermee om te gaan voor jullie zelf, kindje en de omgeving. Het blijft lastig, de reactie's van anderen. Vooral van de mensen die dicht bij je staan. Mijn beste vriendin heeft me altijd geprobeerd te steunen, naar me geluisterd, maar uiteindelijk nooit echt begrepen. Dat werd pijnlijk duidelijk door opmerkingen als 'wij zouden nooit zo ver gaan' en 'hou toch op met die icsi's. Opmerkingen die het pijnlijkst zijn van mensen die dichtbij staan. Ik kan het vaak moeilijk loslaten, maar met manlief kan ik er altijd goed over praten en hij kan mij gelukkig altijd helpen op een andere manier naar de situatie te kijken. Ik vind het soms moeilijk om uit mijn eigen perspectief te komen. Gelukkig kan ik nu vaak opmerkingen pareren door te zeggen 'gelukkig heb ik doorgezet, anders was onze dochter er nooit gekomen' Wat fijn dat jullie met een ander stel in contact kunnen komen. Dat lijkt mij heel waardevol! Ookal zullen zij wellicht heel anders met dingen omgaan, het helpt om je eigen keuzes te bevestiginen. En natuurlijk de ervaringen van de meiden hier op het forum. Zonnestraal, fijn dat alles goed gaat en jullie zoontje lekker doorslaapt en de beeb lekker druk is Tijd vliegt zeker nu? Jon, hoe is het nu? Het een beetje een plekje kunnen geven? Hier nog 3 dagen wachten... De cryo wordt 's ochtends ontdooit en de afspraak voor de tp is om 10.50 uur. Als het ontdooien niet goed gaat worden we gebeld. We gaan de avond van tevoren al naar Gent, want we moeten toch al voor een mogelijk telefoontje weg zijn (3,5 uur rijden). De vorige cryo tp belden ze ons 's ochtends (toen we in de auto zaten) of we eerder in het zh konden zijn omdat de cryo heel goed ontdooid was en al op het punt stond op uit te treden uit de schil. Maar ja, dat gaat dan niet als je zo ver weg woont. Dus nu hebben we een apartementje in Gent geboekt, gaan we donderdagavond samen met m'n ouders die kant op, die kunnen dan vrijdagochtend oppassen en daarna maken we er een leuk weekendje Gent van tot en met zondag. En mocht de tp niet doorgaan, dan maken we er alsnog een leuk weekendje van
Majo ben ook benieuwd of jullie erover uit zijn over het donorgedeelte. \Echt je bent verliefd als je je kindje ziet hoor Volg je eigen gevoel. Sikki wat spannend hihih ik hoop dat de ontdooiing goed gaat en je een posi test krijgt!!!! Hier nog 2 namen over maar s.eyhan vind de andere naam mooier dan ik hahaha.
Ook wat leuk een meisje ik zag het nu pas hihi.. En jullie zijn het dus niet eens over de naam, hihi lastig.. Stiertje wat jammer van geen cryo's maar wat je zegt met wat oudere eitjes heb je idd vaak minder of geen cryo's helaas.. Sikki goed gepland jullie lange weekend en wat fijn dat je ouders mee gaan en dat daardoor jullie prinsesje ook lekker mee kan.. Ow hoop het zo voor jullie!!! Mayo wat Sikki zegt klinkt goed het gesprek met de mw en wat fijn dat zij je goed kan helpen met het hoe ermee om te gaan.. Wanneer verwacht je je menstruatie? Want de volgende cyclus gelijk starten toch? Zonnestraal tijd vliegt he als je er al 1 hebt rondlopen.. Ja het is hier druk met 2 kleintjes maar ze slapen beide redelijk dus in de avonduren altijd wel tijd voor onszelf.. En voor de rest is het druk maar vooral genieten
Ow en Sikki ik gebruik littekencreme van biodermal, ook als ze wel eens gevalllen was en daar een littekentje aan over hield.. Het is nogal een wildebras, maar die creme helpt goed. Ze heeft nu vooral littekens op haar billen en rug, ze had haast niets in haar gezicht gelukkig. J wel 2 littekentjes in zijn gezicht dus dat ook goed insmeren en het zal helaas wat tijd nodig hebben..
@sikki: er was ook nog 1 verkeerde bevruchting (iets met 2 kernen of zo??). In totaal waren er 17 eitjes geoogst, waarvan 10 rijp voor bevruchting. Ze hebben ivf gedaan, daar had dr. S. een sterke voorkeur voor. We hebben het nog wel over icsi gehad en ze hebben het laten afhangen van het aantal zaadcellen. En dat vonden ze genoeg voor ivf. Maar ik denk dat ik een volgende keer toch wel icsi zou willen. Ik hoop van harte dat jullie weekendje er eentje zal worden MET cryo aan boord! @Jon: wij willen zsm gaan voor een brusje. Maar mijn cyclus doet nog niks ivm 100% borstvoeding. En in DD willen ze je niet eerder hebben dan dat je helemaal gestopt bent met de bv en 2 cycli hebt gehad. Hoewel daar geen keiharde wetenschappelijke onderbouwing voor is. Dus stel dat mijn cyclus weer op gang komt voordat ik helemaal gestopt ben, dan ga ik misschien wel een beetje creatief om met de waarheid . Ik heb gebeld met DD: we kunnen er dan binnen een paar weken terecht.
Lieve dames Bedankt voor het medeleven hier gaat het aardig. Zit wel te wachten op de rode duivels die van mij wel mogen komen heb echt heel veel buikpijn gehad. Sikki vrijdag wordt een spannend dagje voor jullie hoop zo op een mooie en goede cryo die hem gaat worden meis! Echt super dat jullie toen op jullie eigen geloof zijn afgegaan en doorgegaan diep respect hoor gelukkig een hele mooie dochter gekregen. En toch makkelijk praten voor een vriendin die niet in de situatie zit. Heb zelf niet rechtstreeks dit soort opmerkingen gehad maar wel dat er niet altijd wordt nagedacht over makkelijk zwanger worden want ja bij hun was het zo snel raak enz. Dan moest ik ook ff slikken. Of de vriendin die altijd om het hardste riep ik wil geen kinderen en ze gaat toch overstag omdat vriendlief het wel graag wil en dan nog meteen zwanger raken ook. Dat kon ik slecht hebben. Daar in tegen kiezen zij wel bewust voor 1 kindje en dat kan ik niet wou bijna dat ik ook had. Gelukkig is het nog niet zo ver en hebben we nog pogingen maar heb het ook geregeld even moeilijk. Nu ook mijn naaste collega zwanger ja das best lastig. Hoe gaat jullie hiermee om? Majo zat best nog wel met verbazing te lezen wat jou broer had gezegd hoe durft hij! Zo wordt het toch wel duidelijk dat het voor zo veel mensen een ver van hun bed show is. Sommige mensen zeggen ook zo ver zou ik niet gaan maar als je altijd heb geweten en gedroomd moeder worden zit in mij dan ga je dat niet opgeven. En voor iedereen ligt de grens ergens anders. Gelukkig hebben jullie je keus gemaakt en hopelijk snel door voor de iui toch dat zou je volgende cyclus worden? Fijn dat het gesprek prettig verliep en ook prettig dat er nog een stel in dezelfde situatie als jullie zit waar jullie contact mee gaan krijgen. Hopelijk is er de klick! Jeetje wat een late en lange cyclus hoe gaat nu? Zonnestraal jij ook bedankt voor je lieve bericht! Zijn jullie het al over de naam eens en gaat je zoontje straks naar een groot bed? Of hebbe jullie een wieg? One leuk dat je je zoontje laat meedenken over de naam! Kaat gezellig dat je nog zo meeleeft! Nog druk met de kleintjes? Stiertje wel fijn dat je spoedig terecht zou kunnen in dd en niet weer maanden hoef te wachten. Jammer dat ze als eis hebben om te stoppen met bv. Begrijp igg uit je reactie dat je liever was doorgegaan klopt dit? Heb toen ook bv gegeven en ben blij dat ik het heb gedaan maar weet toch niet of ik het weer zou doen voelde me wel erg aan huis gekluisterd daardoor ook omdat meneer de fles niet moest heb ik onwijs veel stress gehad toen ik weer aan het werk moest.
@Jon: hoop dat jouw rode duivels snel komen, dan kun je weer vooruit kijken. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding. Die dame van ons drinkt gelukkig prima uit de fles, MAAR: er moet wel mama's melk in zitten. Kunstmelk wil ze niet, dus ik kom echt net rond met de gekolfde melk. Is ook wel eens een stresspuntje. Daarom zijn we vorige week begonnen met de eerste hapjes ernaast: rijstwafel, banaan.
Jon dan hoop ik dat je snel ongi word Hier heel anders met bv, mijn zoontje snapte er niks van. En ik moest fulltime kolven 3 mndn lang 12 uur per dag bezig geweest alleen daarmee. Dat wil ik nu dus ook niet meer. Daarbij loopt er nu nog een kindje rond. Hier accepteerde hij trouwens wel fv evengoed als afgekolfde bv.
Respect, one of kind, voor jouw doorzettingsvermogen met de bv. Snap dat je dat met een tweede minder ziet zitten. Maar misschien snapt dit kindje het beter. Weet je trouwens nu het geslacht al van je kindje? Da's vroeg! (Maar wel leuk )
Sikki, ik denk aan je morgen!!! Jon, dikke knuffel! De mmm is verdomd zwaar. En een omgeving die je continue confronteerd ook!!
Duimen voor sikki!!!! De duivels gelukkig vanmorgen gearriveerd weet nu op welke datum ik me kan gaan richten. Ja de bv weet wat dat lees ik hier ook al. Sommige kindjes zijn zo eigenwijs 😉.
Sikki vandaag is de dag!! Jon fijn nu kan je weer door.. Ook mijn meisje wilde ook echt niet aan de borst, en met mijn tweede ging het als vanzelf. Dus het kan, maar als je weer zoveel zou moeten doen als bij je mannetje snap ik dat je kiest voor fv.. Hebben wij toen met ons meisje ook na 4 weken kolven tepelhoedjes en de hele rambam gedaan.