Jon, ik gebruik altijd Menopur, Deca (in kort protocol), Pregnyl en Utrogestan. Heb ook begrepen dat Menopur sinds dit jaar het voorkeursmedicijn is vanuit de zorgwet.
Sikki dat gebruikte ik precies ook allemaal. Mijn ervaring is dat mijn lichaam even wat minder reageert op menopur dan op puregon. Ik had met puregon meer eitjes daar kwam onze zoon uit voort maar volgens mijn zijn de menopur eitjes weer van betere kwaliteit dit bleek ook wel uit de ontdooiingen! Ik ga dit dus even goed overleggen met onze arts. Menopur was vorig jaar al het voorkeurs hormoon ivm de kosten. Doen ze in Gent ook alleen de korte protocollen? Bij ons ziekenhuis nl wel ben er eigenlijk niet rauwig om al die troep! Nog even benieuwd wat de andere gebruikten bij een nieuwe poging?
Sikki; wat fijn dat je al zaterdag kan testen, het is al spannend genoeg! Zonnestraal; lief dat je zo blijft meeleven. Alles goed bij jou? Ik gebruik decapetyl, puregon, pregnyl en utrogestan. Ook in ons ziekenhuis zijn ze overgestapt naar een goedkoper medicijn, maar omdat ik al 4 pogingen met puregon heb gehad en we dus weten hoe ik hier op reageer heeft het ziekenhuis dit voor mij besteld.
Jon, gisteren gesprek gehad toch? Hoe ging het? Hier valt het wachten me weer zwaar. Ik vind het iedere keer moeilijker en moeilijker worden. En dus kon ik uiteraard niet wachten met testen Omdat ik bij mijn dochter al op 9 dpo een positieve test had, heb ik dinsdag (10 dpo) al voor het eerst getest. Helaas omo Net als gisteren en vanochtend. Omdat het nu 12 dpo is ga ik er vanuit dat die voor zaterdag niet meer positief wordt en ik zaterdag dus ook ongi ga worden. Want dan is het 2 weken na eisprong. Baal er toch wel heel erg van. Had gehoopt dat het deze keer iets makkelijker zou gaan, maar nu toch ook alweer 5 mislukte tp's achter de rug en gaan we weer door voor de 4e verse poging.
Sikki, ik vind het zo erg meis! Hopelijk te vroeg getest, maar ben er ook bang voor . En 5 mislukte TP alweer. Tis zo verdomd oneerlijk! Dikke knuffel!! Blondje, tuurlijk leef ik mee met jullie! De mmm haal je niet zomaar uit mij. Wil gewoon dat jullie zwanger raken !! Hopelijk kan ik zp ooit wel afsluiten. Verder alles goed, maar moeheid neemt toe moek eerlijk zeggen. Heb ook een drukke dreumes om me heen .
Ach lieve Sikki... We weten hoe het voelt... Ik omhels je zachtjes... Het idee leek zó ontzettend makkelijk: het allemaal los laten en zoveel ontspanner dan voor kindje 1 in de molen te zitten... Als je weer keer op keer met dezelfde teleurstellingen als toen te maken krijgt is dat zo verdomde lastig! En verdrietig. Hoe goed je jezelf ook wilde beschermen door het nu anders te willen doorstaan. En het traject wordt dan toch weer zwaar. Hoe je ook van plan was om het deze keer zo anders te ondergaan omdat je het grote geluk al kent. Soms voelt het nu voor nr 2 nog wel moeilijker, op een eigen manier. Ergens is het nu makkelijker omdat we zelf nu hebben waar we altijd naar verlangden. Maar tegelijkertijd weet je nu zo goed hoe mooi alles is. En elk embryo dat niet blijft ontwikkelen of niet blijft plakken had net zo'n mooi persoon kunnen worden als die je thuis al hebt rondkruipen of lopen... En je wilt voor nr 1 zo graag een nr 2... Ik omhels je zachtjes en hoop voor je mee dat het toch te vroeg was, zoals we het een paar jaar terug "een Klingel" noemden. Tegen beter weten in... Klotezooi.... Dikke knuffel!! X
Slik Maartje, wat lief en treffend gezegd. Alhoewel ik het voor nummer 2 (nog) niet moeilijker vind qua verlangen, maar vooral de tegenslagen an sich. Het maakt me keer op keer harder, verbitterder, afstandelijker. Na 15 tp's waarvan er 14 mislukt zijn staat het incasseren me steeds meer tegen. Dat maakt het vooral zwaar. Het zijn niet deze 5 tp's op zich, maar toch ook de bagage van voor onze dochter. Moeilijk uit te leggen. De twijfel over wanneer stop je ermee komt steekt weer de kop. Ik ken mezelf, ik ga door totdat het weer gelukt is, maar tja, geen garanties en wat is er aan het eind dan nog over van mij? En ja, ik zou het ook heel graag allemaal nog een keer willen meemaken. Boven alles voor onze dochter. Dat zij een broertje of zusje heeft, zodat ze er niet alleen voor komt te staan later. Ookal geeft een broertje of zusje geen garantie voor een goede band onderling. Kortom, even tijd nemen om dit weer een plekje te geven en op te laden voor de volgende poging. Want ondertussen tikt het klokje maar door...
Sikki; wat onzettend rot meid. Je kent je lichaam het beste en heb dan ook weinig hoop meer voor je. Heel veel sterkte Maartje; wat heb je dat ontzettend mooi verwoord, sluit me helemaal aan bij jouw woorden wat betreft mijn gevoel hierover. Heb nog best last gehad na de hysteroscopie, buikpijn/maagpijn. Gaat nu de goede kant op. Gaan een weekend weg met vrienden en kids dus hopelijk morgen topfit weer.
Ach nee lieve sikki had het zo gehoopt voor jullie weer een teleurstelling balen meis dikke knuffel!!! Wij gisteren goed gesprek gehad we mogen aankomende cyclus weer door dus de koelkast ligt weer vol! Deze keer ook met puregon ipv menopur proberen!
Lieve sikki zo sta ik er ook in. Mijn klokje tikt ook door zo voel ik dat igg. Al die teleurstellingen het opnieuw opladen de hoop dat het nu zeker in jou geval hopelijk sneller raak zou zijn. Het blijft gewoon zo'n moeilijk traject en wij weten idd wat het is om zwanger te mogen/ kunnen raken dus het is mogelijk en dan geef je niet zo snel op zolang het kan...... Had dit gisteren ook bij mijn arts aangekaart. De machteloosheid van ja maar ik eet en leef gezond, ik sport wat, eet gevarieerd, rook niet, drink af en toe ben netjes op gewicht wat kan ik nog meer doen? Nou eigenlijk niks het blijft toch ook een kwestie van geluk. Je kan nog zulke mooi cryo's hebben de garantie heb je gewoon niet en dat is gewoon zeer rot en oneerlijk! Blondje geniet van je weekeindje even lekker met vrienden op stap. Vervelend dat je nog wat last had na de hysteroscopie.
Sikki, lieve Sikki...wat een onwijze teleurstelling weer zeg! Om moedeloos van te worden. Maartje heeft het idd goed verwoord en kan ik me dan ook bij aansluiten. En de grens.... tsja.... wanneer komt die? Ga je eindeloos door? Je weet dat dat niet kan.... Allemaal punten waar ik ook geweest ben (en soms nog ben)... Enige wat ik erover kan zeggen is dat die grens bij ons iedere keer weer verschuift terwijl we dit zelf nooit verwachten. Maar als de wens zó groot is en je nog zoveel te bieden hebt.... Moeilijke van eindeloos doorgaan....het tekent je toch op een bepaalde manier. Ook al probeer je er even niet mee bezig te zijn...op de achtergrond draag je de MMM altijd bij je en hangt er een (kleine) schaduw over het geluk dat je al hebt, ook al wil je het niet! (zo ervaarde ik het wel althans). Zó jammer!! Ik hoop dat het je lukt om weer op te laden voor poging 4. Hoe staat je man erin eigenlijk? Wil hij ook eventueel eindeloos doorgaan? Of heeft hij een grens? Knuf meid! Blondje, Hysteroscopie viel dus gelukkig mee! En wat fijn van snelle uitslag. Nu nog een HSG. Ze kijken alles in elk geval wel goed na nu! One of Kind, wat lief dat S. mee aan het namen bedenken is!! Stiertje, de 1e hapjes gegeven....lief!!.... Jee, wat lijkt dat alweer laaaaaang geleden hier zeg! En? Ging het goed? De BV dus proberen wat af te bouwen nu? Hopelijk wordt je ongi door de BV heen en kun je het icm behandelingen toch deels blijven geven. Jon, Gisteren gesprek gehad begrijp ik? En groen licht! Fijn! Nu dan wachten op ongi en dan starten? Zonnestraal, ook hier vind ik het lief dat je nog zo meeleeft met iedereen. Moet zeggen dat ik ook veel heb aan je ervaringen wat betreft donorschap en alles er omheen. Fijn dat je dat wilt delen! @Hier: Inmiddels eindelijk m'n ei gevonden middels echo.....duurde even, maar dan heb je er toch 1 op dag 30 v/d cyclus! Kreeg die dag echter ook gevoelige (.)(.) en dan meestal na een week ongi, dus ben benieuwd, zal dan wel een korte LF hebben. Moet daarom morgen op progesteron laten prikken en heb woensdag weer afspraak in kliniek voor gesprek over behandelplan opstellen. Eerst hadden ze het over clomid, maar vrijdag bij de echo bleken er nu ineens 3 grote follikels te zitten. (eerst 1, toen 2 en nu zat er nog eentje achter een ander verstopt). En met mijn overstimulatie geschiedenis.... Arts sprak nu ook over eventueel een hele lage dosis gonal-f eventueel. Nou ja...zal het wel horen woensdag. Hoewel ik had gehoopt toch eigenlijk met spuiten nu wel klaar te zijn *zucht*. Het stel waarmee we in contact zouden worden gebracht is inmiddels bij ons geweest en was een erg leuk en open gesprek. Heel apart en bijzonder om te zien hoeveel overeenkomsten/raakvlakken er waren. Op zowel MMM vlak als ook op persoonlijk vlak. Érg leuk en zéker voor herhaling vatbaar. Fijn om met mensen te praten die in dezelfde situatie zitten en begrijpen waarom je überhaupt over dit nieuwe traject nadenkt.
@Majo: de eerste hapjes gaan heel goed. Als ik haar een klein stukje brood geef, weet ze niet hoe snel ze dat in haar mondje moet stoppen. Zo grappig om te zien. Ze heeft ook al rijstwafel en banaan geproefd. Tot nu toe vindt ze alles lekker. Tot nu toe zijn de eerste hapjes nog bedoeld als bijvoeding, zodat ik het qua kolven een beetje kan blijven bijbenen, want ze wil geen kunstvoeding. En dan zien we wel hoe het verder gaat. Fijn zeg, dat jullie lotgenoten hebben gevonden. De MMM is toch lastig te begrijpen voor buitenstaanders. En spannend: weer een nieuw behandelplan. Gaat dat nog weer heel anders worden dan voorheen?
O, ik zie nu: KID (lastig, als je een reactie plaatst, kun je de onderschriften niet zien, moet je weer 2 schermen tegelijk open hebben). Spannend! Je kunt ook iui doen in eigen cyclus, toch? Dus ongestimuleerd met evt. pregnyl.
Sikki hele dikke knuffel, wat oneerlijk allemaal.. En hoe ver ga je, ik heb je ook altijd gevolgd in Klingels topic en ook daar was het al een vraag hoe ver ga en wat is ver genoeg. Het is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden en waar het antwoord ws ook vaak van wisselt, want die keuze kun je alleen maken als je er zelf middenin zit. Ik hoop zo dat het voor jullie de volgende poging raak mag zijn! En Maartje wow wat mooi en treffend gezegd inderdaad, ik knijp in mijn handjes dat het bij ons de tweede keer zo snel raak was, maar wat leef ik mee met de dames waar het (weer) zo lang duurt. Jon wat fijn dat jullie weer kunnen beginnen. Blondje veel plezier nu! dit weekend Majo ben benieuwd wat jullie gameplan wordt as woensdag! En wat fijn dat het zo goed klikt met het stel, fijn dat je ook face to face (toch anders dan zp) met iemand over jullie gevoelens kan praten en dat er mensen zijn die precies weten hoe het voelt. Stiertje kan hier ook niet wachten tot de eerste hapjes, zo speciaal.
Kaaat wat ontzettend lief dat je nog zo meeleeft! Grappig dat jij mij ook hebt gevolgd in Klingels topic. Wat lang dool jij hier ook alweer rond! Majo, wat fijn dat je eindelijk je ei hebt gevonden! En dan ineens weer 3 grote follikels. Ik kan me voorstellen dat jij dan ook weer op hol kan slaan van Clomid. Wat een zoektocht is het toch naar de juiste medicatie. Woensdag dus weer op gesprek. Echt weer helemaal vol in de molen weer! Fijn dat het zo klikte met het stel! Bijzonder op medische en persoonlijk vlak zoveel overeenkomsten. Waardevol! Jon, koelkast alweer vol en klaar voor de start! Al enig idee wanneer je cyclus weer start? Blondje, weer helemaal de oude? Lekker weekendje weg gehad? Hier vandaag voor de vorm wezen bloedprikken. Gent belde me met de uitslag en de vraag wat we wilden. Nou graag weer voor een nieuwe verse poging! We hadden eventueel gelijk weer mogen starten, maar dan had ik morgen naar Gent gemoeten voor een uitgangsecho en over 2 weken moet ik voor m'n werk naar Italie en dat wil ik liever niet afzeggen. Dus afgesproken dat we volgende maand weer een poging gaan doen. Gelukkig laat m'n man het aan mij. Ook voor het aantal pogingen en wanneer stoppen. Vooralsnog in ieder geval
Dag allemaal... Lees hier al een tijdje mee. Een topic wat ik toen ik nog in de MMM zat om überhaupt zwanger te raken vaak verfoeide vanuit een soort van 'maar jullie hebben al een kleintje en er zijn nog zoveel meiden bezig voor nummer 1'. Ergens begreep ik het toen wel, maar toch... Je begrijpt dit topic pas echt als je in een zelfde schuitje komt. Als er een kindje is voor wie jezo graag een broertje of zusje wenst... Velen van jullie heb ik op andere topics gevolgd of we zijn elkaar tegen gekomen op die topics. Zo 'ken' ik Maartje en Sikki, Zonnestraal en Stiertje... En wellicht nog best wat namen die ik nu even niet weet... Las net bij van Sikki's teleurstelling... Wat balen zeg... Heb zelf al een tijdje niet actief geschreven op het forum. Mijn eigen topic ligt een beetje stil, omdat ik erg druk ben met (nog zo goed als fulltime, wel een dag mama-dag) werk. En met genieten van ons kleine Elfje. Zo lief en fantastisch om te mogen meemaken! Dankbaar en gelukkig, iedere dag weer! Zit zelf in een soort van zelfde schuitje als Stiertje. Hoop zo dat we het wonder van de zwangerschap en geboorte, nieuw leven op de wereld zetten, nog een keertje mogen meemaken... Op Een Dag, want we zijn nog niet 'actief', al droom ik er wel van 😊! Maar, ben nu aan het afbouwen met de BV en heb tot op heden (5,5 mnd) nog geen cyclus gehad. Dat moet eerst maar weer eens op gang... Omdat onze dochter een daadwerkelijk cadeautje van de natuur is geweest, na de talloze mislukte behandelingen, miskramen en BBZ, hoop ik heel stiekem op nog zo een wonder... Al besef ik dat die kans klein is. Zeer klein.. Bovendien is mijn cyclus dus echt nog niet op gang. Dus nog geen kansen! Met vriendlief het erover gehad, maar die zou nog een x het medisch Traject helemaal niks vinden.... Dus tja... Enfin, ik meld me graag aan, sluit me graag bij jullie aan, al zal het voorlopig in een meeleesmodus zijn 😉! Xxx
Juulzon wat spannend Ik snap dat je het toen geen leuk topic vond. Maar je groeit idd mee. Ik hoop dat een spontaan wonder. Wij kennen elkaar ook van vroeger was toen Elif . Sikki snap dat jullie een maand overslaan nu dan. Majo goed dat je je ei hebt gevonden. Hier alles goed xxx