Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve Juulzon,

Zoals je weet heb ik al jouw topics meegelezen en enorm met je mee geleefd!!! (Ook zelf een tijdje stil geweest, zwangerschap van m'n zoontje was retezwaar en over de bevalling zullen we het maar niet hebben ;)).

Over bezig zijn met een broertje of zusje destijds stond ik er hetzelfde in.
    Ik dacht altijd, je hebt er toch 1!! :(

En na de geboorte van B.eau was ik de gelukkigste vrouw op aarde.
    Met z'n 3-en was het goed zo. Was zooooooo dankbaar dat dit wondertje ons gegeven was!
    Een 2e kindje was uitgesloten.

Totdat B.eau wat ouder werd. Zo jong als hij was gek op kindjes. Een toen al sociaal dier. En tis een KID- kindje. Speelde ineens heel erg mee in de keuze voor toch een vol brusje voor hem. Ineens begreep ik de diepgewortelde wens van dames die zoooooo graag een brusje willen.

Met grenzen. We hadden cryo's en doorzaad heb ik laten vernietigen. (Bewust zodat ik tòch niet helemaal aan de ICSI ging).

En toen zwanger :$. Wat eerst zo lang duurde, duurde nou zo kort!

Lieve Juul, ik gun jou zooooooo erg een brusje voor jouw engeltje! Doordat jij al die jaren hebt volgehouden is het nu toch gelukt en is ze er! Nota bene op de natuurlijke manier!
    Jouw engeltje heeft voor veel mmm-meisjes die jou volgen zo een mooie betekenis, dat wonderen ècht bestaan!
    Ik ga voor nog zo'n mooi wonder voor jou!

2. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi dames

Majo wat fijn dat er toch een ei is gevonden weliswaar pas op dag 30 maar er is een eisprong! Hoelang is hè cyclus nu al weer begonnen met de nieuwe?
    Fijn dat het zo klikt met dat andere stel het lijkt me dat jullie daar veel aan kunnen hebben.

Sikki hoe gaat het nu? Even een maandje pauze is niet verkeerd toch even de zinnen verzetten meis! Slik je nog medicatie via Gent? Mag aannemen dat je alle onderzoeken gehad hebt daar?

One leuk wat van je te horen! Hoe gaat het nu nog last van stemmingwisselingen?

Zonnestraal ook fijn van jou te horen jij geeft ook altijd goede en lieve raad!

Kaat lief dat je ook nog meeleeft met ons!

Juulzon welkom wij kennen elkaar nog niet ben nog niet zolang actief hier. Schreef eerst mee op een ander forum maar die site ging plat en is nooit meer hersteld op de oude manier.
    Wat een traject hebben jullie moeten ondergaan om toch op de natuurlijke manier zwanger te mogen worden wat super mooi! Er gebeuren gelukkig nog wonderen! Hopelijk zit er nog zo'n wonder in voor jullie!

Stiertje hoe is het met jou? Al bekend wanneer jullie gaan starten was dit met een nieuwe poging?

Blondje leuk weekeinde gehad met vrienden? Wanneer is de hsg? Heb je die al eerder gehad?

Maartje volgende week gesprek?

Hier gaat het lekker. Druk bezig in huis met de tuin ook op werk is het retedruk dus lekker bezig. Waarschijnlijk nog 2 weekjes en dan gaat de eerste spuit er weer in!
    Wel veel last van buikpijn. Heb het idee dat dit door de utro komt die ik bij de laatste tp heb gebruikt! Herkent iemand dit?

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Juul: wat gezellig dat je hier ook bent. Bij mij ook nog in geen velden of wegen een cyclus te bespeuren.
    Ons meiske moet volgende maand een operatie ondergaan. Tot zolang wil ik iig borstvoeding op verzoek blijven geven. Daarna misschien de bijvoeding opvoeren en de borstvoeding langzaam minder laten worden. Dan hopelijk snel een cyclus. En zoals ik er nu in sta, misschien na de zomer weer eens in DD kijken. (En in de tussentijd doen we natuurlijk niets om een spontane zwangerschap te verhinderen ... :))
    Jon: ik heb nooit buikpijn gehad van de utro. Weet niet of dat een bekend bijverschijnsel is?

4. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Stiertje waar moet je dochter voor geopereerd worden hopelijk niks ernstigs?

Hier nog steeds erge last van buikpijn. Hoop niet dat mijn hele cyclus nu van slag is zit toch aan een planning vast (gebruik geen pil namelijk)

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bij de 20-wekenecho werd een nierafwijking geconstateerd. De ene nier is helemaal goed. De andere nier bestaat a.h.w. uit 2 'polen'. Bovenpool bevat cystes en er is een extra leidinkje naar de blaas, deze pool werkt eigenlijk niet. Benedenpool doet wel wat. Dat extra leidinkje mondt uit in de blaas in een soort 'bubbel'. Waarschijnlijk hierdoor stroomt er urine terug van de blaas naar de nier. Hierdoor is er continu risico op urineweginfecties. Daarom krijgt ze vanaf dag 2 preventief antibiotica. Maar dat kan natuurlijk niet haar leven lang doorgaan. Tijdens de operatie halen ze de niet-werkende bovenpool weg, plus dat extra leidinkje, voor zover ze daar bij kunnen. De verwachting is dat de bubbel in de blaas ermee op gaat houden zodra er geen stroming meer is. In z'n totaliteit werkt deze nier maar voor ongeveer 17%. Maar ze willen 'm toch proberen te behouden.
    @Jon: balen dat je cyclus in de war is!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #2666 one of kind, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    Stiertje haar nierkelkje wat vergroot was?

Jon gelukkig gaat het wel beter .

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Heftig zeg stiertje! Ook al gehoord met de 20 wekenecho lijkt me dan ook nog geen onbezorgde zwangerschap geweest weet niet hoe jij het hebt ervaren? Ach ze is nog maar zo klein maar nieren zijn natuurlijk heel belangrijk! Gelukkig werkt de ene wel voor 100%. Wanneer gaat dit plaats vinden?

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Fijn dat het weer wat beter gaat one!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jij nog steeds buikpijn jon:(

Stiertje hier had zoon het niet zo erg als jullie dochtertje maar heeft ook tot 1 jaar ab gehad.
    En had 3 keer in het 1e jaar een urineweginfectie.
    Maar gelukkig liep de urine niet terug bij hem.
    Dit kindje word hier ook weer op gecheckt.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Heb je dan bij een volgende zwangerschap meer kans op weer zo'n afwijking? Dat wil ik telkens nog een keer vragen maar komt er niet van. Geloof idd dat dat het nierkelkje is (uretrocele of zo iets).
    Nee echt relaxt was het niet meer. En ook nog verhoogde kansen vanuit de combinatietest. Dan valt zo'n nierafwijking ook wel weer mee, als je kind geen down blijkt te hebben. En na de MMM zijn er denk ik weinigen die een compleet onbezorgde zwangerschap hebben.
    Operatie is 8 mei.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah stiertje zielig he als ze onder het mes moeten.

Hier kwamen ze pas bij de 36 weken echo ( inleidingsecho) erachter.
    De kans is er idd dat het volgende kindje het ook weer krijgt.
    Dus ook hier word bij mij ook opgelet.

Klopt qua onbezorgde zwangerschap hebben heeeeeeeeel veel meiden vanuit de mmm niet.

12. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Heftig dames!
    Stiertje is het een lange operatie?
    Hopelijk komt er niks uit one! Denk wel goed dat ze het controleren!

Hier idd ook geen onbezorgde zwangerschap gehad! Was toch te bang dat er alsnog iets mis zou gaan.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hallo dames,

Zo is het even rustig en zo wordt er weer volop gekletst. Gezellig!

Juulz, wat leuk dat je je hier meldt.
    Heerlijk dat ze zo geniet van je Elfje!
    En dromen over een tweede...goed zo!
    Dromen mag, dat doen we immers allemaal hier.
    En hopelijk komen die voor ons allemaal uit.
    Jullie dus niet meer de MMM in. Vind je dat lastig?
    Maar eerst eens je cyclus terug krijgen. Ik had mijn cyclus pas terug nadat ik gestopt was met de bv. En dat was na 10 maanden. Ook al gaf ik nog maar 1 voeding per dag, pas toen ik daarmee gestopt was kwam het terug.

Zonnestraal, lieve reactie's heb jij toch altijd op iedereen!
    Hoe gaat het met jou?

Jon, vervelend van de buikpijn? Ik ken het niet van de Utro.
    Hoe is het nu?

Stiertje, wat een zorgen om jullie kleine meisje.
    En binnenkort dus de operatie.
    Spannend.
    Lijkt me moeilijk om je kleine meisje daar aan over te geven, maar ja, weinig keus natuurlijk.
    Hopelijk gaat alles goed en kunnen ze haar niertje behouden, want 17% is nog altijd beter dan niets.
    Hoe kijken de artsen naar de operatie?

OOK, gaat het beter ja?
    Met de baby, grote broer, maar vooral ook met jou?
    En jouw zoontje dus ook een nierafwijking. Dat wist ik helemaal niet.
    Tot nu toe met de baby alles ok?

Nee, helemaal onbezorgd is een zwangerschap na de MMM waarschijnlijk niet.
    Alhoewel ik een hele mooie en makkelijk zwangerschap en bevalling heb gehad (op wat bekken problemen en carpaal tunnel syndroom na). Maar doordat ik door de MMM veel op het Internet zat had ik zoveel nare verhalen gehoord en gelezen over miskramen, vroeggeboortes, stilgeboortes, bevallingscomplicatie's, enz. Dus ik leefde van mijlpaal naar mijlpaal (9 weken, 12 weken, 16 weken, 20, weken, 24, weken, 27 weken, 32 weken, 36 weken).
    Op elk van die momenten kende ik wel een verhaal van iemand wiens kindje het niet had gehaald.
    Toen ik uiteindelijk overtijd ging vond ik dat ook helemaal niet fijn. Ik wilde dat m'n kindje eruit was en veilig in m'n armen lag, want met overtijd gaan hoorde ik ook de vreselijkste verhalen.

Achteraf denk ik wel eens, had ik maar meer onbezorgder genoten. Maar ja, dat kun je niet afdwingen.
    Ik liep ook vanaf dag 1 bij de gyn in het ziekenhuis onder controle (door m'n bezorgdheid vanwege de MMM en ik wilde toch in het zh bevallen) en op het laatst had ik daar erg veel spijt van.
    Helemaal op het eind werd ik heel rustig. En wilde ik graag thuis bevallen, maar ja, dat kon natuurlijk niet, want ik liep bij de gyn.
    En die had ook gepland me in te leiden bij 41 weken en dat wilde ik helemaal niet. Ik wilde dat ze probeerden het natuurlijk op te wekken, met strippen e.d. Maar ze wilden me niet helpen.
    Uiteindelijk heeft de verloskundige die we geregeld hadden voor de nacontroles me 2 dagen voor de inleiddatum mij gestript, gemasseerd, homeopatische pilletjes gegeven en me doorgestuurd naar de acupuncturist. En gelijk die avond ben ik zonder inleiden, geheel natuurlijk in 6 uur bevallen. Wel in het zh, maar m'n man en ik hebben het met z'n tweetjes gedaan (ze kwamen wel af en toe kijken) en pas vlak voor het persen kwam de arts assistent helpen en in minder dan een kwartier persen was ons meisje daar. En 2 uur later waren we weer thuis.

Dus ik zou zo graag nog eens zwanger raken, proberen onbezorgder te genieten van de zwangerschap en bovenal thuisbevallen!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sikki lieverd idd je kunt niet afdwingen dat je onbezorgd een zwangerschap in gaat.
    Maar ik hoop dat het jullie nog eens gegunt is en dat je het dan wel evt kunt!!

Ja seyhan had idd ook een vergroot nierkelkje.
    En heeft paar keer op het zh gelegen.
    Eigenlijk was mijn hele kraamperiode een grijze wolk:(
    Couveuse afdeling ondanks mooi gewicht met 36+1 dag geboren
    6 wkn hersenvliesontsteking.
    10 weken urineweginfectie
    17 weken weer urineweginfectie
    met 8 mnd weer.
    En toen is hij met 10 mndn zoiets besneden en ging het ineens zo goed.
    Door de AB is het nierkelkje ook helemaal geslonken.

En toen dan een l*l van een vent wat het allemaal niet interesseerde !!

Maar nu gaan we het anders doen;)

Ja het gaat gelukkig goed met me.
    Mag wel niet meer werken van de gyn ivm harde buiken en wat bloedverlies.
    Maar dan heb ik tijd thuis :)
    Seyhan is zelf al helemaal uit de naam hahha.
    En heeft zijn zusje vorige week en gisteren gevoeld:)
    Ze is nu elke dag wel te voelen:D

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat dapper dat je thuis wilt bevallen eigenlijk.
    Ik vind dat maar eng hahahha.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sikki: in het UMCG maken ze er geen groot drama van. Sinds 20-wekenecho's worden gedaan, worden dit soort afwijkingen ook met enige regelmaat vastgesteld. Ik heb wel het gevoel dat we daar in goede handen zijn. Het domineert ook niet onze gedachten. Ben wel blij dat het nu eindelijk eens gaat gebeuren. Gelukkig is onze kleine meid een lekkere stevige baby (met 6 mnd 7700 gram en 66 cm) en kan ze wel een stootje hebben. Hopelijk slaagt de operatie en kunnen we daarna weer vooruit kijken.
    Grappig hoe iedereen een zwangerschap/bevalling weer anders beleeft. Ik ben bewust naar de vk gegaan voor de controles, om ook nog iets 'normaal' te hebben. Maar wilde wel graag in het zkh bevallen. Gewoon een veiliger gevoel. En dat bleek achteraf maar goed ook, want ons meiske kwam in nood en moest met spoed gehaald worden.

Ik gun jou dat je het nog eens mag meemaken en dan meer kunt genieten!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    #2677 Zora, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt: 8 apr 2014
    Lieve Sikki: Bah weer een mislukte poging achter de rug. Elke keer als ik even kom spieken hoop ik zo op goed nieuws. En heel begrijpelijk wat je allemaal schrijft. Ik hoop voor jou echt op een onbezorgde volgende zwangerschap en een pracht van een thuisbevalling.

Stiertje: Heftig zeg, je kleine meisje onder het mes. Fijn dat je het een beetje los kan laten. Hopelijk gaat alles helemaal goed en kunnen jullie straks weer vooruit kijken zonder dat er nog een operatie in de lucht hangt.

OOK: Ik kan me dat allemaal goed herinneren meid. Was heftig. Gelukkig nu in rustiger vaarwater en hopelijk kun je je kraamtijd straks onbezorgd beleven. Bijzonder weer dat klientje in je buik als je het elke dag voelt.

Juulzon: Ook al dromen over een tweede kleintje. Ik herken wat je schrijft over dit topic. Zo dacht ik er ook over. En ik begrijp de meiden die er nog steeds zo over denken heel goed. Mijn cyclus kwam bij mijn dochtertje ook pas terug toen ik gestopt was met bv. Net als wat Sikki schrijft: Ook toen ik nog maar 1 voeding gaf nog geen cyclus. Nu geef ik ook nog bv en ook nog geen cyclus. Maar in mijn geval niet zo erg.

Majo, Lieve Majo: Helemaal nog niet op al jouw berichtjes gereageerd, maar wel meegelezen. Wat een achtbaan van emoties waar je inzit weer. Onbegrip vanuit je naaste omgeving, wat is dat moeilijk. Maar nu gelukkig een leuk stel waarmee het klikt, wat fijn om daar je zorgen en gevoel mee te kunnen delen. Niemand kan zich inleven in jullie situatie, mits ze hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Mensen die hard roepen zover zou ik nooit gaan, komen daar soms later nog keihard op terug als het bij hen ook niet mag lukken. Maar ik begrijp goed dat het kwetsend is. En lange cyclus zeg, weet je al meer over je LF? En durven ze clomid ook niet aan met een half tabletje? Ik heb tijdens mijn IUI pogingen halve clomid pilletjes geslikt omdat ik met een hele ook teveel follikels aanmaakte. Met een halve ging het hier wel goed.

Maartje: Heel mooi gezegd en jij ook heel veel sterkte met het traject waar jullie nu inzitten. En wat belachelijk dat je weer alle onderzoeken zou moeten ondergaan. Zucht protocollen....fijn dat je zo moedig bent geweest om over te stappen.

Jon: sterkte met de buikpijn, hopelijk al wat opgeknapt.

Zonnestraal: Wat fijn dat je zoveel tips kan geven aan de ander dames hier. Bijzonder om te lezen hoe jij het allemaal beschrijft. Hoe is het met jou?

Kaaat: Hoe is het met jou meis?

Blondje: Hysteroscopie achter de rug lees ik. Is het meegevallen? En was je weekend leuk?

@ onbezorgde zwangerschap: Mijn zwangerschappen zijn beide wel redelijk onbezorgd geweest. Hoewel je natuurlijk altijd wel een soort van 'angst' hebt dat het niet goed gaat. Beide keren was ik heel blij dat ik ze in mijn armen kon sluiten. Bevallingen heb ik beide in het ziekenhuis gedaan. Maar 2e was wel veel relaxter als de 1e. 1e had ik langdurig gebroken vliezen en ben ik ingeleid, ruggenprik, ruim 1,5 geperst zonder persweeen, ingeknipt, vacuumpomp. 12 uur geduurd vanaf inleid infuus en hele weekend met gebroken vliezen gelopen. Vond het best wel heftig.

2e bevalling hele dag gerommel en wat lichte weeen, s nachts rond 00.00 uur doorgezet, toen vk kwam om 13.15 uur 5 cm ontsluiting, mocht thuis bevallen maar door mijn 1e bevalling vond ik dat eng en dus toch naar ziekenhuis, dat ging prima, zelf nog naar verloskamers gelopen. 14.15 uur op ziekenhuiskamer daar nog wat heftige weeen, verloskundige vliezen gebroken en 20 min persen. 15.20 uur was hij er.3 kleine hechtinkjes. Gedouched, en ontbeten en rond 08.15 uur waren wel alweer lekker thuis. En s middags zat ik gewoon aan tafel te lunchen. :D

18. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden, even snel een update vanaf hier, kom later uitgebreid reageren. Vandaag een hsg gehad, viel op zich mee, beetje vervelend gevoel. De vloeistof liep alleen niet door, ze konden maar een klein stukje baarmoeder zien hierdoor. Dit bevestigd de hysteroscopie, er is iets afwijkends. Of dit is er altijd al en onde dochter is een wondertje, of het is na de keizersnede ontstaan. Ze gaat het maandag met de andere artsen overleggen, belafspraak in de middag. Waarschijnlijk kijkoperatie onder narcose.

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Blondje dus nog een kijkoperatie voor de boeg niet echt een leuk vooruitzicht! Blijkbaar dus wel nodig en hopelijk is dit de sleutel voor jullie om bij de volgende poging zwanger te mogen raken!

Zora leuk van je te horen lief dat je nog zo meeleeft met ons!

One ook een heftige babytijd meegemaakt poeh zeg gelukkig is het na die operatie allemaal veel beter gegaan!

Sikki herken je gevoelens wel mbt een niet onbezorgde zwangerschap hopelijk wordt de aankomende zwangerschap een stuk beter en met een thuis bevalling! Lijkt mij wel heftig had ook gekozen voor het ziekenhuiskostenverzekering ook ingeleid worden dus kwam goed uit!

Ben het overzicht ff kwijt mbt de andere verhalen!

Hier gelukkig geen buikpijn meer na de utro heeft het 2 weken aangehouden. Op naar mijn nieuwe cyclus waarschijnlijk nog een goed weekje voordat het feest gaat beginnen 😜

Zwaai naar de rest!

20. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arts heeft gebeld, ze hebben met het team filmpjes nog eens bekeken en er zit geen littekenweefsel ofzo. Wel is er iets afwijkends, maar in principe staat het een zwangerschap niet in de weg, want dat is al eens gelukt, maar verklaart wel de stuitligging en vroeggeboorte. ik word doorverwezen naar uroloog omdat er links van mijn buik iets niet normaal lijkt te zitten. Achteraf dacht ik wel waarom liep de vloeistof in de baarmoeder dan niet door, maar ja das aan de telefoon, gaat snel.

Deel Deze Pagina