Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Blondje fijn dat er geen littekenweefsel is gevonden! Als je meer vragen hebt zou ik die stellen per mail of een telefonische afspraak inlaten plannen. Lijkt me wel belangrijk en duidelijkheid geven!
    Nu dus naar de uroloog kan dot op korte termijn weet je hier al wat over hoe dit gaat?

Hoe is het met de andere dames?

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hi meiden, allemaal lekkere paasdagen gehad?
    Hier wel en deze week nu maar 2 dagen werken. Ook lekker :D

Blondje, uiteindelijk dus geen gekke afwijkingen gevonden.
    Heb je al een idee wanneer je je overige vragen nog even kan stellen?
    En wanneer naar de uroloog?

Jon, las dat jij vandaag weer bent begonnen?
    Spannend, ik duim voor je en hoop op een mooi resultaat over 4 weken!

OOK, jij dus al vroeg thuis deze zwangerschap.
    Gaat het verder wel ok?

Zora, leuk weer van je te horen!
    En jij 2 totaal verschillende bevallingen gehad. Fijn dat de 2e zo'n makkelijke bevalling was!
    Zijn jullie nu compleet? Of denk je, juist na zo'n makkelijke bevalling, nog wel eens aan nummer 3?

Hier staat alweer de uitgangsecho gepland.
    Ik heb middels ovulatietesten m'n eisprong gevonden (die was afgelopen donderdag) en er van uitgaande dat 2 weken later m'n ongi er is, hebben we voor 2 mei de uitgangsecho gepland.
    Nog 1,5 week dus!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sikki wat spannend meid alweer wat gepland dus nieuwe poging kan bijna beginnen!!!

Jon eindelijk ongi gelukkig.
    En een nieuwe poging aan het starten:D

Ja klopt sikki vroeg thuis deze keer.
    Kan wel volop genieten nu.
    Want ze is heel erg druk in mijn buik.

4. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve sikki en one! Thanks ladies ben gisteren gestart met de decapeptyl op cyclus dag 1 gelukkig het korte protocol en vanaf morgen komt de puregon erbij. Dan a.s. maandag de eerste echo! Spannend wel blij dat er weer wat gebeurd!

Sikki: voor jou dus ook bijna weer de nieuwe poging lekker hoor! Slik je nu een pil en is het ook het korte protocol?

One dus je zit in de ziektewet valt het tegen en heb je iets van bekken instabiliteit ofzo? Wel fijn dat je kan genieten van je kleine drukke meisje!

Hoop dat het met de andere dames ook goed gaat!!!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jon korte protocol is wel fijn op zich, morgen alweer puregon spannend!

Ivm vele harde buiken en af en toe wat bloedverlies te hebben gehad wil de belgische gyn geen risico's meer nemen.

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    One nee groot gelijk deze kleine meid gaat voor alles geen risico's nemen. Gelukkig zit je nu op de helft! Heb je de 20 weken echo al gehad of is dat anders in België?

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Blondje: Kan me voorstellen dat je dan aan de telefoon de helft van je vragen vergeet, zou ik kunnen zijn. Hopelijk straks wat meer duidelijkheid bij de uroloog. Sterkte!

Majo: Hoe is het bij jullie?

Jon: Heel veel sterkte en succes deze nieuwe poging.

OOK: Fijn dat je zo geniet van het mensje in je buik. En lekker rustig aan doen idd.

Sikki: Op naar 2 mei weer! Spannend.

Gezinnetje: Is idd compleet nu. We zijn heel dankbaar dat we uberhaupt 2 kindjes hebben mogen krijgen, we beseffen heel goed dat het ook heel anders had kunnen lopen allemaal. Daar komt bij dat mijn man absoluut niet meer de mmm in wil. We twijfelden zelfs over nog een poging als de laatste ICSI mislukt zou zijn. Onze bevruchtingen gingen zo moeizaam (1 of 2 uit gemiddeld 10 eicellen) , nooit cryo's etc. Nooit betere emmy's dan 4 of 6 cellig op dag 3 met fragmentie. Dus sowieso wonderlijk dat we 2 kindjes hebben na relatief zo weinig pogingen (totaal 5 waarvan 1 afgebroken) vooral vergeleken met jou of Majo en vele andere dames hier. Het klinkt heel klagerig en zo is het absoluut niet bedoeld hoor, want we zijn heel gezegend maar we zijn echt klaar, het is goed zo. We gebruiken nog geen voorbehoedsmiddelen want dat staat me nog heel erg tegen maar daar moeten we wel over na gaan denken want hoewel ik er absoluut niet in geloof kan het altijd. Mochten we spontaan zwanger raken is het uiteraard meer dan welkom.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik snap het wel hoor Zora. Hoewel ik graag meer dan 2 kindjes zou willen krijgen zijn wij na deze pogingen voor een brusje helemaal klaar.
    Ik zou echt niet meer voor nummer 3 de MMM ingaan.
    Maar voorbehoedsmiddelen zullen we nooit meer gebruiken ;)

OOK, hoe is het nu met de harde buiken en bloedverlies?

Jon, nee geen pil nu. Ik start in een spontane cyclus.
    Maar omdat ik ovulatietesten heb gebruikt deze ronde, weet ik precies wanneer m'n eisprong is geweest en dus wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Zodoende konden we de uitgangsecho al plannen.
    Is wel zo lekker, scheelt weer een boel stress op de dag dat ik ongi word. Anders moest ik dezelfde dag of de dag erna direct naar Gent en omdat het 3,5 uur rijden is, is het zo'n georganiseer.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zora snap je wel hoor.

Hier volgende week maandag en dinsdag 20 weken echo 's.
    Bloedverlies en harde buikrn gaat als ik me rustig houdt.
    Xxx

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Haha Sikki, nou ik wil het eigenlijk ook echt niet hoor, maar dan is er altijd wel een kans......hoe klein ook.....

...en een praktisch probleem dat wij bijvoorbeeld ook hebben is dat onze slaapkamers vol zijn. Dus we zouden moeten verhuizen. Destijds konden we de benedenverdieping uitbouwen maar voor de bovenverdieping hebben we geen vergunning gekregen. Dus alle kamers incl. zolder zijn gevuld.

Mocht het gebeuren is er altijd wel een oplossing natuurlijk maar hoe het nu is voelt voor ons ook echt compleet. Maar ja, ik ben nu 30 dus misschien verander ik over een paar jaar nog wel van gedachten wie zal het zeggen. Zeg nooit, nooit.

Maar genoeg over mij.....

Het is nu jullie beurt. Knuffels!!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Spannend Sikki, ik hoop zó ontzettend dat de komende poging... Duim! Fik! Klaver!
    Over voorbehoedsmiddelen gesproken: bij mij is vanwege geen eileiders sowieso geen kans meer maar ik ben nu wel aan de pil. Wat een verademing: geen pijnlijke menstruaties meer, niet meer comtinue bloedverlies. Het geen hoop meer mogen hebben op iets natuurlijks is mij achteraf heel goed 'bevallen'. Het heeft echt rust met zich mee gebracht...
    Wilde ik toch even meegeven.

Majo, hoe gaat het bij jullie?

Zora, mooi verteld, snap het denk ik wel. Al die pogingen, alle angst en wanhoop gaat niet in de koude kleren zitten... Ik ben blij te lezen dat het bij jullie nu zo goed voelt! :)

One of kind: wat ga jij hard zeg!! Wauw, bijna de 20 weken!! Goed trouwens dat je nu rustig aan doet met dat bloedverlies en buikpijn. Ik heb ook al heel snel rustig aan moeten doen, weet hoe dat is maar her gaat om het 'eindresultaat'!! :)
    Ben benieuwd of jouw tweede kindje net zulke mooie ogen zal hebben als je zoontje!! :)

Jon, succes! Spannend dat je weer begonnen bent. Ook voor jou duim, fik en klaver ik!! :)

@hier: eerste gesprek met de psych gehad. Is prima verlopen. Nu is het wachten op half mei, dan hebben we het gesprek bij de psych met de donor erbij. Als de medisch ethische commissie akkoord geeft mogen we de cyclus daarna al starten! :)
    Half mei is ivm dat de donor niet eerder kon ivm een collega die met vakantie is en mijn donor niet makkelijk vrij kan nemen als haar collega er niet is. Ik voel me nog steeds zo gezegend met de lieve vrouw die onze donor zegt te willen zijn! En wat voelt de kliniek waar we nu lopen prettig aan. Ik heb er alle vertrouwen in!! :)

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Maartje: Dank je wel, ik kan me voorstellen dat het voor jou, of Sikki of Majo of..... misschien confrenterend is om te lezen dat ik er zo in sta na 'maar' 5 pogingen. (en alle ellende daarvoor: 8 IUI pogingen, HSG, laparoscopie etc.) Maar ik vond het pittig, en daarom heb ik juist zo veel bewondering voor jullie.

Fijn dat het jou rust gaf, de pil, zo had ik het nog niet bekeken maar ik snap het heel goed. Ik wil de pil niet meer gaan slikken en wil ook niet een spiraal ofzo. Het staat me toch wel tegen op een of andere manier. Misschien maar gewoon de 'natuurlijke' methode dus niet rond de eisprong 'knuffelen'.

Fijn dat de kliniek zo prettig voelt. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes en hoop dat ook julie wens vervuld wordt. Ik blijf je uiteraard ook volgen hier.

Liefs!

13. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He meiden,

Hier ben ik ook weer een keertje! Lees trouw met jullie mee hoor!

Sikki en Jon, weer begonnen zo te lezen? Fijn, hopelijk wordt dit een poging met mooie resultaten.

Blondje, aantal onderzoeken gehad, maar niks geks dus. Nu nog wat vragen en dan weer verder? Al enig idee hoe en wanneer je verder kunt gaan?

Maartje, wat fijn dat eerste gesprek goed is gegaan en je je fijn voelt bij die kliniek. Hoop zo dat je na het gesprek half mei goed nieuws krijgt en ook echt door kunt en dan natuurlijk met het gewenste resultaat!

Zora, leuk om ook van jou idd steeds wat te lezen. Kan me voorstellen dat jullie gezinnetje compleet is. Dat was bij ons ook zo geweest als ons mannetje was blijven leven. Heb altijd gezegd dat we heel graag 2 kindjes wilden, die hebben we nu gekregen, maar we hadden ook de wens om ze allebei op te zien groeien en dat kunnen we met ons mannetje nu niet. Dus onze wens is nog niet helemaal vervuld nu.

OOK, doe maar rustig aan ja, zorg goed voor jezelf en de kleine meid!

Majo, hoe gaat t met jou?

En Zonnestraal alweer 30 weken, gaat alles nog goed?

Hier gaat het redelijk. Zijn de afgelopen weken veel in beslag genomen door het wachten op alle uitslagen. Die zijn nu binnen en uiteindelijk is er niet met 100% zekerheid te zeggen waar ons mannetje aan overleden is. Erg frustrerend, hij had nu gewoon hier in zijn wiegje moeten liggen. Zoals ik hierboven al schreef is onze wens nog niet helemaal ingevuld, dat betekent dat ik weer met jullie meedoe.... Ben vorige week begonnen met triptofem (gebruiken ze bij ons in zkh nu ipv decapeptyl) en morgen komt de Gonal F erbij, 2 mei staat eerste FM weer in de agenda. Pffff... Ondanks dat ik er heel erg achter sta om voor een 3e kindje te gaan, voel ik me af en toe ook zo onwijs schuldig tegenover ons mannetje. Maar vergeten ga ik hem echt nooit, wat er ook zal gebeuren!! Vandaag is de laatste dag van mijn verlof, maar ik trek het nog niet om te gaan werken. Morgen naar de bedrijfsarts en hopelijk is die een beetje aardig. Alle spanningen van deze poging er weer bij plus het verdriet om ons mannetje wat soms alleen maar erger lijkt te worden (mijn lijf staat stijf van alle hormonen...) maken dat ik het werken nog even niet zie zitten. Laat maar eerst deze poging even "voorbij" zijn en dan zien we wel verder. Hopelijk is de bedrijfsarts het met me eens.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dees wat spannend meid dat jullie toch nu weer gaan starten!
    Moeilijk om wel te horen dat ze niet weten waaraan jullie ventje nu overleden is.
    Dikke knuffel!!

Maartje wat spannend zeg!!
    Komt helemaal goed met de donor en het zh zo te horen:D

Jon en Sikki hoe is het nu bij jullie?

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dees, wat moeilijk dat er geen echte oorzaak is gevonden. Hier kun je echt helemaal niets mee natuurlijk. Lijkt me logisch dat je hoofd nog niet naar werken staat. Heel veel sterkte meis. En hopelijk heb je alleen deze poging maar nodig ...

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sikki, opnieuw een ICSI. Ik ga ontzettend duimen!
    Hoe sta je er zelf in?
    Dikke knuffel!

Maartje, wat een lieve mensen zeg die willen doneren.
    Een spannende tijd komt er dus aan!

Dees, och meis als je dat zo mooi verwoord zoals je doet krijg ik toch weer natte ogen. Hopelijk komt er nu echt een kindje in je wiegje te liggen.
    En natuurlijk nog niet werken. Je gaat nu weer een zware behandeling tegemoet met dubbele gevoelens.
    Arboarts moet een hart van steen hebben wil hij jou laten werken.
    Dikke knuffel!
    Oh hier alles ok. Maar begint wel zwaar te worden met een drukke dreumes die aan me vast geplakt zit liefst heel de dag :p.

Blondje, hoest met jou?

Zora, alles goed met jou en je rijkdom?

Jon, ook weer begonnen? Ik duim!!

Majo, hoe gaat het met jou?

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom even binnenvallen, lees wel mee maar neem wat meer afstand omdat ik zelf niet zo goed weet hoe en wanneer en of we verder kunnen gaan. Heb vrijdag een afspraak bij de uroloog.

Wil Dees wel even heel veel sterkte wensen met deze poging! Krijg steeds een brok in mijn keel van je verhaal. Neem vooral de tijd om alles voor jezelf op ern rijtje te krijgen.

Aan alle andere, ik denk aan jullie. Sterkte met de nieuwe behandelingen, zwangerschappen en wachten.

18. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames

Dees weer ontzettend spannend en moedig om weer te gaan beginnen. Denk vaak aan je. Wel verdrietig dat er niks is uitgekomen dat maakt het nog moeilijker lijkt me terwijl ik me niet eens kan voorstellen hoe moeilijk. Igg heel veel succes.
    Lijkt me ook dat de bedrijfarts je pas aan het werk kan laten gaan als jij er aan toe bent!

Blondje succes vrijdag begrijpelijk om even wat afstand te nemen!

Sikki fijn ook het korte protocol. Dacht van iemand anders te horen dat er altijd met een pil gewerkt werd maar dat is misschien bij iedereen anders. Wel lekker aftellen!

Stiertje hoe is het bij jou?

Maartje wat fijn dat de kliniek zo'n goed gevoel geeft ! Dat is heel belangrijk goed dat je bent door gaan zoeken! Super dat jullie donor zo meedenkend en meegaand is een lot uit de loterij voor jullie! Maar mei is ook al bijna!

Zora fijn dat jullie wens vervult is. Mooi toch bij ons ook geen anticonceptie hoor maar al 5 jaar niet ook niet na de geboorte, hoop ook op een spontaan wondertje maar gezien de zeer slechte kwaliteit en kwantiteit denk ik echt dat het er niet inzit voor ons!

One met mij gaat redelijk op het moment. 2 weken terug ging het eindelijk weer eens lekker maar nu gieren de hormonen rond. Merk dat ik wel wat labiel ben kan weinig hebben. Ook van collega's met blij nieuws enz nee kan ik ff slecht mee dealen of interesse tonen vind het zo lastig. Ook helaas weinig mensen om goed mee te praten. Ben dan weer blij met het forum!
    Jij dus volgende week de 20 weken echo spannend waarom 2 dagen?

Majo ook benieuwd naar jou!

Zonnestraal schiet al lekker op meis! Ja die peuters vragen veel aandacht hè haha herkenbaar!

Ladies Thanks voor het succes wensen kan ik wel even gebruiken!

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jon in belgie en in nl, ben in beide landen verzekerd:)

20. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Dank je wel voor al jullie lieve reacties! Jullie begrijpen allemaal helaas welke spanningen zo'n ellendige behandeling met zich mee brengt. Ben zelf wel een beetje bang voor mijn reactie mocht deze poging niet lukken, maar ach dat zien we dan wel! Gisteren de gonal F voor t eerst gebruikt, dus nu echt bezig zeg maar. Gisteren ook bij bedrijfsarts geweest en had in t begin geen idee waar t gesprek naar toe zou gaan, maar uiteindelijk gaf ie aan dat ik idd nog maar even niet moet gaan werken en over 4 à 5 weken nog maar eens bij hem terug moet komen. Geeft zoveel rust in mijn hoofd dat ik nu niet en alle hormonen en de spanning van weer gaan werken ineens heb, dus ben heel erg opgelucht!!

Deel Deze Pagina