Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Achhh Sikki precies waar je al bang voor was. Nou wie weet groeien die andere toch nog door in 5 dagen kan er veel veranderen! Ik hoop het voor jullie! Zou denk ik ook geen punctie doen bij 2 follikels!
    Misschien lagen er deze maand heel weinig en is een andere maand weer beter. Duim voor je!

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dees, wauw 10 eicellen! Wauw! Wanneer weet je hoeveel bevruchtingen?

Jon, lekker aan het broeden? :D

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sikki, wat een domper zeg. Het komt jou allemaal niet aanwaaien :(.
    Ga je nu hogere doseringen spuiten?
    Hopelijk groeien die 4 nog mee. Duim duim!

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ah, sikki, balen! Is escape-iui dan nog een optie? Of is er nul kans op die manier? Hoe dan ook: sterkte.

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    O sikki wat balen zeg. Hopelijk gaan die andere 4 toch nog mee doen. Ik hoop hard mee hier.

Jon: spannend! Aantal cellen is idd geen garantie. Ik ben 2 x zwanger geraakt van 6 cellige emmy's.

Ik heb overigens niks gelaten of juist wel gedaan.

Dees: mooie score. Op naar maandag!

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik klets graag met jullie mee.
    Ben me aan het 'opladen' voor de 2e ivf. We hebben een prachtdichter van 3 jaar.

Heb nog niet ver teruggelezen, ga ik nog even doen later.

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hallo dames

M676 welkom zijn jullie al lang bezig voor een brusje?

Dees al telefoon gehad over de bevruchtingen?

Zora eerst deed ik ook niks anders of liet er niks voor maar aangezien er al een aantal ( 5)tp mislukt zijn wil ik deze tips een kans geven het zijn simpele dingen.

Aan alle meiden fijne Moederdag!

8. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He bah Sikki, weer even met de neus op de feiten gedrukt dat inderdaad ervaringen uit het verleden niks zeggen over de toekomst. Heel veel succes meid! Duim voor je dat er woensdag toch mooi nieuws is.

Jon, hoe voel je je?

Hier nog niks gehoord, bij ons in Zkh bellen ze niet van te voren. Pfff zo spannend, ben me nu al op aant vreten... Tp is om 11.45 dus nog even wachten...

9. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Emmy aan boord hier.... Zit naast je op de wachtbank Jon ;)

Wel goed nieuwe, waren toch 12 eicellen gevonden en daarvan zelfs 10 bevruchtingen... Zoveel hebben we er nog nooit gehad!! Nu een 10 cellige aan boord en de andere 9 laten ze nog even doordelen en of ze ingevroren worden horen we per brief.
    Ben heel benieuwd! Nu zien hoe ik die wachtweken door ga komen...

Knuffel voor allemaal!

10. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Dees gezellig op het bankje😉

Wat een mooie opbrengst zeg hopelijk niet nodig maar igg fijn om waarschijnlijk wat achter de hand te hebben!
    10 cellig op dag 3 is ook super!

Bij ons bellen ze altijd zelf of het doorgaat of niet dat is ook wel spannend.

Zwaai

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Dees en Jon, succes met wachten. 10-cellig, super!

Wij zijn nu weer 2 jaar bezig. Eerst iui's, nu ivf. Hoe lang zijn jullie al weer aan het wachten op een tweede, of mss zelfs derde wondertje?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wauw! 10 cellig op dag 3 is echt grandioos. Mijn dag 3 terugplaatsingen waren een keer 4 cellig en een keer 2 cellig! Wat zal jij een topper hebben terug gekregen, Dees!

M676, wij zijn over een paar maanden 3 jaar terug weer gestart met hopen.

Jaaaaaa!! Overmorgen is het eindelijk DE dag dat we met onze donor naar de psych en arts mogen!! Het wordt nu echt spannend!!

13. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Dank voor je leuke reactie Maartje!! Ik heb echt geen idee hoeveel cellig onze dochter en zoon waren... Vertelden ze er eigenlijk nooit bij, maar was vanmorgen helemaal hyper toen ik hoorde dat er toch 12 ipv 10 eicellen waren en zelfs 10 bevruchtingen!
    Zoveel hebben we er nog nooit gehad, eerste x 17 eicellen en 5 bevruchtingen, 2e keer 15 eicellen en ook 5 bevruchtingen. Cryo zou mooi zijn, maar hopen we eigenlijk niet nodig te hebben.

Dus nog 2 dagen Maartje en dan jullie gesprek, spannend joh! Moet goedkomen, jullie hebben het al allemaal zo goed doordacht.

M76, zie mijn verhaal in mijn handtekening. In principe "pas" 1 jaar bezig voor een 2e kindje, maar helaas nu dus weer in de mmm voor een 3e kindje. Allemaal wederom heel spannend, maar ook heel erg dubbel. Ben deze dagen heel veel met ons mannetje bezig en ook erg vaak heel verdrietig...

14. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hoi dames,

Mag ik hier eens voorzichtig komen meelezen? :)

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    M676 en PinkLove, welkom hier!
    Ik hoop dat jullie het net zo fijn vinden als wij om hier met gelijken te kletsen.

Ik ben ondertussen een jaar bezig voor een brusje en ben daarvoor 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken van onze dochter.
    Bij de 9e ICSI was het toen raak. Ik hoop er nu niet zoveel nodig te hebben ;)

Lieve Dees, wat een ontzettend mooie opbrengst!
    Ik hoop met heel mijn hart dat deze topper blijft zitten en uitgroeit tot een mooi brusje voor jullie dochter en zoon.
    En zo begrijpelijk dat je nu bezig bent met jullie mannetje.
    Er komen al zoveel emoties bij de hele MMM kijken en dan ook nog het grote verse verdriet wat je meedraagt.
    Een dikke knuffel!

Jon, lekker aan het broeden?
    Ben je er een beetje rustig onder of gieren de zenuwen alweer?
    Ik duim!

Maartje, jaaaah bijna morgen!
    En dan eindelijk weer een stap op jullie nieuwe weg.
    Ik hoop dat alles goed gaat, maar daar heb ik vertrouwen in!

Wij morgen de FM.
    Ik ben benieuwd.
    Eigenlijk heb ik er niet heel veel vertrouwen in, want ik voel ook weinig gebeuren.
    Want ondanks de weinige follikels die ik altijd heb, zijn m'n eierstokken wel gevoelig geworden door de vele punctie's.
    En nu voel ik ze eigenlijk niet...

Mocht er 1 follikel zitten dan wil ik wel vragen om een escape IUI.
    Want ondanks dat het zaad niet IUI waardig is, denk ik altijd maar, niet geschoten is altijd mis.
    Er gebeuren wel grotere wonderen ;)

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Dees, wat vreselijk dat dat heeft moeten gebeuren! Kan me een wirwar aan emoties voorstellen!

Sikki, succes morgen, ik hoop voor je op toch een goede score!

Pinklove, begin jij binnenkort met ivf/icsi?

Maartje, alweer 3 jaar. Succes morgen!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pff, ik geloof dat mijn cyclus NU aan het terugkomen is. Buikpijn ...
    Dan kunnen we dus hierna echt gaan beginnen aan baby 2.0, da's wel weer mooi. Hoef ik tenminste niet om die reden te stoppen met de bv. Zien we over een paar maanden wel weer verder.

18. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Uhm nee, wij moeten eens heel goed gaan nadenken over hoe we het gaan aanpakken, maar de wens voor een tweede is heel groot :)

Kort de situatie: ik ben draagster van een ernstige ziekte waarvan alleen jongens ziek worden; meisjes zijn draagster zoals ik dat ben. Ik heb 50% kans de ziekte mee te geven en een jongen zou dan dus ziek kunnen zijn. We hebben altijd gezegd eerst 'de natuurlijke weg' te proberen en dat hebben we nu gedaan. Dat is een meisje geworden, we hebben onwijs veel geluk gehad. Maar we hebben ook ervaren dat de tijd tot aan we met 11-12 weken wisten wat het geslacht was slopend was en dat we geen idee hadden wat te doen als het een jongetje zou zijn. Zouden we abortus hebben kunnen plegen...? Dit doen we nooit meer opnieuw, dus als er een brusje komt wordt het een traject waarbij alleen gezonde kindjes of meisjes worden teruggeplaatst (PGD), en dus IVF.

Maar...mijn zwangerschap was een hel. Ik heb de eerste 4 maanden niks gekund door de HG en vervolgens kreeg ik met 20 weken harde buiken, verkortte mijn cervix en heb ik 4 maanden met platte bedrust thuis en in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk is de kleine dame a terme gekomen, maar psychisch was het een ware hel.
    Als ik nu weer zwanger word is de kans 67% dat ik weer HG heb en dat duurt bij een 2e vaak langer. Ik heb ook geen idee of een IVF-traject diezelfde hormonen al triggert waardoor dit al eerder begint? En daarnaast zal ik niet onbezorgd kunnen zijn gezien mijn cervix. De kans op herhaling is groot, dus ik zal vanaf 20 weken rust tot bedrust krijgen. En dat terwijl er nog een klein meisje rondloopt... Kan ik haar alles rondom een IVF-traject aandoen? Kan ik zelf psychisch opnieuw die HG aan? En de bedrust? Hoe moet dat praktisch gezien, en psychisch? Kunnen we überhaupt de stress van een IVF-traject aan?

Dus ja...er komt wat meer bij kijken bij ons. Maar ik neig steeds meer naar 'laten we iig in het AZM gaan praten over de PGD' want het doel heiligt de middelen... :)

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames

M676 wij zijn richting de 2 jaar bezig voor een brusje. Vorig jaar september ook zwanger geraakt van de 4de tp maar helaas hoorde we met 11 weken dat het hartje gestopt was met 10 weken. Met 9 weken een goede echo gehad alles lag toen mooi op schema maar helaas mocht het nog niet zo zijn.
    Inmiddels met de 2de icsi poging bezig en nu een tp gehad van de verse embryo! Volgende week weet ik meer wel weer spannend!

Sikki duim voor goed nieuws morgen met de echo!

Pink love jeetje ook al zo'n heftig traject gehad en dan nog een rot zwangerschap gehad! Wat bedoel je met ik heb hg?
    Klets igg lekker mee hier !

20. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Wat spannend Jon! Ik duim voor jullie!

Ik heb overigens voor de eerste zwangerschap geen medisch traject gehoeven hè, dat is nu pas aan de orde voor een eventuele volgende.
    HG = hyperemesis gravidarum =extreme zwangerschapsmisselijkheid. Niet fijn!

Deel Deze Pagina