Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Ach Dees yess wat geweldig ik gun jullie dit zo erg!!! Super gaaf! Snap je schuldgevoel maar jullie mannetje was zo welkom en dat is dit kindje nu ook meis!

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve Dees,

Wat ben ik blij voor jou!! Ik snap je dubbele gevoelens heel goed!
    Hopelijk word je schuldgevoel minder meis. Van je kleine mannetje hoef je je niet schuldig te voelen. Dat weet ik zeker. Hij was welkom. Je houdt van hem en zal nooit niet van hem houden. En je zult hem nooit vergeten! En dat is genoeg meis ;).
    En nu dit mooie wonder in je buik. Misschien wel met hulp van je mannetje. Dus geniet! Het mag....echt!!

3. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Dank je wel voor jullie lieve reacties meiden. Pfff sta ik hier alweer net de tranen in m'n ogen... T is wel wat je zegt Zonnestraal, ons mannetje zullen we nooit maar dan ook echt nooit vergeten. Hij os en blijft ons 2e kindje en wordt nu dus hopelijk grote broer. Moet zeggen dat ik ook wel bang ben voor reacties van mensen in de omgeving, zullen ze het niet te snel vinden?! Maar aan de andere kant, t is onze eigen keuze en jullie weten als geen ander hoe onvoorspelbaar de mmm is. Voor t zelfde geld had t een paar pogingen geduurd. En onze eens om 2 kindjes groot te brengen was gewoon nog niet vervuld, maar door t overlijden van ons mannetje alleen maar sterker aanwezig.

4. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Proficiat Dees! Kan me voorstellen dat het dubbel voelt voor jullie, maar deze uk is zo welkom net als zijn/haar broertje. Als andere mensen het te snel vinden vinden ze dat maar lekker. Zijn hebben geen idee van wat jullie hebben meegemaakt. Jullie weten als enige hoe dat voelt...

Ik duim dat het goed blijft gaan. Dikke knuffel!

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dees, als mensen commentaar gaan geven in negatieve zin dan snappen ze er geen reet van. Das hun onvermogen tot empathie. En hun probleem.

Dit mini-mensje is er! Zit in je buikie en niet voor niets! Roze wolk is teveel gevraagd, maar af en toe en hopelijk steeds vaker mag je genieten!
    En deze beeb in je buik heeft dat natuurlijk ook verdiend!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dees ik snap dat het heel dubbel is, maar van harte gefeliciteerd!!
    Zoals Zonnestraal zegt dit wondertje wil er heel graag komen!

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dees, wat een geweldig nieuws! En ja, je mag blij zijn... Heel voorzichtig, want het is en blijft spannend weer... En jullie kleine manneke zal waken over zijn broertje of zusje, als een beschermengel. Zorg maar goed voor jezelf en neem je rust. Op naar een mooie bloeduitslag maandag!

X

8. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Gefeliciteerd Dees, ik hoop dat je alles een goede plek kunt geven en kunt genieten van dit wondertje. Het is je gegund!

9. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dees; lieverd toch, als het iemand gegund is dan is het jou wel! Van harte gefeliciteerd, hopelijk groeit deze prille zwangerschap uit tot een gezond kindje. En met de tijd zul je er steeds meer aan wennen dat je weer zwanger bent en hopelijk ook kunnen genieten. Lijkt me wel heel dubbel voor je.

10. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Dees gefeliciteerd!!!!!
    Wat zonestraal zegt jullie zoon wordt nooit vergeten en was super welkom. Geef jezelf de ruimte om zowel blij als verdietig te zijn. Een dame met wie ik ter gelijk zwanger was zat in dezelfde situatie als jij en die had daar nog wel eens moeite mee, want je mag niet blij ivm je overleden kind maar ook niet verdriet ivm je ongeboren kind. Voor alle bij moet en is ook ruimte.

Maartje hoe is je afspraak gegaan?

Jon hier snappen de mensen er ook weinig van. Ben zelf een vriendin kwijt geraakt, want ik moest niet zeuren. Was toch allemaal niet zo erg 3 mk en 3 jaar wachten. Zij binnen een half jaar zwanger en een mk. Niet dat ik er iets over zei, maar ik was niet altijd vrolijk. Nu had dit laatste ook met mijn schildklier te maken.

Hier is het vermoede bevestigt dat mjn tsh waarde weer aardig omhoog aan het gaan is. Had ik vorige maand nog een waarde van 0,01 is die nu 1,5, waarbij ik nu weer aangekomen ben en ontzettend moe ben. Afgelopen maand hebben 12,5 ug van mijn medicatie eraf gehaald nu daar nu maar weer 6,25 erbij. Wat erg onhandig is aangezien het gaat om een kwart pilletje. Nu maar de een dag 112,5 en de andere dag 100. Hopen dat ik dan weer naar een waarde ga van 0,5. Ben alleen bang dat ik weer in een rare schommeling terecht kom.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Dees: meis, van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws. Er zal vast een rollercoaster aan emoties door jou/jullie heengaan. Het mag er allemaal zijn. En mensen die negatief reageren: schijt.
    @juulzon: ja, blij met voorzichtig beginnende cyclus. Meiske krijgt al steeds meer bijvoeding, dus ze heeft ook minder bv nodig. Hoop dat jouw cyclus ook snel weer begint. En wie weet ontstaat er nog een keer een mooi brusje voor jullie elfje!

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Meiden,

Zijn jullie een besloten clubje?
    Ik wilde jullie graag wat vragen stellen als dat mag... Maar eerst: Maartje, wat een ongelooflijk klote nieuws!!! Ik hoop echt dat het geertgen jullie nog kan helpen. Sterkte...

En Dees, gefeliciteerd!

Ons zoontje is juli 2013 geboren. Zoals in mijn handtekening te zien is, was DD voor ons de uitkomst. Mijn Amh was toen 0,5. In Gent kregen ze me al niet meer gestimuleerd, in DD had ik 6 follikels (3 bevruchtingen, 1 blasto, geen cryo's).

Mijn zoontje krijgt echter nog steeds borstvoeding. Eerst had ik gezegd 6 maanden, toen 9 maanden en nu gewoon tot het jaar. We gaan over 2 weken op vakantie en dan wil ik langzaam af gaan bouwen, zodat hij met het jaar afgebouwd is.

Als het aan mijn man ligt, waren we alweer gestart met een nieuwe poging. Begin april zijn we voor een oriënterend gesprek en bloedonderzoeken naar DD geweest. Ik wilde graag weten waar ik lichamelijk sta, zodat ik een beslissing kon nemen over het opnieuw starten. De echo zag er goed uit. Ik had net mijn eisprong gehad en er waren nog 5 follikels te zien. Erg goed voor mijn doen...
    Maar toen de klap: amh 0,15. Advies Dr Scholtes: zsm borstvoeding afbouwen en zsm starten. Normaal moet je 2 maanden laten zitten tussen afbouwen en weer starten, maar hier hoefde ik niet op te wachten. Ik heb trouwens alweer een gewone cyclus, dus scheelt wellicht ook.

En nu komt het: ik voel me zo opgejaagd! Ik wil de borstvoeding gewoon afmaken voor mijn zoontje, ik wil nog volop van hem genieten, ik wil geen polonaise aan mijn lijf, ik weet het gewoon niet....

Ik heb het idee dat ik nu een heel praktische beslissing moet gaan nemen over iets wat zo'n gevoelskwestie is. Ik wil graag een broertje of zusje voor ons mannetje. Ik weet alleen niet of mijn gevoel een vorm van zelfbescherming is (waarom zou het nog een keer lukken??) of ben ik er gewoon niet klaar voor? Herkent iemand dit gevoel?

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lieve lieve Dees, van harte gefeliciteerd met jullie positieve test!
    Ik gun jullie dit zo ontzettend!
    En ik snap de dubbele gevoelens. Die zijn heel logisch.
    Het verdriet mag er zijn en de blijdschap ook.
    Jullie mannetje waakt over dit kindje en dit kindje komt om jullie pijn te verzachten.
    Dikke knuffel!

Kiekske, ik herken het zeker wel!
    Ben zelf ook afgebouwd met de borstvoeding met 8 maanden om weer te kunnen starten met ICSI.
    Mijn cyclus kwam niet vanzelf op gang en pas nadat ik helemaal gestopt was met de borstvoeding (na 10 maanden) kreeg ik weer een cyclus.
    Ik had dus echt geen keus.

Ik weet dat Maartje wel is gaan behandelen tijdens de borstvoeding dus wellicht kan zij je meer vertellen over de combi en maakt het je keuze makkelijker.

Zelf wilde ik niet te lang wachten en ben ik toch blij dat ik snel weer gestart ben, omdat het ook nu voor de tweede keer niet makkelijk gaat.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hyper, wat vervelend zeg, dat geschommel. Helemaal omdat jij je er ook niet lekker bij voelt. Wat zegt de internist?

Kiekske, 'leuk' je weer tegen te komen. Wat je schrijft begrijp ik wel. Had zelf wel moeite met het afbouwen van de bv, in de zin van: was zo trots dat het lukte en kon. Als jij zelf voelt dat je het nog even wil volhouden tot de kleine 1 is, dan zou ik dat zeker doen! Die twee maanden maken dan ook niet uit. Daarbij, AMH hoeft echt niet alles te zeggen en AMH kan schommelen! Dat was bij mij destijds tenminste zo. In Gent kijken ze ook niet zo zeer naar de AMH-waarde, maar meer naar de hoeveelheid eicellen en die bleken bij jou in april aanwezig, las ik. Kan me het dilemma wel voorstellen, en zoals Maartje mij een tijdje terug zei: je weet maar nooit of het zo mag zijn dat je nog een keer bv mag geven, dus alles wat je mee kunt pakken... Straks krijg je spijt ervan dat je het hebt afgebouwd als blijkt dat het misschien niet zo mag zijn dat er een tweede komt..
    Zelf ben ik toch met 6 maanden afgebouwd. Ook vanuit praktische overweging: we gingen op vakantie. Heb er bewust voor gekozen om niet af te bouwen, dat voelde niet goed... Een beetje kv en een beetje bv, dat klopte in mijn hoofd niet. Tijdens de vakantie heb ik wel de eerste dagen een beetje afgekolfd en daarna leeggemasseers onder de douche (sorry voor de details dames). En dit ging aardig. Doordat wij zonder de kleine meid op vakantie waren, was deze afbouw voor mij 'ideaal'. Als ze in de buurt was geweest had ik denk ik niet kunnen afbouwen! Onze keuze om af te bouwen, was juist omdat ik heel graag weer, zodra mijn cyclus terug is, voor een tweede wonderpoging wil gaan... Op dit moment ziet vriendlief het hele MMM-traject niet zitten, nu we al een lief babymeisje hebben. Zelf zou ik het zo weer doen.
    Luister naar je eigen gevoel! Als afbouwen nu nog niet klopt/goed voelt, nog niet doen.

Hier een paar hectische dagen gehad, ons meisje is ziek. Ze heeft astmatische bronchitis en nu aan de ventolin en de antibiotica. Heel veel hoesten en koorts en heel aanhankelijk... Heel zielig.
    Loop hierdoor gigantisch achter met werk. Zou morgen het liefst thuiswerken om de stukken die ik af moet hebben in alle rust (zonder vergaderingen e.d) af te krijgen, maar vrees dat mijn leidinggevende daar niet mee akkoord gaat...
    Maar dit even ter zijde...

Ondertussen duim ik nog even door voor mooie eicellen en succesvolle pogingen en positieve bloeduitslagen hier...

X

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Kiekske: ik zou me niet laten opjagen als ik jou was. Stop op jouw moment met de bv. Die 2 maanden maken toch ook niet meer uit en je hebt geen garantie dat je nog een keer zwanger wordt en dus nog een keer bv kunt geven.
    Juul: ach wat sneu dat jullie elfje ziek is. Ik hoop dat ze snel weer fit is!

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Was benieuwd of Dees haar bloeduitslag al had gehad...

Met ons meisje gaat het weer wat beter, antibiotica slaat aan!
    Vandaag trouwens een positieve smiley op de ovulatietest gehad, dus volgens mij komt mijn cyclus weer op gang...

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @juulzon: fijn dat elfje zich weer beter voelt. En dat jij weer een eisprong hebt. Voel je die trouwens? Want het lijkt mij nogal een wild guess om maandenlang ovulatietesten te gaan doen (en nogal prijzig ook).

18. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames

Ben er even wat minder de teleurstelling heeft er flink ingehakt bij mij zal het ooit nog gaan lukken?
    Ik moet mezelf nu even een schop gaan geven en zeggen nu is het klaar! Ben er ook gewoon echt even klaar mee al dat hopen en wachten. Maar goed ik kom er wel!

M676 en hyper verschrikkelijk he die mensen die zo raar reageren op het medisch gebeuren! Hier ook zat vriendinnen maar de meeste heb ik gebombardeerd tot oppervlakkige vriendinnen. Ze weten er bijna allemaal van hoor maar eens vragen hoe het gaat is er niet bij! Gelukkig heb ik een paar lieve meiden die wel super meeleven is het forum waar ik ook veel steun uitput!

Juulzon dat klinkt niet best van je meisje gelukkig slaat de antibiotica aan! En weer een cyclus jeeh!

Stiertje hoe is het met jou dochter na de operatie?

Sikki herkenbaar je even begraven in je werk af en toe ook weleens lekker! Alvast een hele fijne verjaardag!

Zwaai naar alle meiden we gaan even een paar daagjes camperen hoop op beter weer!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Stiertje: klopt, zomaar gaan ovulatie-testen is inderdaad een dure grap... Ik heb niets gevoeld, maar bemerkte wel weer meer afscheiding en gisteren ook echt van dat - sorry voor de dirty details - vruchtbare slijm (doorzichtig, draderig). Was zelf wel erg benieuwd en testte zo af en toe. Mijn theorie was: ovulatietesten zijn nog altijd minder kostbaar dan het medische traject...
    Maar goed, een positieve ovulatietest zegt nog niets over de kwaliteit van het eitje of aan welke kant hij gesprongen is... En aangezien ik nog maar 1 eileider heb... Maar goed, ben toch blij dat de cyclus kennelijk weer wat doet! Wat ik ook heb gehoord is dat sommigen goedkope ovulatietesten dagelijks doen en dan als ze deze donkerder worden, ze de smileys van clearblue doen.
    Jij bent inmiddels weer ongesteld geworden begreep ik?

Jon, snap je teleurstelling en verdriet en het gevoel van 'zal het ooit nog lukken' erg goed... Nou ja, niet nog vanuit de wens voor een tweede, maar vanuit de pogingen die vooraf gingen aan ons Elfje maar al te goed. In mijn geval was ik zo goed als afhankelijk van de verse terugplaatsingen, omdat ik slechts 2x een cryo heb gehad. Beetje een verhaal als Sikki.
    Snap jouw frustratie wel, heb je al zoveel terugplaatsingen gehad en waarom willen ze dan niet blijven plakken? Hopelijk lukt het je om je batterij weer wat op te laden. Er zijn nog kansen en iedere kans is een onafhankelijke... (Probeer ook maar iets positiefs te zeggen...)
    Was jouw zoontje eigenlijk een verse Emmy of een cryo?

Dees, al bloeduitslag?

20. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Juulzon

Mijn zoontje was een verse ook de eerste poging en meteen gelukt toen zoveel geluk gehad!
    Daarna 2 cryo's, 1 verse toen weer 3 cryo's en weer een verse. Van de 4de tp een cryo ook zwanger maar dat eindigde helaas in een missed abortion met 11 weken. Weet ook dat het kan maar gezien de goede kwaliteit die we hebben een paar keer (10 cellig of meer gehad) vraag ik me af waarom het niet lukt.

Deel Deze Pagina