Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Jon, goed gedaan! Laat ze idd maar hardop zeggen wat ze vinden.
    Wat mij naar mijn ouders en ook anderen heeft geholpen is op voorhand aangeven hoe ik graag wil dat ze doen. Voor de omgeving is het dan gemakkelijker en het voorkomt soms vervelende situaties.
    Knap ook dat je een gesprek met psycholoog aanvraagt. Het is zo'n moeilijk traject en als je dan ook nog eens geen steun krijgt!!
    Mooi Pinkpop verhaal.

Dees, wat fijn dat alles met het kleintje goed is! Je beschrijft je dubbele gevoel mooi, ik kan het me indenken dat je je zo voelt. Gelukkig mag je ook genieten van dit wondertje!

Met mij gaat t oké. Net met de pil begonnen en 25/6 starten met de deca. Spannend weer!

2. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve Dees wat fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen wat een opluchting zal dat ook geweest zijn! Lekker hoor jullie vakantie op Lanzarote ik wil ook!
    Apart die klachten over je buik hoop dat het weer af neemt maar vreemd dat ze niet weten wat het was?

Sikki fijn dat de echo's dichterbij kunnen zou mij ook gaan opbreken. Als ik nu al 3 of 4 keer per maand moet denk ik al daar gaan we weer!

M676 bedankt voor je lieve berichtje! Ga me proberen beter te uiten in ons traject tegen over bepaalde mensen hopelijk snappen ze onze kant van het verhaal ook een beetje!
    Fijn dat jullie ook weer begonnen zijn en ook weer spannend. In welk ziekenhuis lopen jullie?

Wij woensdag weer gesprek bij de kliniek!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Jon: heel goed om de dingen eens hardop naar elkaar uit te spreken. Dat klaart de lucht en maakt dingen helder. En dan zie je ook weer beter wat je wel gemeen hebt. Ook goed om het nu eventjes te laten rusten, dan kun je daarna met wat minder heftige emotie wellicht een heel goed gesprek voeren. En wat goed dat je naar een psych gaat.
    @Dees: wat fijn, een kloppend hartje. En wat dubbel allemaal. Jullie verdriet is ook nog best wel vers natuurlijk, dus ik kan me voorstellen dat dat soms in alle hevigheid boven komt. Weet je, het mag er allemaal zijn. Vreugde en verdriet naast elkaar. Knuf.
    Met ons meiske gaat het heel goed. Ze is goed hersteld van de operatie. Ze slaapt alleen sinds die tijd wat minder goed, is vaker 's nachts wakker. En er zijn ook weer een paar tandjes aan het doorkomen. Dus onze nachtrust is helaas wat minder. Maar verder gaat het heel goed.
    En idd: de ovulatietestjes kunnen over een week uit de kast :D

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Dees, wat heerlijk om weer een kloppend hartje te mogen zien!
    En zoals al gezegd, natuurlijk komt daat ook verdriet om jullie zoontje bij.
    Laat gewoon alle emoties toe, ze mogen er allemaal zijn.
    Vreugde om jullie nieuwe wonder en verdriet om jullie zoontje die niet bij jullie mocht blijven.
    Vreemd en eng trouwens van de plotseling pijn!
    Hoop dat de echo vandaag weer gerust stelt.

Jon, herkenbaar wat je zegt over je familie.
    Met je meeleven maar dat niet naar je duidelijk maken.
    Ook bij mij in de familie en ook in m'n vriendenkring ging dat zo.
    Terwijl soms even een lief kaartje met alleen maar de tekst dat ze aan je denken je zo goed kan doen.
    Nadat wij dat uitgesproken hadden deden sommigen dat ook.
    Hoop dat voor jou de psych wat gaat brengen.
    Na mijn 8e mislukte ICSI ben ik ook maar eens naar een psych gegaan, maar ik had geen klik met haar en gelukkig raakte ik de ICSI erna alsnog zwanger.
    En morgen weer een gesprek in de kliniek. Succes!
    Daar ga je weer ;)

M676 gestart met de pil. Spannend weer!
    Succes!

Stiertje, fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Knap hoor dat ze (en jullie als ouders ;)) alles zo goed doorstaan heeft!
    En nu hopen dat de nachtrust ook weer herstelt.
    Om nog even antwoord te geven op je vraag: de risotto (en het toetje :D) bleef er gewoon in. Bizar eigenlijk hoe ik onder de weeen eerst dat allemaal nog wilde doen (inclusief keuken opruimen) en ik 7 uur later een kind in de armen had en weer mee naar huis kon nemen.

Hyper, een kennis die een draagbaar echo apparaat mee kreeg???
    Ben wel benieuwd hoe dat precies zit!
    Maar met de mogelijkheid het bij een kliniek in de buurt te kunnen doen geeft me al heel veel rust.

En nu eerst aftellen tot de vakantie en daarna zin om weer te starten!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden, ik lees ook nog trouw mee, maar niet altijd de puf om te reageren. Kinderen kwakkelen allebei al vanaf begin mei, en ben s avonds vaak helemaal uitgeteld.

@ risotto: haha sikki, geweldig nog lekker even risotto klaar maken tijdens de weeen. Tweede bevalling had ik de hele dag dat het rommelde en wat lichte weeen en had toen ook nog heerlijk gekookt en gegeten. Helaas 's nachts in het ziekenhuis bij 9 cm ontsluiting kwam het er allemaal weer uit. Oops!

@ 1 of 2 terug plaatsen: Gezien mijn leeftijd hadden wij de keuze niet. Maar omdat we zo weinig en slechte bevruchtingen hadden overlegd met mijn arts in het streekziekenhuis of we er geen 2 mochten na alweer een afgebroken en een mislukte poging. (Het stond me ook tegen om een redelijke bevruchting maar weg te doen trwijl we er maar 2 of 3 hadden en nooit cryo's). Zij heeft toen (met tegenzin) toegestemd. Tijdens de terugplaatsing in het UMC kreeg ik nog de vraag waarom er eigenlijk 2 terug geplaatst werden dat was niet het beleid bla bla bla....dus moest ik het nog een keer uitleggen. Uiteindelijk 2 terug geplaatst gekregen 4 en 6 cellig. En daarvan was ik zwanger van onze zoon. We waren zo blij dat ik weer zwanger was dat het ons op dat moment niet zou uitmaken als het een tweeling zou zijn. Toen het er op de echo 1 was waren we wel opgelucht maar een tweeling zou ook welkom geweest zijn. Mijn broer heeft een tweeling en de eerste jaren is het aanpoten maar daarna wordt het ook weer rustiger.

@ Dees: Kan me voorstellen dat het allemaal dubbel is meis, maar wat fijn dat jullie een mooi kloppend hartje hebben gezien. Gefeliciteerd!

@ Jon: Wat een verdrieitge situatie zeg, ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Sterkte ermee! Gelukkig had ik wel veel mensen die meeleefde destijds. Maar ook veel onbegrip meegemaakt en dat kan zo'n pijn doen. Succes met het gesprek morgen.

M676: Weer gestart, heel veel succes meis!

Majo: Hoe is het nu met jou? Je komt veel te weinig buurten haha.

Stiertje: Gelukkig doet jullie meisje het goed en is ze weer opgeknapt. Sterkte met de gebroken nachten. Is pittig, ik weet er helaas alles van. Maar voor je kleintje heb je alles over.

Zwaai naar degenen die ik vergeet.

Knuffel!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden, kom ik hier de komende tijd ook gezellig meeschrijven.

Ik zal me eerst even voorstellen.
    Ik ben Doortje (fictieve naam) en 29 jaar.
    Bijna 2.5 jaar geleden ben ik na een succesvolle ICSI-behandeling moeder geworden van een geweldige dochter.
    Tot voor kort heb ik gedacht dat het bij haar zou blijven, ik was compleet gelukkig, mijn man ook, en daar komt bij dat we niet nog een kamer overhebben en ons appartement in deze tijd lastig kwijt kunnen.
    Maar de twijfels namen steeds meer toe en inmiddels kan ik er niet meer om heen; ik sta zelfs alweer verliefd naar kleine babyspulletjes te staren! :)
    En aangezien we nu eenmaal niet weten wat de toekomst brengt wat betreft ons huis, gaan we er toch gewoon voor.

Ik wil in augustus een cryo laten terugplaatsen, als het ontdooien tenminste lukt. We hebben er 2. Lukt dit niet, dan gaan we in ieder geval 1 nieuwe poging proberen.

Diep in mijn hart wil ik nu al, maar ik wil ook eerst nog wat afvallen voor de tp. Ik ben zwaarder dan toen bij mijn dochter en dat voelt niet goed. En daarbij begint mijn schoonzusje deze maand met de 1e ivf-poging, we zouden dan rond dezelfde tijd de tp hebben. Ik vind dat ik dat niet kan maken, maar mijn man vindt niet dat we er nog veel langer mee moeten wachten omdat we natuurlijk ook een hele tijd bezig zouden kunnen zijn. Spannend dus, de komende tijd!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jon schandalig van jouw familie zeg!!!
    Daar moet je het echt van hebben heh!

Zora jouw ventje alweer 1 het gaat zo snel heh

Stiertje heb nog veel aan je dochtertje gedacht arm meisje.
    ben blij dat ze goed hersteld.

Lieve Dees wat schrikken na de goede echo van de buikpijn.
    Hoe voel je je nu?

Doortje wat spannend zeg voor N een brusje te gaan strakjes!
    En wat lief dat je zo aan schoonzus denkt!!

Hier heeft S.eyhan de waterpokken en ik ben erg verkouden pfff.
    Veel slijm in mijn keel waardoor ik telkens weer moet braken en niet kan slapen.
    Maar wat gaat de zwangerschap snel zeg!!

Maar die naam vastzetten heh pfff zo moeilijk toch maar.

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Stiertje fijn dat jullie meisje het goed doet na de operatie!
    Die gebroken nachten door de tanden zijn herkenbaar hier. Sommige kleintjes hebben weinig last en anderen zijn zo druk ermee! Wel zielig hoor als het te lang duurde gaf ik ook regelmatig een zetpil. Gengigel werkt ook aardig. Die homeopatische druppels deden helemaal niks. Hier heeft meneer gelukkig al zijn tanden rn kiezen. De vlag ging uit.
    Oja had ook ovulatietesten van de sensi en die werken prima!
    Succes met de testen en sterkte met de tanden!

Doortje welkom hier spannend om weer te gaan beginnen.
    Lief dat je zo met je schoonzus meedenkt!

Zora leuk en lief dat je af en toe nog komt buurten hier. Fijn dat alles goed gaat thuis!

Sikki en one jullie zijn ook lief! Doet me goed dat eigenlijk iedereen hier mij begrijpt!!

One hè bah de waterpokken ja hoort er bij. Hopelijk heeft hij er niet teveel last van!
    27 weken alweer lekker hoor doe rustig aan!

Zwaai naar de andere meiden!!

9. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik kwam via google (zoekterm icsi + brusje) op deze site. Ik zou graag mee willen praten over het traject naar een brusje.
    Wij hebben na 1 icsi in DD vorige zomer een prachtige dochter gekregen. We hebben nog 4 cryo's die we nu willen gaan proberen (wat klinkt dat raar)... Het is dit of genieten van alleen onze dochter, want mijn man loop tegen de 50 en wil hierna echt geen nieuwe poging meer doen. Hier hebben we veel over gesproken en ik begrijp hem goed. Hij begrijpt mijn vurige wens ook en dus besloten dat we de 4cryo's proberen. Volgende week intake en dan kunnen we hopelijk snel los.
    Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat het wel gaat lukken.... Mijn lichaam weet nu hoe het moet en bij mijn dochter was de 1e verse TP raak (na 4 jaar hopen, 8x IUI).

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve meiden, ik lees mee hoor! Heb alleen geen puf meer te reageren, sorry :). Ben nu echt aan het aftellen.
    Maar leef wel enorm met jullie mee!

Nieuwe meiden, welkom!!

Dees, wat super een kloppend hartje! Ik snap jouw dubbele gevoel helemaal! Maar je mag echt blij zijn hoor! Daar niet schuldig over voelen.

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    TNO, zou heerlijk zijn als het in 1x weer lukt!

Stiertje, fijn dat t goed gaat met je kindje. En laat die tanden maar snel doorkomen!

One, hopelijk knappen jullie snel weer op

Doortje, zowel voor jou als schoonzus een spannende tijd. Hebben jullie steun aan elkaar?

12. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    sikki even specail voor jouw de rest komt later. Ik heb die vriendin gemaild en dit is wat ze schrijft:
    Ja, klopt ik heb mee gedaan aan studie. Het is apparaat waar je zelf je eierstokken in beeld zet dan kunnen ze zien hoe groot de eicellen zijn. Is gebruik vriendelijk ik vond heel fijn. Ik heb wel al thuis naar het zieken geweest omdat het toen studie was. Was eerste die het in gebruik had. Heel fijn hoef je niet te rijden als niet lukt moet je wel naar Gent. De dokter kijk dan op afstand en laat je pas komen voor punctie.

Ik heb even voor je gevraagd welk arts ze zat zodat je precies kan aangeven hoe en wat, maar ik zo er naar vragen scheelt je een hoop tijd.

13. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Jon lijkt me niets hoe het in de familie gaat. Nu hebben vaak dit soort problemen te maken met verwachtingen en het vaak het daarvan niet uitspreken. Hier heb ik er alleen in het begin last van gehad tot mijn moeder met mijn nicht(heeft ook ivf moeten doen om kinderen te krijgen) had gepraat en ze een boek had gelezen over dit soort problemen. Ze snapte het in het begin echt niet ook omdat ze ons gepland heeft. Na mate de tijd verstreek krijg ze er ook last van want iedereen werd oma en zij niet. Zij was denk zelf blijer dat we zwanger waren dat ik. Ons kind heeft dan ook 2 oma's en 2 opa's die helemaal gek van hem zijn.
    Ik hoop dat open zijn heeft geholpen.

Zora ik hoop dat je kindjes weer aan de beterde hand zijn.

NTP welkom

Doortje ook welkom. Ik zit in een soort gelijke situatie. Het maakt het niet echt makkelijk. Bij ons weet alleen de andere partij niet dat wij weer gaan beginnen. Dit doen we omdat we het nu leuk zouden vinden als wij spontaan kunnen vertellen dat we een 2de krijgen, maar ook omdat het meer stress bij de andere partij zou geven.

Wij hebben de datum voor het intake gesprek. Dit zal wel een gesprek worden waar weer heel kort alles wordt vertelt, want dat moet volgens het protocol maar voor de rest zal het wel even bij kletsen zijn. We horen dan wanneer we mogen beginnen. Hopelijk eind augustus beginnen en dan begin september de punctie. Ik hoef namelijk niet aan de deca of pil eerst.

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Wat fijn hyper, een intake gepland en daarna niet aan de pil of deca te hoeven! Welk zh?
    Mijn schoonmoeder vond het trouwens ook heel erg dat zij geen oma werd, vergat er alleen af en toe bij te noemen dat het voor ons mss nog wel iets vervelender was... Dat vond ik niet heel leuk :x

NTP, hiervoor ergens een berichtje voor jou getypt, maar autocorrectie maakte er TNO van... :)

Ego, wij hebben de punctie/ tp ed twee weken uitgesteld, nu toch wat stress op het werk en daar kan ik dan m.i. Beter eerst een einde aan maken. Ga trouwens ook naar de acupuncturist. Nog nooit gedaan, maar ik geloof wel dat Een lichaam in balans moet zijn en ook wel dat zij dat kunnen.
    Iemand ervaring?

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb in DD acupunctuur gehad. Direct voor en na de tp. Dat boden ze toen aan in de kliniek zelf. Doen ze nu niet meer heb ik begrepen. Van die poging ben ik zwanger geraakt. Eerder heb ik ook wel acupunctuur gedaan. Maar dan iets minder dicht op een tp.

16. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    M676 hier is deca ook standaard, maar ik reageerde helemaal niet goed op deca en sindsdien krijg ik Orgalutran. Alleen kan dit niet heel lang gebruikt worden, dus mag ik na 2 dagen dit gebruikt te hebben gaan simuleren. Ik had vorige keer dus 17 dagen nadat ik ongesteld was de punctie. Bij ons zkh is het trouwens niet standaard de pil wel eerst 1-2 weken deca spuiten voor stimuleren.
    Ik heb ook bij de vorige poging acupunctuur gedaan. Ik moest de ochtend voor de tp langs komen en ook tijdens de stimulatie. Ik ben in een keer zwanger geraakt van een minder kwaliteit embryo.

17. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ook bij het gaan voor een tweede kindje vind ik het lastig om te bepalen of ik het liever voor me houd of deel met mensen om me heen. Mijn ouders zijn tot nu toe de enige die ervan weten, we hadden toch oppas nodig. Zou het ook zo leuk vinden om een verrassing in petto te hebben.

Ik hoef geen deca oid te gebruiken. Heb wel gelezen dat je daar behoorlijke bijwerkingen van kunt krijgen? Wel weer aan de utrogestan...bah. Maar ben er blij om, op de één of andere manier heb ik het idee dat de kansen daardoor verhogen...
    @m676, stress lijkt me heel vervelend nu. Hopelijk is het snel beter

18. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Zonnestraal, als ik t goed onthouden heb, dan staat morgen de ks gepland?! Alvast heel veel succes en ook veel plezier met het verwelkomen van jullie 2e wonder. Ik hoop dat alles goed gaat en jullie lekker kunnen gaan genieten van dit mooie kindje.

NTP, welkom! Ik had bij ons 2e kindje ook het gevoel dat ik minder mensen op de hoogte wilde brengen en nu bij ons 3e kindje heb ik dat nog meer gehad. Ondanks dat ik zelf altijd heel erg open ben, wilde ik dat nu gewoon niet (meer).

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames!

Zonnestraal heel veel succes morgen met de keizersnee! Ik denk aan je!

Dees bij jou alles goed?

M676 klinkt heftig op je werk dat alles op jou schouders aankomt! Dus de poging even 2 weken uitgesteld?
    Acupunctuur nooit gehad maar baad het niet schaadt het niet. Ik doe shiatsu dat is druk punt massage en het activeren van goede energie banen en deactiveren van de stoorzenders ben hier net mee gestart.

Hyper alle oma's en opa's zijn hier ook erg gek met onze zoon hoor. Ze uiten het alleen zo rot naar ons. Door niks te zeggen of juist het verkeerde. Mijn schoonvader flikte het om
    vorige keer te zeggen toen ik zwanger was o dat wist ik al. Niet eens wat leuk. Dat sloeg toen ook nergens op. Plus na mijn missed abortion was niet de hele familie op de hoogte gesteld dus werd ik een maand later op verjaardag nog even gefeliciteerd nou dat sloeg echt alles kon ik zelf vertellen dat het mis was gegaan kreeg ik de reactie o nou dan zal het wel niet goed geweest zijn. Tja lekker families hebben wij beide hè?

Hier vorige week gesprek gehad in de kliniek en het liep even anders dan verwacht. De arts schrok wat van mijn emotionele toestand dus ze raade ons af om nu verder te gaan.heb nu dus maar besloten dat we een maandje rust nemen. Ze zei dat ik langs de dokter moest gaan ivm mijn toestand. Wel meteen een gesprek kunnen regelen bij de med psycholoog. Dus de dag erna naar de huisarts toe en die concludeerde dat ik licht depressief ben. Had dit al verwacht. Verder advies veel praten, naar buiten en lekker sporten en echt iets doen wat ik leuk vind! Vandaag bij de psycholoog geweest was meet nog intake maar alles werd naar bovengehaald tot mijn jeugd aantoe. Conclusie er zit veel verdriet en pijn in mij was geen verrassing ook .maar volgende week weer en dan hopelijk een gerichte aanpak. Vandaag weer een zwangerschapsaankondiging en had het wel spoedig verwacht idd dus kwam niet zo hard aan maar ja leuk is anders.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff een korte update: de cyste is weg! We mogen nu plannen! Mbv de pil gaan we nu de donor opnieuw laten menstrueren en dan gaan we mogen we bij de eerste nieuwe menstruatie starten!!! De kliniek is nog steeds failliet maar draait nog steeds. Gisteren sprak de arts er over dat de doorstart naw gaat plaats vinden, maar dan met veel minder personeel.

Deel Deze Pagina