One, wat een nare spanning! Ik duim voor je dat het laag blijft! Hoop dat je tussendoor nog wat kunt genieten? Ntp, nog 3 mooie pogingen, dat gaat vast lukken. Wel een moeilijk moment wanneer je dat besluit neemt lijkt me. Maar ook goed dat jullie het nu al besproken hebben. Fijn dat je verder kunt! Succes. Hey, ik heb dezelfde testdatum, maar ben bang dat ik die niet haal 😢 Doortje, ik hoop dat de pijn gauw weg is, tenzij het een goed teken is natuurlijk. Nou ja, ik hoop gewoon voor je dat de komende twee weken voorbij vliegen en dat het dan goed zit! Bij mij is het op de dag af hetzelfde als vorige keer. Gevoelige borsten en dan weer niet, ongi-gevoel en vandaag helemaal niks. Als het hetzelfde blijft word ik morgen ongesteld. Hopelijk niet natuurlijk, maar het lijkt er dus wel op. Bah!
Jon, ik weet het hihi! Ben echt een muts hoor! Maar bij mijn dochter 10 weken niks met cafeine gedronken, dus nu ook niet, als het blijft zitten iig. Zal wel even kijken wat voor thee dat dan is, want ga komende week een weekje weg met mijn schoonouders en anders valt het zo op dat ik geen thee neem haha! Wist je trouwens dat onze arts ook accupuncturiste is? One, ik lust geen rooibosthee! Doe je rustig aan? Wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden! Ntp, fijn dat je nu weer kunt beginnen! Wanneer heb je de 1e echo? Hier nog steeds buikpijn. Zijn er dingen die jullie specifiek wel of niet doen na een tp?
Doortje in groene thee zit erg weinig cafeïne. Als je dit ook weg wil hebben dat kan heel makkelijk caffeine komt namelijk als eerst vrij. Het zakje dus in heet water doen en dan na een 1/2 min het water weggooien en dan het glas opnieuw vullen met heet water. Chinese gooien ook altijd de eerst trek weg.
Oh One....wat spannend de laatste loodjes. Hoop niet dat je een zwangerschapsvergiftiging krijgt 😢. Gelukkig is het nu niet zo warm meer ivm het vocht. Wil je graag thuis bevallen? Zie je er tegen op? @Jon, ja extra spannend. Hoe is het met jou?? @m676...het zegt allemaal niks. Moed houden! Was je de vorige x ook vroeger dan de test datum ongesteld? @doortje: rust nemen... Ik had na de tp van de cryo nergens last van. Maar misschien is het een goed teken, er gebeurd daarbinnen vanalles!
Doortje groene thee schijnt niet goed te zijn voor de innesteling heb ik ooit ergens gehoord . NTP ik ben van S.eyhan in Genk ( België) bevallen en dat wilde ik nu ook weer heel graag. Ben alleen bang voor de neonatale aangezien ik daar een flinke pnd aan heb overgehouden bij S. Ik zie niet op tegen de bevalling het ging zo snel bij S .
Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties en meeleven!! Pfff wat kun je je toch verdrietig voelen. Vandaag even naar de supermarkt. Zegt m'n dochter: als we een baby hebben, kan die mooi hierin (in stoeltje van het karretje). En dan mag die mijn kleren wel lenen. Meteen tranen.. En dat midden in de winkel. Morgen weer een nieuwe dag. Morgen zh bellen voor de cryo. Ik weet nog niet hoe dat gaat. Vorige x geen cryo's.
Ach m676 is ook niet makkelijk en dan zulke lief bedoelde woorden van je dochter maken het er niet makkelijk op net als uitspraken als ik wil ook een broertje of zusje. Doortje nee wist niet dat onze dokter ook acupuncturiste is wanneer zou ze dit moeten doen naast haar werk als gynaecoloog? Hoe weet je dit eigenlijk heeft ze dit zelf verteld?
M676, wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is... Afschuwelijk weer.. En dan die onschuldige zinnetjes van je dochter die juist zo hard aankomen... Au... Dikke knuffel meid. Ik hoop van harte dat jouw cryo's een wonder zal brengen. Maar voor nu: een dikke meelevende knuffel. Het is niet eerlijk...
M676 wat kl*te dat het weer mislukt is! Dikke knuffel!!! En wat ontzettend moeilijk dat je dochter zo in de baby's zit. Maakt het allemaal dubbel zo moeilijk. Ik hoop dat de cryo's jullie meer geluk gaan brengen! Doortje, mijn duimen draiien nu voor jou! Ook, sterkte met de laatste loodjes! Hey, welkom hier en hoe gaat het daar? NTP, jouw nieuwe ronde is ook van start. Succes! Maartje, kom je hier nog even wat uitgebreider vertellen hoe het met je gaat? Ben zooooo benieuwd! Ook hoe het met Majo is trouwens... Ik morgenochtend ook de uitgangsecho. Spannend toch weer!
m676 wat rot zeg. Ik smelt wel van die opmerking van je dochter. Kan me voorstellen dat je dan in huilen uitbarst. Ik hoop dat de cryo jullie oplossing is. Wel rare he dat je bij de eerst met iu zwanger wordt en nu bij ivf poging 2 nog niet zwanger ben. Ik zie het veel in mijn omgeving gelukkig vaak wel met een goed einde. Ik hoop ook echt dat het voor ons allemaal geldt. Maartje wanneer heb je je echo? Ben je niet een beetje nieuwgierig of het er geen twee zijn Sikki spannend weer. Wij lopen denken zo beetje gelijk. Ik ben zoals het er nu op lijkt vandaag ongesteld geworden en mag morgen beginnen. Hier geen uitgangsecho. Heb ik in het begin wel eens gehad maar zag er altijd goed uit dus hoeft niet meer. Ik hoop dat wij beide in mei moeder mogen worden van een brusje Hier wel even een grr weekend gehad. Ik heb sinds mijn bevalling een regelmatige cyclus van 28 dagen kon de klok erop gelijk stellen. Had dus afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden, maar het kwam maar niet wel de buikrampen maar voor de rest niet. Zwanger ben ik ook niet. Het lijkt erop dat het nu wel doorzet ik hoop het. Ik ben klaar voor onze eerste poging voor een brusje. Al heb ik er weinig vertrouwen in, want zoals hier boven geschreven eigenlijk doet iedereen er langer over bij ons in de omgeving. We hopen dat wij de uitzondering zijn, maar we hebben vorige keer eigenlijk al mazzel gehad met een zwangerschap van een matige embryo(enige overgebleven).
Frustrerend als je weet dat je niet zwanger bent maar de ongi ook niet komt hyper! Hopelijk zet t door en kun je starten! Hyper en sikki, weer beginnen. Mooi! Ik duim voor twee mooie dikke strepen op de test! Normaal kan ik gelukkig erg genieten van het spel van m'n dochter. Meestal speelt ze grote zus. Maar zoals jullie ook zeiden, soms is het erg confronterend. Ik heb volgende week woensdag gesprek met de arts. Ik vind het ook gek dat het nu helemaal niet lukt. Ik denk dat het mss te maken heeft met de curettage na m'n bevalling? Verloor veel bloed (kreeg later 1,5 liter bloed toegediend) dus de placenta weghalen in de ok zal wel niet heel rustig zijn gegaan. Misschien is er nu een oorzaak te vinden waar dan wat aan gedaan kan worden. Fijn dat het gesprek al zo snel kan!
Dag meiden, Allereerst bedankt voor alle felicitaties! Maartman en ik zijn dolgelukkig dat we nu zo ver al hebben mogen komen. Maar tegelijkertijd zijn we ook zo angstig dat dit ons weer afgenomen zal worden, want: we zijn er nog lang niet!! Maar we doen ons best om te genieten! Ik heb mijn laptop nu maar even aan de tv aangesloten. Ik wilde van de week mn laptop aan zetten om hier makkelijker te kunnen reageren maar het beeldscherm van mijn laptop gaat niet meer aan. Gelukkig hoor ik het aanmeldgeluid van Skype wel. Daarom hoop ik dat het gerepareerd kan worden. Voor nu werkt dit met de tv wel ff. In ieder geval beter dan met mijn telefoon reageren Vandaag ben ik bij de huisarts langs geweest. Hij heeft een verwijzing voor de gynaecoloog geschreven. Bij mijn dochter stond ik ook onder controle bij de gyn en nu zal dat niet anders zijn. De huisarts reageerde trouwens ontzettend leuk. Hoewel een goed gevoel van iemand niets zegt over de uiteindelijke kansen, vond ik het leuk dat hij zei hij er een heel goed gevoel over had. Sikki, om antwoord te geven op jouw vragen De afgelopen weken voelde ik mij totaal niet zwanger. Geen pijnlijke borsten, niet echt misselijk. Wel een ongesteldheidsgevoel en ik kreeg weer een prachtig NOT puitstenhoofd. Kortom: alles leek erop dat ik ongesteld ging worden. Ik had dan ook echt niet het idee dat het wel eens raak kon zijn. Tel daar dan nog eens bij op dat mijn embryo's op dag 5 na punctie slechts morula en beginnend morula was... Oei oei oei... Ik was er totaal niet gerust op. De dagen gingen ook zo langzaam. Vorige week zaterdag, ik was toen 3.5 weken zwanger, wilde ik al testen. Ik besloot dat rotriger dan hoe ik me toen voelde, ik mij toch niet zou kunnen voelen. Dus een negatieve test zou slechts een bevestiging zijn... Weg met de onzekerheid en een positieve test zou me een kilometer in de lucht doen springen. Maar Maartman wilde absoluut niet dat ik zou gaan testen. We waren met een korte vakantie en hij was bang dat ik helemaal in zak en as zou gaan zitten na de test. Bovendien was het te vroeg en zou de test nog niets zeggen... Uiteindelijk besloot ik naar hem te luisteren. Alleen de volgende ochtend (3.6 week ) besloot ik stiekem wel te gaan testen... Ik kon niet meer niet testen, terwijl ik normaliter absoluut geen notoire vroegtester ben Maar nee: ik heb geen moment gedacht dat het raak zou kunnen zijn. Sterker nog: ik had met onze donor voor afgelopen woensdag afgesproken. We zouden met de kinderen naar een pretpark gaan. Ik keek er van te voren best wel tegen op. Ik was bang dat ik het confronterend zou vinden zodra ik getest zou hebben Gelukkig heb ik me niet door dat soort dingen laten leiden en hadden we wel de afspraak gemaakt. En nu achteraf, nu ik positief getest had, was dit extra extra leuk om te hebben gedaan. OOK, wat ga jij snel en wat ben ik benieuwd naar jouw kleine meisje en of ze net zo'n beauty als haar grote broer gaat worden. Ik hoop dat je nu op het einde geen narigheid meer gaan beleven en straks in alle rust kunt gaan bevallen en genieten. Is je zoontje er ook veel mee bezig dat hij straks grote broer wordt? En mag jij gewoon de weeen afwachten of zul je ingeleid worden? Sikki, jij mag dus bijna weer starten. Wat heerlijk meid!! Nou ja, heerlijk... IVF is rot, maar zonder IVF geen kans dus ik vind het heerlijk dat je straks weer een kans mag gaan beleven... Hoop ik. Hopelijk valt de uitgangsecho positief mee!! Ik vroeg me trouwens af... Passeert het onderwerp ECD bij jullie thuis wel eens? Als je er geen antwoord op wilt geven hoeft het niet, maar was wel benieuwd.... Majo... Ik hoop dat het goed met je gaat. Je bent zowel hier als op FB stilletjes. Ik hoop dat als het goed voelt je binnenkort weer wat van je zult laten horen. Ik ben je niet vergeten!! Jon, jij vroeg of ik zelf had mogen bepalen op welke dag ik mijn embryo's in mijn buik geplaatst zou krijgen. Ja. Heb zelf best een hoop mogen bepalen. Zo heb ik zelf bepaald dat ik een verse plaatsing wilde krijgen. Normaliter doen ze dat in het GG niet bij ECD. Ze vonden het ook vreselijk ingewikkeld om ons parallel te laten lopen. Ik heb zelf voorgesteld om ons beiden aan de pil te laten gaan. Hier gingen ze mee akkoord. Terwijl ze dus eigenlijk alles eerst wilden laten invriezen en dan pas later in een kunstmatige cyclus willen laten terugplaatsen. Ik heb van zowel nog wat artsen als verpleegkundigen te horen gekregen dat ik dan waarschijnlijk 1 embryo zou verliezen. Ze doen voor een verse terugplaatsing altijd in het GG 3 vers op transport vanuit DD terug naar het GG (punctie gebeurt in het GG, vervolgens wordt zaad en eitjes naar DD gebracht en wordt het later weer terug naar het GG gebracht). Die drie zouden ze dan even bekijken en daar1 of de 2 beste van terugplaatsen. Nummer drie alsnog invriezen lukt bijna nooit. Terwijl invriezen op dag 1 vaak wel lukt. Mijn logica was dat als het embryo dag 5 niet haalt alvorens het ingevroren zou zijn... Hoe zou die dan ooit wel kunnen door delen naar een dag 5 embryo als die wel ingevroren was geweest Nou ja, in ieder geval: ze gingen akkoord. Daarnaast hadden wij dus het verzoek ingediend om twee geplaatst te krijgen ipv eentje. De twee artsen bij afspraak 1 en 2 vonden dat prima. Vervolgens kwamen wij twee maal bij een andere arts en die vond dat niet goed en zei dat we er echt maar eentje zouden krijgen. Ik kon l*llen wat ik wilde, maar ze bleef daarbij. Ik heb toen er op gestaan dat ze dit zou gaan opnemen met die twee andere artsen en toen kreeg ik bij de volgende afspraak de bevestiging dat we er twee zouden krijgen (indien er meer dan 1 zou zijn tenminste ) Verder hebben we ook alle vervolgafspraken met andere artsen dan deze arts laten inplannen. Het was niet alleen deze discussie over 1 of 2 embryo's, maar ze leek heel veel dingen niet te weten. Bijv. over de cyclus van de donor en mij parallel te laten lopen, medicatie, echo's (zo had de hoofdarts gezegd dat bij de volgende afspraak de donor een echo zou krijgen. Die ene niet leuke arts vond dat toen echter niet nodig (hierdoor kwamen we pas veel later er achter dat de donor een cycste had) en zei ze dat de donor pas de afspraak erop de echo zou krijgen. Nou, die afspraak erop zei de arts wederom: nee, hoor: bij de volgende afspraak.... Pff dat gaf mij niet echt vertrouwen in deze arts. Hierna elke keer bij dr. Mic.hi.el.s.e.n. afspraken gehad. Dat was samen met de oudere dame mevrouw Ba.c.k.x de beste gesprekspartners in de behandeling. Over meer kans met embryo's op dag 5: er zijn mensen die beweren dat de beste plaats voor een embryo per definitie altijd in de buik van een vrouw is. Dan zou een snellere terugplaatsing beter zijn dan wachten tot dag 5. Maar het nadeel is dus dat je niet een selectie dan hebt kunnen maken. Als voorbeeld: de drie die ze niet hadden ingevroren maar hadden laten doordelen waren op dag 3 als volgt: 1 was 7 cellig 2 waren 8 cellig. Als je op dag drie een keuze had moeten maken (ze waren allemaal zonder fragmentatie) dan had ik de twee 8 celligen teruggekregen. Terwijl uiteindelijk op dag 5 bleek dat die van 7 was gaan doordelen, net als een van 8 cellen. Die andere die op dag 3 uit 8 cellen bestond was er helemaal mee opgehouden. Stel nou dat de laborant op dag 3 die als beste had uitgekozen en die had laten terugplaatsen? Om die reden schijnt de kans op een zwangerschap groter te zijn bij een dag 5 TP dan bij een dag 2 of 3 TP. Maar goed... Dat zegt ook niet alles... Er zijn nl genoeg vrouwen die zwanger raken bij dag 2 TP's en ook verdrietig genoeg vrouwen die ondanks perfecte dag 5 embryo's niet zwanger raken... Hyper, wat fijn om te lezen dat je schildklier weer goed in het gareel is. Ik hoop dat de eerstvolgende behandeling zal slagen. Ik ben inderdaad heel nieuwsgierig of het er 1 of 2 zijn! Maar het aller nieuwsgierigst ben ik nog wel of er uberhaupt eentje is 'die het doet' Dees, die opmerkingen.... Au... wat vreselijk. Ik heb er geen woorden voor. Ik hoop dat het je lukt om je er ietjes tegen te wapenen.. Dikke knuffel!! Doortje, spannend dat je weer een emmy hebt mogen ophalen. Veel sterkte in de wachtweken!! Je vroeg wat anderen wel en niet in de wachtweken doen± Niet: sauna, in bad gaan, heel heet douchen, koude voeten krijgen, hardlopen of andere sporten beoefenen, vrijen, alcohol drinken. Wel: sokken dragen , granaatappelsap drinken, rustig aan doen. MAAR: op mijn werk moest ik een sprintje trekken en ik heb zelfs twee keer bij fysieke incidenten moeten ingrijpen., Gelukkig geen stompen in mijn buik gehad... Maar achteraf super stom eigenlijk dat ik dit in de wachtweken had gedaan... Vond manlief en eigenlijk ikzelf ook wel. En daarnaast.... Ik ben 1 keer gevallen... Gelukkig wist ik mijn val goed op te vangen... Maar toch... Waarom ik dit schrijf?? Nu met mijn positieve testen heb ik ontdekt dat het niet zoveel uitmaakt wat je precies uitvreet in de wachtweken Want hoe vaak heb ik wel niet twee weken op de bank gelegen in de wachtweken? Maar ik snap het heel goed dat je er wel naar vraagt. Ik hoop dat mijn reactie je wat kan geruststellen En uiteraard voor Heyitsme hetzelfde!! Ik hoop voor je dat deze TP je geluk zal brengen!!