Spannend OOK!!! NTP, als je bms goed is en je pregnyl hebt gespoten doet de grootte van de follikel er eigenlijk niet toe. Er zijn zat vrouwen die een een kunstmatige cryo cyclus met progynova en dan dus geen follikel zwanger worden. Ik duim voor je! Dees, wat een moeilijke beslissingen om te nemen. Een tweede zoontje voor jullie. Hoe mooi en heftig tegelijk! Dikke knuffel! Juulz, je ei benut. Goed zo! Hier voor het eerst in mijn lange ICSI carriere een mooie follikelmeting gehad. Ik had er rechts 3 van 13 mm, 12 mm en 11 mm. En links 4 van 12 mm, 11 mm, 11 mm en 7 mm. Nog nooit zo gelijkmatig verdeeld! Normaal heb ik bij een meting op CD10 al een follikel van 18 mm er tussen zitten. En de rest heel ongelijkmatig van groei. En ook wel eens alleen in 1 eierstok een paar follikels. Dus voor nu ben ik blij! Hopelijk gaan ze allemaal meegroeien en meedoen.
OOK; o spannend meis, alvast heel veel sterkte en succes! Juulzon: Weer een nieuwe kans voor een home made wondertje, wie weet.... Sikki: Wow! Zeker mooie score zo. Hopelik blijft deze positieve flow!! Maartje en Jon: Wat een heerlijk nieuws meiden, van harte gefeliciteerd! Dees: Heel dubbel allemaal, volg je gevoel je doet het nooit fout. En gefeliciteerd met nog een klein mannetje in je buik. Alle andere meiden: zwaai! ik lees mee maar weet zo niet ieders verhaal uit mijn hoofd, sorry. Heel veel sterkte en succes in ieder geval in ieders reis naar een brusje. Hier gaat het goed, nog 2 maandjes en dan gaat onze grote meid al naar school, slik....wat is dat, cliche, snel gegaan. De kleine man doet het ook erg goed, hij begint lekker te kletsen (woordjes en veel gebrabbel) en hij loopt sinds een week of 5/6. Dan zijn ze echt ineens groot. Nou meiden, ik leef en lees mee. Op naar meer orze (of blauw )
Lieve dames One spannend zeg dat het nu bijna gaat gebeuren! Sikki Wow wat een mooi resultaat! Blij voor je hopelijk groeien ze allemaal mee! Ntp komt goed meis! Zora haai kleine meisjes worden groot zal wel ff een slikmomentje zijn zeg dat ze naar de basisschool gaat! En je zoontje aan het lopen gast dan hard allemaal! Hier nog niet echt op een roze wolk hoor maar ben toch redelijk positief. Ook steeds meer kleine kwaaltjes de vermoeidheid slaat toe en meer honger dan normaal. Hopelijk een goed teken want had dit niet de vorige keer wel bij mijn zoontje! Zwaai aan alle meiden
Dag lieve meisjes, Wat een mooie berichten lees ik hier. Sikki wat ontzettend fijn dat je follikeltjes er zo mooi uit zien voor op dit moment. Ik hoop en gun je van harte dat ze zo goed zullen blijven doorgaan. Als er iemand in mijn mmm-hartje zit ben jij het wel. Wanneer moet je terugkomen? OOK, wat fijn dat je buik zich dus al aan het voorbereiden is!! Als ik dit zo lees zal jij al snel gaan bevallen. Ik wens je een hele fijne voorspoedige bevalling en hoop dat jij een ontzettend fijne kraamtijd tegemoet zult gaan!! Jon, fijn dat je redelijk positief bent. Ik ben nu 6.2 weken en de afgelopen week zijn bij mij de kwaaltjes nog 'ernstig toegenomen'. Hopelijk bij jou ook het geval zodat jij je steeds zekerder zult gaan voelen! Wanneer zul jij je eerste echo krijgen? Zora, ach jee meid. Al bijna school? Maar het was toch gisteren dat jij op ZP vertelde zwanger te zijn? Het helpt mij herinneren dat mijn meisje ook over een jaar mag.. Oei, dat lijkt mij zo'n heftig 'o wat worden ze snel groot'-moment... Juulzon, fijn van je mooie smiley. Wat zou het mooi zijn als jullie nog zo'n elfje zouden weten te knutselen... Ik duim voor jou, aktijd! Maar dat wist je al Dees, wat fijn dat je nu het geslacht weet. Maar wat zal het tegelijkertijd ook dubbele gedachtes opleveren... Ik vind het heel naar dat je dit allemaal hebt moeten meemaken en wat zou ik hebben gewild dat het anders was geweest... Net als de anderen al schrijven: doe wat je gevoel zegt. Er is hier geen goed of fout in. Dikke knuffel meid! NTP, je BMS 7 mm? Dat is mooi zat en zal ook naw nog ff een groeispurtje maken dankzij de Pregnyl. Ik snap als geen ander de onzekerheden en angsten die een mens in de mmm kan hebben en heeft. Maar wbt de dikte van je BMS zie ik geen probleem hoor. Misschien dat dat een beetje een licht troostende gedachte is? Ik gok op een BMS van in ieder geval 8 mm bij de TP en 6 is volgens mij het minimum. In DD is ook wel eens tegen mij gezegd dat te dik ook weer niet goed zou zijn. Toi toi toi! Doortje, wat ben ik ook ontzettend blij voor jou!! Wanneer verwacht jij je echo? En heb je al duidelijke kwaaltjes, behalve de buikpijn? EGO: ♥♥ We hadden om 15.00 uur de afspraak. Om even voor 15.00 uur komen we de poli binnen sjeezen. Een stel voor ons wordt opgeroepen en de dokter geeft buiten de spreekkamer het stel een hand en noemt haar naam. (&%^$%^& denk ik: is een teken dat het uitloopt. En idd, pas tegen half vier mogen wij naar binnen. Op het moment dat de dokter het andere stel uitlaat gaat ze eerst nog met de assistentes zitten kletsen en autodrop zitten snaaien... Ik kan niet meer zitten in de wachtkamer maar sta daar een beetje te staan, te zitten, heen en weer te lopen... Vol met angst dat het niet goed zou zitten. Eindelijk. We mogen naar binnen. We worden uitgenodigd om eerst aan het bureau te komen zitten. Ik hou het niet langer en begin te huilen en excuseer me daar voor en geef aan dat ik zo bang ben dat het niet goed zit. De arts springt op en nodigt ons uit om dan het formele gedeelte zo te gaan doen en direct te gaan kijken. In een razend tempo trek ik mijn broek en onderbroek uit en ga op de stoel zitten. Shit, hij staat nog helemaal in de zit-stand en het lijkt een eindigheid te duren voordat het ding mij in lig-stand weet te brengen. Dan begint de arts nog zich te excuseren dat het echoapparaat/het glijmiddel koud is. En ik lig ondertussen te schokken van het huilen en kan alleen maar denken aan: schiet-als-je-blieft op... Het apparaat wordt ingebracht en ik lig nog steeds te schokken maar begin dan ook heel hard te lachen! HET ZIJN ER TWEE!! We zien twee hartjes kloppen. De gyn vertelt dat het er mooi uit ziet. Opmeten met dit termijn vind ze lastig en zegt dat de volgende keer te gaan doen. Ze zegt vervolgens dat de kans het grootst is dat dit een twee-eigige tweeling is. Er zit namelijk een dik tussenschot tussen de embryo's. Het zou ook nog een een-eiige kunnen zijn indien het heel vroeg gedeeld is, maar we hoeven niet bang te zijn voor nare twin transfusie gebeuren. Ze draait vervolgens drie echo's foto's voor ons af die we mogen meenemen. Dan is de echo klaar en mag ik overeind komen. In mijn nog blote billen omhels ik manlief In de spreekkamer krijg ik alle recepten waar ik om vraag: over nieuwe recepten Prednison en extra Utrogestan doet ze niet moeilijk. Dan zegt ze dat ik wel extra foliumzuur moet gaan slikken. Stiekem deed ik al vijf keer zo veel als andere zwangeren ivm het feit dat ik Prednison slik. Nu krijg ik het op recept mee in een dosis van 12.5 keer zo hoog als de normale aanbevolen hoeveelheid ivm dat het een tweeling betreft. Mijn bloed moet ik ook laten prikken op diverse dingen en ik moet langs Interne Geneeskunde ivm mijn schilklier ed. De gyn lijkt het verstandig om toch mijn afspraak te gaan vervroegen met de internist omdat een tweelingzwangerschap toch een intensievere begeleiding vereist. En toen zijn we een rondje familie gaan doen. Afgezien van mijn zusje was nog niemand van onze familie op de hoogte. Zelfs niet van dat we een donor hadden... We hebben door onze dochter een ingepakt fotolijstje met een foto aan mijn schoonmoeder laten geven. En toen nog een cadeautje. Een dezelfde fotolijst met... Een echo foto erin.... (snel bij een fotospeciaalzaak laten copieren ) En daarna nog een foto... Hahaha haar gezicht... Het was prachtig!!! We zijn zo blij!! Maar, tegelijkertijd (ondanks de positieve uitspraak van de gyn dat ze het positief inzag ivm nu al zulke mooie hartjes), spreken wij achter bijna elke zin nog het extra zinnetje uit: 'als dit goed zal blijven gaan.''
Wow Maartje wat gaaf en spannend ook zeg! Voor nu igg gefeliciteerd met het mooie nieuws! En doe rustig aan! Ik heb 19 september pas de echo dan ben ik ruim 8,5 week. Ze doen bij mck niet eerder een echo dan met 7 weken maar onze vakantie zit ertussen dus igg ook een leuk vooruitzicht! Doortje heb jij al een afspraak staan?
Wauw Maartje een tweeling! Wat geweldig, na alles wat jullie hebben moeten doormaken wordt dat nu gewoon dubbel en dwars 'beloond' met 2 geweldige baby's! En ik snap je onzekerheid en angst, maar ik hoop echt dat de gyn gelijk heeft/krijgt en je dochter in april grote zus van 2 baby's zal zijn. Hoe bijzonder! En super leuk hoe jullie het verteld hebben! Ik was met vlagen heel misselijk, nu wordt dat al minder. Mijn borsten daarentegen, pfff die lijken te ontploffen haha! Verder wat steekjes en krampjes, niets wat ik niet herken van 3 jaar geleden gelukkig! Jon, wij hebben de 18e een echo bij dr. D. Precies in de week van dr. H haar vakantie. Helaas, maar wil/kan niet langer wachten... Op de rest reageer ik morgen, ga nu snel mijn bed in!
Woei Maartje!! Gewoon twee kloppende hartjes! Geweldig zeg. Heb je straks gewoon een groot gezin! Geniet ervan. Jon, goed vooruitzicht die vakantie. Waar gaat de reis heen? One.....hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Vandaag zou weleens D-day kunnen zijn!
Maartje wat gaaf 2 kloppende hartjes. Na alles hoop ik dat je een fijn en bovenal rustige zwangerschap heb. Jon een prettige vakantie. Ik denk ook terug denkend aan mijn ervaring vorig jaar dit keer het helemaal niet erg vind om terug te komen van vakantie. Wij hadden namelijk ook een echo bij 8 weken ipv 7 ivm onze vakantie. Moet zeggen dat we hierdoor de wachtweken wel sneller gingen. Doortje jij succes met wachten op de echo. One ben benieuwd wanneer het echt doorzet. Ik vond de laatste weken met af en toe weeen ook echt lastig. Ik zat elke keer in de modus komt hij nu. Succes NTP klinkt als een mooi bms gehalte hoor. Ik hoop dat de cryo blijft plakken. Sikki wat een mooie meting. Ik hoop dat ze alle 7 doorgroeien en dat er mooie eicellen in zitten. M676 hoe is het met jouw? Dees ik vond het wel mooi gezegd van zonnestraal dachtik. Dat je zoon inderdaad grote broer wordt. Je moet inderdaad doen wat jouw gevoel zegt. Niemand anders kan voor jullie bepalen wat je doen. Misschien helpt deze gedachte: als je zoon niet was overleden had je dan zijn spullen wel door gegeven aan een broertje of zusje? Hier gisteren de echo. Ik had aan allebei de kant een stuk of 10 kleine follikels van 8-10 mm. Het lijkt erg op dat het hetzelfde gaat als vorig jaar. Toen kwam alles ook langzaam opgang met een eind spurt. In mijn IUI zagen we dit beeld ook. Ik heb zoals mijn gyneacoloog het noemt dieseltjes, ze doen er even over om op gang te komen eenmaal op gang groeien ze goed door. Ik verwacht dus nog steeds woensdag of donderdag mijn punctie. Maandag zien we weer verder
Whaaa Maartje, van harte gefeliciteerd!!! ♥ 2 kloppende hartjes!!! ♥ Hoe mooi en bijzonder! Hyper, fm klinkt bij jou ook goed. Spannend ook weer! OOK, whaaa weeen!!! En hoe is het nu? Jon, jij nog even geduld tot de echo. Gelukkig bevestiging door de kwaaltjes en een lekkere vakantie in het vooruitzicht. Doortje, hahaha ontploffende borsten! Die van mij deden niets tijdens de zwangerschap maar na de bevalling met de stuwing werden ze echt megaaaaaaa Zora, haai!!! Lief dat je weer even aan komt waaien! En jullie meisje al bijna naar school. Wat gaat dat hard he. Dan worden ze echt groot. Zucht...
Sikki hoe voel jij je nu. Hier zijn de weeën weer weg. Morgen extra controle. Hyper klinkt allemaal goed van de fm. Zora wat gaat het snel heh. Doortje geen fijn gevoel dan van je borsten heh. Jon snap dat je nog niet op de roze wolk zit.
One balen dat het nog niet doorzet hopelijk nu snel! Ntp we gaan naar Spanje naar de Costa brava volgende week vrijdag vertrekken we! Wel erge zin in iedereen op werk is al geweest dus nu zijn wij eindelijk aan de beurt! Hyper klinkt goed jou aantallen dieseltje of niet als ze maar groeien!
Heerlijk vooruitzicht Jon! Vanochtend de tweede fm gehad. Er zijn 5 follikels die meedoen en nog 3 hele kleintjes. Net door Gent gebeld dat ik morgenochtend 7.30 uur bij hun moet komen voor wellicht de laatste fm. Dus nu snel een hotelletje regelen, koffertje pakken en rijden. En dan denk ik dat maandag of dinsdag de punctie wel zal zijn.
Sikki wat spannend zeg!!!! Hier vanmorgen weer controle gehad, nog steeds 2 a 2,5 cm ontsluiting gehad. Maar nog geen verdere vordering
One voor jou ook spannend! Hoelang mag je met ontsluiting lopen? Zeker totdat je vliezen breken? Sikki je mag al vroeg in Gent komen morgen igg veel succes! 5 is ook mooi! Succes Ntp ik duim voor een mooie Emmy en goede ontdooiing! Spannend! Zwaai
Jon, besef je het al een beetje? Wanneer 1e echo? Hoe voel je je? Sikki, 5 in de race...klinkt heel goed! Op naar mooie embryo's. Spannend weer zeg!!
Oh One, dat schiet niet echt op dus. Als je er maar geen last van hebt. Jon, heerlijk zeg. Lekker genieten in de zon! Goeie score Sikki! Dat hoor je dan wel last minute zeg 😳. Zonnestraal, hoe gaat het je kleine baby?! En met jezrlf? Al wat een ritme gevonden? Ik lig wakker van de zenuwen.....bah. Hoop zo dat het goed gaat.
@Jon: heerlijk he, zo'n late vakantie @sikki: mooi aantal in de race. Hopelijk gaan ze allemaal meedoen. @juulzon: weer een selfie-kans deze ronde dus. Ik hoop er het beste van! Ik heb denk ik deze keer mijn ei gemist. Zo halverwege de cyclus waren het alleen maar vage of zelfs tuurstreepjes. En toen waren de ovulatiestripjes op en had ik geen zin om nieuwe te kopen. Komt volgende ronde wel weer. @OOK: je houdt het spannend! Maar wel mooi op een veilige grens voor evt. thuisbevallen. @Hyper: hoe gaat het met je dieseltjes? @NTP: spannend ook voor jou. Niet wakker liggen hoor ... @maartje: ja, prachtig he, een tweeling!! @ego: meiske sliep vannacht voor de verandering eens door tot wel 6 uur. Maar ik ben toch een partij moe! Vanavond maar vroeg naar bed! @iedereen: zwaai!
Ohja NTP, wilde ik jou nog ff zeggen... Ik heb dus een cryo TP gehad met Progynova en Utro. Bms was ook rond de 7mm en het resultaat mag er wezen . Dus komt goed, echt! Hier gaat het goed. Heeeeeel druk 2 kleintjes. S.tijntje slaapt de nachten door van 23-06 dus mag niet klagen! 'Savonds dus wel ritme. Overdag nog niet echt hihi. Hij is heeeeeel knap D). Ik zal een fotootje in m'n album doen.
Fijn Stiertje, zo'n goeie nacht. Nog zo één en je bent er weer! Jeetje Zonnestraal, al van 23-6, heerlijk! Maar lijkt me idd druk (en erg leuk!). Hoop dat ik je snel mag volgen. Vandaag TP van een 4-cellige cryo van kwaliteit 1! Helaas is er 1 cryo kapot gegaan..... Daar was ik toch wel even verdrietig van. Na deze dus nog maar 1 over. Maar die hebben we helemaal niet nodig hopelijk! Positief denken, hup!