Fijn, zo'n goede uitslag van de combinatietest. Wij hadden een kans van 1:46 op down en een kans van ca. 1:100 op elk van de andere trisomieën. Nou, das niet relaxt!
Nee stiertje dat is zeker niet relaxed! Hebben jullie toen nog vervolg onderzoek laten doen of gewacht of ze wat zagen op de 20 weken echo?
Stiertje, dat is idd niet relaxed! Ntp, een normale zwangere, heerlijk hè? Zonnestraal, ondanks dat het zwaar was/is zou je er geen moment van willen missen! Heerlijk. Hyper, ik hoop dat je lekker af en toe tijd voor jezelf kunt pakken om te rusten! Doortje, fijn om die echo achter de rug te hebben met goed nieuwe! Jon, vervelend. Snel weer opknappen!
Wij hebben enorm getwijfeld wat te doen. Ik wilde per se geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest vanwege het risico op een miskraam. NIPT was toen nog niet in Nederland, dus dan moest je naar België en een heleboel geld neertellen. En ik wilde de zwangerschap niet afbreken voor Down, alleen voor die andere twee. Daarbij schijn je heel vaak ook veel fysieke afwijkingen te zien op de echo, dus we hebben het op de 20-wekenecho laten aankomen. Toen was er 'alleen' een nierafwijking te zien en verder niks, dus hebben we het daarbij gelaten. Maar vlak voor de geboorte speelde die spanning toch wel weer op hoor. Ik heb ook wel even heel goed gekeken of ze geen uiterlijke kenmerken van Down had. Gelukkig alles goed, op de nierafwijking na. Wat mij wel heel erg geruststelde was dat de nekplooi goed was. Dat zegt toch het meeste denk ik. Mijn leeftijd is natuurlijk een enorme negatieve factor. Dus dan heb je snel een hoger risico te pakken.
Jon, de echoscopiste wilde niks zeggen, maar ze zag het wel zei ze. Ze zei dat als ze er naast zou zitten, wij dat haar dan kwalijk zouden nemen. Ze gaf ons een goede uitdraai mee en zei dat ik daarmee op youtube moest kijken en dat ze het voor 85% zeker wist, al wilde ze nog steeds niks zeggen... Ik zag zelf wel dat hij gelijk aan de ruggengraat stond, maar heb hem hier ook in het nub-topic gezet en die zeggen allemaal dat het een meisjes-nub is. Nu afwachten of dat ook echt zo is, ik probeer nog nergens vanuit te gaan, maar ben nu wel erg nieuwsgierig! Stiertje, dat lijkt me heel moeilijk. Nu de nipt er is, is de keuze gelukkig makkelijker om een vervolgonderzoek te doen. Bij onze dochter hebben we de screening niet gedaan, achteraf vond ik dat prettiger dan nu we het wel lieten doen want ik heb me er erg druk om gemaakt... Al is het nu wel fijn om te weten dat de kans op een trisomie minimaal is.
Ff snelle zwaai vanaf Lanzarote!! Mooie uitslagen van combinatie testen, blij om!! Kom Begin volgende week weer even uitgebreid kletsen lieve meiden!! Xxx
Wat een fijne berichten over positieve combinatietesten!! Stiertje, wat moet dat toen ontzettend spannend zijn geweest, niet leuk !! Hier de combinatietest niet gedaan. Wel enorm getwijfeld. Nou ja, ik niet echt, maar manlief wel. Ik wilde eigenlijk niet die test doen, voor mij persoonlijk voelde het als 'een slappe' kansberekening... En ik zou een kansberekening nooit vervolgens serieus nemen om een risico te gaan nemen en sowieso zou een negatieve uitkomst geen handelingsconsequentie voor mij hebben. Maar ja, ik ben niet alleen om te bepalen... En een slechte combinatietestuitslag geeft mij als tweelingzwangere geen recht op een NIPT. Ik heb serieus gedacht om de NIPT in BE of D te gaan doen, om manlief tegemoet te komen. Maar uiteindelijk heeft een goed gesprek met onze gyn er voor gekozen dat we samen een goed gevoel kregen bij onze keuze om niets te doen. Wel de 20 weken echo straks, GUO ipv SEO. Mochten er dan veel softmarkers te zien zijn, dan zou een vruchtwaterpunctie op dat termijn niet zulke risico's opleveren, maar zijn we wel goed voorbereid op de bevalling en kan er eventueel extra mensen ingevlogen worden bij de bevalling (kinderarts oid). En toch, toch blijft het moeilijke keuzes. Zelfs nu, nu we al besloten hebben. Ik begin nu toch wel bloednerveus te worden voor de twintig weken echo (vandaag over precies 5 weken)...
Dames Stiertje snap je keuze dat je geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie wilde heel goed weet serieus niet of ik dat zou laten doen. Maartje mijn verloskundige gaf juist aan als je een verhoogde risico uitslag zou krijgen dat je dan automatisch de nipt aangeboden kreeg. Misschien scheelt het dat ik 36 ben en deze voor ons vergoed wordt maar dit is volgens mij on uitgebreide verzekeringspaketten ook zo. Hoe gaat het verder nog moe en groei je lekker? Willen jullie het geslacht eigenlijk weten? Het verschil met deze combinatietest en de vorige was dat ik de eerste keer ook al een korte vragen lijst moest invullen met wat wij zouden doen als de uitslag slecht zou zijn toen(2011) dacht ik wel waar ben ik mee bezig maar dat was deze keer niet. De combinatietest gaat na dit jaar toch uit het pakket ongeacht je leeftijd. Zonnestraal trouwens mooi om te lezen dat je ondanks de drukte dagelijks heb genoten en dankbaar dat je 2 mooie kids hebt mogen krijgen! Dees lekker genieten op Lanzarote klinkt goed hoor! Fijn weekeinde
Jon, de NIPT wordt nu in onderzoeksverband aangeboden. Meerlingzwangerschappen zijn uitgesloten van deelname aan dit onderzoek. Het heeft dus niets met de verzekering te maken want ik heb het meest uitgebreide pakket van UMC (IVF 4 en 5 in het pakket leek mij wel wat ) Ik wist niet dat de combinatietest voor iedereen uit het pakket gaat. Majoooooooo!!! Waar ben je? En hoe gaat het?
Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben vandaag officieel gestart met IVF poging 1. Heb net iui 4 afgerond Ik ben in 2013 bevallen van een zoontje, die uit iui 2.1 is ontstaan En in 2010 ben ik bevallen van mijn eerste wonder die na 8 jaar zich spontaan aankondigde. We genieten zo van onze kinderen, dat we heel graag nog een derde willen. In maart 2014 zijn we weer de molen in gegaan inmiddels bij IVF geland. Ik hoop dat ons wachten beloond wordt, anders houd het avontuur eind maart 2015 voor ons op.
Doortje, spannend. Wel leuk twee meiden! Dees, Lanzarote klinkt heerlijk! Genieten jullie ervan. Voel je je goed? Welkom Roosje. Veel succes!
ja klopt, deze site is wat relaxter en zie ik wat minder gehak op elkaar. bij 16+ viel t wel mee, maar elders op de site was t af en toe niet mals. wie ben jij daar dan?
Grappig, ik woon ook in de provincie Grunn. Gister heb ik een uitgangsecho gehad. Helaas zag men een cyste van 3 cm in de linker eierstok. Nu moet ik op dag 2 van de nieuwe cyclus (ws. aanstaande zondag of maandag) weer een echo om te kijken of ie dan weg is. Hoop het wel, want anders weet ik niet of ik mag beginnen.
Nee, UMCG gaan we niet meer doen. Deze keer meteen naar DD. Met follikelmetingen in Heerenveen (daar werk ik).