Wij hebben vorig jaar gekozen voor tp van 2 embryo's. Ik was toen bijna 40, dus dat speelde mee. Plus dat je wel een behoorlijk grotere kans hebt op zwangerschap, maar niet zo'n idioot grote kans op een tweeling. Die was overigens ook van harte welkom geweest (ik was stiekem een beetje teleurgesteld toen 'slechts' 1 embryo was ingenesteld). Voor de komende behandeling gaan wij denk ik nu voor 1 embryo. We hebben natuurlijk nu al een kindje, en een tweelingzwangerschap zou denk ik wel pittig zijn met al een dreumes rondlopen.
Haha het is idd pittig, ook qua angsten die je krijgt als je zwanger bent van een tweeling (risico's e.d.) maar ze zijn beide nu al zo ontzettend welkom dat ik niet had gewild dat we maar 1 hadden laten terugplaatsen!
Roosje als nog een mooi aantal vind ik hopelijk blijven ze allemaal meedoen! Wij hebben nooit voor de keuze gestaan omdat wij nog niet aan de 3de icsi poging toe waren. Denk dat je bij je keuze goed moet denken hoe is je gezin nu en passen daar nog 2 kindjes bij? Ik bedoel er is een kans dat er ook 2 blijven ik kan wel een aantal gevallen die er 2 terug plaatsten en en bleven er ook 2 plakken. Doen wat goed voelt! Succes
Nee, wil willen pas bij de geboorte het weten Bij onze dochter wisten we het al wel met 17 weken, maar hielden we het geslacht geheim voor iedereen. Nu wilden we het aanvankelijk weer weten maar verschilden manlief en ik van opvatting over wel of niet vertellen: hij wilde het wel delen met anderen en ik niet. Ons compromis was dat we het lekker beiden niet gaan weten en dan ook niet kunnen vertellen of voor ons moeten gaan houden. Wel een beetje ingewikkeld bij het zoeken naar namen.. We moeten nu dus 8 (!) namen zoeken (elk kind krijgt er twee en de kans bestaat dat het twee meisjes, twee jongens of een jongen en een meisje). Ook qua spulletjes. Het over grote deel wat we hebben is puur voor meisjes (denk aan alle dekentjes, lakentjes, kleertjes, grote deel van de doeken etc) maar nu moet alles neutraal. Ook uit de babykamer gaat het roze behang verwijderd worden en gaat vervangen worden voor iets neutraals.
O, wat spannend Maartje! Ik zou zelf denk ik wel een tp van 2 embryo's willen, maar vriendlief is huiverig. Ik denk dat eentje voor mezelf ook wel beter is hoor, ik heb natuurlijk een keizersnee achter de rug, en bij een eenlingzwangerschap komt de boel ook wel genoeg onder druk te staan denk ik. De pest is dat ik al zo oud ben. Ik zou namelijk best graag 3 kindjes willen, maar qua tijd is dat niet meer echt realistisch. En ja, ik realiseer me dat 2 altijd nog eerst komt en dat dat al heel erg veel mazzel zou zijn, maar ik vind dat ik ook gewoon mijn dromen mag uitspreken.
hier dus net zo. ik ben wel huiverig, maar durf wel. vriendlief ziet 2 echt niet zo zitten. we hebben natuurlijk ook al twee. dat makt wel verschil. ik wilde vroeger altijd al 4 kindjes, dus voor mij zou het heel welkom zijn. meer om van te houden. de zwangerschap zou ik wel erg spannend vinden.
Ja, en jij bent denk ik nog een jaartje ouder dan ik? Gek he, dat vrouwen dan toch meer aandurven en meer vertrouwen hebben misschien.
Hallo iedereen Ik ben nieuw hier dus alle info is fijn wij Zijn begonnen aan de eerste poging icsi Ik ben nu 12 dagen aan het spuiten met gonal f 225 eh eerste meting gehad waar bij de ats Niet blij mee was zei ze😱3 eiblaasjes maar dat wist Ik natuurlijk want die hadden we gezien op De eerste echo waar van de nu nog maar 13 mm zijn nu morgen terug voor de 2e meting Hopen dat ze gegroeid zijn..!! Omdat de arts zeker niet blij ermee was Begin ik een beetje zorgen temaken nu weet Ik wel dat ik van eisprong normaal op de 21e Dag heb zou dit er iets mee temaken Kunnen hebben
Ik kwam weer even spieken. Ups and downs zie ik. En Maartje alweer 16 weken onderweg. Stiertje balen zeg weer een maand wachten. Roosje: Wat betreft hoeveelheid tp. Wij hebben bij mijn dochter nooit een keus gehad omdat ik rond de 24 was toen we in het ziekenhuis belanden voor onze kinderwens. Bij mijn zoontje was ik 28 toen we weer gingen starten en eigenlijk dus steeds protocol om er maar 1 terug te plaatsen. Dat hebben we de 1e poging ook gedaan. De 2e poging hebben wij zelf erg aangedrongen op 2 omdat onze bevruchtingen erg slecht gingen. En we vaak sowieso maar 1,2 of hooguit 3 embryo's hadden waarvan er dan maar 1 of 2 goed genoeg waren om terug te plaatsen en nooit goed genoeg om in te vriezen. Dus we hebben gezegd, mochten we er 2 hebben willen we ze ook beide terug geplaatst hebben. We hebben daar nogal weerstand op gehad, zelfs nog bij de terugplaatsing maar toch doorgezet. Uiteindelijk dus zwanger van mijn zoontje, was nog even spannend bij de echo of er 1 of 2 waren, maar in ons geval dus 1. Moet wel zeggen dat het beide ook geen top emmy's waren (4 en 6 cellig op dag 3). Mijn broer heeft een tweeling en die kwamen toen zijn eerste 2 jaar was, dus een beetje dezelfde situatie als wij destijds. Het is echt super druk, dat hebben wij wel in ons achterhoofd meegenomen, het is echt bikkelen de eerste jaren, maar naarmate ze ouder worden is het steeds makkelijker. En we hadden het er graag voor over. Wat betreft risico's, elke zwangerschap brengt toch een bepaald risico met zich mee dus daar was ik voor de tijd ook niet bang voor, ook omdat mijn 1e zwangerschap prima is verlopen. Ik kan me wel voorstellen dat het spannender is als je eenmaal zwanger bent van een tweeling.
Stiertje en roosje, bij ons hetzelfde! Ik zou er graag twee laten terugplaatsen, vl niet. Dilemma waar we nu voor komen te staan. Sta, was de arts niet blij omdat het er 3 waren?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je met 1 embryo meer kans hebt dan met 2, omdat de één de ander in de 'weg' kan zitten? Wij hebben er bewust niet voor gekozen om de kans op een tweeling zo klein mogelijk te houden. Als alles goed gaat lijkt me een tweeling erg leuk, maar de zwangerschap brengt toch wat meer risico's met zich mee.
En ook @stiertje Ik heb even wat onderzoekgedaan naar 2 vs 1 terugplaatsen voor de 40+ers onder ons. One versus two embryo transfer after IVF and ICSI: a randomized study Quotes hieruit: The pregnancy rate was slightly but not significantly higher (47 versus 32%) when two embryos were transferred vs one. In this study, most of the women were younger than 36 years old age. In a retrospective analysis of our overall patient population, a remarkably lower twin rate was observed in women older than 35 years when two good quality embryos were transferred (6 versus 30%, unpublished data). Hence, in our opinion, in order to lower multiple pregnancy rate, one embryo transfer is most effective in the women younger than 36 years old De kans op zwangerschap is dus echt wel hoger met 2 en als je boven de 36 bent is de kans op een tweeling dus helemaal niet zo groot
Een ander onderzoek Live-birth rates and multiple-birth risk using in vitro fertilization. - PubMed - NCBI A total number of 9873 live births were reported (multiple births from 1 pregnancy were counted as 1 live birth). The number of embryos needed to achieve maximum live- birth rates varied by age and whether extra embryos were cryopreserved. Among women 20 to 29 years and 30 to 34 years of age, maximum live-birth rates (43 % and 36%, respectively) were achieved when 2 embryos were transferred and extra embryos were cryopreserved. Among women 35 years of age and older, live-birth rates were lower overall and regardless of whether embryos were cryopreserved, live-birth rates increased if more than 2 embryos were transferred. Multiple-birth rates varied by age and the number of embryos transferred, but not by whether embryos were cryopreserved. With 2 embryos transferred, multiple-birth rates were 22.7%, 19.7%, 11.6%, and 10.8% for women aged 20 to 29, 30 to 34, 35 to 39, and 40 to 44 years, respectively Hier dus rond de 11%, maar dat is in geval van zwangerschap, dus niet de kans per terugplaatsing.
Het sterkt mij in het idee dat ik graag 2 tp's wil. Maar vl moet nog overtuigd. Mss ben ik even wat minder te vinden hier. Even helemaal weg uit de mmm en in het nieuwe jaar weer starten. Succes allemaal! En geniet van wat je wél hebt!!
Vanuit de meeleesmodus even een zwaai en een duim voor iedereen! Stiertje, balen van die cyste zeg... Maar over een maandje dus weer echt van start... Spannend! Ook voor de rest: spannend weer! Update hier: tot maart doen we selfie-pogingen... Gelukkig nu niet meer 'stiekem' maar voor de volle 100%! As bezoek ik Tessa weer (voor degene die mij al langer volgen, zij gaf aan dat ons elfje zou komen en heeft gelijk gekregen....), omdat ik heel benieuwd ben wat ze zegt/ziet over een nieuw wondertje.... X
Hey juulzon, wat fijn om ff van je te horen. Nu 'officiële' selfiepogingen dus. Zei Tessa niet eens iets over 2 kindjes, of herinner ik me dat verkeerd? Ben iig benieuwd wat ze nu zegt. Wij dus deze maand ff geen eigen poging, maar 1 strip pil, om de cyste hopelijk snel weg te krijgen. Als mijn komende eerste cyclusdag vóór 3 dec valt (moet net lukken) én de cyste is weg, dan mogen we dit jaar nog starten. Roosje: handig, die cijfers. Ik neem ze nog eens mee in m'n gedachten.
M676 neem je rust en de tijd en we zien je straks vast wel weer in het nieuwe jaar vol goede moed weer verder met hopelijk het gewenste resultaat! Stiertje hoop dat de pil de killer is voor je cyste! Juulzon zwaai terug wie weer straks een home made wondertje voor jullie! Hoe is het met hyper, doortje en Ntp?
Vanochtend fm3. Cd 14 Bms 15 mm Rechts: 6 follikels 13-15mm Links 2 follikels 14mm en 3 kleintjes van 11mm. Zondag terug voor fm 4. Punctie vermoedelijk dinsdag of woensdag. M'n vriend wil echt maar een goede terug laten plaatsen. Ik moet me daar bij neerleggen. Ik snap zijn redernatie wel, maar het voelt alsof we een kans laten liggen