Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Iedereen de beste wensen voor 2012... met telkens weer een ander wonder!

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland

Dames even een kleine aanpassing! Ik ga nu vrijdag de 13e (leuke datum) voor 1e echo. Mijn man kan de 9e januari niet en hij moet er wel bij zijn! Moet dus mijn ongeduld (als je het zo wil noemen) even laten varen en 4 dagen later pas echoën! ;):D Kon ook de 11e maar dan is mijn man ook al niet van de partij dus tja.....weer verzet!...We gaan het beleven! X

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Astarte... ach, ik was de 13de uitgeteld. Jawel, dat viel ook op een vrijdag. S.yra is 6 dagen eerder geboren!

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Zo de 13e je echo atarte dat is al snel. Hopelijk mooi nieuws voor jullie bij de echo.:)

5. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mag ik zo nu en dan met jullie meeschrijven hier?
    Wij hebben een zoontje die in 2008 is geboren na de eerste icsi behandeling. Wij zijn op icsi aangewezen vanwege de slechte zaadkwaliteit van manlief.
    In 2009 gestart met behandelingen voor een brusje. Helaas hebben wij nu alweer vier icsibehandelingen voor een brusje achter de rug zonder enig resultaat. Wel iedere keer goede tot redelijk goede emmy's, maar helaas.
    Voor onze vijfde icsi poging zijn wij ons aan het orienteren op Gent. Volgende week hebben wij daar het intake gesprek. Ben dus erg benieuwd. Zelf heb ik nog absoluut het vertrouwen (en hoop) dat het nog een keer gaat lukken.
    Nu dus maar besloten dat 2012 ons jaar moet gaan worden. Gewoon iedereen op dit forum een gezonde zwangerschap! Dat lijkt mij een goed voornemen.
    Tot schrijfs,

6. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    welkom!
    Pff heftig joh al 4 x icsi, had je ook nog cryo tp gehad?
    Ik hoop dat de 5e poging in Gent jullie een mooi brusje gaat bezorgen!:)

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hihi ik hecht totaal niet aan vrijdag de 13e hoor vind dat maar bang makerij! Ik vind t wel apart klinken dat je zegt: vrijdag de 13e hebben we de eerste echo ;)!

X

8. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    spijkervrouwtje, dank je! Ja wij hebben 1 keer een cryo poging gehad. De rest van de cryo's waren nooit goed ontdooid. Bij de laatste poging in DD had ik veel onrijpe eicellen (nooit eerder gehad, waarschijnlijk een te vroege punctie), waardoor er geen cryo's waren.
    Het verlangen naar een brusje is gewoon nog erg groot. Vanwege ons zoontje weet ik dat ik zwanger kan worden, wat mijn strijdlust voor een tweede kinde in stand houdt.
    Ik lees dat je binnekort ook gaat starten. Spannend weer! Alvast heel veel succes en hopelijk komen er dit jaar een hoop brusjes bij!

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Tauret: Welkom hier, wat een strijd heb je al moeten leveren voor een tweede kindje. Moedig dat jullie niet opgeven, ik hoop dat die strijdkracht beloond wordt meid.

Had ik het al gedaan of niet? Ik weet het niet mee, maar jullie allemaal de beste wensen voor 2012.

Hier saai, aan de pil en afwachten tot 30 januari. Als dan alles goed is beginnen we in februari met de Deca. Ik ben nu al 2 wken op en aan ongi trouwens echt irritant.

10. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Tauret jij bent ook inderdaad al lang bezig voor een tweede wonder! Daar heb je inderdaad strijdkracht voor nodig!

Zora ja die ongi tijd sla ik ook altijd het liefste over;)

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Haha wij allemaal denk ik. Maar mijn ongi is raar aan het doen na mijn afgebroken ICSI poging. Ik ben 21 december ongi geworden maar was maar heel weinig. Toen na een paar dagen dacht ik dat het over waas maar het blijft maar komen. Niet heel heftig maar elke keer een beetje. Sorry voor de details hah....maar ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Allemaal een fijn weekend gewenst! Vanavond weer TVOH. Kijkt er nog iemand?

12. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    #372 Jinky, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    ik heb mijn vraag even bij umcg ivf/icsi gezet, was een foutje.

13. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    #373 Jinky, 6 jan 2012
    verplaatst

14. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja ik als mijn man tenminste weer gestopt is met top gear kijken....;)

Jullie ook fijn weekend allemaal!:)

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haai!! Hier even tussen TVOH door ;).

Tauret, leuk dat je mee schrijft af en toe. Wel jammer dat het nodig is ;). En tsjee...wat hebben jullie alweer veel achter de rug. Zowel in Ned als DD al geweest en nu dus op naar Gent.... Hopelijk gaat het 'm dit keer worden!! Succes alvast voor volgende week. Moeten jullie er trouwens ver voor rijden of wonen jullie toevallig in het zuiden?

Astarte, op naar een mooie echo de 13e (nog maar een weekje...).

Botervliegje, zwaai zwaai onderin mijn scherm :)

Zora, das balen al zolang ongi :(. Kan het niet ook niet juist door de pil komen? Ik heb het zelf namelijk gehad toen ik microgynon slikte voor een icsi, daarna nog eens bij een alternatief voor Femodeen (dat de apotheek ongevraagd leverde ipv Femodeen). Bij Femodeen heb ik het niet.

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #376 Majo, 6 jan 2012
    In de race voor een brusje :) :

Afspraken IUI/IVF/ICSI:
    Ingrid --> in afwachting van de oproep voor de GA
    Ons wondertje: -->
    Raquelsimoes: -->
    Zora: --> 30 januari uitgangsecho na 1 afgebroken ICSI
    Spijkervrouwtje: --> in afwachting ongi voor start 1e ivf mnc
    Majo: eerstvolgende ongi w.s. start pil + Metformine ivm 2e icsi in maart in Ned. En 20/3 i.p. intake in DD.
    Botervliegje: -->
    Maartje: -->
    Wies: -->
    Gorgi: --> 9 Jan echo voor tp cryo
    Tauret --> Week 2 jan. '12 intake Gent 5e icsi

Punctiedatum:
    ??-01-2012: Botervliegje

Terugplaatsing:
    17-12-2011: Raquelsimoes

Testdatum:
    30-12-2012: Raquelsimoes

Je zoon en/of dochter heet:
    Ingrid: --> Dochter geboren op 8-5-2011 heet S.yra
    Mus82: --> Zoon is geboren in 2009!
    Astarte: --> Dochtertje maar naam noem ik niet vanwege privacy!..
    Raquelsimoes: --> 2 Dochters Tatiana (1995) en Bianca (2004)
    Zora: --> Dochter Sara 25-10-2010
    Botervliegje: --> Meisje, april 2011
    Spijkervrouwtje: --> 2 dochters Isa 2007 en Vera 2008
    Majo: --> Dochter M.aud juni 2010
    Maartje: -->
    Wies: -->
    Gorgi: --> zoon geboren in 2010: Patrick
    Tauret: --> Zoon geboren in 2008

ZWANGER: (Deze lijst moét laaaaanger :D!!)
    # Astarte
    #
    #

Uitgerekende datum:
    25-08-2012: Astarte

Afspraken Zwangerschap:
    13-01-2012: Astarte 1e echo in ZH

Zo, heb je toegevoegd aan de lijst Tauret. Mocht je wat willen wijzigen voel je vrij.... (kopiëren van de laatste lijst en plakken).

Iemand toevallig al ergens iets van Raquelsimoes gehoord/gelezen?

@Hier: druk met werken geweest afgelopen 2 weken, nu wel 5 dgn vrij :). 27/12 ongi geworden, gezien mijn vaak wat langere cyclus hoop ik dat ie nu wat langer is en begin febr. komt (mogelijk in de laatste dgn van januari, maar dan bel ik toch maar alvast of ik met de pil mag beginnen, anders is het gezien mijn cyclus zo weer mrt ipv febr). Hopelijk dan toch nog net een icsi haalbaar voor we eventueel voor een 3e icsi naar DD gaan (hopen dat dat natuurlijk niet nodig is en we gewoon kunnen afbellen :)). Tenminste....we gaan denk ik toch nog 1 i.c.m. de metformine proberen hier.... (hebben nog tot de volgende ongi om er over na te denken ;)).

17. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Majo: Zwaai terug!! :D

Zora: Maar hopen dat het gauw doorbreekt, zodat je opnieuw kan beginnen! Kan me voorstellen dat je nu graag een schone lei wilt en niet dat halfslachtige gedoe.

Nou, heb hier een lang verhaal, maar wel bijzonder denk ik :).

Hier is mij afgelopen woe. door mijn eigen kliniek medegedeeld dat er géén punctie zou plaatsvinden ivm overstimulatie. Er waren ruim 35 follikels geteld, niet eens meer opgemeten...:(

Ik kon het moeilijk verkroppen, wéér spuiten voor een compleet nieuwe IVF, terwijl er nu wel mooie rijpe follikels tussen zaten. Via via heb ik de dag erop een 2nd opinion gekregen in een ander ziekenhuis (in Belgie). Die arts (die ook goed aangeschreven staat, hoor!) vond het meevallen met de hoeveelheid follikels (hij kwam op 20-25?!) en wilde wel puncteren. Maar dan moest dat gelijk vrijdagochtend, want hij wilde de follies niet verder door laten groeien en in het weekend worden geen puncties gedaan. Direct de Pregnyl gezet en 22 uur later (helaas niet zo'n goede timing dus) de punctie. Ik kreeg een pijnlijke verdovende prik + dormicum. Wow, wat een verschil met eerdere puncties! Ik vond het best te doen, ook al waren ze 45 minuten (!) bezig. Bij de vorige puncties schreeuwde ik het uit, hier had ik het niet erg gevonden als ze nog een kwartier doorgingen, als ze maar eicellen vonden haha. De eitjes wilde nl. niet goed loskomen (logisch ook). Maar door te flushen toch 10 eicellen los gekregen. Nu wel veel rust nemen, veel eiwitten etc. en als alles goed gaat woensdag tp! Ik schaam me wel een beetje tov mijn eigen kliniek, maar ik weet dat er wel verschillend over wordt gedacht wat echt een risico is voor overstimulatie en zolang het aanvaardbaar is wil ik dat risico wel nemen. En echt fantastisch natuurlijk dat het Vlaamse zhs meewerkte. Ze waren natuurlijk not amused met het enorme werk wat het met zich meebracht (oa opnieuw HIV-testen, minder dan 24 uur van tevoren lab organiseren), maar ze wilden me ook niet naar huis sturen met in hun ogen een mooie stimulatie. Was wel een gekkenhuis: woe. cancel door mijn kliniek (enorm depri), do. leuren met mijn eicellen en vr. punctie! Ik ga natuurlijk héél rustig aan doen, want mijn kliniek cancelde de poging natuurlijk niet zomaar. Maar heb nu dus weer een kans! Kan wel goed zijn dat de eicellen onvoldoende uitgerijpt zijn omdat ik zo kort ervoor de Pregnyl heb gezet. Dus dat is nog wel afwachten, kan een tegenvaller worden. Maar heb nu wel alles gedaan om deze poging te redden...

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Botervliegje welk ander zh was het.
    Wees toch erg voorzichtig hier toen 28 follikels en echt kantje boord gelegen.

19. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hee meis, dat zeg ik liever niet hier (denk dat dat niet zo slim is om online te verkondigen, het was bij hoge uitzondering dat ik er 'door' kwam en uiteraard dat men de echo als goed beoordeelde). Ik doe heeeeel rustig aan, drink liters water/vruchtensap/melk, pootjes omhoog. Hoeveel follikels er werkelijk waren uiteindelijk weet ik niet. Maar wel een hoop inderdaad. Ben ook aan de Fluimucil op aanraden van een vriendin (dat raden ze aan in het VU geloof ik), weeg mezelf elke dag, dus pas heel goed op. :)

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wow!!
    Wat een apart verhaal, maar fijn dat ze daar het wel oké vonden om door te gaan! Ik weet hoe klote het is als er pogingen afgebroken worden (4x meegemaakt).
    Nu idd goed rustig aan en hopen op een wonder!!

Hier veel onderzoeken opgezocht over IVF en bv geven. Als het goed is mailt m'n arts mij volgende week... Heb hem de onderzoeken toegestuurd...... *bloos*

Gister bloed laten prikken voor m'n schildklier (elke zoveel tijd) en stiekem ook prolactine aangekruist haha. Ik ben steeds alweer ongi dus ik verwacht dat die waarde ook mooi laag is. Kan ik dan mooi gebruiken in m'n gesprek met m'n IVF arts ;)

Deel Deze Pagina