Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Haha Maartje, jij bent ook een brutaaltje! :p (hoor wie het zegt ;)).
    Nou, ik hoop dat je je arts kan overtuigen! Ik heb helaas vrij snel moeten stoppen met bv. Zoveel infecties gehad, meerdere keren de HA naast mijn bedje gehad (te beroerd om eruit te komen) en moest toen de beslissing nemen om te stoppen. Was zó moeilijk, flink om gejankt. Alsof ik faalde en mijn kind tekort deed. Zelfs de lactatiekundige vond dat het onverantwoord was om door te gaan met de bv. Maar toen het uiteindelijk voorbij was (wat nog een lijdensweg was omdat ik niet kon afbouwen, kreeg gelijk nieuwe infecties, dus moest aan de pillen) en het goed ging met de fles vond ik het erg meevallen. Heel andere situatie natuurlijk en ik hoop dat het jou lukt! Zeker omdat je niet zou hoeven stoppen (op basis van de onderzoeken). Maar mochten ze niet willen beginnen dan is het een zwaar afscheid om te stoppen met bv, maar misschien valt het achteraf nog een beetje mee... Bij mee viel het natuurlijk ook erg mee omdat er een last van mijn schouders (letterlijk hihi) af was, maar ik heb het er heel moeilijk mee gehad, dus kan me voorstellen dat je er voor vecht! (en niet alleen voor jezelf, ook voor andere vrouwen die bv geven en door willen met IVF!). Veel succes, ik hoop dat je door kan gaan!!

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Botervliegje,wat een verhaal zeg! Nou de het maar rustig aan, en wanneer krijg je de tp? Morgen? Wat is eigenlijk prees het risico bij Overstimulatie?

Maartje ben benieuwd wat je arts zegt:D

3. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
  4. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Duidelijk verhaal! Ik hoop voor je op een mooie tp woensdag!

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks!!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Brutaal en co

;)

Ik ga bankhangen!

7. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Boervliegje, Wat een verhaal! Ik bewonder je lef en doorzettingsvermogen om deze actie! Op naar een mooie terugplaatsing!

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    zekers Botervliegje, pfff wel lef heb jij. Ik hoop ook mee voor jou dat het goed gaat komen!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Botervliegje, tjee...gewaagde actie zeg! Zou het zelf niet zo gauw gedaan hebben hoe kl*te ik de afgebroken pogingen (2x) ook vond :(. Ben dan toch té bang voor wat er kán gebeuren (helemaal nu ik m'n dochtertje heb). Maar wel dapper van jou dat je het wél durfde en ook nog eens voor elkaar gekregen heb!! (woon je ook in 'de buurt' bij België, anders is het ook nog eens een hele reis...). Doe maar rustig aan meid! En dan woensdag hopelijk een mooie TP :)

Maartje, hahaha....echt wat voor jou met die onderzoeken... maar groot geleijk heb je hoor! 'Brutalen' hebben de halve wereld zeggen ze niet voor niets... Dusse...als je dat 'in je mars' áltijd doen ;). Ben wel heel benieuwd naar de reactie van je arts strakjes!

@Hier even klagen (mag dat?) ben een beetje sip/verdrietig.... echt iedereen hier om mij heen raakt weer spontaan zwanger van een 2e of 3e wondertje. En tuurlijk gun ik ze dat van harte, echt niks mooiers maar het is wel weer even (helemaal nu we zelf alweer 8 mnd bezig zijn en het er nu niet echt 'florisant' uitziet) erg confronterend. Durf bijna niet meer op bezoek te gaan bij andere of ze hier uit te nodigen want iedere keer hoor ik weer dat ze dan zwanger zijn. Gister vertelde een vriendin (nummer 4) van mij het, haar dochtertje is net een half jaar geweest en nu alweer 11 wkn zwanger. (hadden niet gedacht dat het zo snel zou gaan omdat de vorige 9 mnd op zich liet wachten....) Terwijl wij al bezig waren voor haar dochtertje geboren werd :(. Ben echt súperblij voor ze hoor maar heb weer even echt zo'n 'iedereen haalt ons weer in' gevoel. Oké....*klaagmodus* gaat nu weer uit hoor ;).

Hoe is het verder met iedereen in het nieuwe jaar?

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Majo je mag klagen hoor! Het is ook absoluut niet gemakkelijk en ik snap je helemaal!!!! Jij wil ook graag! Kom er maar lekker voor uit want t staat los van je blijdschap voor n ander.
    Sterkte en hou je taai!
    X

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Majo, wat verdrietig dat je dat soort gevoelens weer hebt! :(

Ben er wel eens bang voor dat ik dat ik dat ook ooit weer ga voelen, brr.
    Schildklierarts kan me elk moment bellen ivm uitslag schildklierwaarden en dan vraag ik uiteraard ook ff naar de waarde die ik ali illegali had aangekruist ;)
    Hij zal wel weer om mij moeten lachen, doet hij 'altijd als ik weer wat extra's heb aangekruist'

;)

Hij kent me en vind dat altijd goed haha want heb het wel eens met hem besproken dat ik anders helemaal naar DD moet rijden en het zelf moet betalen anders ;)

Dus... Ben best benieuwd!!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje heeft de arts al gebeld?

Majo je zeurt niet meid.
    Heeeeeeele dikke knuffel.
    Snap precies wat je bedoelt.
    Als je wil praten ik ben er!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    TSH: 8.7
    FT4: 13.4
    T3: 1.6

Prolactine:1.02

Ik moet meer schildklierhormonen gaan slikken. Mijn moeheid komt dus niet enkel en alleen door de gebroken nachten ;) maar ik ben op dit moment hypo. Mn prolactinegehalte is te hoog...

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Majo: Dikke knuffel meis! Niet eerlijk he. Ik ben ook zo vroeg begonnen met proberen zwanger te raken zodat ik hopelijk die gevoelens nog een beetje kan vermijden. 'Ideaal' zou ik vinden om na 1-1,5 jr zwanger te raken na dochterlief en voor nu geldt nog hoe langer ik erover doe heb ik als troost dat ik dichter bij mijn 'ideaal' zit als het wel lukt. Klinkt een beetje crazy he! Als ik nu zwanger raak kan me dat hele 'ideaal' natuurlijk geen ene barst schelen en ben ik gigantisch blij. Maar dat is een soort troostmechanisme. Ben alleen wel bang dat als ik mijn 'ideaal' voorbij ga het steeds moeilijker wordt...

Maartje, kun je nog een beetje uitleg geven bij de uitslag? Ben toch niet zo'n volleerde gyn als ik zelf graag denk :D

Vandaag gehoord dat er minstens één goede bevruchting bij zit, want sta nog steeds ingepland voor woensdag :D:D:D
    Mag morgenochtend het lab bellen voor meer info.

@OHSS: Heb nog steeds een beetje beurs gevoel in mijn buik, maar voel me goed! Geen gewichtstoename, misselijkheid, dikkere buik etc. Werken vandaag ging prima. Heb wel heel rustig aan gedaan, hoor. Afgelopen dagen preventief bedrust genomen en vandaag heel weinig gelopen. Voel me elke dag beter. Nu maar hopen dat ik volgende week of zo weer een beetje een gespannen gevoel krijg in mijn buik. Niet te erg natuurlijk, maar gewoon weer een heel pietsie overstimulatiegevoel ;).

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    #395 Zora, 11 jan 2012
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
    Botervliegje: Jeetje wat een verhaal. Ik ga met Majo mee dat ik het zelf niet zo snel had gedaan ivm risico's maar het is jouw lijf en jouw beslissing en het is natuurlijk een feit dat het enorm *piep* is als je poging wordt afgebroken. Ik kan er ook over mee praten. Gelukkig voel je je nog goed. Weet je al meer over een evt. TP? En hoeveel bevruchtingen er zijn?

Majo: Ik begrijp je gevoel helemaal. Het is gewoon confronterend dat het bij sommige zo makkelijk gaat, en dat sommige mensen er zo makkelijk over praten ook. Ik was vorige week op een verjaardag waar er ook weer zo makkelijk over gedaan werd en dan geintjes maken over 'als het niet lukt'. Ik kende die mensen niet zo heel goed maar irriteerde me mateloos. En dat doet ook wel pijn. Net of wij er voor kiezen dat het zo gaat. Ik hoop dat je dit jaar mooi mag afsluiten. Met een baby of een mooie dikke buik. Dat hoop ik voor ons allemaal hier. En voor nu je kleine meid nog maar eens extra knuffelen. Want die kleintjes van ons zijn bijzonder!!

Maartje: Ik ben er helemaal niet in thuis in die waardes. Wel vervelend dat je met van alles en nog wat rekening moet houden.

Hier: Hier gaat het wel prima. Nog steeds ongi helaas maar het is wel goed doorgebroken ondertussen dus ik vermoed dat ik er na het weekend wel klaar mee ben, althans dat hoop ik want ik begin morgen met een nieuwe pilstrip en hoop dat ik dan niet weer doorbraakbloedingen ga krijgen. Majo, ik zal dat eens navragen bij mijn fert.arts over die pil.

Verder merk ik eigenlijk dat ik er wat minder mee bezig ben, emt zwanger worden, omdat het toch nog even wachten is en zo is het in mijn hoofd ook weer 'on hold' geplaatst en dat geeft ook wel rust. Als 30 januari de uitgangsecho goed is begin ik pas rond 9 februari met de Deca dus het duurt allemaal nog wel even.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ de waardes:

De TSH moet onder de nul zijn, het liefst ver onder de nul maar nog wel meetbaar. 0.01 is de ondergrens. De FT4 moet zo hoog mogelijk zijn, ik voel me het beste bij een FT4 van 20 à 22. Hoger niet, want dan ga ik weer richting een hyper.

Prolactine hoort tussen de 0 en 0.65 bij niet bv gevende vrouwen te zijn. Ik geef wel bv alleen omdat ik alweer vier keer ongesteld ben geweest bestond de kans dat m'n prolactine mooi laag was. Vrouwen worden normaal namelijk weer ongesteld als ze bijna geen prolactine meer in het bloed hebben. Ik had onderzoeken gevonden waar uit bleek dat de verminderde kansen bij bv gevende IVF'ers niet van toepassing was bij vrouwen die weer ongesteld waren geweest ivm dat de prolactine spiegel weer laag was.

Mijn prolactine spiegel is nog hoog, ondanks de ongi's.

Mijn schildklierwaardes zijn nu zo slecht dat ik eerst daar weer goed mee moet zitten voordat ik weer mag IVF'en. Over tien week moet ik eigenlijk weer prikken, maar ik heb zes week voorgesteld. De arts vond dat goed.

De komende zes weken blijf ik in ieder geval dus nog bv geven. Daarna weer opnieuw prikken.
    Ik heb nog niets van m'n IVF arts gehoord als reactie op mijn mail.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En dat allemaal op iPhone getypt, dus vandaar ff geen reacties op de anderen, dat later op laptop weer ;)

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey meiden,
    sorry, ben even niet hier geweest, wilde er niet al teveel mee bezig zijn. Nu is het bijna zover, tenminste al het doorgaat.
    Zit op dag 11 vandaag, de 1e echo gehad, en had 3 grote follikels van 19 tot 23 mm. Daarnaast zaten een hoop kleintjes en aan de andere kant ook alleen maar kleintjes en 1 van 10mm.
    Al met al dus te weinig, en het ligt allemaal zo ver uit elkaar. Moet nu meer spuiten, 225 gonal-f, en vrijdag terug. Mochten de kleinere niet verder groeien dan wordt het helaas afgebroken, maar dan nog wel iui, dus niet helemaal een verloren maand. Ze zei dat het wrs zondag zal worden dat de punctie of iui zal zijn.
    Oh ja, voor het lijstje, mijn zoon heet sam en is op 6 november 2009 geboren. Ik zal het zelf niet aanpassen, want ik doe dat altijd verkeerd, dus als iemand dat zou willen doen? thanks! :)
    Zal morgen eens terug lezen verder, is al een beetje laat nu. truste!

19. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Maartje, hopelijk heb je de komende 6 wkn je waardes weer wat onder controle, en je kunt ieder geval nog even lekker 6 wkn Bv geven;) Petje af hiervoor trouwens, ik moet zeggen dat ik het hier na een half jr bij beide wel weer klaar mee was. Al was dat voornamelijk omdat ik zo'nhekel had aan het kolven op het werk, en omdat ik daarmee dan niet genoeg kolfde voor de voedingen de volgende dag moest ik ook nog savonds of smorgens bijkolven. pff doodvermoeiend vond ik dat.

Wies, spannende tijd voor je. hoop voor je dat je eitjes toch nog wat verder groeien!

Zora hier ook weer flink ongi, pff zal blij zijn als het weer voorbij is.

botervliegje ik las dat je een matige embryo hebt teruggeplaatst gekregen. Meid ik duim dat alle moeite toch niet voor niks is gweest!

Astarte veel succes morgen bij de echo!

Majo, ik herken je "gezeur"maar al te goed hoor. Wij waren net bezig voor nr 3 toen collega vertelde dat ze de eerste kregen. inmiddels is ze al zwanger vd tweede en in feb uitgetled. Pff valt dan zelfs met 2 kids lang niet altijd mee om oprecht geinteresseerd te zijn en blij te doen.

20. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    In de race voor een brusje :) :

Afspraken IUI/IVF/ICSI:
    Ingrid --> in afwachting van de oproep voor de GA
    Ons wondertje: -->
    Raquelsimoes: -->
    Zora: --> 30 januari uitgangsecho na 1 afgebroken ICSI
    Spijkervrouwtje: --> 17 jan 1e FM voor start 1e ivf mnc
    Majo: eerstvolgende ongi w.s. start pil + Metformine ivm 2e icsi in maart in Ned. En 20/3 i.p. intake in DD.
    Botervliegje: -->
    Maartje: -->
    Wies: -->
    Gorgi: --> 9 Jan echo voor tp cryo
    Tauret --> Week 2 jan. '12 intake Gent 5e icsi

Punctiedatum:
    6-01-2012: Botervliegje

Terugplaatsing:
    11-01-2012: Botervliegje
    17-12-2011: Raquelsimoes

Testdatum:
    30-12-2012: Raquelsimoes

Je zoon en/of dochter heet:
    Ingrid: --> Dochter geboren op 8-5-2011 heet S.yra
    Mus82: --> Zoon is geboren in 2009!
    Astarte: --> Dochtertje maar naam noem ik niet vanwege privacy!..
    Raquelsimoes: --> 2 Dochters Tatiana (1995) en Bianca (2004)
    Zora: --> Dochter Sara 25-10-2010
    Botervliegje: --> Meisje, april 2011
    Spijkervrouwtje: --> 2 dochters Isa 2007 en Vera 2008
    Majo: --> Dochter M.aud juni 2010
    Maartje: -->
    Wies: --> Zoon Sam 6 november 2009
    Gorgi: --> zoon geboren in 2010: Patrick
    Tauret: --> Zoon geboren in 2008

ZWANGER: (Deze lijst moét laaaaanger :D!!)
    # Astarte
    #
    #

Uitgerekende datum:
    25-08-2012: Astarte

Afspraken Zwangerschap:
    13-01-2012: Astarte 1e echo in ZH

Deel Deze Pagina