@blonje, lekker broeden op die wachtbank! Vandaag fm 6 gehad, cd 21, eindelijk geen stimulatie meer, maar de pregnyl dag. BMS: 14mm Linker eierstok: 1x19, 1x18 mm, 1x16, 1x14, 2x13mm Rechter eierstok: 1x 27mm, 2x20mm, 1x18mm,1x17mm, 2x15mm, 2x14, 2x12mm en 1 x 11mm. Er doen nog steeds een stuk of 9 mee ( ik reken de grootste niet mee, omdat die overrijp is), Mochten de 11,12,13 en 14mm nog meedoen, dan komen er maximaal nog 8 bij en zouden we op 17 kunnen komen. Maandag punctie en als alles goed gaat donderdag tp van 2 embryootjes.
Eindelijk roosje op naar de punctie! M676 ze meten beide via het DNA of er meerdere chromosomen aanwezig zijn dus trisomie 21, 18 of 13. Alleen gaat dit met de nipt via een buisje bloed en via de vruchtwaterpunctie halen ze met een naald vruchtwater uit je buik weg dit geeft een (kleine)kans op een miskraam. Via nipt heb je dat niet. Volgens mij moet je in nl wel eerst een verhoogd risico na de combinatietest hebben om voor de nipt in aanmerking te komen. Voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie kan je eventueel wel meteen kiezen.
En nog een verschil tussen de twee: een vruchtwaterpunctie en een vlokkentest controleert op heel veel afwijkingen. De NIPT controleert alleen op drie dingen: Down syndroom en twee niet met het leven verenigbare syndromen. Als een nekplooi dikker is dan een bepaald aantal mm dan schijn je niet in aanmerking voor de NIPT te komen omdat de kans op een andere afwijking dan 1 van die 3 te hoog schijnt te zijn. Kleintje voor ons, jij bent ook een oude bekende van mij. Wat spannend dat jullie voor een derde kindje gaan. Ik wens je heel veel succes en hoop dat het vlot raak zal mogen zijn.
Fiona; spannend maandag een echo! Voor een cryo terugplaatsing? Bij mij zien ze ook altijd pas iets bij de 2e echo. Stiertje; die 2e wachtweek blijft killing he.. Dees; ben heel benieuwd hoe het bij jou is nu.☺️ Kleintjevoorons; ook op het wachtbankje, spannend! Vervelend dat rust houden als je niet ziek bent, voor het goede doel.. Roosje; eindelijk zeg! En wat een mooi aantal. Geen gevoelige buik met al die eitjes? Sterkte alvast voor maandag! One of a kind; alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!! Hoe gaat het zo met 2 wondertjes?
roosje, jeeeeeejjj fijn! op naar maandag... blondje, ja inderdaad cryo terugplaatsing... ons 1e cryootje loopt hier voortaan vrolijk rond, dus heb er wel vertrouwen in dat cryo´s een hele goede kans hebben, maar vind het wel superspannend... we hebben er nog 2, vorige maand hebben ze er 2 moeten ontdooien en is het niet gelukt, dus wie weet over een maand alweer beginnen met een verse icsi poging weer... ik hoop echt zo dat dat niet hoeft... maar goed, we zullen zien...
Vond ik ook zo spannend, het ontdooien. Maar deze keer is het goed gegaan. In het UMCG, bij onze allereerste poging, zijn er 1 of 2 niet goed ontdooid. Maar dat waren dag 2-embryo's, onze cryo's van nu zijn met 5 dagen ingevroren.
@m676, volgens mij zijn de vergoedingen gewijzigd per 1-1-2015. De combinatietest, aka nekplooimeting, wordt niet meer vergoed. De nipt test wordt wel vergoed, maar alleen als uit de nekplooimeting meting blijkt dat je een verhoogd risico hebt, dus een kans groter dan 1:200. Dit is niet leeftijdsgebonden. Ook een vwp of een vlokkentest worden uitsluitend bij verhoogd risico vergoed. @blondje, echt wel gevoelig, kan niet meer op m'n buik slapen en t voelt erg 'vol'.
@vergoeding: klopt, wilde ik ook nog zeggen. Maar het schijnt dat sommige verzekeraars wel iets vergoeden vanuit hun aanvullende pakketten. @one: ja, dat denk ik ook steeds: 2 jaar geleden zaten we in dezelfde situatie. De officiële testdatum was toen 31 januari. Nu dus 1 week eerder. Het zou toch wat zijn ... Meiske kan echt bijna lopen. Vanavond deed ze een stuk of 6 stapjes achter elkaar. Heel wankel, zo schattig om te zien. Ze vindt het zelf nog heel spannend. Als ze er teveel bij nadenkt, ploft ze weer op haar bips.
Stiertje; hopelijk blijft het zo, goed hoor! ons meisje is ook een oktoberkindje, ga ook voor nog een oktoberbaby! Fiona; ik heb ook vetrouwen in cryo's, ook hier loopt er een rond. Roosje; nog even volhouden, kan echt pijnlijk zijn. En rustig aan doen.