Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé bah, gister allemaal goed nieuws en nu dit..... Knuffel Blondje en Fiiona.

2. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja vorige keer hebben ze er inderdaad ook 2 ontdooid... toen was het meteen duidelijk dat het niet goed was, deze keer leek het goed te gaan maar was het de volgende dag niet goed... echt shit, heb ook totaal geen vertrouwen meer in volgende cryo poging maar goed...

volgende poging starten met estradiol pillen 3x per dag, dan op dag 12-14 een echo om te kijken of mijn bms al dik genoeg is en vervolgens starten met utrogestanbolletjes om het bms dik te houden... bij zwangerschap moet ik dat dan ook door blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap geloof ik... ik twijfel alleen nog steeds of ik het zie zitten met kunstmatige cyclus... het ziekenhuis gaf aan daar betere resultaten mee te hebben, maar mijn zoontje is ook geboren vanuit natuurlijke cyclus en bij mij is verder ook niks aan de hand, dus twijfel ontzettend wat te doen...

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Heb geen ervaring met gestimuleerde cyclus . Bij onze kliniek adviseren ze juist bij een regelmatige cyclus gewoon in natuurlijke cyclus te doen. Zo zie je maar het is overal weer anders

4. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fiona, moeilijke beslissing om te nemen. Zeker omdat er geen harde bewijzen zijn die bij t een of t ander meer resultaat uitwijzen.
    Ik heb 1x gestimuleerde cyclus gehad met progynova, ik had last van de bijwerkingen en de bijsluiter maakte me ook niet blij. Zelf heb ik toen gezegd dat ik een volgende x natuurlijke cyclus zou willen.
    Jouw medicatie ken ik niet en velen hebben helemaal geen bijwerkingen. Succes!

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2 keer een cryo in een gestimuleerde cycles gehad, met progynova, ik had hier erg veel ongemakken van lichamelijk, meer als bij ivf medicatie. Maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Ik voel me zelf dus beter bij eigen cycles, maat jouw ziekenhuis zal niet voor niks gestimuleerde cycles doen..

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wat een k*tzooi :(. Dikke knuffel!

Bij mij ook niks aan de hand en toch een cryo-TP met Progynova en Utrogestan. M'n cyclus was iets te lang en dat is dan het protocol van Düsseldorf.
    Ik heb inderdaad 3dg last gehad van de Progynova, maar alsof je lichaam moet wennen aan dag spul gingen de klachten na 3dg weg.
    En zwanger.
    Dus alhoewel er met mij niks aan de hand was/is ben ik blij met de kunstmatige TP.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve Blondje, zo oneerlijk :(. Lijkt me nòg moeilijker een positieve test (je was gewoon zwanger) en daarna een witte (klote) test.
    Hele dikke knuffel!

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Volgens mij is progynova een vd merknamen waaronder estradiol in de handel is. Ik heb afgelopen keer ook progynova gebruikt. Moest idd een paar dagen wennen maar daarna was het goed. Ben nu ook net weer begonnen voor de nieuwe cryo tp komende maand.

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lieve Blondje, wat ontzettend kaa uu tee! :x
    Ik dacht echt even dat het voor jou eindelijk zover was, maar dan alsnog een lage hcg waarde :(
    Dikke knuffel voor jou!

Fiona, voor jou ook een knuffel voor het cancellen van de cryo tp :(
    Wat balen dat die alsnog niet goed ontdooit is. Nu dus nog 1 cryo kans.
    Hopelijk gaat deze wel goed!

Kaaat wow, van harte gefeliciteerd!!!
    Wat een geweldig wonder!
    Volgens mij hadden jullie al wel eens de wens voor een derde uitgesproken toch. Super!

Roosje, hoe is het bij jou?

Zwaai zwaai voor de rest!
    Hier ongi geworden, dus aan het einde van deze cyclus de pipelle.
    Ben alleen bang dat we dan net op wintersport zijn en dus weer een maandje moeten wachten.
    Vanuit Oostenrijk even op en neer is wel heel ver ;)

10. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @sikki: 12 dpo vandaag....en testangst, ik geloof er niet meer in, maar heb nog geen zin in bevestiging met een witte test. Ik heb geen enkel teken meer, alles wat ik voel is volgens mij utro-veroorzaakt. Ik ben tot op het bot moe, heb lage rug pijn, en een typische ongi buikpijn. Wel iets gevoelige borsten, maar lang zo erg niet meer. Maandag ben ik 14 dpo en donderdag moet ik officieel testen 17 dpo....ergens hoop ik dat t nu gewoon door de utro heen komt, dan hoef ik die witte test niet te zien.

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Roosje, wat een rotgevoel! Alles kan nog, ik blijf héél hard voor je duimen!

Sikki, vanuit Oostenrijk is idd misschien niet zo handig ☺️ Wel heerlijk dat je gaat skiën zeg!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hè bah, wat lees ik een verdrietige berichten allemaal :(.
    Wat een teleurstellingen zeg... Dacht dat we net weer even in een roze golf zouden belanden :(.
    Snap de teleurstellingen maar al te goed.
    Fiona, helaas niet zoveel ervaring met succesvolle cryo's... Maar ik luister naar je eigen gevoel en bespreek dit met je gyn...
    Blondje, ik was ervan overtuigd dat het wel goed zou zitten, je had immers een lichte, maar duidelijke streep... Moet je nu nog een keer bloedwaarde laten prikken na het weekend?

En Roosje, snap ook dat je geen zin hebt om te testen. Maar het kan nog alle kanten op... Merk zelf ook altijd wel aan mijn lijf wanneer ik weer ongesteld ga worden. Vooral aan mijn huid, krijg ik toch weer wat pukkels :(. Zou het zelf denk ik niet kunnen, helemaal niet testen.

Hoewel.... Even een flashback... Weet nog van dat ik zwanger bleek van ons meisje, dat ik dus op de NOD bruinverlies had. En last van mijn rug. We vlogen toen terug van een duikvakantie in Egypte en ik baalde nog omdat 'ik dan zeker weten vet ongesteld zou worden in het vliegtuig' . Vond ik helemaal geen fijn idee. Dat was een donderdag, 13dpo. Die vrijdag nog steeds bruinverlies, zaterdag en zondag idem, maar minder. Vond het heel irritant, want die maandag zou ik een naar gesprek hebben op mijn werk en dan zou ik nog ongesteld worden.... Die maandagochtend (17dpo) stond ik op, vriendlief vierde carnaval in het zuiden des lands en ik wilde net mijn ochtendlijkse oefeningen gaan doen. Somehow besloot ik toch maar die ene kruidvattest te doen. Had eigenlijk geen hoop en stelde me in op een witte test. Mijn matje lag al klaar voor de oefeningen, 07u journaal aan en oh ja, even op de test kijken... En daar stond toen ineens een knalstreep! Ondanks dat bruinverlies... Had toen alleen de eerste week, tot we op vakantie gingen,utro gebruikt. In het kader van, je weet maar nooit. Maar ik stopte omdat ik niet geloofde dat het op natuurlijke manier zou lukken en die troep in mijn bikini... Je begrijpt dat ik diezelfde maandag gelijk weer utro ben gaan gebruiken en die rotdag op mijn werk, daar kreeg ik vanaf mijn roze wolk waar ik vol ongeloof op zweefde, weinig mee....

Zo een scenario (variatie hierop) hoop ik voor jou ook....

Sikki, spannend weer! Hopelijk lukt pipelle nog deze maand. Kun je niet even in Oostenrijk langs een kliniek skiën? Even een pipelle en hoppakee weer de sneeuw in ;). Hebben jullie voor jezelf nu gesteld hoe vaak jullie het nog in DD willen proberen? Of zie je wel wat jullie gevoel je zegt? Ik duim weer voor je!

M676: jij de 12 weken-grens bereikt! Joehoe!

Vraagje: ik had dus op woensdag 21 jan. en donderdag 22 jan. om 10.30 ook) een positieve ovulatietest, volmondige smiley. Denk zelf dat mijn eisprong 's avonds is geweest. Is met de clomid nu al twee keer op dag 15. We hebben woe.avond en vrijdagochtend vroeg het 'gezellig gemaakt'. Maar vanaf wanneer tel ik nu precies? Is dan vrijdag 23 jan. dag 0 en zaterdag 1DPO? Of is vrijdag al 1DPO?
    Hoe tellen jullie? Wat is dan mijn NOD? Is dat as donderdag?
    Ben ik benieuwd naar...

Officieel mochten we (adviseerde) van de gyn maar drie selfies proberen, maar merk dat ik dat wel erg weinig vind. Wil het zelf denk ik nog tot mei zelf proberen en daarna weer de stap naar ivf. Hoewel, in augustus word ik ook alweer 39....

Fijne zondag allemaal,ondanks de verdrietige berichten... geef jullie kindjes maar een extra knuffel....

X

13. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @juulzon; vrijdag is 1 dpo, zou ik aanhouden. Ik reken zelf altijd dag na 1e smiley = ovulatie, dag daarna dan 1dpo. In jouw geval dus vrijdag.
    Waarom mag je maar 3 selfies van je gyn? Heeft hij daar een medische reden voor. Voor ivf maakt een paar maanden eerder of later niet zo heel veel uit namelijk. Lijkt mij dat hij blij moet zijn dat het je misschien zonder al te veel gerotzooi misschien wel lukt...dat lijkt mij toch beter dan ivf.

14. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Juulzon, ik zou ook vrijdag als 1 dpo aanhouden. En dan is donderdag 14 dpo.
    En wb de selfie pogingen. Doe wat voor jou goed voelt!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor het meedenken!
    Roosje, eigenlijk vond ik het ook wel vreemd dat de gyn.dat zei. Maar volgens mij was het omdat de kans dat het zelf lukt met mijn verleden en 'profiel' erg klein is. Had bij ivf /icsi de laatste pogingen meestal maar relatief weinig bevruchtingen, slechts 1x twee cryo's. En dat zegt dus kennelijk iets over de kleine kans van slagen met het zelf proberen...
    De gyn die ik de laatste keer had, had ik nog niet eerder gehad. Zit nu namelijk nieuw bij LUMC, omdat mijn vriend dit keer echt niet weer zoveel wil rijden als toen naar Gent. Dat brak hem wel op. Eigenlijk wilde hij voor een tweede kindje geen ivf-traject meer in, maar ging akkoord als we het dan in de buurt zouden doen. Aangezien ik ook in het LUMC bevallen ben, kon ik zo makkelijk terecht. De eerste gyn die ik had was ouder en had veel meer onderzoekservaring, kende prof.de Sutter uit Gent ook. Deze gyn, zijn opvolger, is een jonge pittige vrouw die dit zo aangaf.
    Zei zit er geloof ik maar tijdelijk, dus ik denk dat ik misschien nog eens een afspraak bij een collega van haar wil maken.

Ben een tijdje terug ook weer bij Tessa geweest (meiden die mij nog kennen van de vorige pogingen, weten misschien nog wie ik bedoel, maar zij heeft destijds altijd gezegd dat er een kindje zou komen, ze is heldervoelend/paranormaal) en zij kreeg een boos gevoel bij dit advies van de gyn. De rest wat ze zei is een lang verhaal, maar ze zag nog wel een kindje, als ons meisje 2/2,5 jaar was.... Over hoe (met/zonder ivf) was ze niet heel duidelijk: "het hoeft niet, kan wel". Daar had ik niet zoveel aan 😉. En ik zou binnen een jaar zwanger worden (was in januari dat ik er was). Misschien wel een soort van naïef om dit te geloven, maar ze had de vorige keer ook gelijk en het geeft mij een gevoel van vertrouwen/hoop.

Lang verhaal, zit weer lekker in de ego-stand....
    Sorry ☺️.
    Hoe kwam ik erop? Oh ja, door jouw vraag op waarom de gyn dat zo stelde...

Nu ons meisje uit bed halen!

X

16. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @juulzon, oeh dat klinkt interessant, die tessa. Doet die dat voor werk? Of alleen voor bekenden? Moet je daar dan heen? Hoe werkt dat? Zou ze dat voor mij ook willen doen? Pb me anders maar even, anders kletsen we hier alles vol.

Verder neemt hier de buikpijn steeds verder toe... Overweeg met de utro te stoppen, want dit nog 4-6 dagen zie ik niet zo zitten...is echt niet te doen de buikpijn.

17. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je voor jullie reacties dames!

waar hadden jullie precies last van bij de progynova? kan ik me een beetje voorbereiden... denk namelijk dat ik het ga doen...

@roosje, kom op meid, geef de moed nog niet op!

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Juulz, wat een bijzonder verhaal weer van Tessa!
    Je weet dat ik er heel erg in geloof.
    Ik weet niet of jij dat nog weet maar voordat ik zwanger raakte had ik in Istanbul tarotkaarten laten leggen. En zonder dat ikzelf ergens naar vroeg of haar een richting uit stuurde zei ze tegen mij dat ik zwanger raakte in september van een meisje. Toen ik tegen haar zei, dat kan niet want ik heb al 8 ICSI's gehad en het lukt niet, bleef ze stelling zeggen 'zwanger in september van een meisje'.
    En 3 maanden later in september raakte ik zwanger van een meisje...

Mijn nieuwe acupuncturiste leest ook handen. Ik was met haar aan de praat over mijn sterke gevoel dat er nog een tweede kind komt en ineens keek ze even kort in mijn hand.
    Toen zei ze dat ze wel een tweede kind zag...
    Geen garantie's uiteraard (en helaas ;)) maar toch 'fijn' te horen.

Zelf zeg ik trouwens ook vrijdag 1 dpo voor jou. Spannend toch weer!
    En zolang je zelf nog een goed gevoel hebt bij de Clomid dan kun je daar toch nog even mee door?
    Uiteindelijk ben jij baas over je lichaam!

Je vroeg hoe vaak wij nog doorgaan. Ik heb geen idee.
    We bekijken het per keer. Ik wil mezelf niet de druk van een laatste poging opleggen. Ben heel erg van m'n gevoel volgen hierin!

Fiona, alweer druk aan het nadenken over de volgende poging.
    Ik heb 1x een cryopoging met progynova gehad en kan me eigenlijk geen bijwerkingen herinneren. Wel dat ik pas weer ongi werd na het stoppen met alle medicatie en dat ik niet door de progynova heen ongi werd. Dat vond ik eigenlijk wel prettig. Eens niet overvallen worden door ongi.

Roosje, vandaag 14dpo toch? Spannend!!!
    Nog steeds niet getest? Knap hoor!
    Ik testte altijd al vanaf 8/9 dpo :)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @juulzon en sikki: ik zou ook wel heel graag willen weten of een tweede kindje ons nog gegeven zal zijn. Misschien nu toch maar eens op zoek naar iemand zoals Tessa. Toen wij nog in de MMM zaten voor onze dochter heb ik vaak geaarzeld om zoiets te gaan doen, maar ik durfde nooit. Bang voor het verpletterende nieuws dat er helemaal geen kindje zou komen.
    Ik moet zeggen dat ik in de basis wel het vertrouwen heb dat wij nog een kindje zullen krijgen. Meer dan voordat wij onze dochter kregen, want mijn lichaam heeft immers bewezen dat het zwanger kan worden. Maar als ik dan weer in de wachtweken zit, is het wel moeilijk om dat vertrouwen vast te houden.
    @fiona: ik had aan het begin van de progynova een klein beetje last van misselijkheid. Niet dramatisch hoor. En na een weekje of zo was ik eraan gewend en was het weer weg. Nu heb ik trouwens nergens last van (ben vrijdag weer begonnen).
    @sikki: aan de ene kant fijn dat je niet kunt worden overvallen door ongi, vanwege de progynova. Maar aan de andere kant vind ik zo'n witte test ook echt wel killing hoor.

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel stiertje en sikki!

:)

Deel Deze Pagina