Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Meiden, ik las ff pauze in... Wil in maart/april weer verder in. Hoop dat intussen het zwangerenlijstje wat langer wordt :D.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Botervliegje wat sh*t dat de poging mislukt is.
    Al had je er niet veel vertrouwen in het lukt toch vaker bij andere meiden met zo'n emmy.
    Snap dat je ff pauze wil inlassen.
    Dikke knuffel!

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks meis! Wanneer ga jij er weer voor? Kost wel moeite allemaal, he... :(

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    he botervliegje wat balen meid. Misschien is even rust inderdaad niet verkeerd. Hopelijk heb je dan eindelijk eens geluk bij de volgende poging!

5. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Ik had een topic geopend met een soorgelijk onderwerp en zie net deze. Wij gaan ook voor de tweede. Mijn eerste is ook uit IVF geboren. Over ruim een week heb ik de intake.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Botervliegje ik moet woensdag op gesprek.
    Maar hier zit ook vanalles tegen, relatie ff niet zo goed, mijn uitkering omlaag gedaan pfff.
    Maar de rekeningen blijven wel komen natuurlijk ;)

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Ach Botervliegje :(. Wat k*t zeg dat je poging mislukt is. Nu dus even een paar maanden niks...hopelijk kun je je in die tijd goed opladen en lekker van je dochtertje genieten zonder medisch gebeuren in je achterhoofd. Vind ook dat het veel van je vergt hoor..... bent er onbeuwst toch weer meer mee bezig dan je wilt zijn. Moet zeggen dat de tijd die we hadden met onze dochter voordat we weer besloten ervoor te gaan een stuk onbezorgder en minder gestresst verliep. Tuurlijk geniet je, maar het is wel weer met al dat 'gedoe' op de achtergrond aanwezig.

Spijkervrouwtje, dat is ook zo...jij deed het in eigen cyclus. Dan staan 6 pogingen toch voor 1 zeg maar?!

Onsw, woensdag weer gesprek met arts dus? Is het thuis nu inmiddels weer iets stabieler? Ga je dan wel snel weer beginnen?

Shareeza, welkom hier!! Spannend dat ook jullie nu dan weer voor een 2e gaan!! Moet je weer helemaal opnieuw voor intake dan? Mag je je in jullie zkh niet gewoon weer opnieuw aanmelden en op de wachtlijst komen?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Majo het gaat op en af hier thuis.
    Ik ben me dus ook heeeeeeeel goed aan het bedenken wat ik moet zeggen woensdag.
    Als ik mag beginnen is het toch pas einde volgende maand beginnen met prikken.

9. Yasmijn78

Als ik wil kan ik gewoon direct beginnen. Er zijn geen wachtlijsten begreep ik uit het gesprek van een aantal maanden geleden. Toen was ik er nog niet aan toe omdat ik veel pijn had tijdens het vrijen en ook nog niet durfde door de zware bevalling van toen. Ik ben nu dus een beetje onzeker over de behandeling. Mijn eerste IVF was namelijk geen 'gebruikelijke IVF' maar eentje van een studie (INeS) waarin ik ben ingeloot, waardoor ik drie extra (gratis) kansen kreeg en daarom deed ik mee. Deze vorm van IVF vond plaats in de natuurlijke cyclus met veel minder hormoonstimulatie. Er heeft toen ook maar één punctie plaatsgevonden en één terugplaatsing. Het was (met veel geluk!) ineens raak. Een reguliere IVF ken ik dus niet en ik wil graag weten wat mij precies te wachten staat.

10. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He shareeza wat leuk om te lezen datjij ook meegedaan hebt met de ines studie. Ik doe dat nu ook,en ik ben ook ingeloot voor ivf mnc.ben nu met mijn eerste pging bezig. Goed om te horen dat het bijou de eerstekeer raak was! Geeft weer goede hoop wantikheb nog niet zoveel succesverhalen uit ivf in eigen cyclus gehoord. :)

Wlhet ziekenhuis het bij jou niet nog een keer op die manier proberen?

11. Yasmijn78

Hoi Spijkervrouwtje. Jammer genoeg behoor ik niet meer tot de doelgroep omdat ik al zwanger ben geweest, waar ik natuurlijk wel heel blij mee ben ;) , maar ik zou het graag weer via de INes manier over willen doen.
    Ik wil wel proberen of ik dezelfde IVF (INeS-manier) weer kan krijgen, omdat deze mij heel erg is meegevallen. Natuurlijk is de kans tov een gewone IVF kleiner omdat ze maar één eitje prikken en je dus geen kans op cryo's hebt en dus bij een evt. volgende (poging) weer opnieuw moet beginnen... Maar ik was wel blij dat ik werd ingeloot voor deze vorm.
    Jouw eerste poging dus? Heb je daarvoor al iets op dit gebied gedaan? Spannend, hoor! Ben je al echt begonnen? Valt het je mee of tegen?
    Ik had ook nooit verwacht dat het meteen bij de eerste keer zou lukken dus hield er al rekening mee dat het mis zou gaan, maar het bleef zitten! Gelukkig gebeurt het dus wel, ook tijdens zo'n studie. Wij hebben een kerngezonde zoon gekregen. Ik was vooral erg blij met de 'gratis' extra pogingen, ookal vergt het meer van je omdat het risico op een zwangerschap wellicht kleiner is. Heel veel succes!

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    shareeza, welkom hier! en natuurlijk heel veel succes!

ons wondertje, wat ontzettend k*t dat het thuis ook niet lekker loopt zeg, dat werkt ook niet echt mee.

spijkervrouwtje, heb je je fm al gehad vandaag? (was toch vandaag? ;) ) spannend hoor!

botervliegje, wat balen zeg dat de poging weer mislukt is, en een pauze is mss helemaal niet verkeerd. wat al gezegd werd, mss kun je dan weer wat meer van je dochter genieten. het is inderdaad zo dat je wel geniet, maar toch ook met het hele gebeuren bezig bent. sterkte in ieder geval.

hier op dag 3 na de tp, kan een innesteling plaatsvinden vandaag toch? ben er de hele tijd op aan het letten of ik iets voel. morgen nog de utrogestan en dan klaar met die troep, gatverdarrie, echt smerig spul zeg. ik heb gisteren nog een testje gedaan om te zien of er veel pregnyl in mijn lijf zit.
    de test was positief, maar niet donker, en het streepje kwam pas na een minuut of 3. nu heb ik in ieder geval vergelijking mocht ik positief testen volgende week. (wat ik niet echt gelijk verwacht, maar goed) wachten duurt wel weer lang zeg...

fijne zondag nog allemaal.

13. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Wies, vandaag weer fm gehad maar helaas staat follikel aan linkerkant stil. was nl nog steeds 13 mm. Maar gelukkig is er wel een eitje links wat lijkt te gaan groeien nu 11 mm. Dus dinsdag weer terug voor volgend fm en dan maar hopen dat de follikel zich eens aan de dienstregeling gaat houden :D

Wies mag je nu al stoppen met de utro? ik hoor nl dat de meeste meiden dit 14 dgn nat TP moeten gebruiken of net zoals ik 3 x pregnyl moeten spuiten.

Shereeza. Ik hoop voor je dat je toch de ivf MNC kunt gaan volgen. Hier eerste ervaringen op MMM gebied. Beide meiden zijn nl spontaan gekomen maar nr 3 heeft daar niet zo'n zin in ;) Heb tot nu toe alleen nog maar fm gehad dus dat valt nog wel mee. Alhoewel ik in 6 dgn tijd al 4 x naar ZH ben geweest. En dat is op zich ook best een hele opgave om dat te combineren met werk en 2 kids waarvan er 1 al naar school gaat ;)

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wies nou ik duim voor een innesteling hoor!!!!!!
    Zou super zijn.

Tja hier thuis het is idd zeer zeker niet fijn.
    En ben er ook wel best zeker van dat dat ook een reden is waarom het nog steeds niet gelukt is.
    Altijd ( over andere belachelijke dingen) discussies na een iui of de laatste icsi.
    Het is heel erg dubbel mijn wens voor een 2e is enorm.
    Helaas doen de financiën ook niet zo goed mee pffff.
    Afwachten dus allemaal.

Maar erg genoeg heb ik zelfs al rondgekeken wat als het niet goed zou gaan wat ik moet doen, wat ik ga krijgen ( aangezien ik nog steeds geen werk heb gevonden) enz

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ons wondertje, jee, dat is wel heftig idd. zo dubbel dan allemaal, je wilt heel graag, maar als er daardoor ook telkens ruzies ontstaan is ook niet goed.
    wij hebben toen we voor de 1e gingen ook zo'n moeilijke periode gehad wat betreft de relatie. ook door de hormonen werk ik onredelijk, en ik trok het me veel meer aan als hem leek wel, en daar werd ik ook weer kwaad om. echt drama. ik hoop echt dat jullie er goed uikomen met zijn 2en, en dat er financieel ook gauw een meevaller komt.

ik heb nu sinds gisterenavond lichte menstruatie achtige krampjes....echt spannend zeg....ben er toch meer mee bezig als dat ik dacht,hihi

16. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Onsw sterkte meid, inde mmm is al klote maar als je relatie er onder gaat leiden is dat nog erger. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Wies spannend joh die wachtweken!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wies ik duim zo hard voor je meid!!
    En logisch dat je er veel mee bezig bent!

Wies en spijkervrouwtje bedankt voor de lieve reacties:)
    Het is eigenlijk begonnen na de geboorte van mijn zoontje, en geen steun tijdens mijn pnd en natuurlijk nog veel meer discussies;)
    Dat hij er idd minder mee bezig is, is duidelijk.
    Is gewoon zo jammer omdat je er een heel ander beeld van had vooral na 4,5 jaar wachten.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    OW, wat verdrietig dat het niet zo goed gaat.
    Heb je wel 'zin' in de komende poging?
    Veel sterkte!!

@hier: ik ben twee week terug begonnen met mn schildkliermedicatie op te hogen. Eerst met 'een kwartje' en sinds gisteren weer een 'kwartje' erbij. Ik voel me vandaag een stuk beter!!
    Ben benieuwd of ik me de komende tijd nog beter ga voelen... En nog meer benieuwd naar... Of mn waarden beter gaan worden.
    Ik heb trouwens nog geen reactie op mijn email van Uber S. gehad. Ik denk dat ik van de week nog maar es een keer ga mailen....
    Bibber...

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje hopelijk werkt de medicatie beter nu.
    En mag je daarna binnen niet al te lange tijd starten:)

'Zin" haha tja heb woensdag gesprek met de fert arts.
    Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
    Mijn wens is enorm groot.

Ben me nu alweer aan hem aan het ergeren, aangezien hij weer over iets van de politiek ligt te zeuren, schelden enz.
    Terwijl ik al zovaak heb gezegd dat ik er niks van wil horen en dat hij er zelf heel gestresst van raakt.
    maar hij luisterd toch niet.

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    onsw, mss is dat wel een reactie van hem op de teleurstelling/stress. ik ken hem natuurlijk niet , maar hoor/merk vaak bij mannen dat ie dat toch op een andere manier uiten, en ook anders dan wij vrouwens willen zien. is natuurlijk geen excuus voor zijn gedrag, zeker als jij er al vaak iets over hebt gezegd. makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer niet al teveel te letten en te storen op zijn gedrag, dat is voor jou ook niet goed, raak je zelf ook gestresst van. als ik nu teveel zeg, laat het maar weten hoor, maar ik kan me goed in je verplaatsen, vandaar. ik wil me natuurlijk niet opdringen of me ermee bemoeien. ;)
    mijn man is een echte opkropper, die praat nooit, en uit zijn gevoelens nooit, ook vreselijk irritant. dat was een groot issue destijds met onze dip. nu (tot nu toe) gaat het beter, hij praats iiiets meer, en ik ben minder gestresst, sta er anders in als bij de 1e, dus ben niet zo bitcherig meer als dat ik toen was. ook de hormonen zijn neit belastend deze keer. maar dat zal een combinatie zijn geweest denk ik.

Deel Deze Pagina