Roosje, mooi aantal en mooi bsv! Nog wel even geduld hebben dus! Sikki, helemaal klaar voor de start! Laat t maar gauw beginnen! Juulzon, heerlijk, vakantie! Aan tips heb je nu vast niks meer omdat je mss al onderweg bent? Wij hadden vaak een tasje met verschillend speelgoed en stickers. Ook nieuw speelgoed. Dat kreeg ze dan 1 voor 1 ipv tegelijk afgewisseld met drinken, knijpfruit, soepstengel oid. Met vliegen geen ervaring trouwens. Wat zeiden ze in het lumc? Fiona, dat is zoooo balen met het lange protocol! Is het lastig om vervangen te worden? Of vind je het lastig om aan te vragen! Ik weet niet hoe open je op je werk bent?
Fiona; wat ontzettend balen en makkelijk van ze zeg... Juulzon; leuk vakantie! Wij zijn er vorige week geweest, zo heerlijk, waar zit je precies? Kleine kadootjes voor onderweg, eten/ drinken, boekjes, en hopen dat ze geen last van haar oortjes krijgt. Wij hebben al 4 keer gevlogen, voor t eerst met 10 maanden, altijd goed gegaan.
Ze weten inmiddels alles op mijn werk, maar ik werk in het speciaal onderwijs en sta voor de klas. Het is heel lastig om bij die kinderen een vervanger neer te zetten. 9 van de 10 keer gaat dat mis en gebeurt er vanalles. Ik heb nu al een keer een vervanger in de groep gehad op de dag van de terugplaatsing van een cryo en toen ging die terugplaatsing niet door. Ben ik dus de hele ochtend op school geweest en is mijn vervanger er ook geweest. Oftewel ook nog eens kosten maken voor niks. Straks met de punctie ben ik er gewoon een dag niet, maar met de echo's moet er ook vervang worden geregeld en dat kan niet zomaar voor een uurtje, je moet dan toch een ochtend vervanging regelen terwijl ik maar even weg ben. Dat vind ik ook erg vervelend.
@fiona, vind dat echt slecht dat je zo moet schikken naar t ziekenhuis.... Kun je anders niet eerder voor echo? dat je een middel protocol volgt...of werkt dat niet zo? Hier vanochtend fm4, cd17 Bms: 14mm Links 4x 12mm 2x9mm Rechts 1x17mm, 5x 11mm en 4x9mm. De grootste zal waarschijnlijk weer overrijp worden, dus die tel ik niet mee. In elk geval 9 goede kandidaten in het 2e cohort. En nog 6 aspirant kandidaten er vlak achter. Qua groei lijkt het op ivf2, verwachte punctie cd 23, 31 maart zal dat zijn.
Fijn Roosje!! Fiona wat balen zeg! Helaas of misschien niet helaas, maar in deze situatie wel, doen de mensen handen dit werk en als er dan ergens te kort mensen zijn. Super balen iig!! Ego berichtje, even gekopieerd van elders Maandag naar het ziekenhuis geweest. Ik ben nu soort van ongesteld, 3 weken na de miskraam maar 4 weken na het eerste roze verlies, dus het voelt raar is ook veel minder dan normaal. Dus de gyn stelde sowieso voor om deze ronde te wachten, wat ik jammer vind maar goed kan begrijpen en wil mijn cryo natuurlijk wel de beste kans geven. Als ik dan ergens in april ongesteld word gaan we tp in natuurlijk cyclus alleen ovitrelle om de eisprong om... te wekken. Wel gaan wij 9/16 mei naar Ibiza dus hoop dat ik net zo snel ongesteld wordt als nu anders moet ik nog een rondje wachten. De gyn was erg verbaasd over mijn natuurlijke zwangerschap. Ik vroeg even door naar de uitslagen van mijn man, want deze had ik nog nooit met cijfers gehad, alleen dat het heel slecht was. Hij had toendertijd 20.000 bewegende zaadcelletjes, normaal is dit 20 miljoen. Dus tel uit je winst Dus mocht de cryo niet lukken, willen ze wel eerst opnieuw een sementest bij hem doen, om te zien of dit dus echt een wereldwonder was of dat zijn zaad verbeterd is en dan zullen we daarna weer een plan van aanpak maken, hopelijk allemaal niet nodig maar vond het wel fijn dat ik alle formulieren voor ml al mee kreeg, dat mocht het nodig zijn we dezelfde week nog door kunnen.
Ziet er goed uit Roosje! Ik moest Orgalutran prikken om de eisprong bij de te snel groeiende eitjes te remmen. Heb je hier weleens van gehoord? Op deze manier kan je dan net iets langer doorgaan met stimuleren en meerdere eitjes kan laten groeien tot de goeie grootte. Fiona, jeetje zeg, da's zeker flink balen. Ik heb geen ervaring met het lange protocol, maar het klinkt niet fijn. Zeker niet omdat je dus best lang prikken moet zetten alleen maar omdat er uitstel is tot het echte begin/het stimuleren. En dan ook nog eens geen fijne planning. Werk zelf ook in het basisonderwijs. Bij mij konden ze dan voor de echo's vaak wel een uurtje vervanging regelen gelukkig. Maar zeker in het sbo lijkt me dat een stuk lastiger ja. Kan je de echo's niet na schooltijd plannen? Dat lukte bij mij namelijk vaak ook nog wel. Succes ermee in ieder geval! En sterkte. Juulzon, weet niet of je al weg bent, maar in ieder geval veel plezier. Lekker genieten! En heerlijk het begin van de wachtweekjes zo meemaken, gaat toch weer wat sneller. Sikki, het is bijna zover! Bijna echt beginnen na het voorbereidende werk! Kaat, vind het lastig om wat te schrijven. Fijn dat het schoon is en dat je de volgende rond waarschijnlijk weer een tp hebt. Ben ook wel benieuwd hoe wonderlijk jullie thuiswondertje was. En hopelijk zijn er verder geen stappen nodig inderdaad en gaat jullie cryo lekker bij je blijven plakken. Veel plezier alvast voor de vakantie!
Ik weet niet of jullie me nog herkennen maar ik heb vroeger ook een hele tijd mee geschreven op verschillende MMM topics. Na een lang en moeizaam traject zijn wij uiteindelijk trotse ouders geworden van onze prachtige dochter, die alweer ruim 3 jaar is. Wij hadden altijd nog een hele sterke wens voor een broertje/zusje maar waren er nog niet echt bewust mee bezig zeg maar. Maar nu bijna een jaar geleden alweer kwam ik erachter dat ik al een tijdje niet meer ongesteld was geweest... Maar we hadden echt totaal niet aan een zwangerschap gedacht, wat eigenlijk voor ons zonder MMM traject niet mogelijk zou zijn!!! Na nog 2 weken wachten toch maar eens een test in huis gehaald en tot onze verbazing was die positief!!!!!!!!! De kans op een spontane zwangerschap was 0,001procent hebben ze altijd tegen ons gezegd. Dus we waren wel even in shock hahaha maar uiteraard ook stikgelukkig!! Na een hele fijne zwangerschap en bevalling hebben wij eind november een hele mooie en lieve zoon/broertje gekregen ! Wat een rijkdom en een geluk! Ik wil niemand voor t hoofd stoten maar vond t toch fijn hier mijn verhaal neer te zetten. En weet dat wonderen bestaan!! Ik denk nog vaak terug aan die zware MMM tijd en de steun die ik hier altijd gehad heb en hoop jullie ook een positief gevoel mee te geven!! Dikke kus voor iedereen!
Haaai Sabrien, natuurlijk ken ik je nog! Wat fijn van je te horen en wat een geweldig nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! Vertel, hoe is het verder. Fiona, mooi aantal wat er aan komt. Hopelijk gaat het allemaal zo mooi door. Kaaat, idd een wonder jullie spontane zwangerschap met zo weinig zaadjes. Zo jammer dat het niet goed is gegaan Ik hoop dat jullie cryo alsnog het mooie brusje gaat brengen! Juulz, heerlijk op vakantie morgen! Heel veel plezier!!! Ik zag alle tips al voorbij komen. Wij hadden idd drinken en rozijntjes voor het stijgen en landen. Maar onze dochter heeft er nooit last van gehad. Zowel tijdens de vlucht naar Rhodos als naar Australie (met tussenstop Hongkong). Stickeren was hier trouwens de grootste hit. Afneembare stickers zijn dan wel het handigste Voor de 24-uurs vlucht naar Australie hadden we een tas vol cadeautjes, maar 90% hebben we weer ongeopend mee terug kunnen nemen. Ze was zo lief! Hoop dat ook voor jullie! Fiona, idd balen dat alles nu opschuift. Ookal ben je met een lang protocol dan goed te plannen, het blijft wel weer dat je zelf er helemaal niets op kunt plannen :x Zo hier ook, vandaag al ongi geworden. Ook totaal onverwachts nu al. Dus even kijken hoe het zich vandaag ontwikkelt en dan vanavond de eerste medicatie nemen en morgen starten met spuiten (ik start dit keer op CD2).
Sikki; spannend, van start, succes! Hier vandaag de tp van de allerlaatste cryo gehad. Hij was alleen niet zo best ontdooid, deelde niet heel goed door, maar er zat nog wel wat in dus toch een kans. Wel eerlijk dat ze dat zeggen. Terugplaatsen duurde lang, konden niet goed in mijn baarmoeder komen, uiteindelijk is ie op de goede plek geplaatst. Nu maar hopen dat 26 maart geluk brengt, blij bijzonder!
nou blondje, mooi dat ie toch teruggeplaatst is! sikki, ja inderdaad... het is inmiddels wel weer wat gezakt, maar was echt teleurgesteld en boos... sabrien, wat een mooi verhaal! Bij ons was de kans ook heel erg klein, hier ook weinig tot geen hoop op een zwangerschap zo spontaan. Proficiat en geniet ervan!! zeehondje, hier helaas alleen echo's in de ochtend... en ik moet ongeveer 45 minuten rijden vanaf mijn werk, dus vrijwel altijd komt mijn werk in de knoei. Er zijn wel mogelijkheden om een ambulante collega even in te zetten hoor, dat wordt over 2 weken met mijn intake gesprek ook gedaan... maar dat zorgt wel voor heel veel onrust. En ook voor mijn collega's vind ik het gewoon erg vervelend. kaaat, ja inderdaad... hopelijk kun je binnenkort in een mooie cyclus door voor je cryo! netjes roosje, hele mooie groei!
Goodmornin! Zeehondje wat ga je hard zeg! Wanneer heb je je termijnecho. Sabrien ja ik heb je naam weleens voorbij zien flitsen Wat geweldig dat het spontaan is gelukt. Ik denk dat wij dezelfde procenten kans hadden ongeveer, blijkt maar dat het niet onmogelijk is. Sikki, alweer helemaal in de startblokken fijn dat je lekker op tijd ongesteld werd! Blondje ik duim, bid en hoop zo hard dat het mag gaan lukken!!! Fiona irritant zo ver weg van het ziekenhuis en dan al het geregel erom heen ! Dees haaai, ik zie je hangen!! Ik zit erover na de denken om sowieso die sementest te laten doen en eigenlijk zsm. Of is dat raar, ik wil wel weten of onze thuiskansen echt daadwerkelijk verhoogt zijn ook als de cryo raak mocht zijn, ben ik daar wel heel benieuwd naar. Of is dat een rare vraag aan het ziekenhuis?
Kaatje; ik vind dat een hele normale vraag na jullie thuiswondertje! En een kleine moeite zo semenonderzoek.
Spannend Blondje! Toch fijn dat jullie laatste cryo teruggeplaatst kon worden op die mooie datum! Ik duim!!! Kaaat, snap van willen weten. Ik zou het ook gewoon vragen! Gisteren eerste Synarel genomen, vanochtend de eerste Gonal F genomen en vanavond de Menopur erbij. Eens kijken wat deze nieuwe cocktail gaat brengen. Donderdag eerste FM!
FF ego: Vandaag fm5, cd19 Bms: 14mm Links 4x 14mm 2x10mm Rechts 1x19mm, 1x15, 1x 14, 1x13, 3x 12mm en 3x10mm. Afhankelijk hoe hard hij door groeit, doet de grootste nog wel of niet mee. Maandag weer heen. Zoals t nu lijkt heb ik woensdag of donderdag punctie.
@sikki: and we're off...... @blondje: toi hoi toi, duim duim duim, en nog meer goede vibes @kaaat, gewoon vragen. Ik zou t ook willen weten
Blondje, ik duim voor een mooie plakkerd! Fiona, dat maakt het verhaal van de reistijd en je werk wel anders ja. Hoop dat de fm's dan toch een beetje gunstig gaan vallen. Kaaat, ik zou dat ook wel willen weten denk ik. Nee heb je en ja kan je krijgen toch? Sikki, echt begonnen nu, succes! Roosje, spannend wat het gaat worden! Ik heb de volgende echo (afsluitende echo bij de ivf kliniek in Voorburg) op donderdag 9 april. Dan ben ik 11.3 weken. Duurt nog zo lang, haha. Maar alles duurt lang als je er zo naar uitkijkt. Dat herkennen jullie natuurlijk allemaal.
Roosje jij bent er wel 1 van de langste adem zeg wat een traject weer gelukkig is de punctie inzicht en prachtig dik baarmoederslijmvlies heb je weer! Blondje voor jou hoop ik heel hard op een positieve test over ander halve week! Ik duim! Kaat ik zou ook willen weten of de kwaliteit verbeterd is of dat het echt enorme mazzel is geweest. Ik ken een stel dat 6 jaar bezig is geweest ook uiteindelijk 3 icsi's gedaan niet zwanger geraakt ook bezig geweest met donorzaad uiteindelijk toch zelf zwanger geraakt. Van de 2de was ze meteen de eerste poging zwanger hieruit bleek dus wel dat de kwaliteit van bar slecht naar normaal tot goed is gegaan! Sabrien mooi verhaal! Goed te lezen! Sikki ook weer gestart heel veel succes meis hoop het zo voor je! Hier is mijn verlof eindelijk gestart erg hard aan toe! Voor de rest alles redelijk zijn gangetje. Donderdag eerste gesprek met de gynaecoloog ivm grote kindje ! Zwaai