Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jessy, goede echo gehad zo te zien?! Super! Lukt het al een beetje om er van te genieten?

@Zora, Spannend weer he, succes hoor!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,

Ik was gisteren al aan een reactie begonnen, maar heb het toen niet af kunnen maken aangezien we gisteren een regeldag hebben gehad, en niet zo'n kleintje ook!! ;)
    Eergisteren is ze 6 keer 's nachts gekomen en gisteren ook eigenlijk continue haar aan de borst gehad. Vannacht weer netjes 1 keer en nu vanmorgen gaat het ook al weer een stuk ontspannender.

:)

@Ingrid, ik snap dat je er 2 weer terug wilt. Toch net wat meer kans he. Best heftig als je zou doen besluiten om die reden naar een ander ZH te gaan. Maar snap het wel. Wel apart is trouwens dat wij een paar keer 2 in 1 keer hebben laten TP'en, 2 keer 3 in 1 keer en de laatste keer slechts 1 en toch... Maar het is zo ontzettend geluk hebben...

@Ons Wondertje. Wat balen dat je nu alweer in ronde 4 zit. Snap dat als het de eerste keer uiteindelijk zo vlot ging met de IUI's, dat je dan nu ook wel die hoop hebt/had. Maar dan nu al besluiten over ICSI?
    Deze IUI's doe je toch in eigen cyclus?? Ga je niet eerst ook met meds aan de slag?
    In ieder geval heel veel succes!

@Be Happy, haha!! Mijn meisje is ook zo'n drama queentje met de fles geweest ;)
    Pas nu ik weer werk krijgen we zonder moeite de fles er in. Zelfs ik krijg het nu voor elkaar, maar dat heeft wel ff geduurd hoor!!
    Dus tot april... *duim*

@Alexandra, jups. Heb alweer een een cyclus. Eigenlijk vrijwel direct na de werp alweer. Ik denk dat dit mn 3e of 4e menstruatie is (ben het nu weer aan het worden).

Zora, idd vanwege de vervroegde overgang dat we vanaf dat onze dochter een half jaar is dat we weer in de running willen gaan. Het liefste had ik toch echt mijn dochter tot aan in ieder geval 2 jaar BV gegeven. Maar helaas... Ik zit vervroegd in de overgang.
    Wat spannend dat je de meds weer in huis hebt!!
    Toi toi toi!! :)

Majo, haha ik vond het juist wel mooi beschreven wat je zei hoor ;)
    Als ik niet POF had gehad, dan was ik zeer zeker langer door gegaan met het geven van BV. Echt, het doet mijn hartje echt zeer om te moeten stoppen, maar op de lange termijn... Mocht het lukken om nog 1 keer... Dan heeft mijn dochter daar veel meer aan dan dat ik perse 2 jaar uitsluitend BV zou hebben gegeven.
    Wel klote van je overstimulatie!! Wat je ook zegt: dan zou je liever nog een half jaar langer....

:(

Dát is nou precies wat zo ontzettend kut aan het traject is.
    Een zgn breezersletje stopt met de pil, wordt zwanger geeft wellicht al dan niet bv en als ze stopt wéét ze vrijwel zeker dat ze nog een keer de kans krijgt.
    Dat is bij ons nou niet het geval en dat maakt het stoppen met de bv denk ik voor ons mmmeisjes ook lastiger.

Ik heb inmiddels bericht van mn arts gekregen: ondanks mijn cyclus moet ik straks echt echt echt gestopt zijn met de BV. :( :( :(
    (En stiekem zegt een stemmetje in mijn hoofd.... Hij hoeft het niet te weten....... Ik heb namelijk weer een cyclus en volgens een ''geitenwollensokforum'' welke ik al googlend tegen kwam ;) hebben de medicijnen geen groot effect op de bv en geen gevolgen voor het drinkende kindje............. AAAAGHHHH ik word gek van mezelf ;))

Ik hoef alleen gelukkig niet meer op een wachtlijst voor het maken van en afspraak. Wij mogen als 'herintreders' ;) direct door!!

Yeah!!

Maar ook: eng!! ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh, Jessy vergeten!! Sorry!! ;)

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!!
    Super hoor!!
    Bij jou zat er toch ook haast achter vanwege het niet mogen nemen van bepaalde medicijnen?? Super hoor!!

4. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Jessy... super dat de echo goed is. Gefeliciteerd!!!!

Zora... spannend, de meds in huis. Succes meis!

Maartje... wel fijn dat je niet op de wachtlijst hoeft.
    Het is idd gewoon geluk hebben dat er 1 blijft zitten... tja, als we om die reden naar ander ziekenhuis moeten dan moet dat maar. Baal er wel van hoor!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meiden, waar zijn jullie allemaal!

Hier gaat morgen de 1e spuit erin, spannend!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oeeeeeeeh wat spannend Zora:D

Maartje en als je de bv verzwijgd * schaam*
    Kun je er dan niet stiekem voor gaan?

Maartje ja het is alweer ronde 4.
    Afwachten Dinsdag doe ik testen want dan moeten we 's avonds naar de fert arts.
    Ik denk dat ze sneller overgaan op icsi ook omdat de kosten voor het zaad er elke keer zijn.
    En ik had deze maand 2 follikels dus tja, reageer ook heel snel op medicatie.
    Misschien dat je mijn overstimulatie nog herinnerd ;) nov 2009.
    Het is dus ff afwachten wat hij gaat zeggen.
    Maar hopelijk heeft een zaadje een eitje gevonden:p

Ingrid wat erg dat jullie daarvoor naar een ander zh zouden moeten gaan.

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Succes morgen Zora met de eerste spuit weer! ('t is net of je nooit anders gedaan hebt hoor de afgelopen tijd ;)).

Maartje, ik weet het niet....BV geven én spuiten tegelijk?? Ik persoonlijk zou denk ik toch te bang zijn dat er teveel in de bv komt....als ze al last kunnen krijgen van darmkrampjes e.d. omdat wij pittig/scherp/gekruid eten...denk ik altijd....liever helemaal geen medicatie van wat dan ook! Alhoewel ikzelf tijdens BV toen ze een mnd of 5 was ook 2 wkn diclofenac moest slikken ivm enorme pijn handen/vingers tgv hormonen (rheumatische klachten gebaseerd op hormonen). Wilde het eigenlijk niet, maar kon niks meer v/d pijn en volgens lact.kundige, HA en CB artss en CB vpk (je kunt het niet genoeg mensen vragen, haha) kon het geen kwaad. Maar het voelde bij mij niet goed. Na 2 wkn klachten minder dus ook gestopt met pillen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ach ja sorry Majo je hebt gelijk.
    Ik dacht dat Maartje nog cryo's had maar dat had ze niet sorry.
    Dan heb ik een verkeerd antwoord gegeven

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo; je hebt gelijk hoor. het ging prima de 1e Deca. Nu 2 weekjes Deca spuiten en dan de Puregon erbij. Ik word nu wel een beetje ongeduldig moet ik zeggen.

Hoe is het met de andere meiden?

10. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Zora... spannend, Je bent weer begonnen. Hier in afwachting op GA en telefonische afspraak de 23ste... dan krijgen we uitslag van zaadonderzoek en bloed!

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Zora, hahaha.... nu al ongeduldig?! Dat beloofd nog wat de komende weken ;)

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ingrid: GA? Huh? Wa is da? Hebben jullie zaad en bloed opnieuw moeten testen? Dat doen ze bij ons niet. Wij moesten eigenlijk alleen opnieuw bloed prikken allebei om te kijken of je schoon bent op Hepatitus, HIV enz. Verder konden we meteen starten, wel heerlijk hoor! Spannend 23e dus telefoontje en dan.....1e afspraak maken?

Majo: Ja erg he? Nu al ongeduldig, slechte eigenschap haha...

13. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Zora... GA is de gemeenschappelijke afspraak. Hierin krijgen we spuitinstructies! Nee na de 23ste moeten we dus afwachten tot we de oproep krijgen van de GA... dan mogen we pas starten. Deze wachtlijst is ongeveer 3 maanden!

14. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met iedereen hier?
    Wij hebben woensdag de punctie...zie er echt super tegen op! ppfff :( Maar zit erg dicht tegen overstimulatie aan, dus misschien niet eens een tp... :(
    En dan weer wachten...Lijkt of het iedere keer moeilijkere wordt..

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ok Ingrid, vandaar, thanks voor de toelichting, lijkt nog best ang 3 maanden maar is denk ik met de feestdagen in het vooruitzicht om voordat je het weet.

Mus: Hoop dat je gewoon een TP meid. En woensdag de punctie dus. Spannend. Waren de vorige puncties zo tegengevallen dan? Omdat je er zo tegenop ziet? Wens je alvast heel veel sterkte!

@ hier: Al een paar daagjes de Deca aan het spuiten, inderdaad als vanouds maar t blijft en vervelend prikje. Nog 3 daagjes de pil slikken en dan ben ik daar weer vanaf, en dan wachten op ongi en aftellen naar de Puregon!

16. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Mus... spannend de punctie. Het is dus je derde punctie? Vielen de andere zo tegen... En dan idd hopen op de TP! Doe lekker rustig aan.

Zora... ja, duurt nog wel ff 3 maanden, maar vinden we niet erg. Ons meisje is net een 1/2 jaar geweest en had via Sinja vernomen dat wachtlijst een 1/2 jaar zou zijn. Vandaar dus al aangemeld... maar bleek nu toch 3 maanden te zijn. Beetje sneller als verwacht dus. Maar komt goed... eerst de feestdagen... en dan is het bijna zover!

17. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Zora... volgens mij kunnen ze niks aan die Deca doen. Zitten er soms nog naalden bij die niet je lichaam in willen??? Vond ik destijds met behandelingen voor S.yra wel!

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi dames, Mag ik me hier ook even bij voegen??? Ik ben vandaag begonnen met mijn 1e IVF behandeling start zeg maar. Ik hoor vanmiddag hoeveel hormonen ik mag gaan spuiten (Gonal-F) en moet daar vandaag mee beginnen. We hebben al een dochtertje die wel gewoon is gekomen op de natuurlijke manier maar de tweede wilde niet lukken. Nu door, zo bleek, een laag AMH van mijn kant (0,39) en mindere kwaliteit zaad van mijn man. Vandaar dat wij IVF zijn aangeraden door het ZH en na maanden van onderzoeken e.d. zijn we nu hier, vandaag op dag 1. Heb een uitgangsecho gehad omdat ik mee doe aan een onderzoek waarbij ik evt ga spuiten op indicatie van mijn persoonlijke situatie als ik word ingeloot of de standaard hoeveelheden hormonen als ik word uitgeloot.

Ik had bij mijn uitgangsecho 7 follikels....geen idee of dat veel is, het is dacht ik niet bijster veel maar ik heb dan ook een laag AMH en zit tegen de 35 aan....

Ik hoop hier wat uit te kunnen wisselen wellicht?

Groetjes, Astarte

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai Astarte,

Ik breek even in hier, ik heb ook een laag AMH (die van mij is maar 0,10) en ik ben zwanger geworden van het hormoon menopur. Ik ben begonnen met gonal-f maar daar wilde bij mij niks groeien dus hoop ik dat er bij jou wel wat wil groeien. Pas toen ik overgestapt ben op Menopur wilde er bij mij wat follikels groeien die ook bij de uitgangsecho te zien waren. Ik heb een hoge waarde nodig, 450 eenheden terwijl in Nederland de maximale dosis 300 is. Ik ben ook in Dusseldorf terecht gekomen omdat ze je daar wel 450 eenheden Menopur geven om te spuiten en dat had geweldig resultaat. Ik had 6 follikels bij de uitgangsecho waarvan er 5 zijn doorgegroeit tot rijpe eitjes en die zijn ook allemaal bevrucht. Er is een topic speciaal voor dames met een laag AMH (lage eicelreserve) hier onder vruchtbaarheidsbehandelingen. Misschien dat je daar eens kunt kijken als je info nodig hebt.

Veel succes.

Liefs
    Nataly

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Nataly, dank voor je info. Ik ben al op dat forum geweest maar heb mijn gebruikersnaam inmiddels veranderd! ;)....

Maar even vraag algemeen: het is toch niet zo dat je met een laag AMH slechter reageert op de Gonal F?? Was bij jou gewoon 'pech' neem ik aan???

X Astarte

Deel Deze Pagina